بازدید 8362

حسن یزدانی ، حسین‌خانی و قاسم‌پور به فینال آسیا رسیدند

کد خبر: ۱۰۴۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 18 April 2021

مسابقات روز دوم سی و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح امروز (یکشنبه) و با برگزاری پیکارهای اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم در شهر آلماتی قزاقستان آغاز شده است که نمایندگان کشورمان در اوزان ۷۴، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی به دیدار فینال راه یافتند.

*نتایج نمایندگان کشورمان در پنج وزن دوم به شرح زیر است: 

در وزن ۶۱ کیلوگرم مجید داستان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل راویندر از هند با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و شانس کسب مدال برنز را از دست داد. در این وزن ۹ کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۳ کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند، مصطفی حسین‌خانی با نتیجه ۵ بر ۲ از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت. وی دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۳ سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۱ نفر حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مصطفی العبید از عراق را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سانجیت از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رستم شودیف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. در این وزن ۹ نفر حضور دارند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل سارم از سوریه به پیروزی رسید. وی در این مرحله مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر ۶ ضربه فنی شد و به دیدار رده‌بندی رفت. این نتیجه در حالی حاصل شد که طاهری ۶ بر صفر از حریفش پیش بود. در این وزن ۱۱ نفر حضور دارند.

*نتایج نمایندگان کشورمان در پنج وزن اول نیز  به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور داشتند، علیرضا سرلک در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر روزگلدی سیداف از ترکمنستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر از سد محمد بیلال از پاکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سرلک در این مرحله مقابل یوتو تاکشیتا از ژاپن با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل راوی کومار دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هند مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۱ نفر حضور داشتند، مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل علی بیک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد، اما در این مرحله مقابل تاکوتو اوتوگورو قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی نادر رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور اول با نتیجه ۳ بر یک مقابل کاران از هند مغلوب شد که با توجه به شکست حریفش از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر از سد ریوکی یوشیدا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل گلیم جان یوزربایف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. سوادکوهی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب بیونگ مین گانگ از کره‌جنوبی شد و از رسیدن به مدال طلا بازماند و به نقره بسنده کرد. 

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۱ شرکت کننده داشت، علی شعبانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مین وون سئو از کره جنوبی را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ساتیوارت کادیان از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

وی در فینال با یرگالی از قزاقستان سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه عالی ۱۲ بر ۲ این حریف از کشور میزبان را شکست داد تا تنهایی طلایی روز نخست کشتی آزاد ایران در آلماتی لقب بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار