بازدید 9411
۴

می‌توانیم «جنسیت» فرزند را انتخاب کنیم؟

استاد بیماری‌های زنان و زایمان گفت: اقداماتی برای پسر یا دختر دار شدن هیچ پایه علمی ندارد و هیچ عاملی جزء تقدیر الهی تعیین کننده جنسیت نیست.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 17 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، فاطمه السادات موسوی استاد بیماری‌های زنان و زایمان، در پاسخ به این پرسش که «آیا امکان تعیین پسر یا دختر دارشدن در مادر باردار وجود دارد؟»، بیان داشت: پسر یا دختر شدن جنین کاملا وابسته به تقدیر الهی است و بشر هیچ نقشی در آن ندارد؛ حتی تغذیه نیز بی تاثیر است.

وی ادامه داد: این کارهایی که انجام می‌دهند بی تاثیر است؛ چراکه ۵۰ درصد شانس دختر یا پسر شدن وجود دارد. اما اقداماتی برای پسر یا دختر دار شدن هیچ پایه علمی ندارد و هیچ عاملی جزء تقدیر الهی تعیین کننده نیست

این استاد بیماری های زنان و زایمان ابراز داشت: البته اکنون برخی با روش‌های کمک باروری انتخاب جنسیت می‌کنند اما این از نظر اخلاق پزشکی نه مورد قبول دنیا و نه مورد قبول در ایران است؛ به شکلی که در آن براساس روش‌های کمک باروری آزمایشگاهی جنین، دختر یا پسر تعیین می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: چون باید به مادر دارو بدهیم تا تخمک آن را بگیریم و جنسیت مورد نیازش را تعیین کنیم.

وی متذکر شد: تنها درباره بیماری‌ها؛ مثلا فردی که ژن هموفیلی دارد و ناقل این ژن است، چون اگر جنینش پسر باشد، احتمال اینکه مبتلا باشد وجود دارد، در نتیجه در برخی بیماری‌ها انتخاب جنسیت مجوز اخلاقی دارد؛ در غیر این صورت در بقیه موارد جایز نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
تقدیر الهی یا شانس؟
خانم دکتر با توضیحات شما از نظر علمی شدنی هستش.
به نظر من هم بهتر هستش شما همون دکتر باشید تا مدرس اخلاق
بهتر نیست هر کی سر جای خودش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
یکی از مباحث مهم پزشکی و تحقیقات علوم پزشکی، اخلاق پزشکی است و دانشجویان پزشکی واحد اخلاق نیز میگذرانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
قبلا اطباهم پزشک بودن هم حکیم و هم فقیه و هم مدرس اخلاق مثل بوعلی سینا.بعدا افراد جاهلی مثل تو فکر کردن که علم با اخلاق باید جدا بشه که نتیجش سوء استفاده بشر از علم شد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی