بازدید 5101

نشست نمایندگان اروپا و آسیای مرکزی در امور افغانستان

اولین نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشور‌های آسیای مرکزی در مورد افغانستان به صورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 16 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس در دوشنبه، نخستین نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشور‌های آسیای مرکزی در مورد افغانستان در قالب ویدیو کنفرانس برپا شد.

در این رویداد که به افزایش همکاری‌های منطقه‌ای در افغانستان، از جمله توسعه ابتکارات مشترک اختصاص داشت «پیتر بوریان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی، «رولاند کابیا» فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان و همچنین نمایندگان ویژه کشور‌های قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در امور افغانستان شرکت کردند.

«تالغات کالی اف» نماینده ویژه رئیس جمهور قزاقستان در امور افغانستان ضمن سخنانی گفت: «نورسلطان» از تلاش‌های بین المللی برای تثبیت اوضاع در افغانستان با ارائه کمک‌های همه جانبه به آن، پشتیبانی می‌کند.

کالی اف ضمن تاکید بر اهمیت همکاری گسترده منطقه‌ای برای بازسازی افغانستان از کمک شرکای اروپایی در این راستا بسیار قدردانی کرد.

در پایان این جلسه بیانیه مشترک تصویب شد که در آن شرکت کنندگان بر حمایت خود از کلیه اقدامات بین المللی برای حل اوضاع افغانستان و همچنین تعهد مشترک به همکاری گسترده به منظور کمک به ایجاد صلح در این کشور، تاکید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل