بازدید 14303
۴

ظریف: خرابکاری نطنز جنایت جنگی است

وزیر امور خارجه ایران در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله به تأسیسات هسته ای نطنز را "تروریسم هسته ای" و "جنایت جنگی" خواند.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 13 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله به تأسیسات هسته ای نطنز را "تروریسم هسته ای" و "جنایت جنگی" خواند.

همچنین، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر اعلام کرد در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل نوشته است:

هدف قرار دادن عمدی یک تاسیسات هسته ای تحت حفاظت - با خطر زیاد انتشار بی هدف مواد رادیواکتیو - تروریسم هسته ای و جنایت جنگی است.
اسرائیل تهدید کرد و هم اکنون به اقدام برای جلوگیری از احیای برجام پس از انتخابات آمریکا می بالد.

اگر آمریکا می خواهد از پیامدهای این قمار احمقانه اجتناب کند، باید از بررسی تروریسم اقتصادی ترامپ یا تروریسم هسته ای اخیر به مثابه اهرم مذاکره دست بردارد و همه تحریم های اعمال شده، مجددا اعمال شده یا به نوعی دیگر عنوان شده از زمان تصویب برجام را لغو کند.

ایران به موقع پس از راستی آزمایی لغو همه تحریم های آمریکا، با متوقف کردن همه اقدامات جبرانی خود - که هم اکنون پس از این تازه ترین خرابکاری تروریستی جهش قابل توجهی به سمت بالا خواهد داشت - پاسخ خواهد داد.

واکنش نماینده پارلمان اروپا به حادثه نطنز

میک والاس، نماینده پارلمان اروپا در توئیتر نوشت: گزارش‌ها درباره خرابکاری اسرائیل در تاسیسات نطنز در ایران نه تنها به منزله نقض قوانین بین‌المللی و اقدامی عامدانه برای منحرف کردن گفتگو‌ها درباره برجام است، بلکه یک اقدام آشکار تروریستی نیز می‌باشد. اتحادیه اروپا و جوزپ بورل باید آن را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کنند.

قطر حمله خرابکارانه به تأسیسات هسته ای نطنز را محکوم کرد

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد، قطر حمله به تأسیسات هسته ای ایران در نطنز را محکوم کرد و این حمله را اقدامی خرابکارانه و خطرناک خواند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴
خب پس چرا جوابشون رو بطور عملی نمیدید؟ مگه نگفتید اگه اسراییل کوچکترین غلطی کنه پوستش رو می کنید؟ پس چرا فقط فحش میدید؟
آقای ظریف مگه نگفت که تا حدی باز سازی شد و بهتر از قبل میسازیم ! یعنی خرابکاری اینقدر عمیق و جدیه ؟ چرا با مردم که موقع انتخابات ولی نعمت خودتون میدونید صادق نیستید ؟
عجب نیروهای امنیتی دارید. خوبه که خجالت هم نمیکشید. ببینید چه بلایی سرتون اوردن که دیگه نتونستید تکذیب کنید
اسرائیل هیچ غلطی نمیتواند بکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر