بازدید 22901
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

هفته آینده وضعیت کرونایی خیلی بدتر از این می‌شود/ آغاز واکسیناسیون با پوشش بالا تا ۲۰ روز دیگر/ ضرورت پیگیری بیمارهای ترخیص شده؛ ویروس جهش یافته پس از روز هشتم و نهم در عرض دو روز ریه را پر می‌کند

گاهی در دو یا سه استان پیک به تناوب داشتیم که به خوبی آن را مدیریت می‌کردیم. امروز خوشه چین خرمن آتش گرفته‌ایم. اهل زانو زدن در برابر هیچ مشکلی نیستیم، کمااینکه در دفاع مقدس نیز بچه‌ها ایستادگی کردند و اینجا هم اثبات می‌کنیم که علیرغم فشار‌ها و تهدید‌هایی که نظام سلامت را محاصره کرده است، زانو نمی‌زنیم.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 15 April 2021
تابناک اجتماعی«روزهای کرونایی سخت تری پیش روی کشورمان قرار دارد»؛ این هشداری است که امروز وزیر بهداشت به مردم کشورمان داد و تاکید کرد «با توسل به پروردگار از این مرحله به امیدواری عبور خواهیم کرد.»

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی با حضور در ستاد مقابله با کرونای استان همدان، وعده پوشش بالاتر واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشورمان در اردیبهشت و خرداد را داد و گفت: هرچند برخی در عرصه واکسیناسیون ایران خباثت می‌کنند و به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند، تا ۲۰ روز دیگر با پوشش بالای واکسیناسیون با واکسن وارداتی و واکسن تولید داخل، روسیاهی برای آن‌ها خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امروز گرفتار موج سنگین از یک ابتلای سنگین با یک ویروس به شدت ساری هستیم، تصریح کرد: پیشتر گفته بودم که خودتان را برای درگیری با یکی از سنگین‌ترین مهاجمین بیولوژیک جهان تا به امروز آماده کنید و تمام این روز‌ها را با توجه به رصد ۱۴ ماهه و اصول علمی پیش‌بینی کرده بودم. هفته آینده وضع خیلی بدتر از این هفته خواهد شد؛ کما اینکه وضع این هفته از هفته قبل بدتر است و ما روز‌های به شدت سختی داریم.

نمکی با اشاره به میران فوتی‌های کووید ۱۹ همدان در ایام عید نوروز، افزود: همدان در شب عید تنها هفت بیمار داشت، در حالی که شب گذشته ۱۴۵۲ بیمار از انواع بسیار خطرناک این ویروس در این استان بستری شدند که در بین آن‌ها قشرهای مختلف مردم از سرباز، مردم و مسئولین به چشم می‌خورد.

وی در ادامه گفت: ما سیاسی نیستیم و برای تضعیف و یا تقویت جریان سیاسی گام برنداشتیم. برای ما مصالح ملی و عزت جمهوری اسلامی و سلامت مردم مهم است. اگر در شرایط فعلی جمهوری اسلامی کرونا را باخت، وزارت بهداشت و دولت و رهبری کرونا را نباختند، بلکه جمهوری اسلامی کرونا را باخت. با توجه به دلایل متعددی که به آن‌ها ایمان دارم، با استمرار آبرومندانه جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی، این فاز را خواهیم برد، اما گفتمان ما بر این است که این فاز سنگین می‌تواند کشور را درنوردد و ما را گرفتار کند و این یک نظر کارشناسی است.

وزیر بهداشت افزود: شاید سیاستمداران از این آشفته بازار استفاده یا سوءاستفاده کنند، اما این مشکل ما نیست. ما در نظر کارشناسی خود غرض و یکسونگری نداریم و اگر روزی وزارت بهداشت خارج از این محدوده پا گذاشت فاتحه آن خوانده است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای کشور کمبود دارو نداریم، گفت: ایام سخت امروز را پیش بینی کرده بودم و می‌دانستم اگر برخی مسائل را رعایت نکنیم در چه گرداب سنگینی گرفتار خواهیم آمد. کالبد شکافی بحث‌ها باعث رنجش برخی می‌شود و ما خاموش می‌شویم. برخی سیاست زدگی می‌کنند و از هر واژه‌ای با بهره‌برداری سیاسی برای زدن رقبا استفاده می‌کنند و اینگونه مملکتی که پر چالش است و مردمی که مشکلات عدیده‌ای دارند را به چالش وارد می‌کنند.

نمکی با بیان اینکه تلاش کردم در این مدت خون بخورم و خاموش بنشینم، تصریح کرد: همکارانم ۱۴ ماه روز و شب خوش نداشتند و التماس می‌کنم به این‌ها رحم کنیم و تاب آوری این‌ها را ببینیم. همکارانم در همدان سه موج کووید را آنقدر زیبا و مدبرانه مدیریت کردند که کسی متوجه آن نشد. شاید این شیوه‌های بی‌سر و صدا و مدبرانه است که برخی تصور می‌کنند ما کاری نمی‌کنیم. قطعا در توفیق عمل ما در این موج‌ها دعای مومنین و نیک نفسان بی‌تاثیر نبوده، اما برخی فکر می‌کنند این امواج تنها با دعا و ورد خنثی می‌شود و عملکرد گرایی همکاران ما را نمی‌بینند.

وی ادامه داد: شاید نمی‌بینند همکاران من در همدان دیشب تا صبح چه کشیدند و علی‌رغم اینکه ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز تهیه کرده و ۱۱ عدد نصب و دو تای آن در حال نصب است، رئیس این دانشگاه علوم پزشکی به چه کسانی برای کپسول اکسیژن ساز التماس کرد! که می‌داند در این ماه‌ها چه بر سر این کادر نجیب بهداشت و درمان گذشت؟ چه مریض‌ها و شهیدان و محرومیت‌ها که نداشتیم و کسانی را از دست دادیم که جای خالی آن‌ها پر نمی‌شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت از روز نخستی که پرستاری شعار "ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم، در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم" را بر پشت لباس پرستار دیگر نوشت، عده‌ای متوجه نشدند چه کسانی در این عرصه با کووید ۱۹ مقابله می‌کنند و هنوز هم خیلی‌ها متوجه نیستند. این عشق و این حرارت چنان ارزشمند است که با سخت‌ترین سختی‌ها خاموش نمی‌شود.

نمکی با بیان اینکه می‌دانستم همکاران نفس بریده‌ام دچار چه موج سنگینی خواهند شد و از این رو روز‌های سختی با سوزن درون گذراندم، افزود: می‌دانستیم مواجهه با ویروس جهش یافته، چموش و سرکشی که NHS انگلیس (سرویس بهداشت ملی انگلستان) را به زانو درآورده، تمهیدات خود را می‌خواهد و نمی‌توانیم در مواجهه با آن برنامه‌ای نداشته باشیم. از ین رو "تشدید بیماریابی" را در قالب طرح شهید سلیمانی نوشتیم و لازمه آن جمعیت ساکن بود که مواج و سیال نباشد. چه جای دلخوری است وقتی تقاضا کردیم که جمعیت مواج عامل عدم اجرای این پروژه است.

وی با تاکید بر اعتماد مردم به وزارت بهداشت، گفت: از جمله این دلایل این است که وزارت بهداشت در اوج تحریم‌های ظالمانه توانست کرونا را مدیریت کند و میزان مرگ را به سمت یک رقمی ببرد. همچنین با مردم صریح و راست هرچه بود، گفت و از مردم چیزی را پنهان نکرد. بزرگ‌ترین سرمایه حکومت‌ها حکمرانی مردمی است و اگر مردم را نداشته باشیم، هیچی نداریم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه کالبد شکافی آنچه گذشته است دردی از این مملکت دوا نمی‌کند، افزود: گاهی در دو یا سه استان پیک به تناوب داشتیم که به خوبی آن را مدیریت می‌کردیم. امروز خوشه چین خرمن آتش گرفته‌ایم. اهل زانو زدن در برابر هیچ مشکلی نیستیم، کمااینکه در دفاع مقدس نیز بچه‌ها ایستادگی کردند و اینجا هم اثبات می‌کنیم که علیرغم فشار‌ها و تهدید‌هایی که نظام سلامت را محاصره کرده است زانو نمی‌زنیم. هرچند ویروس نسبت به سال گذشته خشن‌تر و مهاجم‌تر است، ما نسبت به سال قبل آورده ارزشمندتری داریم.

وی افزود: هرچند اگر هرکسی در دنیا بگوید امروز ویروس را خوب شناخته، نشانه جهالت اوست. این ویروس ناشناخته است و به نظر بنده حالا حالا‌ها بشریت با آن گرفتار است. وظیفه ما همواره ایجاد خوف نیست. خداوند چنین توصیه‌ای نکرده و خوف مستمر باعث فروپاشی اذهان مردم و خودمان می‌شود. با توسل به پروردگار از این مرحله به امیدواری عبور خواهیم کرد.

نمکی در ادامه در توصیه به همکارانش گفت: حتما باید توسعه درمانگاه‌ها و مراکز ۱۶ ساعته، انجام تست در این مراکز و درمان سرپایی را مدنظر قرار دهیم چراکه این‌ها مهم‌ترین راهکار کاهش فشار بیمارستان است. همچنین حتما باید برای مریض بستری تست PCR انجام شود. عمل‌های الکتیو (عمل‌های غیر اورژانسی) را تعطیل کردیم و زمانی که اوضاع بهتر شود بخش غیر کرونایی را فعال می‌کنیم.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری مریض‌های ترخیص شده، توصیه کرد: حتما کمیته‌ای برای ترخیص مریض بگذارید. با تشکیل کمیته تنفسی، اکسیژن و ترخیص به شرط پیگیری مریض در منزل این کار را انجام دهید. ویروس جهش یافته پس از روز هشتم و نهم در عرض دو روز ریه را پر می‌کند. از این روی، پس از ترخیص مریض با حال خوش، حتما سوپروایزری برای پرسیدن حال مریض‌ها قرار دهید تا در صورت لزوم مریض به بیمارستان بازگردد. این تجربه اثبات شده است.

نمکی افزود: سرعت ابتلای ویروس از سرعت گام‌های ما بالاتر است و هنر ما باید این باشد که مریض سرپایی بستری نشود و مریض بستری به سمت مرگ و میر نرود. مرگ و میر غم انگیز‌ترین شاخص ماست. خواهش دارم در مسائل آموزشی و پژوهشی کووید را در تمام مسائل در نظر بگیرید. همه باید در کنار مریض کووید باشند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: از شما عزیزان پاک طینت در این شب‌های پر فیض التماس دعا دارم. انشاءالله واکسیناسیون کادر درمان را در کل کشور تمام می‌کنیم. تردیدی ندارم با عزم و نیت شما بزرگواران موج چهارم را به خوبی سپری خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
با کدام واکسن؟ با واکسن چینی که خودشان تاثیر آن را زیر سؤال برده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
آسترازنکا که اتحادیه اروپا آن را از فهرست واکسن ها حذف کرده و احتمالا ملت فقیر ایران را هم در حد یمن و... دیده اند و این واکسن را برایمان مجانی ارسال خواهند کرد.
ادبیات این وزیر در دنیا بی نظیره.... نه به وزیر میخوره نه به ادبیات متخصصین پزشکی... بره توی مسجد سخنرانی بکنه شاید مناسبتر باشه.
چقدر عجیبه که با جون مردم اینطوری با بی کفایتی ها بازی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
بیشتر از اینکه کار کنند حرف می زنند، حرف، حرف، حرف
فقط شعار میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
درسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
لطفا کسی تا 20 روز دیگر نمیرد .
وعده واکسن داده اند
لطفا کسی تا 20 روز دیگر نمیرد .
وعده واکسن داده اند
ناشناس
| Romania |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
بیمارستان ها جا ندارن میگه ترخیصی ها را پیگیری کنید
روضه خونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
دقیقا همان یک میلیون دوز واکسن وارداتی
را که باید به کادر درمانی
و سالخوردگان میزدند
را به کسانی دیگری تزریق کردند
که از ابتدا تمام قد و کاملا وجود کرونا و واکسن را منکر شده
و مسخره میکردند !!!؟
و تبلیغ و تشویق می کردند که نزنید که عقیم می شوید
و یا دوربین دارد !!!؟؟؟
نه نه واکسن نیار تو واکسنهای خارجی دوربینه یوقت بفکر واکسن خارجی نباشین فقط تولید بنیادو بزن به بدن
با این وضعیت اقتصادی، شما و ستاد هم شدید بلای جان مردم
در فامیل و دوست و آشنا و اطراف ما کسی از کرونا نمرده ولی با وضعیت تحریم به زودی باید خودکشی کنیم چون زندگی ما تعطیل شده
حرف درمانی. واکسن روسی وارد کنید. امیدی که به فایزر نیست. چینی هم خود چین اعلام کرده که خاصیت ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
از واکسن روسی که آمار نمیدن ببینی چه خبره
هر بیماری و ویروس جهش یافته ای به راحتی وارد کشور می شود به راحتی در کل کشور پخش می شود تنها فعالیت ستاد دستور جریمه خودروهای شخصی است
من یک سفر با قطار به تهران دارم، تقریبا مجبورم این سفرو انجام بدم. کوپه رو دربست کردم، ولی بازم نگرانم، دوستان کسی میدونه سیستم ایرکاندیشن قطار کوپه ای، هوا رو از بیرون وارد کابین میکنه یا این هوای داخل کابینه که ممکنه به کابین های دیگه منتقل بشه؟ مثلا اگه کوپه بعدی من کرونا داشته باشه ممکنه به من منتقل بشه؟ زمان سفر 8 ساعت و زمان کمی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
ایمن ترین وسیله تردد در این شرایط خودرو شخصی است استفاده از حمل و نقل های عمومی در هر وضعیتی خطرناک است
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
با ماشین خودت برو
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
اگه پنجره قطار قابل باز شدنه لای پنجره را باز بگذار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
اتومبیل شخصی یا سواری دربست کرایه کنید پنجره ها پایین نگه دارید امن ترین راه
جناب وزیر بهداشت چه کسی مجوز ورود به کشور از مرز عراق را برای زیارت داد ؟!!!
باز پای قم و مشهد در میان است درست است؟!!!
پوشش بالا یعنی حداقل بیست درصد جمعیت یعنی سی میلیون دوز واکسن. کو کجا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
دروغ می گویند
واکسن ها را کشورهای بی عرضه همچون امارات !!؟
همان ابتدا با بصیرت و هوشمندی از تمام کمپانی ها پیش خرید کردند
و به تمام مردم و مسافران و کارگران مقیم شان هم زدند
و الان بدون محدودیت دارند زندگی میکنند
البته عرضه ندارند !!!؟؟؟
خوشه چین: آنکه پس از درو کردن کشت زار جو و گندم و جمع‌آوری حاصل ، تک خوشه‌هایی که در آنجا مانده برای خویشتن جمع می‌کند. (لغت‌نامه دهخدا)

فکر می‌کنم این یک بار را جناب وزیر راست گفته. از همان ابتدای شیوع کرونا تا امروز تنها دغدغه‌ی ایشان در این مصیبت فقط «خویشتن» بوده و بس.
این حرفها را به رییست بگو که بر خلاف تو میگه همه چی خوب پیش میره و تحت کنترله هفته آینده همه چی درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
رییسش هم به رییسش بگه
بعضی از کشورها تا صد در صد اتباع خود را واکسیانسیون کردند. بعضی از کشورهای اروپایی که رکورد همه گیری کرونا را شکسته بودن در حال برداشتن محدودیتها هستند.
ما هنوز میگوئیم شاید تا دو ماه دیگه واکسیناسیون را آغاز کنیم .پس این واکسن برکت و غیره و ذالک که اینقدر سر وصدا راه انداختیم چه شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
فقط برای بعضی برکت داره
این اقا چرا استعفا نمی ده ادای مردای جنگی را در میاره که اصلا بهش نمی یاد دنبال چی هست
تا وقتی این عادت خودمون رو که همه تقصیر هارو گردن دولت وزیر بهداشت و بقیه بندازیم وضع از این بهتر نمیشه. فراموش نکنیم که ما مسافرت و مهمونی و عید دیدنی رفتیم و ماسک نزدیم و .... خرید های شب عید کار ما بود
اقای نمکی شما مسئول مستقیم این بیماری هستید و اگر کسی به خاطر ندانم کاری شما میمیرد خون ان شخص گردن شما است اگر کاری ازت بر نمی اید پس چرا کنارگیری نمی کنید این صندلی به مزاجتان خوش امده فقط شعار مثل بقیه مسئولین هم اندازه دارد اقای وزیر
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
عزیزم تو نمیدونی این میزها چه کیفی میده پشتش نشستن.
بسیار خودشیفته هستند این بزرگوار.....
همان انگلستان که سیستم بهداشتی اش به قول شما به زانو درآمده این روزها به برکت واکسیناسیون فقط یک دهم کشور ما فوتی کرونایی دارد.
تو مگه مسئولیتت انتشار متن مثنوی معنوی هست ؟؟؟؟
چی میگی هر سری ؟
چرا اینقدر راحت دروغ میگید جدیدا شماها ؟
یه چیزایی میگید که از اساس اصلا وجود نداره
همین مونده بود مردن مردم هم بشه بازیچه کارای شما
همه چیزو ول کردین به امان خدا همه فروشگاههای ممنوع ه بازه.. ادارات دولتی بالاجبار میگن بیان کارمندان
آه، ای فلک کجمدار قدرناشناس نخبه کش، گیرم که نوبل پزشکی را از وزیر بهداشت کشورمان دریغ کردی، اسکار بازیگری را که دیگر لیاقتش را داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
مرسی خندیدم
وزارت بهداشت رو بدید به سپاه.
یاد کارتون گالیور میفتم وقتی جناب آقای دکتر نمکی افاضات میفرمایند، اون شخصیت گلان که می‌گفت: من میدونستم!!!!!
خودتان را خسته نکنید با این وضعیت نمیشود کنترل کرد شهرما امروز سیاه اعلام شد کماکان افراد زبان نفهم بدون ماسک هستند هنوز صف شکر امروز بدون رعایت بیداد میکرد
نه روحانی و نه وزیرش با این حرافی ها نمیتونن از زیر بار گناهان کشته شدن بیماران در بروند و یک روزی باید تقاص پس بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
مردم تاوان بی مبالاتی خود را می دهند.
آقای نمکی به عنوان وزیر بهداشت که مسئول اصلی مبارزه تکنیکی با ویروس کرونا است طبیعتاً باید تکنیکی و تخصصی هم صحبت و گزارش بدهند. ایشان مسئول سناد کرونای کشور نیستند . بلکه به عنوان عضوی از سناد ملی مقابله با کرونا حتماً باید تابع نظرات اتخاذ شده در سناد باشند و نظرات خودشان را در این ستاد مطرح و چنانچه مورد تأیید همه بود توسط سخنگوی سناد ملی کرونا اعلام شود. متأسفانه ایشان بخشی عمل میکنند و فقط نظرات و مشکلات خود و حوزه مسئولیت خودشان را میبیند و بس . اما آنچه در هر جلسه و تریبونی که در اختیار میگیرند دو چیز بیشتر مشهود است و از چشم دیگران نیز دور نیست حتی افکار عمومی. اول اینکه سعی در مظلوم نمایی خود و حوزه مسئولیت خودشان بر می آیند ودر این رهگذر همواره از جامعه پزشکی و پرستاری و کادرهای دیگر اجرایی مایه میگذارند که مثلاً چقدر زحمت کشیده اند و سوزناک هم میگویمد. و در این راه بیش از هرچیزی راه شعار و به نوعی روضه خوانی و ذکر مصیبت و اینکه من گفتم ، من پیش بینی کرده بودم ، من موافق نبودم و غیره را عنوان میکنند . در همین بخش باید پاسخ داد که در بین مردم هیچکس زحمات کادر های درمانی اعم از پزشک و پرستار و غیره را دور از نظر ندارد و قدر دان آنها هستیم اما این مقوله به شما و هم تیم‌های ریاست وزارت بهداشت چه ربطی دارد؟ کار شما و تیمت در درجه اول تشخیص شروع اپیدمی و رسیدن آن به کشورمان در فاصله دیماه تا اسفندما سال ۱۳۹۸ بوده است که وظیفه خود را انجام نداده اید. دوم اینکه تشخیص شدت اپیدمی این ویروس در زمان مناسب بوده که متناسب با آن علاوه بر تأمین دارو و تجهیزات لازم در فرجه مناسب اقدام کنید و از آن مهم‌ترتأمین و پیش خرید حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن برای در دسترس بودن در اسرع وقت بوده که موفق نبوده اید. معاون پژوهشی خود را که به لحاظ پزشکی حتما از شما اولی تر بوده به لحاظ اختلاف بر سر پژوهش در ساخت واکسن داخلی بر کنار کردید و هنوز بعد از چندین ماه نشانه هایی از تولید تأیید شدهٔ واکسن داخلی نیست و از آن مهم‌ترین تامین واکسن خارجی را به امید واکسن داخلی را شل و رها کردید. گرچه بی انصافی است اگر زحمات شما را در این مورد یکسره نادیده گرفت ولی در مدیریت کارنامه مورد قبولی ندارید.
نکته دوم اینکه مبارزه با کرونا با شعار و از جمله آنچه در همدان به عنوان گزارش به مردم گفته اید حل نمی‌شود. این چ طرز سخن گفتن است که سوزن خوردیم و دم فرو بستیم !! مقایسه خودتان و کارتان با دفاع مقدس چه وجه تسمیه ای با کار شما دارد و این چه نوع دفاع از عملکرد خودتان است. مگر شما وزیر ارشاد و یا منبری هستید که اینگونه سخن میگویید. کمی از‌وقت خودتان را صرف گوش کردن به گزارشات همپاهای خودتان در سایر کشورها و اینکه چگونه خارج از تصمیمات ستاد ملی کرونا کشور خودشان مطلبی را نمی گویند بکنید تا به آن عمل کنید. اینگونه که شما سخن میگویید خوفی را که خودتان بد میدانید را به قیمت تبرئه خودتان از بی سیاستهای حوزه درمان و بهداشت که مسئولیت اصلی شماست و همزمان این کمبودها را به گردن دیگران انداختن ، جز افزایش خوف در دل مردم چیزی نیست . به عنوان وظیفه لطفاً بفرمایید که واکسن تزریق به پرسنل شهرداریها از نوع خوب و تأیید شده است یا بندگان خدا موارد آزمایشی واکسن کرونای داخلی و البته بدون اذن و اطلاع آنها است. لطفاً در این مورد شعار هم ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
کم گوی و گزیده گوی چون در،مثنوی هفتاد و دو من مینویسی؟!!
آقا یه سوال؟
اگه اوضاع اینقدر خرابه و ویروس اینگلیسی داره بندری میزنه جلوی مسٔولین ‍‍‍‍‍‍‍‍پس دیگه چه معنی میده تا ساعت 10 شب خونه یاشیم که جریمه نشیم؟! اون ساعت 3 صبحشم که اصلا نفهمیدم واسه چیه؟؟ تمهیدی که ۲زار هم کمک نمیکنه به حل مشکل ویروس عین طرح کاهش آلودگی هوا مشخص میکنه که این طرح های آبدوغ خیاری فقط واسه چاپیدنه ملته!!!
خواهان استعفای دسته جمعی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم
در ۴۲ سال گذشته مسئولان فقط در شعار دادن تخصص پیدا‌ کردن. هیچ تجربه بدردخوری به دست نیاوردند!!!!!
چرا همه گیر دادید به دولتیها چرا کسی به کسیانی که واکسن رو ممنوع کردن انتقاد نمیکنه ....
بله آقای وزیر پشت سر خواهیم گذاشت . ولی با چند هزار کشته ؟ این تدبیر وزارت بهداشت ما هست که مردم را درون یک حصار مثل زندانی ها چپانده بدون هیچ واکسن و یا برنامه خاصی برای جلوگیری . بگذار مردم گرفتار شوند و بمیرند و افتخارش مال تو که این موج را هم پشت سر گذاشتی . آقای وزیر از الان بهت میگم کارشناس هم نیستم . موج 5 . 6 و 7 و... خواهد آمد و شما همه را پشت سر خواهید گذاشت و انسان های بیشماری هم در اثر بی تدبیری شما و دولت فخیمه خواهند مرد و افتخارش هم مال شما خواهد بود . نگو که نگفتی من از الان منتظر موج پنجم هستم
تا کی حرف
این نبودکشورهای دیگه مخصوصاامریکارامسخره میکردکه بایدبیان مدیریت کروناراازمایادبگیرندوماعلاوه برداخل صادرات تست PCRوواکسن راباتولیدانبوه انجام خواهیم داد؟!؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان