بازدید 8004

ثبت‌نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

کد خبر: ۱۰۴۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 14 April 2021

ثبت نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر (موضوع بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه) سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

به گزارش مهر، ثبت نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر (موضوع بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه) سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و داوطلبان تا سه شنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند در صورت واجد شرایط بودن در این آزمون ثبت نام کنند. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.

با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه های اجرایی کشور، آزمون استخدامی فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر با ضوابط و شرایط اعلام شده برگزار می شود.

شرایط عمومی داوطلبان شامل داشتن تابعیت ایران، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان، داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند، است.

همچنین عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر، نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر، عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح، داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و بازنشسته باشند، داشتن حداقل ۱۸ سال تمام برای فرزندان شهید و حداقل ۲۰ سال تمام برای فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر از دیگر شرایط عمومی است.

فرزندان شهید و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر از شرط رعایت حداکثر سن استخدام معاف هستند.

در آزمون عمومی سئوالات در حیطه عمومی در مواد آزمونی اعلام شده و به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک بوده و به ازای هر پاسخ اشتباه به سئوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد. مواد آزمون براساس مقاطع تحصیلی (دیپلم، کاردانی، کارشناسی و بالاتر) طراحی خواهد شد.

در عناوین شغلی که از چند مقطع تحصیلی پذیرش انجام می شود، سطح مواد آزمون براساس پایین ترین مقطع تحصیلی طراحی خواهد شد.

مواد آزمون عمومی شامل معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان انگلیسی عمومی، هوش و توانمندی های ذهنی، فناوری های فناوری اطلاعات (Internet و Excel ،PowerPoint ،Word) هستند.

تبصره: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون محاسبه خواهد شد.

ضوابط و امتیازات قانونی در دفترچه آزمون استخدامی این گروه در سایت سازمان سنجش درج شده است و داوطلبان پیش از ثبت نام باید دفترچه را با دقت مطالعه کنند.

در زمان ثبت نام، داوطلبان می توانند با توجه به شرایط احراز اعلام شده، نسبت به انتخاب شغل محل هایی که شرایط احراز آنها را دارند، به ترتیب اولویت، حداکثر سه شغل محل اقدام کنند.

در این آزمون داوطلبان بر اساس ترتیب نمره مکتسبه در سقف هر یک از اولویت های انتخابی و با توجه به ظرفیت های اعلام شده پذیرفته خواهند شد. پذیرش داوطلبان در هریک از شغل محل ها صرفاً بر اساس نمره مکتسبه آن ها و در رقابت با سایر داوطلبان ضمن در نظر گرفتن اولویت انتخاب شغل محل ها صورت خواهد پذیرفت.

داوطلب متقاضی استخدام باید در زمان ثبت نام آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات اعلام شده اسکن کرده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی ارسال کند و پس از پرداخت هزینه ثبت نام نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت نام به صورت اینترنتی اقدام کند.

متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۹۰۰ هزار ریال (۹۰ هزار تومان) به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت کرده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری کنند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آن در اطلاعیه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود.

با توجه به اینکه در این آزمون داوطلبان به سوالات آزمون عمومی پاسخ خواهند داد، بنابراین ملاک معرفی افراد به ترتیب نمره مکتسبه آنان (نمره آزمون عمومی و امتیازات قانونی مربوطه) و به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت می پذیرد و استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، برای تمامی دستگاه های اجرایی به صورت رسمی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان