بازدید 9211

چطور با مترو به مراکز خرید استانبول برویم

برای رسیدن به مراکز خرید در استانبول می‌توان از وسایل‌نقلیه عمومی استفاده کرد. بد نیست بدانید که مترو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسایل نقلیه عمومی در ترکیه محسوب می‌شود که ما در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم ، تا زمان سفر در تور ترکیه به‌ مشکل نخورید پس همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۰۴۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 14 April 2021

چطور با مترو به مراکز خرید استانبول برویم

کشور ترکیه در شرق با کشور های ایران، نخجوان، ارمنستان و گرجستان و در جنوب با عراق، روسیه، بلغارستان و یونان همسایه است. استانبول یک شهر بسیار زیبا و توریستی از این کشور پهناور محسوب می‌شود. این شهر بزرگ‌ترین شهر ترکیه به‌شمار می‌رود و جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و تفریحی زیادی دارد. این شهر به دو بخش اروپایی و بخش آسیایی تقسیم می‌شود؛ 65 درصد از مردم استانبول در بخش اروپایی و 35 درصد در بخش آسیایی زندگی می‌کنند. استانبول در تابستان هوایی گرم و مرطوب و در زمستان سرد و بارانی دارد. همان‌طورکه گفته شد استانبول یک شهر تورستی است که مراکز خرید بسیار زیاد و جذابی دارد. ما در این مطلب درباره روش‌های رسیدن به این مراکز خرید صحبت خواهیم کرد تا زمان سفر در تور ترکیه به‌مشکل نخورید.

راه‌هایی برای رسیدن به مراکز خرید

برای رسیدن به مراکز خرید در استانبول می‌توان از وسایل‌نقلیه عمومی استفاده کرد. بد نیست بدانید که مترو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسایل نقلیه عمومی در ترکیه محسوب می‌شود. تعداد زیادی از گردشگران نیز برای رسیدن‌ به مکان‌های دیدنی و مراکز خرید در استانبول از مترو استفاده می‌کنند. برای سفر با مترو در استانبول نیاز به کارت مترو (استانبول کارت) دارید که می‌توانید آن را از باجه‌های مترو، فرودگاه، سفارت‌خانه‌ها، برخی از دفاتر مشاور املاک و هایپرمارکت‌ها تهیه کنید. با داشتن کارت مترو امکان استفاده از بقیه وسایل نقلیه عمومی را هم دارید.

مزایای این کارت به شرح زیر است:

  • امکان شارژ مجدد کارت وجود دارد.
  • استفاده از آن سریع و آسان است.
  • با خرید کارت مترو می‌توانید شامل تخفیف می‌شوید.
  • در هر ایستگاه مترو تاکسی و ون‌هایی برای سرویس دادن به مسافران حضور دارند.

راهنمای ایستگاه‌های مترو استانبول

چطور با مترو به مراکز خرید استانبول برویم

ایستگاه آتاتورک: این ایستگاه در فرودگاه استانبول واقع شده است.

ایستگاه متروی زیتین‌بورنو: این ایستگاه از خط شرق به غرب حرکت می‌کند و شما در این خط به تراموا دسترسی دارید.

ایستگاه متروی ینی کاپی: از این ایستگاه شما به بندر دریای مرمره دسترسی خواهید داشت.

ایستگاه متروی تقسیم استانبول: تقسیم یک میدان است که برای گردشگران اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بیشترین مراکز خرید استانبول نزدیک این میدان است و از این میدان با استفاده از انواع وسیله‌های نقلیه می‌توان به همه نقاط شهر سفر کرد. خیابان استقلال خیابانی به طول سه کیلومتر است. این خیابان به‌صورت کامل سنگ‌فرش شده و در این خیابان انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید مهم استانبول قرار دارد. بازار بی‌اوغلو نیز یک مرکز خرید پوشاک ارزان است که آن را نزدیک میدان تکسیم پیدا می‌کنید. بسیاری از توریست‌ها برای خرید از این مراکز با بهترین قیمت تور ترکیه به این شهر می‌روند.

ایستگاه متروی کاباتاش: از این ایستگاه شما به بندر اصلی استانبول دسترسی دارید.

ایستگاه متروی کاراکوی: از این ایستگاه شما به ایستگاه تراموا، تونل و بندر استانبول دسترسی خواهید داشت.

ایستگاه متروی امینونو و سیرکسی: از این ایستگاه دسترسی آسان و سریع به هتل‌های استانبول دارید.

ایستگاه متروی سلطان احمد استانبول: در این ایستگاه شما به مکان‌های دیدنی از جمله مسجد آبی، ایاصوفیه و بسیاری از دیدنی‌های دیگر دسترسی پیدا می‌کنید.

ایستگاه متروی اوسکودار و کادیکای: این ایستگاه توریست‌ها را به تنگه بسفر می‌برد. تقریبا 30 سال از افتتاح مترو استانبول می‌گذرد که دارای شش لاین و 82 ایستگاه است. زمان فعالیت ایستگاه‌های مترو از ساعت 6:00 تا 12:00 بامداد بوده و در برخی از زمان‌ها تا یک بامداد نیز مسافران را به مقاصد خود می‌رسانند.

نام چند مرکز خرید در استانبول

در ادامه ما قصد معرفی چند مرکز خرید در استانبول را داریم.

گراند بازار استانبول: این مرکز یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است. این بازار روز‌های یکشنبه تعطیل بوده و بقیه روزها ساعت 9 صبح تا هفت بعد از ظهر فعالیت می‌کند. این بازار در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد.

استانبول مال: یکی از مراکز خرید مهم استانبول مال است که در بخش اروپایی قرار دارد. در این فروشگاه نمایندگی برندهای معتبری فعالیت می‌کنند. موی پارک یکی از کامل‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های مدرن ترکیه شناخته می‌شود که در استانبول مال ساخته شده است. یکی ‌دیگر از ویژگی‌های این بازار هتلی با 300 اتاق است که بالای استانبول مال قرار دارد. در استانبول مال، مجموعه سینمایی با 16 پرده سینما ساخته شده است.

بازار جواهر: یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید جهان از نظر وسعت در استانبول منطقه شیشلی است. این مرکز 10 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از افراد خواهد بود.

چطور با مترو به مراکز خرید استانبول برویم

مرکز خرید اولیویوم: این مرکز خرید در قسمت کارگرنشین استانبول قرار دارد و انواع اجناس با قیمت‌های ارزان را می‌توان در این مجموعه پیدا کرد. مغازه‌های این مجموعه همواره تخفیف هستند. در اصل بازار اولیویوم یک حراجی بزرگ در استانبول محسوب می‌شود.

ما در این مطلب در مورد ایستگاه‌های مترو استانبول، ساعات کار آن، معرفی چند مرکز خرید و... صحبت کردیم. شما نیز اگر تجربه سفر با تور استانبول از مشهد را داشتید، نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ثبت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار