بازدید 11512
۸

نقض حکم راننده پژو ۲۰۷ در دیوان عالی کشور

حکم مرد جوانی که با زیر گرفتن راننده یک خودرو سراتو باعث مرگ وی شده بود از سوی دیوان عالی کشور نقض شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 15 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۹۸ و همزمان با مرگ پسر جوانی در بیمارستان آغاز شد. در شکایتی که از سوی خانواده مقتول به پلیس ثبت شد آن‌ها اظهار داشتند پسرشان هنگام رانندگی با راننده یک پژو ۲۰۷ درگیر شده و پس از تعقیب و گریز راننده پژو در حرکت دنده عقب پسرشان را زیر گرفته و فرار کرده است.

با توجه به تصاویر دوربین‌های مداربسته که در آن اطراف بود، مأموران پلاک پژو ۲۰۷ را پیدا و راننده را شناسایی و بعد از دو ماه بازداشت کردند. مرد راننده به مأموران گفت: من به عمد راننده سراتو را زیر نگرفتم. روز حادثه با نامزدم به سمت خیابان شریعتی می‌رفتیم که یک سراتو کنار من توقف کرد. او چپ چپ نگاه کرد و من احساس کردم قصد درگیری دارد. من سعی داشتم از دستش فرار کنم، اما او مرا تعقیب کرد و در یک کوچه بن‌بست گیر افتادم. وقتی پیاده شد، دنده عقب گرفتم تا فرار کنم. در این حین به او برخورد کردم. اصلاً قصدم این نبود که او را بکشم. پرونده بعد از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در ابتدای جلسه رسیدگی پدر و مادر مقتول به‌عنوان، ولی دم در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

متهم در ادامه گفت: سرعت من زیاد نبود، اما وقتی به راننده سراتو خوردم او روی زمین افتاد. بعد هم من فرار کردم. بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او و بررسی شواهد پرونده، قضات وارد شور شدند و عمل متهم را مصداق قتل عمد ندانسته و او را به تحمل هشت سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. اما این حکم مورد اعتراض اولیای دم قرار گرفت و آن‌ها خواستار بررسی دوباره شدند. وقتی پرونده به دیوان عالی کشور رفت با بررسی لایحه اعتراضی اولیای دم این اعتراض پذیرفته شد و با نقض حکم صادره پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری استان تهران و شعبه هم‌عرض فرستاده شد تا محاکمه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
در ایران زندگی کردم در خارج هم وقتی دلار 1000 تومان بود مدتی زندگی کردم. خدا شاهده که رانندگی های افتضاح و دعوا بر سر اینکه فلانی ازم سبقت گرفت یا نگاه چپ کرد حالا برم حالشو بگیرم ، سرعت زیاد عدم رعایت فاصله .... هیچ کشوری حتی کشورهای در حال توسعه به اندازه ایران داغون نیستن از نظر فرهنگ رانندگی .... با سخت گیری در گواهینامه هم درست بشو نیست. مشکل ریشه ای داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
درست و کامل ... دقیقا همینه
پرونده های قتل عمد اکثرا بیش از پنج سال طول می کشه اونقدر خانواده مقتول میرن میان دادگاه خسته میشن در اخر رضایت میدن .. تازه کلی هم هزینه وکیل کردندو هم وقتشون گرفته شد واسطه برای رضایت که زیاد میاد در خونه هاشون .... سخته خیلی سخته ولی بخشش بهتره
بهش زد یا از رویش رد شد؟
قسمت اول جالبه : « او چپ چپ نگاه کرد و من احساس کردم قصد درگیری دارد. من سعی داشتم از دستش فرار کنم، اما او مرا تعقیب کرد و در یک کوچه بن‌بست گیر افتادم. وقتی پیاده شد، دنده عقب گرفتم تا فرار کنم. »
اگر ثابت شود در حال فرار است ، یعنی قصد درگیری نداشته پس 8 سال زندان و دیه هم نباید بپردازد چه برسد به اینکه مجازات سنگین تر شود . افرادی که دنبال دعوا و شرارت هستند هر بلایی سرشان بیاید قانون نباید از اینها دفاع کنند . قانون در ایران در این مورد باید اصلاح شود تا مردم با خیال راحت زندگی کنند .
اون فیلمی که پخش شد و همه دیدن راننده سراتو پیچید جلوی ۲۰۷ ...راننده سراتو پیاده شد اومد به سمت ۲۰۷ ولی ۲۰۷ از روبرو به اون زد و فرار کرد!!!!!
مردم بیمار
خوب یقینا من صلاحیت و مخصوصا اطلاعات کافی برای اعلام نظر که کی مقصره یا نیست را ندارم ولی برام یک سوال پیش اومد که اگر واقعا اون راننده پژو راست گفته باشه یا اصلا کسی در موقعیت راننده پژو قرا بگیره و تو یک کوچه بنبست گیر بیفته در حالیکه خودش یا ناموسش در خطر هستند و احساس هم میکنه که قدرت و توان مقابله نداره و اگر هم بخواد به پلیس زنگ بزنه تا پلیس برسه کار از کار گذشته باید چه بکنه؟ از واحد حقوقی تابناک تشکر میکنم اگر بررسی کنه که این میتونه از جمله موارد دفاع مشروع قرار بگیره؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی