بازدید 22518
پیمانه اقتصادی

همتی پاسخ نوبخت را داد: بانک مرکزی بدهکار دولت نیست/ مقام مسئول در وزارت راه: مردم تمایلی به ارائه اطلاعات اموال خود ندارند/ رسیدن بیت‌کوین و اتریوم به مقصد جدید با پست آمریکایی!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش شتاب افت شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت، ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته چقدر شد؟ سهامداران عدالت در سامانه سجام ثبت نام کنند، صعود خیره‌کننده نفت متوقف شد، بانک‌ها باید از ابر بدهکاران بانکی رسما شکایت کنند، بازار خودرو تعطیل و راکد است و قیمت دلار در بازار امروز را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 15 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش شتاب افت شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت، ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته چقدر شد؟ سهامداران عدالت در سامانه سجام ثبت نام کنند، صعود خیره‌کننده نفت متوقف شد، بانک‌ها باید از ابر بدهکاران بانکی رسما شکایت کنند، بازار خودرو تعطیل و راکد است و قیمت دلار در بازار امروز را در بر دارد.

کاهش شتاب افت شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته ای که گذشت (چهارشنبه، ۲۵ فروردین ‌ماه) با ۶ هزار واحد کاهش به عدد یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته قبل آن حدود نیم درصد افت داشت.

شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (‌۱۸ فروردین ماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (‌۲۵ فروردین) به یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۴۳۷ هزار و ۱۱۵ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۴۳۴ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۸۴ هزار و ۷۸۲ واحد به عدد ۲۸۲ هزار و ۹۵۵ واحد رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)،‌ فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، گروه دارویی برکت (برکت)، ایران خودرو (خودرو) و پالایش نفت اصفهان (شپنا)، در گروه نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت استخراج کانه‌های فلزی، فلزات اساسی، منسوجات و چند رشته ای صنعتی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۶۰۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۳ درصد معادل ۲۸ هزار و ۵۰۱ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۱۶۱ تومان رسیده است.

کاهش ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته سوم فروردین

سهامداران عدالت در سامانه سجام ثبت نام کنند

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: سهامداران پس از ثبت نام در سامانه «سجام» که رایگان است، می‌توانند در مجامع به صورت الکترونیکی شرکت کنند. دعوت می‌کنیم تا مردم با مشارکت در انتخابات اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت نسبت به تعیین آینده سرمایه گذاری‌های خود اقدام کنند.

همتی پاسخ نوبخت را داد: بانک مرکزی بدهکار دولت نیست

همتی رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: اخیرا به نقل از رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه مطلبی در رسانه ها منتشر شده، مبنی بر این که، بانک مرکزی بزرگترین بدهکار دولت است.

۱- پرواضح است که بانک مرکزی هیچ گاه به دولت بدهکار نبوده و نخواهد شد. کافی است که نگاهی به ترازنامه بانک مرکزی شود تا بدهکار مشخص شود.

۲- سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ عامل مسلط در رشد پایه پولی، تبدیل منابع ارزی مسدود و غیرقابل دسترس به ریال بوده است، در حالی که در سال های قبل از آن، عامل مسلط، بدهی بانکها بود که با تلاش بانک مرکزی در شرایط بسیار سخت مهار شد.

۳-اگر روزی برسد که بانک مرکزی بدهکار دولت باشد، به معنای آغازحکمرانی درست در اقتصاد و مهار و کنترل تورم خواهد بود و معنایش آن است که دولت می تواند نزد بانک مرکزی سپرده گذاری کند.

۴- مقاومت بانک مرکزی در برابر تبدیل منابع ارزی مسدودی به ریال، برای مقابله با رشد بیشتر در پایه پولی و نقدینگی و لذا، جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم است.

قیمت دلار در بازار امروز

در معاملات امروز (پنجشنبه بیست و ششم فروردین ماه ۱۴۰۰) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۳۶۱۸ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۰۹۵ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۳۸ تومان ارزان‌تر شده است.

صعود خیره‌کننده نفت متوقف شد

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه کاهش یافت اما تحت تاثیر پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی از رشد بالاتر تقاضا، نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه اخیر که شب گذشته به آن صعود کرده بود، ایستاد. بهای معاملات نفت برنت ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت برنت روز چهارشنبه ۴.۶ درصد جهش یافته و در بالاترین قیمت از ۱۷ مارس به این طرف بسته شده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۵ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۶۲ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۴.۹ درصد افزایش بسته شده بود. گزارش روز چهارشنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۹ آوریل به میزان ۵.۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۹۲.۴ میلیون بشکه رسیده است، در حالیکه تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۲.۹ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. به گزارش ایسنا، تحلیلگران سیتی ریسرچ در یادداشتی نوشتند: حتی پس از در نظر گرفتن ریسکهای منفی، شاهد برداشت چشمگیر از ذخایر نفت بوده ایم، چرا که فعالیت پالایشگاهی در ماه های آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

بانک‌ها باید از ابر بدهکاران بانکی به صورت رسمی شکایت کنند

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص وصول معوقات کلان بانکی گفت: به طور طبیعی وصول معوقات کلان بانکی می‌تواند در تقویت اعتبار دهی بانک‌ها موثر باشد. در این راستا بانک ها باید نسبت به وصول معوقات بانکی اقدام کنند. متاسفانه در سال‌های اخیر برخی بانک‌ها بیشتر بر وصول معوقات مربوط به وام‌های خُرد از بانک ها تاکید دارند، البته این کار هم باید انجام شود اما مسئله کم توجهی به وصول معوقات کلان و ابر بدهکاران بانکی بسیار مهم است. نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بانک ها باید از ابر بدهکاران بانکی رسما شکایت کنند، تصریح کرد: البته برخی بانک ها طبیعتاً تمایلی به انجام این کار ندارند، چون تضامین کافی را دریافت نکرده اند و به نوعی خودشان هم مقصرند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید با مدیرانی که وثیقه کافی و لازم را برای پرداخت وام های کلان دریافت نکرده اند، برخورد شود، خاطرنشان کرد: اسامی بدهکاران بانکی باید به قوه قضاییه ارائه شده و مورد رسیدگی قرار بگیرد، از طرفی این اسامی باید به مجلس هم به منظور پیگیری بیشتر ارسال شود.

بازار خودرو تعطیل و راکد است

از روز شنبه هفته جاری (۲۱ فروردین‌ماه) ‌و با اعلام تعطیلی برخی صنوف از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نمایشگاه‌داران خودرو که سال ۹۹ را با رکود به پایان برده و در انتظار سال جدید بودند، پس از تعطیلات نوروزی به اجبار به تعطیلی دیگری وارد شدند تا رکود در این بازار باز هم ادامه داشته باشد. با وجود این تعطیلی‌ها، فضای مجازی بار دیگر جولانگاه دلالان و واسطه‌ها شده و قیمت‌های بالایی برای خودروها طلب می‌کنند. به‌طوری که دو محصول پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۱۹۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. قیمت‌هایی که به هیچ عنوان مورد قبول کارشناسان نیست و «نعمت الله کاشانی‌نسب» نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در این زمینه می‌گوید: فضای مجازی به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و فقط عده‌ای دلال و واسطه در آن به قیمت‌سازی می‌پردازند. وی به ایرنا گفت: بازار خودرو تعطیل و راکد است و هیچ خرید و فروشی جریان ندارد؛ بنابراین مردم به این قیمت‌ها اعتنایی نکنند.

بر پایه این گزارش، در بازار خودروهای خارجی نیز وضع به همین منوال است و با توجه به تعطیلی‌ها، اتفاق خاصی در این بازار و خرید و فروش‌ها شاهد نیستیم. به اعتقاد کارشناسان، در این بازار نیز همه چیز به نوسانات ارز وابسته است که در روزهای گذشته در کانال ۲۴ هزار تومانی تغییر خاصی نداشته است. با این حال کارشناسان می‌گویند: عده‌ای هنوز در توهمات خود به سر می‌برند و به دلخواه خود قیمت‌های بالایی در سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی اعلام می‌کنند، اما حقیقت این است که خرید و فروش در حد صفر است.

مقام مسئول در وزارت راه: مردم تمایلی به ارائه اطلاعات اموال خود ندارند

پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه اسکان و مسکن گفت: از جمله اهداف ایجاد سامانه اسکان و مسکن ایجاد شفافیت در بازار مسکن برای افزایش هزینه احتکار مسکن می‌باشد. وی افزود: حوزه مسکن از مهمترین بخش‌های حوزه اقتصاد کلان و خرد می‌باشد و نوسانات بازار اقتصاد تأثیر مستقیمی بر بازار مسکن دارد، لذا سامانه املاک به تنهایی قادر به کنترل بازار مسکن نیست و به عنوان ابزاری کمک کننده به شمار می‌آید. وی تصریح کرد: نبود شفافیت، یکی از عوامل مهم نوسان در بازار مسکن هست و متأسفانه عموماً افراد تمایلی به ارائه اطلاعات اموال خود ندارند. موضوع راه اندازی سامانه املاک و اسکان از سال ۹۴ مطرح بود و نواقصی داشت و الزام‌آور نبود اما با اصلاح این سامانه و حمایت‌های مجلس، زمینه شفافیت بازار مسکن فراهم شده است. همچنین با دستگاه‌های ذیربط رایزنی و همکاری‌هایی صورت گرفته تا با تبادل اطلاعات، کارایی سامانه املاک و اسکان افزایش یابد. اطلاعات سامانه املاک و اسکان می‌تواند به ساماندهی بازار مسکن نیز کمک زیادی کند.

صعود ملایم قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار اندکی افزایش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۷۴۲ دلار و ۶۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۴۲ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۷۳۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

عقب‌نشینی دلار در بازار جهانی ادامه دارد

شاخص دلار برای دومین روز متوالی ریزش سنگینی را تجربه کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۶۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

رسیدن بیت‌کوین و اتریوم به مقصد جدید با پست آمریکایی!

انتشار خبر ورود پست آمریکا به بازار NFT ها باعث تداوم روند صعودی ارزهای دیجیتالی شد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اداره پست آمریکا در بیانیه ای مهم اعلام کرد که استفاده از توکن های غیرقابل تعویض یا NFT را آغاز خواهد کرد و از تمبرهایی که در این قالب عرضه شوند، پشتیبانی می کند. اداره پست آمریکا به نخستین نهاد بزرگ جهان تبدیل می شود که در سطح ملی استفاده از NFTرا تایید می کند. ( توکن های غیر قابل معاوضه بر خلاف نوع قابل معاوضه، غیر یکسان و دارای ارزش متفاوت از هم هستند)

به نقل از ایسنا، نشانه هایی وجود دارد که فعالان بورس وال استریت بالاخره پس از حدود یک دهه از راه اندازی ارزهای دیجیتالی در حال قبول آن ها هستند. برای نخستین بار قرار است تا سهام صرافی ارزهای دیجیتالی کوین بیس در بورس وال استریت عرضه اولیه شود. ارزش اولیه سهام این صرافی چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود. دو بانک بزرگ آمریکایی گلد من ساکس و جی پی مورگان نیز اعلام کرده اند به زودی امکان دسترسی به ارزهای دیجیتالی را در اختیار مشتریانشان خواهند گذاشت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۶۱۱.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۳۴ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۳۴۹.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۱ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۶۳ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۴۷.۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۱.۹۵ درصد افزایش

۴- ریپل

قیمت: ۱.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۷۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷۵.۰۸ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۲۵ درصد افزایش

۷- پولکا دوت

قیمت: ۴۱.۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۳ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۴.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۶۰ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۶۷.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۵۸ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳۹.۶۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱۱.۲۳ درصد افزایش

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
مقام مسئول در وزارت مسکن: "مردم تمایلی به ارائه اطلاعات اموال خود ندارند"

خانم محترم، جدای از اشکالات فنی و قانون اساسی و شرعی که مردم با 2 منزل در یک شهر را در ردیف احتکار کنندگان و مافیای چند صد واحدی مسکن قرار دادین، جدای از اینها یک نگاه به وضعیت کرونایی کشور کنید بعدا دستور بدهید مردم بروند کافی نت و ریز اطلاعاتشون رو در سامانه پر از اشکال شما ثبت کنند.

محض اطلاع یک لپ تاپ ضعیف حداقل 8 میلیون قیمت داره، همه مثل شما مسئولان پولدار نیستن که کامپیوتر در منزل داشته باشن و بروند در اینترنت فرم پر کنند آنهم طی 2 ماه ضرب العجل! باید بروند کافی نت که با این وضعیت کرونایی مجبور کردن مردم به رفتن به کافی نت خود جرم است و قابل شکایت در دیوان عدالت اداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
هموطن گرامی جلوی شفافیت را دیگر نمی توان گرفت و تنها راه باقی مانده برای خلاص شدن از دلالی و احتکار است و همه مردم باید در این طرح ثبت نام کنند و تا جلوی رانت و فساد سازمان یافته را بتوان گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
ناشناس 15:58 شفافیت از مسئولان و فرزندانشان شروع می شود این سامانه برای مردم عادی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
اول اموال مسعولین بعدا اموال مردم
محمدجواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
هرگز یک ایرانی راتهدیدنگنید،جواب عکس میدهد.
دولت و مجلس، دست از سر مردم عادی بر دارین. معلم میشناسم که 25 سال پیش با بدبختی دو خانه در یک شهر کوچک که آن زمان خیلی ارزون بود خرید. این آدم که الان به زحمت حقوق بازنشستگی اش به 4 میلیون میرسه قادر به بازسازی ملک دوم نیست. چطور اجاره بده وقتی کابینت نداره و سینک ظرفشویی نداره و کاسه توالت نداره ..... ؟ قانون شما هیچ چاره ای برای این موارد در نظر نگرفته. سراغ کله گنده ها نمیروین فقط زورتون به ادمای عادی میرسه. تابناک قانون پر ابهام حضرات رو بررسی کن، مالیات بر خانه خالی فقط اسمش قشنگه ولی قانون بدون کارشناسی نوشته شده خواهشا بررسی کن و صدای مردم باش.
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
ای دلال‌ها چرا به فکر بقیه افراد جامعه نیستین، خب خیلی ها یه خونه هم ندارن، بعد مگه چی خواستن، فقط اجاره دادن، که شهر صدرا توی شیراز نصف خونه هاش برای دلالی خالی نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
هادی اینکه شما خانه ندارید مقصر همان مسئولانی هستند که این قانون را تصویب کرده اند نه مردمی که دو واحد آپارتمان دارند
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
جناب هادی، یک نفر به 10 دلیل ممکنه ملک دوم رو نتونه اجاره بده، خانه نیاز به بازسازی داره پولش نیست، خانه برای فرزندی که میخواد زن بگیره و منتظر شرایط ماالی اش فراهم بشه موقتا خالیه .... این وظیفه دیگران که 2 ملک دارن نیست که برای شما که هنوز ملکی ندارین خانه تهیه کنند. من نوعی اموال شما رو نخوردم که باید از جیبم خرج شما کنم برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
قرارآمار اجارهها دربیاد تامالیات براجارروبگیرن که این خودش باعث افزایش اجاره میشه ربطی به خونه خالی نداره طرف بایه قراردادصوری خالی نبودن ملکش ثبت میکنه ولی باید مالیات براجارشوبده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
خب عزیز دل من بازنشسته گرامی.ملک دوم ی که کاسه توالت و سینک و کابینت نداره رو میخوای چیکار.بفروشش تا مالیات ازتون نگیرن
مگه مسوولین چند ساله که بهشون گفتند لیست اموالشون رو اعلام کنند اعلام کردند که حالا از مردم توقع همکاری دارند
کاخ های صدها میلیاردی را کاری ندارند چسبیده اند به قشر متوسط که دو تا آلونک ۵۰ متری داره خجالت هم نمی کشند
هیوندای اکسنت صفر کیلومتر مدل 2021 قیمت در دوبی 11 هزار دلار => 300 میلیون
هیدوندای اکسنت مدل 2018 کارکرده ==> 600 - 700 میلیون در ایران
این ظلم آشکار رو کجای دلمون بذاریم.
مردم دیگر تمایلی ندارند به مقصر معرفی شدن برای همه مشکلاتی که شما مسئولان باعث آن هستید وقتی ثبات در ارزش پول و اقتصاد وجود ندارد مردم برای حفظ دارایی خود مجبور به تبدیل پول به ارز و طلا و خودرو و مسکن .... هستند
یه پیشنهاد خیلی عالی که به فکر مسئولین نرسیده
ابتدا مسئولین محترم و سران و وزرا و نماینگان و مدیران ارشد اطلاعات اموال و املاک خودر ا در سامانه مربوطه ثبت کنند تا هم الگو و هم تشویق برا عموم مردم شود.
پاسخ ها
سجاد ارفعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
و البته فایل اموال مسئولین در اختیار همه ملت ایران قرار بگیره تا همه باور کنند ، چون ملت هیچ اعتمادی به دولت و دولتمردان و مسئولین ندارند
کنترل دستوری شاخص بورس توسط دولت باعث فرار سرمایه ها از ایران به سوی ارزهای دیجیتال شده اگه دولت از لج بازی کوتاه نیاد
خیلی زود دیر میشود
ده سال هستش که مسئولین باید قانونا اموال خودشون را تو یه سامانه مشخص ثبت و به مردم اعلام کنن کو پس؟؟چرا نمی کنن؟؟؟؟
قانون مربوط به خانه های خالی اشکال دارد و تا رفع اشکال منتظر اعلام مردم نباشید چرا کسی که خانه ای را برای ازدواج فرزندش فراهم کرده باید چون فعلا خالی است باید اجاره دهد بعد هم بگویند تا کرونا هست مستاجر را نمی توان بیرون کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
میخوام خونموبفروشم مستاجرم اجازه بازدید نمیده رفتم دادگاه میگه ملک دراختیار مستاجرهست میتونه اجازه نده میگم خب تا کسی خونرو نبینه نمیاد بخرخیلی ازخریدارها هم که قدرت خریدشون کمه میخوان رهن بدن تابتونن بخرن ولی مستاجرم میگه مصوبه کروناست بلند نمیشم آخه این چه گرفتاری هست واسه مردم درست کردین جوون دارم میخوام بفروشم یه کاری واسش دست وپا کنم
چرا انقدر برای مردم با ابن اینترنت و سایتهای کندتر درد سر درست می کنید. خودتون نمیخواهید کار کنید طبق معمول بار رو دوش مردم همیشه مقصر؟ خوب کافی این اطلاعات مربوط به مسکن و صاحبان آنرا از اداره ثبت املاک بگیرید . مطئمن هستم که میدونید ولی نمیخواهید به خودتون زجمت بدید و مردم همیشه مقصر باید جور شما رابکشن
قرار بود مسئولين بيان اموالشون رو اعلام كنن چي شد يه دفعه داستان عوض شد!!!
باز قراره سر مردم به يه داستان جديد گرم بشه و طبق معمول جاي متهم و شاكي عوض شه!!!
همین سیاست های غلط باعث شده مردم ملک داخل را بفروشند و در ترکیه ملک بخرند. شما بانک ها و بنگاه های رانتخوار را کنترل کنید به مردم عادی چه کار دارید. از طرفی سرمایه گذاری در ساخت و ساز را تسهیل کنید. من بعد از ۳۲ سال خدمت یک آپارتمان کوچک و ۳۰ ساله دیگر خریده ام تا شاید پسرم را با ۲۷ سال سن تشویق کنم که زن بگیرد. حالا می خواهید یکساله یک سوم قیمت آن را مالیات بگیرید؟
احتکار مسکن!! لابد فکر می کنند با تولید این اصطلاحات هوشی زیادی به خرج داده اند. در تمام دنیا برای سرمایه گذاری و خرید مسکن مقررات زدایی می کنند مثل همین تبلیغات دبی و ترکیه. یکی از راه های جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور همین خرید مسکن است مثل تقریبا تمام کشورهای مهاجر فرست.
مردم هم تمایلی به دادن اطلاعات مسکن خود ندارند ولی تهدید به قطع خدمات بانکی و یارانه و مالیات چندبرابری می شوند ولی مسئولین چون خونشان رنگین است نباید مورد تهدید قرار بگیرند و همچنان دو بام یک هوا در کشور برقرار است و زیاد مهم نیست حقوق و اموال آن حساب کتاب مشخص و واضحی داشته باشد
روز بخیر ، به سرکار خانم اصلاحی مقام مسئول وزارت مسکن بفرمائید

- واقعا شما نمی دانید که چرا مردم به دادن اطلاعات به دولت تمایل ندارند ؟
- خیلی ساده است ، چون بدولت اطمینان ندارند !!!
- چرا باید کسانی که یک منزل و احیاناً یک ویلا یا آپارتمان کوچگ در شهرستان دارند باید اطلاعات بدهند؟
- چه نیازی به این اطلاعات دارید شما بهتر از هر کس مطلع هستید که چه کسی چند خانه و آپارتمان دارد
خوبه یک کاسه گدایی به ملت دادید بعد ی صدقه ای به اسم یارانه دارید پرداخت می کنید با منت فراوان. بسته معیشتی خواستند بدهند گفتند باید املاک و.... معرفی کنید اگر نکنید یارانه تان قطع می شود. حالا هم می گن املاک تون را ثبت کنید اگر نکنید یارانه تون قطع می شه..چه خاکی تو سر ملت رفته که باید منت هم همیشه سر مون باشه
من که هیچ اطلاعاتی ثبت نمی کنم تا سامانه حقوق مدیران کار کند!!
سلام وقت بخیر ابتدا قانون از کجا اوردید مسوولین رو زحمت بکشید اجرایی کنید بعدا همه کارها خود به خود اجرا میشود یک نفر وام ازدواج رو چند تا کارمند باید ببره تا بتونه بگیره اونوقت آقایون اعلام میکنن که ۸۰ نفر هستن که عمده بدهی بانک کشور دست این افراد هست بعد میگویند که اسمشان را نمی تونیم اعلام کنیم
اولا که دولت بدهکاربانک مرکزی هست ثانیا قرار بود اول اموال دولتی‌ها ثبت بشه چی شد
فکر میکنم دولت نباید به زندگی شخصی افراد و موارد مالی و خانوادگی مردم وارد بشه! !!!
دوست من مشاوراملاکه میگه اکثر اونهایی که اجاره میکنن یا مجردهایی هستن که مستقل سدن وسنشون بالاست دیگه ازدواج نمیکنن یا شهرستانی هستن که اینجا کسب وکار دارن مرتبط با شهرستانشون یا مزون وکارهای نیمه اداری یا همسر دوم رسمی وغیررسمی
قرار بود سامانه ثبت املاک و دارایی مسولین راه اندازی شود ؟ چه شد که سامانه خانه های مردم راه اندازی شد ؟‌اینهمه بنگاه معاملات ملکی و اینهمه دفتر اسناد رسمی و اداره صدور جواز ساخت و پایان کا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان نظام مهندسی و اداره کل املاک وزارت مسکن ،چرا قادر به شناسایی مالکین نیستند ؟
خوب بلدین مردمو به بازی بگیرین
قانون برای مردم عادی است .
اول دولت مردان اطاعات خود را شفاف ثبت کنند خود به خود مردم هم انجام میدهند
تا قانون قبلی که شفاف سازی اموال مسوولان است اجرا نشده نه اطلاعات می دهیم نه پول زور. راههای دور زدن را هم ملت بلدند البتا نه با خوبی و مهارت مسوولان!
کسانی که از راه های مبارزه با فساد آگاهند میدانند که این قبیل کارها چیزی غیر از فرافکنی نیست
بالا رفتن قیمت املاک مسکونی عمدتا دست بانک ها ونهاد های وابسته به حکومت است که همه نام آنها را میدانند بانکها و
نهادهایی که صد ها هزار خانه را میسازند وانبار میکنند واجاره هم نمیدهند ومالیات هم نمی دهند بنا براین این طرح فقط فشار بر مردم
عادی را زیاد میکند وسودی برای طبقات فرو دست جامعه ندارد مبارزه با رانت وفساد باید همیشه از بالا انجام شود
بهترین راه کنترل و ثبات بازار مسکن مالیات سالانه بر املاک دوم به بعد و مالیات بر عایدی سرمایه بر سود معاملات مکرر ملک دوم به بعد می باشد و سپس مالیات بر خانه های خالی می باشد
اولا بیشتر کسانی که با مالیات بر خانه های خالی مخالف هستند ۲ خانه یا بیشتر دارند و دوما کسانی هم که بهانه می اورند که خانه دوم فرسوده است می توانند با پول پیش بازسازی کنند و اجاره دهند و مشمول این مالیات نشوندسوما آن خانه ای که خالی باشد زودتر فرسوده می شود چهارما کسانی که فکر می کنند با عدم ثبت یا ثبت کد ملی دیگران در سامانه به عنوان مستاجر می توانند از این مالیات فرار کنند مشمول جریمه ها ی قابل اجرا در این طرح (قطع یارانه ،محرومیت از خدمات بانکی و آدرس اشتباه افراد برای دریافت مرسوله های اداری و...) می شوند.و در آخر اینکه شفافیت این طرح تا حدودی دلالان و مفت خوران زالو صفتی را که بیش از ۴ ماه خانه را نگه می دارند شناسایی می کند.
بیخود نیست مملکت به این روز افتاده
حرف یک مسئول با اون یکی ۱۸۰ درجه فرق داره
بانک‌ها باید از ابر بدهکاران بانکی به صورت رسمی شکایت کنند!!!!!!!!!!!!!!!!
نمی توانند آقا نمی توانند چرا نمی خواهید درک کنید؟ اگر شکایت کنند گند کار خودشان در می آید که چگونه و چرا این وام ها را داده اند و چرا دنبال پس گرفتن آن به صورت قانونی و با قدرت نیستند. علی برکت الله.
مقام مسئول در وزارت راه: مردم تمایلی به ارائه اطلاعات اموال خود ندارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نه همه مردم. بعضی ها تمایلی ندارند به دو علت: 1) آنها یی که پول های بادآورده دارند و با پولشویی و اختلاس و رانت و ... اموالی به دست آورده اند. 2) آنها یی که یارانه بخور و نمیری می گیرند که تورم روی آن اثرندارد و سالها است که 45500 تومان مانده و اگر اعلام کنند که یک دوچرخه 5 میلیون تومانی دارند فوری یارانه آنها را قطع می کنند. علی برکت الله.
معنی غیر قابل انتشار رو هم فهمیدیم !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار