بازدید 3811
آخرین اخبار و اظهارنظرها پیرامون جام جهانی فوتبال 2010؛

تابلوفرش جام جهاني در کرمان بافته شد، وربیک به لجن کشیده شد

بر اساس اعلام سايت فيفا با وجود جاهاي خالي زياد در استاديوم‌هاي محل برگزاري مسابقات تا اين لحظه ميانگين تماشاگر در هر بازي 53.19 هزار نفر بوده است. / در اين تابلو فرش، نشان ويژه جام جهاني 2010 و پرچم آفريقاي جنوبي، پرچم تيم هاي قهرمان دوره هاي گذشته اين رقابت ها، تعداد گلهاي زده شده در ادوار گذشته با نشان ستاره و پرچم تمامي کشورهاي حاضر در جام جهاني فوتبال در اين تابلو فرش طراحي و بافته شده است. / دروازه‌بان تيم ملي فوتبال ايتاليا در دو بازي باقيمانده از مرحله گروهي غايب خواهد بود. /
کد خبر: ۱۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶ 16 June 2010
يكي از پرتيراژترين روزنامه‌هاي چاپ انگليس از شروع مذاكرات آرسنال با هافبك آلمان‌ خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه ديلي‌استار، آرسن ونگر پس از بازي آلمان و استراليا كه با درخشش زياد بازيكنان تحت رهبري يواخيم لو همراه بود، علاقه خود را براي جذب مسعود اوزيل،‌ هافبك 21 ساله اين تيم اعلام كرد.

اين گزارش حاكي است مربي فرانسوي‌ لندني‌ها آنقدر تحت تاثير بازي روان و سازنده‌اي اوزيل قرار گرفته كه بودجه‌اي 12 ميليون پوندي براي استخدام وي در نظر گرفته است. بازيكن تكنيكي و ترك تبار ژرمن‌ها تا سال 2012 با تيم وردربرمن قرارداد دارد.


بوفون در دو بازي بعدي غايب است
دروازه‌بان تيم ملي فوتبال ايتاليا در دو بازي باقيمانده از مرحله گروهي غايب خواهد بود.

به گزارش گازتادلواسپورت، جان لوئيجي بوفون دروازه‌بان تيم ملي ايتاليا در بازي نخست برابر پاراگوئه از ناحيه ستون فقرات و عصب سياتيك آسيب سطحي ديد.

از آنجايي كه ايتاليا از لحاظ سني و تعداد مهره‌هاي كليدي در وضعيت مناسبي به سر نمي‌برد كوچكترين احتمال آسيب ديدگي جدي بوفون مي‌تواند ناكامي ايتاليا را در پي داشته باشد.

طبق گزارش دريافت شده از سايت رسمي فيفا جان لوئيجي بوفون در دو بازي باقيمانده از مرحله گروهي استراحت خواهد كرد تا در صورت صعود به مرحله حذفي سنگربان مطمئني براي فوتبال ايتاليا باشد.

ليپي سرمربي ايتاليا نيز اين احتمال را بسيار بالا مي‌داند و در تمرينات اخير تيمش از مربي دروازه‌بان‌ها خواسته به دو دروازه‌بان ديگر بها بيشتري بدهند.


شوماخر: بهتر است يواخيم لو در تيم ملي بماند
توني شوماخر كه در جام‌هاي جهاني 1982 و 1986 از دروازه ژرمن‌ها مراقبت كرد، در برنامه تلويزيوني شبكه دوم آلمان گفت:‌ به نظرم در اين مقطع بهتر است يواخيم‌لو در مقامش باقي بماند.

وي به عنوان كارشناس اين برنامه افزود:‌ با حضور او در راس كادر فني، روح تازه‌اي به فوتبال آلمان دميده شده است . تيم ملي به سمت جوان‌گرايي و بهاي بيشتر به استعدادهاي جوان حركت كرده است.

وي در برنامه صبحگاهي اين شبكه گفت: از تئوسوآنسيگر رئيس فدراسيون درخواست مي‌كنم مقدمات ادامه حضور يوآخيم لو را به عنوان سرمربي فراهم كند تا همچنان شاهد حضور استعدادهاي ديگر در تيم ملي باشيم و بيش از پيش به شرايط مطلوب نزديك شده و افتخار كسب كنيم.

لو چند ماه قبل با فدراسيون كشورش بر سر دستمزد درخواستي كشمكش داشت و ادامه حضور خود را به كسب توافق نهايي پس از جام‌جهاني موكول كرد.


پودولوسكي: اميدوارم لو مربي تيم ملي بماند
بازيكن تيم ملي آلمان گفت: آرزو مي‌كنم يواخيم‌لو پس از جام‌جهاني سرمربي تيم ملي باقي‌ بماند.

به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از تاگس‌اشپيگل، لوكاس پودولوسكي اظهار داشت: اميدوارم يواخيم‌لو پس از بازي‌هاي آفريقاي‌جنوبي نيز مربي ما بماند و بتوانيم زير نظر او كماكان به فعاليت ادامه دهيم.

اين عضو تيم اف.ث.كلن كه چهار سال قبل بعنوان پديده جام‌جهاني 2006 معرفي شد، در محل اردوي تيمش افزود: لو، مربي مسلط و ريزبيني است كه به تمام جزئيات كار تيم ملي و حريفان آشنايي دارد. ما مي‌توانيم با او به مدارج عالي برسيم.
اين بازيكن 25 ساله افزود: بحث در اين رابطه در شرح وظايف من نيست و به فدراسيون فوتبال برمي‌گردد؛ اما به عنوان يك عضو تيم ملي آرزو مي‌كنم قراردادش را تمديد كند و همچنان سرمربي ما بماند.

يواخيم لو از چهارسال قبل زمام امور تيم كشورش را برعهده گرفت و همراه با آن به مقام نايب قهرماني اروپا رسيد. وي هنوز برنامه خود را براي ماندن يا ترك تيم پس از جام جهاني مشخص نكرده است.


سيشوان: مردان ره‌هاگل بابا‌بزرگ بودند
يك روزنامه چاپ كره نوشت: مردان هو چون ‌مون كاري كردند كه بازيكنان ره‌هاگل بابا‌بزرگ به نظر آمدند.

روزنامه ‌سيشوان چاپ كره در تحليلي كه روز گذشته چاپ و منتشر كرد، يكبار ديگر آنچه در جريان بازي تيم اين كشور و يونان بوقوع پيوست را مورد تحليل و ارزيابي قرار داد.

اين نشريه در بخشي از تحليل خود نوشت: پس از مدت‌ها كه نگراني بابت هماهنگي تيم ملي وجود داشت، هوجون مون، سرمربي تيم توانست تيم كاملي را روانه ميدان كند. تاكتيك انتخابي براي اين بازي، مجموعه اي گسترده بود. نكته جالب در اين ميان تدارك بازي رو به جلو به قصد از كار انداختن بازيكنان حريف بود.

اين نشريه نوشت: به اين ترتيب بازيكنان تيم ملي كاري كردند كه مردان ره‌‌هاگل نه فقط كم تحرك و ناتوان كه حتي بابا‌بزرگ به نظر آيند.


وعده ره‌هاگل براي بهتر شدن شرايط
سرمربي آلماني تيم يونان قول داد در بازي‌هاي بعدي شرايط روحي و رواني بهتري براي تيمش ايجاد كند.

اوتو ره‌هاگل‌ در گفت‌وگو با راديو آتن عنوان كرد: براي بازي با كره جنوبي از لحاظ روحي در شرايط ايده‌آلي قرار نداشتيم. تلاش زيادي شد تا بازيكنان يونان بتوانند با هماهنگي و وجود شرايط روحي مطلوب وارد ميدان شوند اما در عمل چنين امكاني به وجود نيامد.

وي افزود: تلاش مي‌كنم با صحبت با بازيكنان شرايط روحي آنها براي دو بازي بعدي متفاوت شود.

تيم تحت رهبري اين مربي در بازي نخست خود 2 بر صفر از كره‌جنوبي شكست خورد كه اين مسئله با اعتراض و انتقاد مردم و رسانه‌هاي اين كشور اروپايي همراه بود.


افزايش تماشاگران نسبت به جام جهاني آلمان
فيفا اعلام كرد شمار تماشاگران جام جهاني نسبت به دوره قبلي در آلمان افزايش يافته است.

بر اساس اعلام سايت فيفا با وجود جاهاي خالي زياد در استاديوم‌هاي محل برگزاري مسابقات تا اين لحظه ميانگين تماشاگر در هر بازي 53.19 هزار نفر بوده است.

در حالي كه در جام جهاني آلمان در 11 بازي اول ميانگين شمار نفرات 52.186 هزار نفر بوده است كه در پايان تورنمنت اين تعداد به 52.491 هزار نفر رسيد.


72 تماشاگر نما از ورود به افريقاي جنوبي منع شدند
معاون وزارت کشور آفريقاي جنوبي روز سه شنبه در يک کنفرانس خبري در پرتوريا اعلام کرد که ماموران اين وزارتخانه مستقر در فرودگاه ها از 10 روز گذشته تاکنون از سفر79 نفر از تماشاگر نماها در مبادي ورودي کشور ممانعت به عمل آوردند.
   
معاون اين وزارتخانه در اين خصوص گفت: اغلب اين تماشاگرنماها از کشورهاي اروپايي و تعداد کمي از آنها از آمريکا، آسيا و يا خود قاره آفريقا بودند.

ملوسي گيگابا با اعلام اينکه آمار وردي به کشور 32 درصد بيش از انتظار قبلي بود افزود: تا کنون بيش از 450 هزار نفر از مرز هوايي وارد آفريقاي جنوبي شده اند.

وي اظهار داشت: در حال حاضر بيشترين ترافيک پرواز به آفريقاي جنوبي در بمبئي، نايروبي،هلند، هنگ کنگ، لاگوس و فرانکفورت است و تا کنون 6823 مورد تخلف در ارايه مدارک از سوي مسافران جام جهاني گزارش شده است.


كاسياس: هيچ تيم كوچكي وجود ندارد
دروازه‌بان تيم فوتبال اسپانيا گفت: در جام جهاني نوزدهم هيچ تيم كوچكي وجود ندارد.

به گزارش آس اسپانيا، ايكر كاسياس با اشاره به بازي حساس تيمش برابر سوئيس گفت: هيچ تيم كوچكي در ميان 32 تيم حاضر در جام جهاني حضور ندارد و بايد به تمام رقباي خود احترام بگذاريم.

وي افزود: به تيم ژاپن نگاه كنيد كه چگونه كامرون را شكست داد و يا پاراگوئه كه مي‌توانست حتي ايتاليا را شكست دهد. بسياري از تيم‌هاي نا آشنا براي پديده شدن پتانسيل بالايي دارند و ما بايد مراقب تمام رقباي خود باشيم.

كاسياس خاطرنشان ساخت: سوئيس يك تيم تازه احيا شده است و هستفليد سرمربي كهنه‌كار اين تيم خوب مي‌داند كه چگونه در بازي‌هاي بزرگ نتيجه بگيرد. به نظر من بازي بسيار سختي برابر اين تيم در پيش خواهيم داشت.


يک بازيكن ترك فرمانده سوئيس مقابل اسپانيا
يك بازيكن ترك‌تبار فرماندهي تيم ملي فوتبال سوئيس را در ديدار با قهرمان اروپا برعهده خواهد گرفت.

به گزارش نوشته روزنامه نويه‌زورخرسايتونگ‌، اوتمار هيتسفلد، سرمربي تيم سوئيس تصميم دارد بازوبند كاپيتاني را به گوكان اينلر، بازيكن خط مياني بدهد.

هيتسفلد در اين باره گفت: با توجه به مصدوميت آلكساندر فراي، قصد استراحت به وي را دارم و فكر مي‌كنم گوكان اينلر بتواند تيم را بخوبي مقابل قهرمان اروپا هدايت و رهبري كند. اينلر كه در تيم اودينزه ايتاليا توپ مي‌زند،‌ فرزند يك خانواده ترك مهاجر به اين كشور است.


سندروم نتيجه‌گرايي در اسپانيا
به نظر مي‌رسد تيم ملي فوتبال اسپانيا با توجه به فشار شديد مطبوعات به خصوص در مرحله گروهي يك بازي نتيجه‌گرا ارائه دهد.

اسپانيا در گروه هشتم با شيلي، ‌هندوراس و سوئيس هم گروه است و امروز بعدازظهر ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه دوربان برابر ديگر نماينده اروپايي اين گروه صف‌آرايي خواهد كرد.

كارشناسان فوتبال اسپانيا بر اين باورند كه اسپانيا‌ دچار سندروم نتيجه‌گرايي شده است و اين احتمال وجود دارد كه مردان دل‌بوسكه در بازي امروز بعدازظهر چندان به آب و آتش نزده و به يك پيروزي ناپلئوني بسنده كنند.

مردم اسپانيا تماشاي بازي زيبا را به تماشاي يك پيروزي حك شده بر تابلوي نتايج ترجيح مي‌دهند اما در جام جهاني بايد حرفه‌اي بود و به انديشه‌هاي مربيان احترام گذاشت.


تابلو فرش جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در راور کرمان بافته شد
تابلو فرش ويژه جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي توسط "علي جلال آبادي" در شهرستان راور استان کرمان در ابعاد يک متر و 35 سانتيمتر و يک متر و 45 سانتيمتر بافته شد. فتح اله نژادزماني مدير عامل باشگاه مس کرمان به ايرنا گفت که اين باشگاه خواهان خريد اين تابلو فرش نفيس است.

وي افزود: با توجه به اين که تيم ايران در رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي حضور ندارد، قصد داريم اين تابلو فرش را به فدراسيون جهاني فوتبال هديه کنيم. با اين اقدام در پي انتقال فرهنگ، هنر و ورزش استان کرمان به جهانيان هستيم که در اين تابلو فرش نامي از باشگاه مس کرمان که شهرت آسيايي نيز دارد، تعبيه خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: در اين تابلو فرش، نشان ويژه جام جهاني 2010 و پرچم آفريقاي جنوبي، پرچم تيم هاي قهرمان دوره هاي گذشته اين رقابت ها، تعداد گلهاي زده شده در ادوار گذشته با نشان ستاره و پرچم تمامي کشورهاي حاضر در جام جهاني فوتبال در اين تابلو فرش طراحي و بافته شده است. تهيه کننده اين فرش 2 ماه براي طراحي و چهار ماه براي بافت اين تابلو وقت گذاشته است تا فرهنگ و هنر اصيل ايران و کرمان را در سراسر جهان به نمايش بگذارد.

وي اشاره به اين که باشگاه هاي فرهنگي و ورزشي بايد به صورت جدي در زمينه مسائل فرهنگي نيز فعاليت کنند، خاطر نشان کرد: اقدامات بسياري در باشگاه مس کرمان در مقوله فرهنگ برنامه ريزي شده و اجرا خواهد شد.


اورانيا، جايي كه آپارتايد هنوز زنده است
شايد باور كردن اين مطلب سخت باشد اما هنوز منطقه‌اي در خاك آفريقاي جنوبي وجود دارد كه آپارتايد در آن نفس مي‌كشد.

لس كارپنتر نويسنده مطرح ورزشي در انگليس و آمريكا در گزارشي بحث برانگيز منطقه‌اي را به جهان معرفي مي‌كند كه آپارتايد هنوز در آن زنده است و سفيد پوستان در خاك آن همچنان افكار نژادپرستانه خود را اجرا مي‌كنند.

مسلم است كه مقامات آفريقاي جنوبي در هر سمتي كه باشند و البته در هر نقطه‌اي از جهان چنين گزارشي را منفي دانسته و با تعصب ويژه‌اي آن را رد مي‌كنند اما بد نيست گزارش لس كارپنتر نويسنده مطرح انگليسي را از نظر بگذرانيم. اورانيا، آفريقاي جنوبي، جايي كه شما بيشتر به خاطر داستان‌هايش به آن سفر مي‌كنيد. از همه جاي جهان براي تماشاي جام جهاني به آفريقاي جنوبي آمدند اما من امروز آمده‌ام تا تكليف خود را با داستان‌هاي مرموز منطقه روشن كنم.

اين روزها‌ همه از صلح، دوستي، برابري و يكرنگي صحبت مي‌كنند و نژاد پرستي چيزي است كه هيچ كسي از آن لذت نمي‌برد و مي‌شود گفت كه جهانيان از آن متنفرند. در هر جايي از جهان تلاش مي‌شود راه حلي براي بحران نژاد پرستي پيدا كنند و مسلم است هر كشوري ادعا مي‌كند در آن هيچ اثري از نژاد پرستي وجود ندارد. اينكه چقدر اين ادعاها صحت دارد موضوع مطرح شده در اين گزارش نيست. در اينجا نيازي به اثبات مسئله‌اي نداريم چرا كه در محل هستيم و مي‌خواهيم داستان اورانيا را با هم ورق بزنيم.

آپارتايد اصطلاح شومي است كه معمولا خود آفريقايي‌ها نيز از آن متنفرند. اين كلمه يادآور روزهاي سياهي است كه طي آن سفيد پوست‌ها و سياه‌ها هرگز نمي‌توانستند در كنار هم زندگي كنند و اورانيا جايي است كه همچنان ميراث شوم آن سال‌ها را براي خود حفظ كرده است.

شايد از خود بپرسيد چرا بايد هنوز هم چنين جايي بر روي كره زمين وجود داشته باشد. براي رسيدن به جواب اين سؤال يك روز صبح زود قبل از طلوع آفتاب با اتومبيل خود شهر ژوهانسبورگ را ترك مي‌كنيم و قبل از آنكه خورشيد در آسمان صاف و پاكيزه آفريقا وارد شود از محوطه اصلي شهر خارج مي‌شويم. از دشت‌هاي ماسه‌اي و تپه‌هاي شني عبور كرده و كم كم به منطقه‌ معروف ساوانا در 5 ساعتي ژوهانسبورگ مي‌رسيم. جايي در نزديكي رودخانه اورنج به نام اورانيا. بله درست است گويا تمام داستان‌هايي كه خوانده‌ام صحت دارد. در كشوري كه 80 درصد آن سياه پوست هستند به شهري مي‌رسيد كه صد در صد جمعيت آن را مردمان سفيد پوست تشكيل مي‌دهند.

در نگاه اول و به صورت سطحي اورانيا يك دهكده طبيعي و كاملا آرام به چشم مي‌خورد. يك ايستگاه گاز، يك قصابي قديمي و يك فروشگاه كتاب كه تي ‌شرت‌هاي مخصوص شهر را در گوشه مغازه خود مي‌فروشد. يك خانم نسبتا مسن كه به محض ديدن ما با لبخندي اجباري از جا بلند شده و مي‌پرسد چه كتابي مي‌خواهيد؟
اين را بعدا فهميدم چرا كه جملات اوليه خود را به زبان آفريقايي گفت و وقتي متوجه شد كه زبان او را نمي‌فهميم انگار كه نفس راحتي كشيده باشد به زبان انگليسي صحبت كرد.

در سمت ديگري از خيابان چند كودك سفيد پوست در محل بازي خود مشغول دوچرخه سواري و استفاده از امكانات يك پارك كوچك هستند. او مي‌گويد براي شما جالب است. اينجا هنوز هم مناطقي وجود دارد كه در آن كودكان راحت زندگي كنند. دست آنها اسلحه نمي‌بينيد و اسباب‌بازي‌ آنها خاك و حشرات نيست.
او اصرار دارد به سرعت شهر خود را به ما معرفي كند و بگويد همه چيز خوب است و در ميان صحبت‌هايش با كنايه از سفيد پوست بودن مردم اين شهر حرف مي‌زند.

با او خداحافظي و با اتومبيل خود در ميان شهر اورانيا حركت مي‌كنيم. مردم با تعجب به ما نگاه مي‌كنند اما جنس نگاه‌هشان مثل ساير مناطق آفريقا نيست.

راديوي اتومبيل را روشن كرده و تلاش مي‌كنم فركانسي را كه از اينترنت جستجو كرده‌ام پيدا كنم. گوينده سخنراني اول صبح خود را اين طور آغاز مي‌كند سلام به تمام سفيد‌هاي اورانيا. به ياد جمله عجيب خانم كتاب فروش مي‌افتم كه در مورد اين منطقه گفت: "ما مي‌توانيم انتخاب كنيم چه كسي اينجا زندگي كند. " اين نشان مي‌داد كه زندگي در اين منطقه شرايطي دارد و لابد رنگ پوست يكي از مهمترين اين شرايط باشد.

وي جمله‌ ديگري هم گفته بود و آن اينكه بسياري از مردم در آفريقاي جنوبي نمي‌خواهند به اينجا بيايند به خصوص اگر سياه پوست باشند. خيلي وقت است كه آپارتايد به عنوان مظهر نژاد پرستي و ظلم تاريخي به سياه پوستان از بين رفته است و نلسون ماندلا پس از آزادي از زندان تمام اين مشكلات را حل كرده اما آيا كسي هست كه در مورد اين شهر مرموز توضيح قانع كننده‌اي به ما بدهد؟

يكي از مردم در پياده رو به تيم خبري ما مي‌گويد ما در اينجا براي خودمان يك شهر ساخته‌ايم و مزاحم كسي نيستيم اما سؤالي كه در اينجا مطرح مي‌شود اينكه چگونه مي‌شود در خاك آفريقاي جنوبي يك شهر ساخت، مزاحم كسي نبود و البته سياه پوست‌ها را به آن راه نداد، آن هم در خاك كشوري كه حداقل 80 درصد از جمعيت آن را سياه پوستان تشكيل مي‌دهند.
كسي اين جمله پاياني را به من نگفت اما مي‌دانم خيلي دوست داشتم از اورانيا به عنوان كشور اورانيا نام ببرند.


مدافع سوئيس نابغه زبان جام‌جهاني
بازيكن خط دفاع تيم ملي سوئيس به عنوان نابغه زبان در ميان بازيكنان حاضر در رقابت‌هاي جام جهاني معرفي شد.

به گزارش نوشته روزنامه برنرسايتونگ، يك روز پس از حضور فيليپ سندروس در مصاحبه مطبوعاتي پيش از بازي با اسپانيا، مطبوعات محلي از وي به عنوان استعدادي عجيب در تسلط بر چند زبان ياد كردند.

اين نشريات عنوان كردند در مصاحبه مذكور وي با تسلط بسيار به سؤالات خبرنگاران به 4 زبان اسپانيايي، فرانسوي، انگليسي و آلماني پاسخ داده است.

رسانه‌ها در اين‌باره نوشتند تاكنون گزارش نشده بازيكني يا مربي از ميان اعضاي حاضر گروه‌هاي ورزشي مستقر در آفريقاي‌جنوبي، چنين تسلط و تبحري در زبان داشته باشد. اين بازيكن در خانواده‌اي متولد شده كه پدرش اسپانيايي و مادرش، يك خانم دورگه آلماني-فرانسوي است. وي زبان انگليسي را نيز در دانشگاه ياد گرفته است.


چاپ كاريكاتورهاي زننده براي تمسخر وربيك
طي چند روز گذشته موج گسترده‌اي از انتقادات عليه پيم وربيك به خاطر شكست 4 بر صفر از آلمان به وجود آمده است. نشريات اين كشور واقع شده در اقيانوسيه ولي داراي مجوز فعاليت در آسيا كه پيش از حضور تيم ملي اين كشور جانب سكوت را اختيار كردند، در مدت سه روز اخير انتقادات مهلكي عليه مربي اسبق تيم ملي كره‌جنوبي داشتند.

اين نشريات منتقد، پا را از دايره انتقادات فراتر گذاشته و مربي را به تمسخر گرفته‌اند. در اين ميان برخي از نشريات همچون ديلي تلگراف و كانبرا تايمز با چاپ كاريكاتورهاي زننده با وربيك برخورد كردند. اين مسئله اسباب ناراحتي شديد سرمربي استراليا در اردو شده است.


شكست دانمارك و كري ‌خواني سرمربي تيم ملي نروژ
پس از باخت 2 بر صفر دانمارك برابر هلند، اژيل اولسن سرمربي نروژ مارتين اولسن همكار خود در تيم رقيب را به تمسخر گرفت.

وي در يك برنامه تلويزيوني اظهار داشت: دانماركي‌ها با اين سطح بازي نبايستي در جام جهاني حاضر باشند.
اژيل اولسن گفت: دانمارك كيفيت فني بسيار پاييني مقابل مدعي قهرماني جهان ارائه كرد. در حاليكه آنها هميشه ادعا مي‌كنند در اسكانديناوي برتر از نروژ و سوئد هستند.

سرمربي نروژ افزود: من ژاپن، كامرون را به خوبي نمي‌شناسم؛ اما مطمئنم اين دو رقيب به راحتي از پس دانمارك برمي‌آيند.

اين حرف‌هاي مربي 68ساله بازتاب گسترده‌اي در بين مردم دانمارك داشت و باعث ناراحتي آنها شد. دانمارك و نروژ در شمال اروپا و در شبه ‌جزيره اسكانديناوي از سال‌ها قبل رقابت زيادي در عرصه‌هاي مختلف داشته و همواره در جنگ‌هاي كلامي كركري با حاضر هستند.


دستگيري 259 شرط بند در تايلند
به خاطر جام جهاني 259 نفر شرط ‌بند در تايلند دستگير شدند.

به نوشته بانكوك‌پست؛ پليس تايلند اعلام كرد روز سه‌شنبه (ديروز) توانسته 259 نفر را به خاطر شركت در شرط‌بندي‌هاي غيرقانوني دستگير كند.

اين عده با وجود اعلام ممنوعيت شرط‌بندي، در معابر و محافل عمومي بطور علني اقدام به شرط‌بندي در ارتباط با بازي‌هاي جام جهاني ‌كردند.

سخنگوي پليس در اين باره گفت: رقم شرط‌بندي شده توسط اين عده 83.230 بات معادل 2هزار و 100 يورو بوده است. قرار است اين عده كه در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا نيز در اين گونه فعاليت‌هاي نادرست شركت كردند و از سوء‌سابقه برخوردارند، تحت جريان قضايي قرار گرفته و محاكمه شوند.

سفر بيش از نيم ميليون توريست به آفريقاي جنوبي
تاكنون بيش از 500 هزار توريست از سراسر جهان براي تماشاي ديدارهاي جام‌جهاني به كشور آفريقاي جنوبي سفر كرده‌اند.
اين تعداد توريست كه از يك روز مانده به جام جهاني 2010 به آفريقا سفر كرده‌اند در آمد كلاني را براي مردم آفريقاي جنوبي به خصوص اقشار فقير اين كشور در پي داشته‌اند.


ته‌وز: براي قهرماني به آفريقاي جنوبي آمده‌ايم
كارلوس ته وز امروز و پس از آخرين تمرين آرژانتين براي ديدار با كره جنوبي اظهار داشت: شرايط خوبي داريم و اتحاد و همدلي مهمترين فاكتور آرژانتين در جام جهاني 2010 محسوب مي‌شود.

وي تاكيد كرد: هيچ تيمي در اين رقابت‌ها ضعيف نيست و با توجه به اين موضوع فردا بازي سختي برابر كره‌جنوبي خواهيم داشت و بايد با قدرت ظاهر شويم.

مهاجم آرژانتين تصريح كرد: براي قهرماني به آفريقاي جنوبي آمده ايم و مي‌خواهيم با دست پر به كشورمان باز گرديم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی