بازدید 13833
۲
بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن و دورتموند به بازی بازرگان نپیوستند

کودتای غول‌های باشگاهی در فوتبال اروپا لو رفت

تیم‌های اینتر، یوونتوس و میلان از ایتالیا، رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا و منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی، لیورپول و تاتنهام از انگلیس تیم‌های هستند که آمادگی خود را برای ورود به سوپرلیگ اروپا اعلام کرده‌اند. گویا در این میان تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند آلمان پیشنهاد حضور در سوپرلیگ اروپا را رد کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۸ 19 April 2021

با اینکه از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش باشگاه‌های بزرگ اروپا برای تشکیل تورنمنتی انحصاری با عنوان سوپرلیگ اروپا شنیده می‌شد، کسی تصور نمی‌کرد که این طرح عملی شود یا حداقل اینکه به این زودی‌ها شکل بگیرد. اما روز گذشته (یکشنبه) نشریه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد که توافقی میان تعدادی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین باشگاه‌های اروپایی صورت گرفته است که به موجب آن سوپرلیگ اروپا تشکیل خواهد شد.

طبق این گزارش، تیم‌های اینتر، یوونتوس و میلان از ایتالیا، رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا و منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی، لیورپول و تاتنهام از انگلیس تیم‌های هستند که آمادگی خود را برای ورود به سوپرلیگ اروپا اعلام کرده‌اند. گویا در این میان تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند آلمان پیشنهاد حضور در سوپرلیگ اروپا را رد کرده‌اند.

کودتای غول‌های باشگاهی در فوتبال اروپا لو رفت

سوپرلیگ اروپا آنطور که نیویورک تایمز گزارش کرده، تورنمنتی انحصاری خواهد بود که ۱۶ عضو دائمی خواهد داشت و چهار تیم دیگر هم به واسطه عملکردشان در لیگ‌های داخلی جواز حضور در این لیگ را کسب خواهند کرد. این ۲۰ تیم در قالب دو گروه ۱۰ تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت و چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی راه پیدا خواهند کرد.

نکته مهمی که در گزارش نیویورک تایمز راجع به سوپرلیگ اروپا اشاره شده است، درآمدی است که بابت شرکت در سوپرلیگ به هر یک از اعضای دائمی آن وعده داده شده که رقم آن ۳۵۰ میلیون یوروست.

به دنبال انتشار این خبر فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های کشور‌های بزرگ اروپایی در حوزه فوتبال همچون ایتالیا و انگلیس با انتشار بیانیه‌هایی مخالفت خود را با شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا اعلام کردند. در همین حال، اما مهمترین واکنش از جانب اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به‌عنوان نهاد حاکم بر فوتبال قاره سبز صورت گرفت که علاوه بر اعلام مخالفت خود با شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا، تهدید کرده بازیکنان تیم‌هایی را که در این تورنمنت شرکت کنند، از حضور در سایر رقابت‌ها چه در سطح قاره‌ای و چه در سطح جهانی محروم خواهد کرد و این یعنی که آن‌ها دیگر اجازه بازی در تیم‌های ملی خود را هم نخواهند داشت.

نکته‌ای که فدراسیون فوتبال ایتالیا و اتحادیه فوتبال انگلیس برای توجیه مخالفت خود با شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا مطرح کرده‌اند، انحصاری بودن آن و گرفته شدن شانس و رؤیای حضور در یک تورنمنت بزرگ از تیم‌های کوچکتر است که چه از جنبه فنی و چه از نظر مالی به آن‌ها کمک می‌کند.

در همین حال شایعه‌ای هم مطرح شد مبنی بر اینکه برگزارکنند‌گان سوپرلیگ اروپا، با شبکه تلویزیونی DAZN برای پخش انحصاری این مسابقات به توافق رسیده‌اند که این شبکه با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، باشگاه‌هایی که برای تشکیل سوپرلیگ اروپا توافق کرده‌اند به زودی این خبر را اعلام رسمی خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خیلی خیلی خیلی مضحکه دیکتاتوری یوفا.
به این میگن قدرت خصوصی سازی...حالا تیم های پرسپولیس و استقلال ما به عنوان بهترین تیم های ایران و آسیا چقد باید بابت دوزار پول التماس به دولتی ها بکنن خدا میدونه...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی