بازدید 12585
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح کرد:

«ظریف، جهانگیری و عارف» نامزدهای جدی اصلاح‌‎طلبان/ احتمال حمایت از یک چهره غیرحزبی توسط نهاد اجماع‌ساز

کافی‌ست اخبار سیاسی را از کانال‌های مختلف رصد کرده باشید تا به اسامی و گزینه‌های بزرگی برسید که برای انتخابات سیزدهم قرار است اعتبار خود را در آزمون مردمی بر سنگ محک بزنند.  حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، محمد جواد ظریف، محمد باقر قالیباف و دیگر نام‌هایی که این چند وقت اخیر بارها...
کد خبر: ۱۰۴۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 18 April 2021

ظریف، جهانگیری و عارف نامزدهای جدی اصلاح‌‎طلبان/ احتمال حمایت از یک چهره غیرحزبی

کمتر از دو ماه دیگر مردم پای صندوق‌های رأی خواهند رفت تا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را کلید بزنند؛ انتخاباتی که به نظر می‌رسد بازهم به چالشی بزرگ و جدی برای هر دو اردوگاه اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان بدل شده تا آنجا که گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از محافل و گعده‌های هر دو قطب سیاسی کشور، پای اسامی بزرگی را به این آوردگاه کشانده و دورنمای چالش‌برانگیزی را برای سیزدهمین انتخاب ترسیم می‌کند.

به گزارش «تابناک»، نقطه روشن انتخابات سیزدهم، نام‌هایی است که به‌عنوان کاندیداهای احتمالی دو جناج اصلی کشور در رسانه‌ها و محافل سیاسی خودنمایی می‌کند تا بر آتش معرکه‌ی رأی‌آوری و جلب اعتماد و اعتنای مردمی بدمد.

گزینه‌های جدی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری

کافی‌ست اخبار سیاسی را از کانال‌های مختلف رصد کرده باشید تا به اسامی و گزینه‌های بزرگی برسید که برای انتخابات سیزدهم قرار است اعتبار خود را در آزمون مردمی بر سنگ محک بزنند.  حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، محمد جواد ظریف، محمد باقر قالیباف و دیگر نام‌هایی که این چند وقت اخیر بارها از آنها به عنوان گزینه‌های احتمالی انتخابات سیزدهم نام برده‌اند اما عضو حزب اعتماد ملی معتقد است که محمدرضا عارف هم در این دوره از انتخابات جزو گزینه‎های جدی اصلاح‎طلبان خواهد بود.

محمدرضا خباز عضو حزب اعتماد ملی و از چهره‌های اصلاح‎ طلب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره آخرین فعالیت جریانات اصلاح‎ طلب برای ورود به انتخابات ریاست ‎جمهوری 1400 اظهارکرد: انتخابات سال 1400 برای ریاست‎ جمهوری و شوراهای شهر و روستاها در شرف آماده شدن است و بدیهی است که همه جریانات سیاسی درون کشور در این میدان نقش خواهند داشت و باید نقش ایفا کنند.

آخرین اقدامات انتخاباتی نهاد اجماع‌ساز برای انتخابات

وی افزود: اصلاح‎ طلبان هم برای خودشان برنامه‎ ای تحت عنوان نهاد اجماع ‎ساز دارند و این نهاد از 30 حزب اصلاح‎طلب تشکیل شده است و هر کدام از این احزاب یک نفر نماینده در این نهاد دارند و ده نفر شخصیت حقیقی اصلاح ‎طلب که سابقه دیرینه‎ ای در جریان اصلاحات دارند به این نهاد اضافه شدند و تعدادی از افراد نیز در شرف اضافه شدن هستند.

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: تفاوت اصلاح‎ طلبان با اصولگرایان در این است که اصولگرایان خیالشان از تایید صلاحیت راحت هستند و در این راستا خیلی نگران نیستند، اما اصلاح‎ طلبان طبیعتا این نگرانی را دارند از این رو منتظرند روند ثبت‎ نام شروع شود و بعد از اعلام تایید صلاحیت‎ ها از سوی شورای نگهبان کار خود را آغاز کنند.

فقط دنبال یک کاندیدا هستیم

خباز خاطرنشان کرد: اگر در بین گزینه‎ های اصلاح‏ طلب تنها یک نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شد همه اصلاح ‎طلبان در جهت حمایت از این فرد وارد عمل می‎ شوند اما اگر بیش از یک نفر تایید صلاحیت شد نهاد اجماع‎ ساز اصلاح‎ طلبان وظیفه دارد افراد تایید صلاحیت شده را برای اجماع نظر و توافق بر سر یک نفر متقاعد کند تا آرا پراکنده نشود.

این چهره اصلاح‎ طلب تاکید کرد: اصلاح ‎طلبان بدون شک برای انتخابات ریاست‎ جمهوری کاندیدا خواهند داشت و از این جهت هیچ جای نگرانی وجود ندارد و ما امیدواریم شورای نگهبان و هیئت نظارت مرکزی با سعه صدر، دیدی باز، نگاهی جامع‎ نگر و با اتکا به قانون صلاحیت‎ ها را تایید کند تا اصلاح‎ طلبان با کاندیدای اصلاح‎ طلب خودشان وارد عرصه انتخابات شوند.

منتظریم لاریجانی اعلام کاندیداتوری کند

وی با بیان اینکه بنده تا زمانی که لاریجانی برای ورود به انتخابات اعلام نظر نکند، اظهارنظری در این راستا انجام نمی ‎دهم گفت: احتمال حمایت اصلاح‎ طلبان از یک چهره غیرحزبی در انتخابات 1400 وجود دارد؛ چرا که در سال 92 گزینه اصلی اصلاح ‎طلبان آیت ‎الله هاشمی رفسنجانی بود، اما با کمال تاسف صلاحیت وی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و ما از فرد دیگری حمایت کردیم.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه عارف در این دوره هم جز نامزدهای اصلاح‎ طلبان در انتخابات 1400 است اظهار کرد: اصلاح ‎طلبان در سال 92 به نتیجه رسیدند اگر روحانی و عارف هر دو در عرصه انتخابات بمانند ممکن است آرا پراکنده شود از این رو با وساطت محمد خاتمی، عارف کناره ‏گیری کرد و رای اصلاح‎ طلبان با بخشی از اصولگرایان یک کاسه شد و حسن روحانی از درون آن بیرون آمد از این رو غیرممکنی وجود ندارد.

با این توضیحات به نظر می رسد اصلاح طلبان جدای از اینکه منتظر اعلام نظر «علی لاریجانی» خواهند ماند، چهره هایی مثل «محمدجواد ظریف»، «اسحاق جهانگیری» و شاید حتی «محمدرضا عارف» نیز جزو چهره هایی باشند که نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان آنها را برای انتخابات مد نظر قرار داده و دنبال آن خواهند بود که یکی از آنها را به عنوان گزینه نهایی این طیف برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب و معرفی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۸
حالا کی رای میده که اینقدر تو سرتون میزنید برای کاندید شدن ؟؟؟؟؟؟
چه مردم تو انتخابات شرکت کنن چه نکنن کار اصلاحات فعلا تمومه البته خوبم هست با تفکر اصلاح طلبی و مذاکره و فلان و بیسار امروز از حق میزبانی مقدماتی جام جهانی هم نمی تونیم حفاظت کنیم...
من اتفاقا انتقادات جدی به اصولگرایان هم دارم اما اصلاح طلبان و در کل تفکر اصلاح طلبی خیلی بیشتر بر کشور حاکم بوده و عامل وضع موجوده
یه آدم کاربلد و مومن نیازه برا انتخابات که اصلاح طلبان همچین کسی رو نداشتن و ندارن و اغلب مهره شون رو با فریب رئیس جمهور میکنن مثل روحانی
این بیکاری جوانان و هجوم افراد برای دلالی و نبود قوانین مشکلات زیادی درست کرده است و ایران را به کشور شماره یک دلالی تبدیل کرده ... چون شفافیت نیست
اصلاح طلبان اگر بتوانند لاریجانی را به ریاست جمهوری برسانند، کارشان از شتلاق شتلاق اقای روحانی به منمن کردن لاریجانی کشیده خواهد شد.
غیر از افرادی که کار دولتی یا نظامی دارن که حدود 10میلیون نفر میشن بعید میدونم کسی رای بده و در سال های قبل هم همینطور بوده اما چون شبکه های اجتماعی نبود مردم آگاه نمیشدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
فکر می کنی صرف نظر کردن از همین نیمچه حق اظهار نظر کار درستیه؟ نخیر اگر سال ۸۴ تاقچه بالا نگذاشته بودن مردم و‌معین رای آورده بود احمدی نژاد نمی اومد و کلی از این بدبختی های تحریم و قطع نامه و ... غیره که عامل بزرگی در وضعیت امروزه پیش نمی آمد.


حالا باز هم اشتباه روی اشتباه، اگر اون موقع رای می دادند وضع از حالت نسبتا خوب بد نمی شد و الانم مشکل اینه که مردم چشم به جو و مد فکر می کنند که نیست بالاتر از سیاهی رنگ، دن بار اینو گفته اند و به چشم دیده ایم که بالاتر از سیاهی رنگ هست. فکر می کنید همین آب و برق و گاز و شبکه ی یرقرار بدبهی است که بر قرار بماند یا نبود جنگ بدیهی است که باشد باید حتما بیاد سرمون که بگیم کاشکی رای می دادیم و جلوی یکدست شدن سیاسیون را می گرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
دولتی ها و نظامیها هم رأی نمیدن
من میگم نره تومیگی بدوش ! رای سیخی چنده ؟
رای دادن به اصلاح طلبان منفعل وبی اختیار واصولگرا یان تندرو وقانون گریز هردو بی فایده است
وااااای چقدر این چهره ها نخبه هستن. همگی انسان های فرهیخته و شگفتی ساز، مثلا همین آقای عارف که در فن سخن و نطق شیوا مخاطب رو به وجد میارند. یا همین آقای جهانگیری که با یک اشاره باعث شد دلار در همان 4 تومان باقی بمانه. یا همین آقای ظریف که مستقیم در دوربین زل میزنند و حرفهای بسیار بسیار صحیح می فرمان.... من از همین حالا رفتم پای صندوق رای نوبت بگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
حساب ظریف از بقیه جداست. تبلیغات منفی با بودجه ملی علیه این قهرمان ایران وجود دارد که روز را در آن شب و شب را روز جلوه می دهند. اما تاریخ قضاوت خواهد کرد.
آقای جهانگیری ۸ سال اقتصاد و معیشت مردم رو قهوه ای کرده کافیه
عالیه . از این بهتر نمیشه . میشه به سه تاشون رای بدم؟؟. آخه یکی از یکی بهتره ماشاالله
آقای خباز خیالتو راحت کنم که جهانگیری و عارف رأیی ندارن پس بیخودی وقت خودتو و حزبتو تلف نکن!
من اگرصدرای داشته باشم یکی رابه عارف نمیدهم به جهانگیری شاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
اول ظریف بعد پزشکیان بعد جهانگیری بعد مطهری بعد لاریجانی
ظریف معتقد به اصلاح چی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عارف و جهان گیری هم که بدتر از ظریف

رای بی رای
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
اصلا عارف به درد ریاست جمهوری نمیخورد فقط برای یک دفتری یادبیرخانه جهت ثبت نامه ها تورا خدا این آقا معرفی نکنید که تمام رایهایتان میسوزانید عارف یک ژن خوب است آقازادهایشان کحاهستند
جهانگیری؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
رای بی رای
لاریجانی از قبل رئیس جمهور شده چه رای بدید چه رای ندید.
وقتی بیش از یک سال از جلوی دید کنار رفت برای همین موقع کنار گذاشته شده بود.
خودتان را خسته نکنید.
...
عارف که حتمن شوخی هستش
فقط آقای پزشکیان شانس رای آوری دارند.
اینها که گفتید شانسی ندارند.آقای جهانگیری و لاریجانی حتی از وضعیت فعلی روحانی شانس کمتری دارند.
ظریف و عارف کمی رای دارند.
اما پزشکیان بهتر از همه شانس دارد.فقط باید بیاد تو صحنه
انتخابات الان شده مثل یک زمین فوتبالی که تماشاچی وطرفداران نیامدن حریف قدری هم نیست مدیرتیم هم مسئولیت قبول نمیکنه میگه مربیان گفتن مسابقه بدیم باشه بدید ولی من به تیم مقابل اعتمادندارم مربی وتیم فعلا باترس ولرز اومدن وسط وسطی بازی میکنندتا تیم مقابل پیدابشه وبیاد!!
رای بی رای
رای بی رای
سرجمع 500هزار رای نمیارن
داغون‌تر از جهانگیری و ‌عارف کسی دیگری نبود؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل