بازدید 5625

ترکیه: پلیس‌یونان سعی‌در سوزاندن‌پناهجویان داشت

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: تا زمانی که اروپا به یونان اجازه دهد و در مقابل حوادثی که به میان می‌آید، سکوت کند، به عنوان تحریک کننده این رفتار شرم‌آور در تاریخ نامش ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ 18 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از تی‌آرتی، سلیمان سویلو وزیر کشور، طی پیامی توییتری تصاویری از لحظات رانده شدن قایق پناهجویان از سوی یونان به ترکیه را منتشر کرد.

وزیر کشور ترکیه، با انتشار تصاویر نیرو‌های امنیتی یونان که سعی در سوزاندن ویدیویی داشتند که یک پناهجوی غیرقانونی گرفته بود، نوشت: "تا زمانی که اروپا به یونان اجازه دهد و در مقابل حوادثی که رخ می‌دهند سکوت کند، به عنوان تحریک کننده این رفتار شرم‌آور در تاریخ ثبت خواهد شد. "

سویلو در رابطه با تصاویر پناهجویی که لحظات ریختن بنزین از سوی نیرو‌های یونان به روی آن‌ها و تلاش برای سوزاندنشان را تعریف می‌کرد و میگفت: "پلیس یونان پول و تلفن‌هایمان را گرفت. زنی که به ما می‌گفت بروید، بنزین آورده و رویمان ریخت سپس نیز سعی کرد که ما را به آتش بکشد. پلیس نیز گفت که، چون به ترکیه نرفتید، می‌سوزید. "، گفت: "تلاش نیرو‌های یونانی برای سوزاندن پناهجویان با بنزین، قتل عام تحت نظارت اروپاست.

قایق گارد ساحلی که در آب‌های شهرستان چشمه ازمیر به گشت زنی می‌پردازد مشاهده کرد که قایق پناهجویان غیرقانونی از سوی نیرو‌های یونانی به سوی ترکیه رانده می‌شود.

پس از اینکه قایق مذکور علی رغم همه هشدار‌های اعضای گارد ساحلی ترکیه به سوی این کشور رانده شد، تیم‌های فرماندهی امنیت ساحلی، ۴۱ پناهجوی غیرقانونی را نجات داده به بندر چشمه منتقل کردند. یک پناهجوی غیرقانونی که پایش سوخته بود، به اورژانس تحویل داده شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان