بازدید 4133

رعایت پروتکل در تهران: زیر ۶۰ درصد

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نگرانی‌های افزایش تلفات ناشی از کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر کمتر از ۶۰ درصد است.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 18 April 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا «محسن هاشمی» روز یکشنبه پس از دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موج چهارم کرونا همچنان ادامه دارد چرا که پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر کمتر از ۶۰ درصد اجرا می‌شود.

وی گفت: حتی گزارش‌هایی وجود دارد که این عدد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۵۰ درصد است.

هاشمی با بیان اینکه این موضوع خطرناک است و باعث می‌شود که پیک چهارم کرونا را نتوانیم فوری کنترل کنیم، گفت: به زودی چهار انتخابات در پیش رو داریم و حضور افراد زیاد برای تبلیغ خطری است.

ارسال نامه به ستاد استانی و ملی کرونا

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: با بررسی تعداد فوتی‌های بهشت زهرا و تعداد مبتلایان نگرانی زیادی در تهران وجود دارد که این نگرانی را به ستاد کرونا تهران و کشور اعلام می‌کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در این خصوص نامه تهیه می‌شود و به ۲ ستاد ملی و استانی ارائه می‌گردد، گفت: به نظر می‌رسد باید کمیته بحران جدی در مورد دو ماه آینده تشکیل شود.

وی تاکید کرد: به ویژه در آیین نامه‌های انتخاباتی که پیش رو داریم باید مشخص شود که انتخابات چگونه است و چه دستورالعملی ارائه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تعطیلی تهران نیز اظهار داشت تعطیلی کامل و قرنطینه کامل امکان پذیر نیست، اما محدودیت‌های موجود باید بیشتر شود.

افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش کرونا تاثیر دارد

هاشمی همچنین با اشاره به آخرین گزارش ارائه شده از اتحادیه بین المللی حمل و نقل به کشور اظهار داشت: بر اساس این گزارش، در صورت تکمیل ۴۰ درصد از ظرفیت اتوبوس و واگن مترو، حضور بیش از ۱۵ دقیقه در حمل و نقل عمومی خطرناک است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و درگیری دو سال آینده با کرونا باید واگن‌های مترو و اتوبوس اضافه شود تا این واگن‌ها خلوت و نگرانی کاهش یابد.

هاشمی تاکید کرد: تا دو سال آینده هم با کرونا درگیر هستیم، مگر اینکه با بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن شهروندان را واکسینه کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار