بازدید 5826
۳

انتقاد استاد جامعه شناسی از نحوه مقابله با کرونا

واقع امر این است که ایران جزو ۱۰ کشور نخست مبتلایان به کرونا نیست، ولی در ۱۵ ماه اخیر تریبون‌ها شدیدترین تبلیغات ترس‌آور را به جان جامعه تزریق کرده و این همان ویروس به مثابه رخداد است نه ویروس به مثابه امر اپیدمیولوژیک.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 19 April 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه ایران در یادداشتی به قلم دکتر سیدجواد میری جامعه شناس نوشت:نحوه مدیریت کرونا در ایران نیاز به فهم انتقادی دارد نه دستورالعمل‌های پزشکی. واقع امر این است که ایران جزو ۱۰ کشور نخست مبتلایان به کرونا نیست، ولی در ۱۵ ماه اخیر تریبون‌ها شدیدترین تبلیغات ترس‌آور را به جان جامعه تزریق کرده و این همان ویروس به مثابه رخداد است نه ویروس به مثابه امر اپیدمیولوژیک.

سخن اینجاست که دست اندرکاران چرا ویروس را تبدیل به رخدادی در جامعه کرده‌اند و جامعه را به حالت «تعلیق» درآورده اند؟ مشاهدات نشان می‌دهد که راه جلوگیری انتشار ویروس «تعلیق جامعه» و تزریق «جنون تنهایی» به مردم نیست و تداوم این کژ-سیاستگذاری معنایی جز انهدام جامعه ندارد.

راهکار عملی چیست؟ اولین گام اینکه «پمپاژ تبلیغاتی» را قطع کنیم و روان جامعه را مدیریت علمی کنیم. سپس ببینیم کشورهای دیگر در مواجهه با کووید ۱۹ عملاً چه روش‌هایی اتخاذ کردند(به‌عنوان مثال، گام اول قرنطینه و گام دوم ایمنی همگانی و گام سوم بازگشایی تدریجی و گام چهارم واکسن و گام کنونی عادی‌سازی فضای انسانی) و سومین گام مهم پرهیز از سوء‌استفاده سیاسی برای ماندن در کورس قدرت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
خیلی سطحی مقایسه کردند.
- تست های تشخیصی کم است.
- امکانات بیمارستان ها محدود است.
- ویروس آثار مخربی بر جسم باقی می گذارد عوارض فقط مرگ نیست.
- دلیل وجود پیک ها در پاندمی، سهل انگاری است.
- ترس چیز بدی نیست. آدم عاقل می ترسد. کسی که توانایی فکر کردن دارد. وحشت کردن بد است.
...
البته باید توجه کرد اینکه ایران جز 10 کشور اول در ابتلا به کرونا نیست به خاطر آمار غلط یا ناقص در میزان ابتلا و تلفات است.
فقط سو استفاده سیاسی از ویروس کرونا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی