بازدید 31926

چرا مالک ۱۰۰۰ خانه خالی معاف از ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است؟

ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان جهت شناسایی خانه‌های خالی از سکنه به منظور مالیات ستانی از آن‌ها از ۱۹ فروردین ماه سال جاری رسما آغاز شده است، اما برخی ابهامات درباره این سامانه وجود دارد که مجلس به عنوان قانون گذار باید فکری برای رفع این ابهامات کند.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 12 April 2021

چرا مالک ۱۰۰۰ خانه خالی معاف از ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است؟

قیمت مسکن در چند سال اخیر رشد وحشتناکی را تجربه کرده است و تورم و کمبود عرضه مسکن دو متهم اصلی این رشد وحشتناک قیمت هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در این شرایط کمبود عرضه مسکن، برخی با خریداری مسکن‌های اضافی در راستای سرمایه گذاری، مسکن‌ها را از چرخه بازار مسکن خارج می‌کردند و همین به نوعی به احتکار مسکن شبیه بود و به وضعیت عدم تعادل بازار مسکن دامن می‌زد.

از این روی در تیرماه ۱۳۹۴ بود که مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۱۶۹ مکرر اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، خانه‌های خالی را مشمول پرداخت مالیات دانست تا از این طریق و با فشار مالیاتی بتوانند خانه‌های خالی را به گردونه بازار مسکن بازگردانند. خانه‌های خالی طبق این ماده از سال دوم مشمول پرداخت مالیات می‌شدند.

در تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ مشخص شده بود که با چه ساز وکاری خانه‌های خالی شناسایی شوند. کلید حل این مشکل راه اندازی "سامانه ملی املاک و اسکان" بود.

راه اندازی این سامانه سال‌ها به طول انجامید و در نهایت مجلس وارد این ماجرا شد و از ۱۹ فروردین ماه سال جاری همه مالکین موظف شدند تا خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان به ثبت برسانند.

طبق برآورد‌های انجام شده در سال‌های گذشته، حدود ۲.۵ میلیون مسکن خالی از سکنه در سطح کشور وجود دارد که باید شناسایی شوند.

هر چند سرانجام سامانه ملی املاک و اسکان با همه فراز و نشیب‌های خود، رسما از ۱۹ فروردین ماه سال جاری برای شناسایی خانه‌های خالی شروع به کار کرد، هم اکنون ابهاماتی درباره شناسایی خانه‌های خالی وجود دارد.

ابزاری برای راستی آزمایی اطلاعات ثبتی در سامانه ملی املاک و اسکان وجود دارد؟

طبق قانون مالکین باید برای ثبت خانه‌های تحت مالکیت خود، خوداظهاری انجام دهند. یعنی هر مالک می‌تواند تنها اطلاعات مسکن خود را وارد کند و هیچ گونه شیوه‌ای برای راستی آزمایی اطلاعات وارد شده وجود ندارد. یعنی کسی پیگیر نخواهد بود که این اطلاعات وارده درست یا نادرست است؟ حالا پرسش این است که آیا با این شیوه خود اظهاری می‌توان خانه‌های خالی را جهت مالیات ستانی شناسایی کرد؟

نکته بعدی این که ممکن است در همین مدت عده‌ای سودجو دست به کار شوند تا صاحبان خانه‌های خالی را از دام سامانه ملی املاک و اسکان برهانند و به نوعی موجب فرار مالیاتی آن‌ها شوند.

در همین رابطه علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی طی توئیتی در گذشته با هشتک "سلطان کد" نوشت:"فردی تماس گرفت، اعلان نمود ملک خالی اگر دارید قرارداد اجاره با کد رهگیری و کدملی معتبر مستاجر، تخصص ایشان است! فی توافقی! "

آیا راه حلی برای مقابله با این موضوع در نظر گرفته شده است؟ آیا امکان راستی آزمایی در این زمینه وجود دارد که خانه خالی از سکنه دارای مستاجر می‌باشد یا خیر؟

 

خانه های خالی تحت مالکیت بانک ها و نهادها چه می شود؟

آن گونه که عنوان شده است، هم اکنون تنها افراد حقیقی خاص باید به ثبت املاک تحت مالکیت خود اقدام کنند. طبق اطلاعیه منتشر شده ثبت نام اشخاص حقوقی، اشخاص حقیقی که کمتر از 18 سال سن دارند، اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

این در حالی است که بیشتر خانه های خالی احتمالا در اختیار اشخاص حقوقی به خصوص بانک ها می باشد تا اینکه در اختیار اشخاص حقیقی باشد.

در این باره در ۷ مرداد ۹۹ محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: کلید‌های ۱۰۰۰ واحد مسکونی در اختیار یک بانک است. بخشی از سهام این بانک در اختیار دولت و بخشی هم در اختیار بخش خصوصی است. محمد اسلامی وزیر راه نیز در گفتگویی تأیید کرد: ۱۰۰۰ واحد خالی متعلق به یک بانک شناسایی شده است.

همچنین برخی خانه‌ها به خصوص در شهر‌های مرزی، مذهبی و خوش آب و هوا در اختیار اتباع خارجی است که تنها برای حضور‌های چند ماهه خود در ایران آن‌ها را خریداری کرده اند و در باقی ماه‌های سال خالی از سکنه هستند. این مسئله در شهر‌های شمالی، خوزستان، قم و مشهد بیشتر به چشم می‌خورد. تکلیف این خانه‌ها هم باید هر چه زودتر مشخص شود؛ بنابراین این دو ابهام اساسی که عبارتند از؛

 

1) راستی آزمایی درباره صحت اطلاعات مندرج توسط اشخاص حقیقی 

2) تعیین تکلیف خانه های خالی تحت مالکیت اشخاص حقوقی، هم اکنون سامانه املاک و اسکان را در رساندن به هدف مدنظر که همانا شناسایی خانه های خالی جهت مالیات ستانی است، زیر سوال برده است.

از آنجا که وزارت راه و شهرسازی تنها مجری قانون است، نمی تواند اصلاحاتی را در این زمینه انجام دهد و این وظیفه بر عهده مجلس است که این ابهامات را هر چه سریعتر برطرف کند و تا دیر نشده راهکارهایی برای این مساله در نظر بگیرد. همچنین پیشنهاد می شود در کنار ساماندهی وضعیت املاک، طرحی هم برای ساماندهی مشاورین املاک رونمایی و اجرا شود، زیرا ردپای برخی از مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن و ارائه مشاوره برای احتکار مسکن و قیمت های غیرواقعی اجاره، در این سال ها، مشهود بوده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۷
جواب سوالتون کاملا مشخصه: چون غریبه نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
مگه شخص خارجی میتونه تو ایران خونه بخره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
چون شهروند درجه دو نیست
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
با پول مردم رفتن خوه خریدن
حالا باید همه را بفروشن وکسانی که اون بانک حساب دارن تو سود ش شریک شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
مگه ایرانیا تو ترکیه وکشورهای دیگه خونه نمی خرن واونا هم اومدن خونه ویلایی خریدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
اطلاع رسانی شود در همراه. اگر کسی نیامد برای ثبت نام همراهشان تمام اعضاء برای مدت محدود قطع شود و ذکر شود که امروز نوبت شماست.
هدف از قانون جدید مالیاتی خانه دار شدن مردم و یا کاهش قیمت ها نیست همچنین هدف از ایجاد این سامانه هم شناسایی خانه های خالی نیست در واقع مانند همیشه دنبال مقصر معرفی کردن مردم برای افزایش قیمت ها و درآمد هستند
اگر قرار است با این سامانه خانه های خالی شناسایی شوند پس آمار تعداد خانه های خالی که مسئولان و نمایندگان قبل از تصویب و ایجاد سامانه اعلام می کردند چگونه ...............
این قانون هم مثل قانونهای دیگر توسط خواص دور زده میشود
زورشان به ضعف ميرسه و ماليات مي گيرن (مثل ماليات حقوق كه هنوز كارگر و كارمند پلشون را نگرفتند اول ازهمه سهم خودشان را بر ميدارند) و بقيه كه (حقوقي هستند) خوش مي گذرانند و ماليات نمي دهند و اهرم فشارشون قوي است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
سخن حق گفتید کارگر و کارمند مالیات می دهند هیات علمی و ... با درآمدهای بسیار بالا مالیات نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
اقا بخدا ما هم هیات علمی هستیم و داریم مالیات میدیم و از حقوقمون اول مالیات کسر میشه اینقدر به همدیگه تهمت نزنیم
وقتی صاحب 1000خانه در سامانه ثبت نمی کند یعنی خانه ای ندارد. پس مصادره اش کنید تا حال بقیه جا بیاد
راه اندازی این سامانه برای سامان دادن به قیمت خانه نیست فقط برای دریافت مالیات آنهم از مردم نه احتکار کنندگان اصلی
نگاه سرمایه ای به ملک و خودرو و سایر چیزها از عدم ثبات در ارزش پول ملی ناشی میشود . اکر تورم کاهش یابد و پول ارزشمند شود پس انداز کننده مجبور نخواهد بود داراییهای خود را به اشکال مختلف غیر از پول تبدیل کند ، پول یک متغییر اسمی صرف نیست پول ارزش و سند فعالیت و زحمت یک انسان است .
مالیاتها در اقتصاد با هدف تأمین هزینه های دولت وضع میشوند و اگر ابزاری برای تهدید بازار باشند در مکانیزم عرضه و تقاضا اثر میگذارند و چه بسا سرمایه گذاری در یک بازار را متوقف کنند و عرضه ی کالایی را بشدت کاهش دهند .
قانون مالیات بر خانه های خالی ، از مطالعات کارشناسی ، حقوقی و اقتصادی و مالی کم بهره است . نظرات مختلف را مورد توجه قرار نمی دهد . حقوق یک خانواده را برای تهیه و تدارک مسکن برای فرزندان را نادیده گرفته در حالیکه ویلانشینان و اشخاصی که در زمینهای زراعی روستاها و مناطق خوش آب و هوا کاخ می سازند را در محاسبات وارد نکرده است .
تبعیض نژادی نداریم اما تبعیض انسانی و اجتماعی فراوان داریم
خودیه

مورد ندارد
سرکاری است.
همه ثبت نام کنند؟ یا فقط هر کسی منزل دوم داره؟ یک جا میگه خانوار، ولی من که دختر دانشجوی بالغ دارم و منزل به نامش هست چی ؟ باید خودش ثبت کنه؟ یا منزل بنام دخترم در لیست منزل پدرش حساب میشه؟ چرا هیچ نهادی نمیگه این خانوار یعنی چی؟
یعنی از خانه ای که درآمد ندارد با نرخ های غیرمنطقی مالیات گرفتن صحیح است؟
خانه ای که وراث تکلیفش را مشخص نکردند؟
خانه ای که دچار سانحه شده و مالک قادر به تامین هزینه برای مرمت آن نیست؟
خودتان هم خوب می دانید بیشتر خانه های خالی در تملک بانک هاست که بقول خودتان آنها معاف هستند.
واقعا چه قانونی بود که نتیجه اش فقط گرفتاری برای مردم و پر کردن فرم و رفتن به کافی نت آن هم در زمان اوج همه گیری در کشور است؟
واقعا چرا الان؟
چون زورشون فقط به حقیقی ها میرسه نه حقوقی ها
چقدر شبیه آن داستان است که مثلا یک نماینده مجلس معاف است از خط ویژه برود اما مردم معمولی نه.
بانک معاف از مالیات داشتن هزار خانه خالی است اما اگر کسی حتی یک خانه خالی داشته باشد باید مالیات های عجیب و غریب برای آن بدهد!!!
واقعا جالبه.
یک سوال دارم. لطفا بگید اگر کسی مثلا 4 یا 5 ماه در خارج از کشور باشد و بعد برگردد خانه او خالی می باشد و باید مالیات های نجومی بدهد؟
واقعا یعنی چه؟
خیلی از استادها یا دانشجویان تحصیلات تکمییلی برای فرصت مطالعاتی یا کارمندان برای آموزش به خارج می روند و معمولا حداقل 6 ماه در خارج هستند.
این ها باید مالیات بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکل اصلی اینه که در کشوری که 165 میلیون هکتار وسعت داره، دولت مردم رو محدود به سکونت در کمتر از یک میلیون هکتار یعنی نیم درصد وسعت کشور کرده. کشورهایی مثل ژاپن و آلمان که با یک پنچم وسعت ایران یک تا دو برابر جمعیت ایران دارند مشکل حاد مسکن مثل ایران ندارند.
قیمت مسکن مانند خودرو و دیگر کالاها و خدمات نتیجه کاهش ارزش پول است مقصر اصلی کاهش ارزش پول هم تصمیمات مسئولان و جبران کسری بودجه با خلق پول است اما دولت دلال ها را مقصر معرفی می کند بر اساس این سیستم همه مردم دلال و احتکار کننده هستند و باید ثابت کنند که نیستند و مردم برای ثبت نام تهدید می شون
با این قانون فقط مردم عادی که حداکثر دو سه واحد دارند و خیلی وقتنها در اختیار پدرو مادر یا فرزند است گرفتار می شوند ولی بانکها که دلال های اصلی خانه خالی هستند معاف می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
جان کلام را گفتی.
قیمت زمین متر ۱۵۰ هزار تومان و هزینه کمر شکن پروانه شهرداری و هزینه سرسام آور ساخت، قیمت یک متر آپارتمان متر ۶۰ تا ۷۰ میلیون در میاد .سه سال هم زمان میبره که ساختمان ساخته بشه ...شما مشتری بیار متر ی ۷۰ میلیون...کو مشتری ؟ مرد حسابی احتکار چیه؟ کسی نمیخره
.....این قانون فقط برای خالی کردن جیب مردمه و مطمئن باشید در نهایت دودش تو چشم خریدار نهایی میره
منون از گزارش خوبتان
البته به نظرم برداشتتان از بند مذکور را کمی گنگ بیان کرده اید بند مذکور اشاره دارد به این که: ملکی که هر خانواری در آن ساکن است می شود اقامتگاه اصلی، حال اگر همین خانوار در شهر اقامتگاه اصلی یک واحد دیگر نیز داشته باشد (به قول شما مثلا برای فرزند دم بختش تهیه کرده باشد) می تواند ان را به عنوان خانه فرعی ثبت کند و از شمول مالیات خارج کند
من ثبت نام نمیکنم
در مورد اخذ مالیات از تجربه و عملکرد کشورهای پیشرفته هم استفاده شود .این امر را برای تحقیق و بررسی به مراکز علمی کشور نظیر دانشکاه ها نیز ارائه شود تا نتیجه کار از پشتوانه تجربی و علمی کافی برخوردار باشد .
کشور پیشرفته تورم یک درصد است، در آنجا خود مردم زمین و ملک را یک کالای مصرفی می بینند، ولی در ایران، تورم دو رقمی وحشتناک، خود طبیعتا مردم وقتی نگران پولشون هستن مجبورن نگاه سرمایه ای به ملک داشته باشن و نمیشه قانون مالیات اونجا رو عینا در ایران پیاده کرد
هیچ قانون وکشوری ازخانه خالی بجرم خالی بودن مالیات گرفته نمیشودومالیات فقط ازدرآمد افراد گرفته میشود چه درآمد ازسود بانکی باشد چه ازسود سرمایه دربورس وغیره البته این درمورد کشورهائی است که تورم صفر درصد یا زیر یک درصد دارند درکشورما مردم مالیات سرسام آوری بدلیل تورم میدهند درضمن دردین مبین اسلام هم خمس وذکات وحج تمتع درصورتی واجب است که درامد داشته باشی ونه اینکه هیچ درآمدی نداشته باشی خانه بدون درآمد مثل زمین بایر غیر قابل کشت است وازکجا معلوم که خانه ای که اجاره نمیرود مالکش محتکر باشد هزاران دلیل میتواندباشدکه کسی نتواند خانه خودرااجاره دهد که جای ذکرش نیست دولت مالکین خانه های خالی را دیوانگان ومحتگران فرض کرده ومیخواهد پدرشان رادربیاورد قانون برای تنبیه مرد وضع شد
طبق این قانون کسی که دو واحد آپارتمان کوچک دارد با کسی که 10 واحد بزرگ و یا بیشتر دارد هر دو دلال هستند چرا شهرهای زیر 100 هزار نفر مانند لواسان و دماوند و ... تهران جزیره کیش، بیشتر شهرهای ویلایی شمال و ..... معاف شدند آیا هدف گسترش خانه سازی و ویلاسازی ها در طبیعت است و یا معاف کردن صاحبان ثروتمند آن
برخی از نمایندگان محترم در لواسان و شمال ویلا دارن، آدم که از خودش مالیات نمیگیره
از دو چیز گریزی نیست , مالیات و مرگ " مالیات از درآمد گرفته میشود . پزشکی ایرانی در کانادا تعریف میکرد: امسال من 400 هزار دلار درآمد داشتم ولی فقط 80 هزار دلار دستم را گرفت .بقیه اش برای مالیات و هزینه مطب رفت . خوب چرا ما از مشاغل و برخی ارگان هامالیات نمیگیریم و توجیهات را میپذیریم .
هزینه مطب وپول منشی وغیره کلاً جزو مخارج حساب میشود وازمالیات میکاهد مالیات درامریکا وکانا دا تادرآمدتاچهارصدهزاردلاردرسال زیادسنگین نیست والبته شما با درامدیک پزشک عمومی میتوانی گرانترین ویلا ها وگرانترین اتومبیلها وبهترین زندگی راداشته باشی البته باوام های کم بهره ودرازمدت بانکی
همه افراد سوای از خانواده، آدم حساب میشن، شهروند حساب میشن و حق داشتن یک مسکن دارن یا حق اجاره کردن لا اقل، طبق اصل ۳۱ قانون اساسی و طبق عقل و منطق و انصاف و عدالت.
و اینکه چون سرپرستش خونه داره ، دیگه خودش حق نداره خونه بگیره ظلم آشکاره.
اصلا خودش خانواره، چرا نباید اگه خواست جدا حساب بشه.
این طرح رو اصلاح کنید. اینطوری بی انصافیه و بیشتر هدف مالی و درآمدی داره و طبقه متوسط رو نابود می کنه.
نماینده شجاع که الاان اسمش رو یادم نیست، دقیقا در نطق مخالف با این قانون صحبت کرد و آنرا خلاف شرع و اخلاق دانست، اصل مالکیت زیر سوال میره، اگر هم مالیات میخوان بگیرن، میزان مالیات هیچ تناسبی نداره
نظرتان کاملا درست ومنطقی است ایکاش تا مسئولین تا دیر نشده در اجرای آنان تجدیدنظر کنند وگرنه تبعات خیلی منفی زیادی را شاهد خواهیم بود
مگرتصورکردیدقصددیگری درکاراست آیاشما میدانیدبازاراملاک ترکیه وامارات وغیره چه خرجهائی برای تبلیغات وترویج بازارفروش مسکنشان میکنند وقتی رای نمیدهید نتیجه این میشود
حق فرزند چی میشه؟ فرزند داره یا نه؟ ادم هستن یا نه؟
تازه فرزندان اجاره هم نمی تونن بکنن! یعنی چی؟
موقع سیاست فرزنداوری که چیز دیگه ای می گفتین!
مالیات تاثیری نداره باید یدونه قانون قطعی
حرفشو زدید خونه گرون شد وای به روزی که این قانون عملی بشود خونه دیگه قابل خرید نخواهد بود مرسی ازاین نمایندگان به فکر مردم
قانون مزخرفیه. چن سال بعد. کنسل میشه. دولت. دلش میسوزه. وام با بهره پایین. با. اقساط بلند مدت. بده. و حقوق را با توجه ب تورم. بالا ببره. تا قدرت خرید بالا ببره. قیمت بالاست و خریدار توان نداره. فروشنده. مشتری نداره. مالش را مفت اتش بزنه
راهکار این نیست.
وقتی با عجله و بدون کار کارشناسی کافی -قانون وضع شود -همین می شود
از ما بهتران میدانن اززیر این قانون چطور فرار کنند
تا مسیولین اشکال این طرح رو بخوان متوجه بشن، که همه مردم بیچاره شدن.
یکی جلوی این طرح غیر منطقی رو بگیره.
ساخت مسکن با ارز ازاد و قیمت ازاده انوقت اسم احتکار بر روی ان گذاشتید ؟! انواع و اقسام عوارض و حق و این ان و اجازه از این اداره و اون اداره البته با پرداخت انواع و اقسام پولها صدها نفر کارگر و استاد کار بر سر کار میروند انوقت اجرای این قانون از نون شب واجب تره ؟
نمایندگان محترم که قانون را وضع کرده اند بدانند این مالیات با رقمهای وحشتناک در صورتی که از مردم گرفته شود علاوه بر اینکه بسیاری را به خاک سیاه خواهد نشاند آنها را دچار کینه خواهد کرد . شاید کسی خانه اش به قیمت واقعی فروش نمیرود و برای اجاره هم نیاز به هزینه چند ده میلیونی تعمیر باشد که طرف نداشته باشد حالا شما میخواهید مالیات با نرخ هولناک هم از او بگیرید و دها مشکل دیگر که در صورت اجرا راه را برای دست اندازی به اموال مردم بار خواهد کرد
ایرادات این طرح نیاز به اصلاح داره.
اعضا و افراد سوای از خانواده، آدم حساب میشن، شهروند حساب میشن و حق داشتن یک مسکن دارن یا حق اجاره کردن لا اقل، طبق قانون اساسی و طبق قوانین معمولی و عقل و منطق و انصاف و عدالت.
و اینکه چون سرپرست اش خونه داره ، دیگه خودش حق نداره خونه بگیره ظلم آشکاره.
اصلا خودش خانواره، چرا نباید اگه خواست جدا حساب بشه.
این طرح رو اصلاح کنید.
اینطوری بی انصافیه و بیشتر هدف مالی و درآمدی داره و طبقه متوسط رو نابود می کنه.
کلیف فردی که دو منزل 50 متری قدیمی داره، و منزل دوم رو بازسازی نکرده چون پولش رو نداره ، و هیچکسی هم بدلیل شرایط بد منزل اجاره نمی برش، و اگر بفروشه پولش رو نمیتونه در بانک بذاره که سالی 50 درصد ارزشش کم بشه، تکلیف این آدم چیه؟ بیاد مالیات 6 برابری واحد 50 متری اش رو به دولت پرداخت کنه؟؟؟ آنوقت آن شخصی که فقط یک خانه ویلایی 1000 متری در شمال تهران داره معاف از مالیاته چون خانه خالی حساب نمیشه !!!!! خدایا خودت کمک کن
...بخدایکی از مسئولین بابت خونه خالیش یه ذره مالیات هم نمیده.یه سامانه ای زدن تا یه عده ای پول در بیارن و مردم رو یه دو ماهی مشغول کنن
انصاف هم خوب چیزیه، ایراداتش رو نمی بینید چقدر زیاده؟
به خدا اگه حتی یه بار متن کاملش رو خونده باشی اجازه اجرا نمیدین.
خیلی خانه ها تکمیل شده اند ولی هنوز سند نخورده اند و مالک آنها هم از تکمیل آن با هدف عذم الزام در رابطه با ای قانون امتناع میکند.
همین الان مشکلات شروع شد چون کارشناسی نشده
۱ خانه ای که بین زن و شوهر سه دانگ و سه دانگ تقسیم شده و سند خورده و شوهر فوت کرده و انحصار وراثت سه دانگ انجام شده ولی هنوز سند سه دانگ به نام متوفی هست
و چون‌محل زندگی زن هست و فرزندان میخان خانه تا اخر عمر مادر کامل محل زن ( مادر) باشه چطور باید ثبت کنن
لطفا شما که دسترسی دارید سوال بفرمایید چون اطلاع رسانی واقعا ضعیفه
اگر ممکنه یه قسمت از سایت خبر گزاری بزارید برای سوال و جواب در مورد سامانه
هیچ کجای دنیا با سرمایه گذار اینطوری برخورد نمیشه.با این قانون چهار نفر هم که بخواهند پولشون داخل ایران سرمایه گذاری کنن فراری میدید و دود بیکاری و خرابی‌های اون هم به چشم ما میره.اصلا تورم مگه تقصیر مردمه.مگه مردم پول چاپ میکنن؟مگه سیاست‌های مردم باعث اینهمه هرج و مرج شده؟ ضمنا مگه مالیات فقط از درآمد نیست؟ملکی که قیمتش به دلیل تورمی که دولت ساخته بالا رفته چه مالیاتی باید بده؟ تازه این قانون ناقض حقوق مالکیت افراده. امروز با این روش نقض میشه و فردا به همه چیز سرایت میکنه
شخصی سال 96 مبلغ هفتصد میلیون تومان در بانک سپرده گذاری کرده باشد الان قدرت خرید پولش از صد میلیون تومان هم کمتر است .مگر بانک مرکزی مسؤل حفظ ارزش پول ملی نیست! سپرده گذاران از چه کسی خسارت بگیرند!!چرا مسئولین ماخذه نمی شوند !!!کسی که سرمایه اش را به ملک تبدیل کرده فقط ارزش داراييش حفظ شده .ضمنا إيجاد اشتغال هم كرده.الآن هزينه تعميرات و نوسازي ملك انقدر بالاست كه اجاره دادن ملك در خیلی جاها بصرفه نی
تمام مالیاتها به جیب مصرف کننده بیچاره ختم میشه صاحب ملک یا میکشه روقیمت خونه که گرون بشه یا میکشه رو اجاره . تمام مالیاتها رو مصرف کننده پرداخت میکنه البته دولت هم خوب میدونه ولی اون مالیات میخواد پرداحت کننده هر کی باشه اشکال نداره.
مشخص خواهد شد که این طرح هم مثل بسیاری از طرحهای دیگر به هدف خود نخواهد رسید و فقط برای مردم عادی دردسر و برای بیت المال هزینه ایجاد می کند. مثل کارت سوخت که دوبار اجرا شد! کارت ملی که هنوز برای همه صادر نشده گفتند اسم مادر باید اضافه شود! مثل پرداخت الکترونیک عوارض اتوبان که برای خرید بر چسب هزینه شد بعد با شماره پلاک هزینه پرداخت شد و الان در اتوبان تهران شمال مجددا به پرداخت نقدی تغییر پیدا کرده! مثل سامانه سجام برای دریافت سود شرکتهای بورسی که دو سال از راه اندازی و مراجعه مردم به دفاتر پیشخوان و پرداخت وجه برای آن می گذرد ولی هنوز ما در شرایط کرونا برای دریافت سود سهام آنهم به صورت وجه نقد باید در بانکها معطل بمانیم! همین الان با کد ملی همه املاک هر فرد قابل استعلام است و برای دریافت سود سهام هم می شد سودها به صورت متمرکز به حساب معرفی شده به کاگزاری هر فرد واریز شود. از شما رسانه ها انتظار است که پیگیر این موضوعات باشید که طرحهای اینچنینی چطور یک روز می آید و عده ای پولی به جیب می زنند و بعدا رها می شود و حتی بعد مجدد تکرار می شود. دلمان خیلی پر است
سی و نه سال دارم مجرد هستم، خانه خریدم در آن زندگی می کنم جدا از پدر و مادر، الان تکلیف من چیه؟ من اگر ازدواج نتونم کنم به دلایل مختلف، تا ابد باید پیش پدر و مادر ساکن باشم؟
این قانون بشدت تورم زا است و قیمت خانه را بالا می برد تجربه ثابت کرده مالکان هر هزینه اضافی که از آنها گرفته می شود را بر روی قیمت فروش ملک می کشند مانند هزینه هایی که قبلا به ساخت و ساز اضافه شده بود مثل مالیات بر ساخت و ساز و بساز و بفروش ها و ... که در هر مقطع باعث افزایش شدید قیمت مسکن شد . چند وقت دیگخ در بنگاه ها موقع مذاکرات خرید و فروش عباراتی مانند این که بخدا فقط ۱۰۰ میلیون مالیات خالی بودن خونه رو پرداخته ام که کلید نخورده به شما بفروشم شنیده میشه
افراد حقیقی خانه خالی نگه نمیدارند و اجاره میدهند تا از درآمدش استفاده کنن، اما بانک ها هستند که اجازه اجاره دادن ندارند
اشکالات:
1- قانون مالیات بر اجاره برای بیش از 27 میلیون اجاره در سال 30 درصد است که خیلی غیر معقوله؟ با این چیزا تو مملکت ما اجاره بالاتر میره چون همه چی برعکسه دنیا است.البته راه در رو هم داره طرف سفته برای هر ماه میگیره و نقدی حساب میکنه، تو قولنامه میزنه 10 میلیون ماهی 100 هزار تومان دولت هم هیچ کاری نمی تونه بکنه .
2- املاک ارث و میراثی که خیلی هاشون وضعیت مشخصی ندارند را چکار باید کنند.
3- الان بنگاه دارا دارند برای کد رهگیری دادن به کسایی که فرزندشون تو خونش میشینه قولنامه صادر می کنند و خیلی ها نمی دانند چکار کنند.

4- مضحکش اینه که اگه شما یه خونه 10 طبقه داشتی باشی هر طبقه 1000 متر ولی کلا" با یک سند ، یک خونه حساب میشه ولی اگه خونه دوطبقه با سند تفکیکی داشته باشی هر طبقه 30 متر ، دو تا خونه حساب میشه؟
لواسان که ویلاهای ثروتمندان و وزرا در آن قرار دارد از مالیات معاف است . این قانون باز هم رعایت حال ثروتمندان و وزرا و 4 درصدی ها را کرد
طرح، خانه هایی که افراد برای فرزندانشون ساخته اند رو ندیده. بنده معلم هستم یک عمر نخوری کرده ام برای فرزندم یک آپارتمان کوچک تهیه نموده ام حالا باید مالیات بدهم؟
احتیاج به این همه فکر کردن.‌قگر و بخشنامه دادن و سرگرمی نیست...به قانون اساسی بر گردید. ‌‌‌خانه به قیمت تمام شده با سود بانکی ۱۰در صد..قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری و تعیین قیمت مصالح ساختمانی بکار برده شده دران...ارایه خانه جهت فروش از طریق اینترنت بدون قیمت..ثبت در دفاتر اسناد رسمی دولت..حذف صنف بنگاه داری ‌‌‌که عمل بدبختی و کلاهبرداری هستد
املاک دولتی و حقوقی ها نیاز به قانون نداشت.بخشنامه دولت کافی بود. جریمه هم برا دولتی ها از این جیب به اون جیب است.اکثر احتکار ملک و نقدینگی هم مربوط به همان ها است. این قانون بیشتر مردم رو هدف قرار داده است.بخش خصوصی با این قانون از چرخه ساخت وساز خارج میشه و خصوصی سازی اقتصاد ساختمان به دولتی سازی و باز هم خصولتی و رانت وفساد تبدیل خواهد شد. باید متوقف شود. اگه درد مستاجر رو دارند تعزیرات این خانه ها رو بعد از اخطار به مالک، به نرخ مصوب اجاره بده تا سریع مشکل حل بشه.
کی حاضرمیشه خونشوزیر قیمت بفروشه والا مالیاتشم میده
هدف مشخص شدن خانه های اجاره ایست تاازشون مالیات بگیرن خانه خالی کجا بود همش دروغه میخوان مالیات براجاره روبگیرن
با این مالیاتهای سنگین دیگه کسی توی ساختمان سازی سرمایه گزاری نمی کنه چون به دلیل قیمتهای بالا و رکود و نبود مشتری، شامل مالیات بر خانه های خالی میشه و نهایتا باعث بیکاری بخش ساختمان و کمبود مسکن در سالهای آینده خواهد شد
این طرح ایراد داره ، مثلا خانواده ای با هزار بدبختی و قرض و وام و بدهی یک یا دو آپارتمان جهت استفاده فرزندانشان تهیه کرده اند ، حالا باید به دولت تاوان بدهند ؟ خب باید سقفی تعیین شود تا کسی که برای فرزندانش ملکی را تهیه کرده مورد ظلم قرار نگیرد ، خیلی فرق هست بین کسی که چندین ملک دارد تا کسی که دوتا ملک اضافه جهت فرزندانش دارد . کسانی که مجتمع ساخته اند و خالی رها کرده اند باید مواخذه شوند .
اگه کسی اومد یه مجموعه ساخت و بازار به رکود خورد و کسی نخرید ،تکلیف چیه؟؟؟با اینکار خیلی ها از ترس این مالیاتهای مسخره تو ساختمان سرمایه گزاری نمیکنند و این باعث بیکاری و نهایتا کمبود مسکن در دو سه سال آینده میشه ،شک نکنی
نفری که چند واحد آپارتمان ساخته و بیش از دوسال است که برای آپارتما‌هاخریدار نیامده است. این بنده خدا باید چه‌کاری باید انجام بدهد تا مشمول مالیات نشود؟
قانون باید اصلاح شود
من که ثبت نام نمی کنم 75 متر داریم دوباره روش میخواد یک چیزی بگیرن اینجا خیرشان به کسی نمی رسه اونی که 1000 تا داره معافه بعد من باید ثبت کنم
مالیات بر در امد تعلق می گیرد وقتی خانه خالیه و در امدی نداره گرفتن مالیات شرعا درست نیست ضمنا چرا حقوق مالکین راا ضایع می کنید دولت هر جا کم میاره ازمردم مایع میزاره ا ین قانون مثله این میمونه که بگیم هر کی 3 تا ماشین داره حتما باید مسافر کشی کنه و گرنه جریمه میشه
گویامهمترین مشکل کشوروجودخانه های خالیست که بامالیات
گرفتن ازآنهاخرج دولت درآید آنهم مالیات ازطبقه متوسطی که یک یادوواحدکوچک بعنوان عصای دوران پیری خودتهیه کرده بودند که بااجاره آن محتاج نباشندواکنون موردتهدیدند که اگر
نتوانندمستاجرمناسبی پیداکنندچه بلائی شرشان خواهدامد تمام مشکلات همچون بالارفتن امارمرگ ومیردراثرکروناونیز
محدودیت تهیه واکسن ونیزمعضل بیکاری وناامنی اجتماعی
حاصل آن همه وهمه حل شد فقط مانده بوداین آخری که دمار
ازروزگارمالکین درآورندکه آنهم تصویب واجراشد راستی اگر
توجه کنیم درطی یکسال کمترخبری امیدوارکننده درسایت
مستقل تابناک میبینیم تمام گزارشها ناامیدکننه ویاتهدیدآمیز
است راستی چرا ؟ شمااگرجواب این چرارابدهید جواب تمام
مشکلات راداده اید
بشین تا گردن کلفتا مالیات ۱۰ تا خونه خالیشونو بدن
چرخ رو دوباره اختراع نکنید
یک نگاه به فرانسه و آلمان کنید
والسلام
اگر می خواهید مشکل مسکن خانوارهای ایرانی را تعدیل کنید نخستین قدم بایستی دریافت مالیات از زمین های بایر شهری باشد (جلوگیری از احتکار زمین)
ا زمانیکه مانند کشورهای پیشرفته برنامه ای برای کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن ان تدوین نشود مردم به ناچار جهت حفظ سرمایه خود به خرید سکه ماشین خانه و زمین مبادرت میورزند لذا این قوانین در بلند مدت اوضاع را بدتر خواهد کرد و فساد را گسترده
شخصی سال 96 مبلغ هفتصد میلیون تومان در بانک سپرده گذاری کرده باشد الان قدرت خرید پولش از صد میلیون تومان هم کمتر است .مگر بانک مرکزی مسؤل حفظ ارزش پول ملی نیست! سپرده گذاران از چه کسی خسارت بگیرند!!چرا مسئولین ماخذه نمی شوند !!!کسی که سرمایه اش را به ملک تبدیل کرده فقط ارزش داراييش حفظ شده .ضمنا إيجاد اشتغال هم كرده.الآن هزينه تعميرات و نوسازي ملك انقدر بالاست كه اجاره دادن ملك در خیلی جاها بصرفه نیست
با این وضع اقتصادی و نرخ چند سال دیگر رشد منفی می شود و همین باعث خواهد شد از بدبخت های دنیا کم شود و مشکل مسکن هم حل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
باید زودتر حل بشه
ایراداتش رو نمی بینن؟
مالک ۱۰۰۰ خانه خالی
همچین افرادی سیر بشو نیستند
اين طرح كلي اشكال و اما و اگر دارد و ظاهرا كسي هم پاسخگو نيست چرا اين همه با اعصاب و روان مردم بازي ميكنند ؟اينده نشان خواهد داد كه اجراي ان نه تنها مشكلي را حل نميكند بلكه خود باعث سوء استفاده و تحميل هزينه مضاعف به مستاجران خواهد شد .
۱۰۰۰ واحد خالی متعلق به یک بانک شناسایی شده است.
چرا؟ چرا؟ چرا؟
بهترین راه کنترل و ثبات بازار مسکن مالیات سالانه بر املاک دوم به بعد و مالیات بر عایدی سرمایه بر سود معاملات مکرر ملک دوم به بعد می باشد و سپس مالیات بر خانه های خالی می باشد
بعد از بورس دیگه هیچی به دولت گوش نمیدهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
اشکال نداره
پول نفت و گاز و آهن و مس و پتروشیمی کجا میرود که قرار است با مالیات مملکت اداره شود؟
افزایش قیمت ها برای چیست؟
فکر مردم هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
یه جایی میره
وجود خانه های خالی و شناسایی آن توسط دولت چه ربطی به ثبت اطلاعات و ثبت خانه توسط مالکین دیگر دارد ؟ آیا با شناسایی خانه های خالی وضعیت مسکن و گرانی آن و اجاره ها سر و سامان می گیرد ؟ یعنی قراره پس از شناسایی خانه های خالی و گرفتن مالیات و جریمه کسانی که اطلاعات خود را در امانه ثبت نمی کنند پول آن صرف خانه دار شدن اجاره نشین ها شود . یعنی با راه اندازی این سامانه خانه ارزان می شود و اجاره نشین ها صاحب خانه می شوند ؟ آبا مالکین خانه های خالی با رانت و رابطه راه فرار و دور زدن از این سامانه را بلد نیستند ؟ خانه هایی که توسط سازمان ثبت و شهرداری ها مجوز ساخت و سند می گیرند آیا امکان رصد و شناسایی آنها وجود ندارد ؟ آیا می خواهید آمار مردم عادی را درآورید . آیا تورم فعلی و گرانی و افزایش قیمت مسکن در این چند روز ربطی به خانه های خالی دارد ؟ این سامانه نوعی فرار به جلو و پاک کردن صورت مسئله است . علت اصلی گرانی مسکن سود جویی اشخاص حقیقی و حقوقی در ساخت و ساز و قیمت گذاری و دست درازی به حقوق مردم است . وضع قوانین و مجازات سخت سودجویان و اصلاح ساختار بانکی و مالیاتی راه حل کاهش و کنترل قیمت هاست .
مالیاتها به جیب مصرف کننده بیچاره ختم میشه صاحب ملک یا میکشه روقیمت خونه که گرون بشه یا میکشه رو اجاره . تمام مالیاتها رو مصرف کننده پرداخت میکنه البته دولت هم خوب میدونه ولی اون مالیات میخواد پرداحت کننده هر کی باشه اشکال نداره
فرار از واقعیت و ناتوانی در کنترل بازار مسکن و ضعف قوانین علت اصلی گرانی مسکن است . میزان تأثیر خانه های خالی در تورم و گرانی مسکن چقدر است ؟ قراره با این سامانه معجزه بشه ؟ دولت باید با سیاست گذاری درست ابتکار عمل را از دست دلالان و سازندگان سودجو بگیرد . گرفتن مالیات خوبه اما از انبوه سازان و سرمایه داران .
این قانون هم ، فقط برای خالی کردن جیب مردم عادی و فشار بیشتر به آنهاست
و امکان ندارد ، آقازاده های ژن خوب شان که واکسن کرونای عالی هم در کانادا و آمریکا و اروپا و دوبی میزنند
شامل این جریمه ها شوند
بهتر است از هر ملک بدون استثنا با توجه به ارزش نسبی مالیاتی که فشار اضافه به مردم عادی وارد نکند گرفته شده وصرف آبادی محل شود. در واقع همان گرفتن عوارض شهرداری جدی تر شود.
خانه ای دارم دست مستاجر که اجاره نامه دستی نوشتیم و کد رهگیری ندارد.کرایه نیز بسیار کمتر از عرف است، گرفتن کد رهگیری هزینه ای دارد که با توجه به وضعیت مالی مستاجر هزینه تراشی برای ایشان کار پسندیده نیست،برای ثبت این موارد باید چکار کرد،همچنان املاکی که وراثتی بوده و بنام وراث نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
در این موارد باید مالیاتشو بدی
خدا رو شکر که سایت معتبر تابناک قبول کرد ایرادات این طرح رو و نیازش به اصلاح رو.
می دونستم وجدان بیدار افراد بالاخره بیدار میشه.
به خدا همه افراد سوای از خانواده، آدم حساب میشن، شهروند حساب میشن و حق داشتن یک مسکن دارن یا حق اجاره کردن لا اقل، طبق اصل ۳۱ قانون اساسی و طبق عقل و منطق و انصاف و عدالت.
و اینکه چون سرپرستش خونه داره ، دیگه خودش حق نداره خونه بگیره ظلم آشکاره.
اصلا خودش خانواره، چرا نباید اگه خواست جدا حساب بشه.
این طرح رو اصلاح کنید. اینطوری بی انصافیه و بیشتر هدف مالی و درآمدی داره و طبقه متوسط رو نابود می کنه.
این طرح از همین الان شکست خورده چون دست دولت در جیب ملت است تمام.
شما بانك ها و بساز بفروش ها و آقايون و اقا زاده ها رو موظف به ثبت يا پيگييري مالي قرار بديد همه چيز درست ميشه . مگه رصد ثبت املاك و مستقلات دست خودتون نيست اين خود اظهاري ديگه چيه
خیلی ساده اید اگه فک کنید این کار واسه پیدا کردن خانه های خالی و بستن مالیات برای خانه های خالی باشه.. با این کار خیلی راحت و ساده بدون هیچ هزینه میدانی میفهمنن کی چندتا خونه داره و از سالهای دیگه شروع میکنن میگن هرکی بیشتر از یه خونه داره باید برای خانه های دوم به بعد مالیات سنگیینی بده(البته تو همه جای جهان این کار مرسومه ولی کیه که ندونه قیاس ایران در همه زمینه ها با کشورهای خارجی قیاس مع الفارغه)
حالا شما بگید بستن یه مقدار مالیات برای خانه های خالی هدف دولته یا بستن مالیات بزرگ بر همه خانه ها؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
مالیات بزرگ
در موارد بسیاری که قانون برای مردم ایران تصویب شده است باید عرض کنم که در اینجا همه با هم برابرند ولی بعضی ها برابرترند. علی برکت الله.
برای حل مشکل مسکن دولت برای مسکن هر منطقه باید نرخ معاملاتی تعیین کند مثلا بگوید نرخ مسکن در منطقه 1 متری 10 میلیون تومان و در منطقه 18 مثلا 5 میلیون تومان است. در دارایی قانونی است به نام درآمد اتفاقی یعنی اگر کسی پول بی زحمتی به دست آورد باید 90 درصد آن را مالیات بدهد. با استفاده از این قانون حالا اگر فروشنده ملک را به جای 10 میلیون 100 میلیون بفروشد برای 90 میلیون اضافی باید 81 میلیون تومان در هر متر مالیات دهد.
خوب اگر فروشنده و خریدار معامله سوری تعیین کنند چه؟ در این صورت به صورت رندم از بین موارد مشکوک از سود این طرح خریداری صورت می گیرد و راستی آزمایی می شود. ضمن اینکه به خریداران تفهیم می شود که در صورت قرار گرفتن ملک آنان در طرح شهرداری یا هر طرح دیگر بر مبنای ارزش معاملاتی به آنان خسارت پرداخت شود.
فقط قانونی وضع میکنند که ضعفا مالیات بگیرن همیشه همینطور بوده والا بارها گفتند دلیل افزایش قیمت خود بانکها هستند . ایجا هم که معلوم شد بانکها قرارنیست ثبت کنند خب پرتقال فروش معلوم شد ....
بریم آماده بشیم ببینیم به کی باید رای بدیم ....
مگه شخص خارجی میتونه تو ایران خونه بخره ؟
هم دولت هم شهرداریهای مناطق تهران خوب میدونن کیا صاحب صدها خانه ی خالی در منطقه شون اند. مثلاً در منطقه پنج محله ارم رابط صدها خونه و مغازه داره. کلا صاحب محله است و قیمت ملک رو اون تعیین میکنه. همه هم میدونن. ولی شما باور میکنید که کسی ازین آدم مالیات خانه خالی بگیره؟؟؟؟؟ این کامنتم هم مثل ده ها کامنت دیگه‌ام منتشر نمیکنید ولی من میگم.
آقا منم حتما باید ثبت نام کنم فعلا که دوتا جیب شلوارم و جیبهای کنم خالی اگه از مالیات بریزید داخلش ممنون میشم
مسکنم مثل دلار مگر همه اونای که باکارت ملیشون دلار گرفتن تاجر بودن همونا الان میشن مستاجر یخورده فکرم خوب چیزیه
من اطلاعات ملکی که در آن زندگی میکنم را در سامانه ثبت نمیکنم. پدرم هم همینطور. اینها میخوان آمار اموال غیرمنقول مردم رو دربیارن. اگر هم گفتند باید بابت خانه خالی مالیات بدی قبض برق و آب یک سال منزل رو به مامور مالیاتی ارائه میکنم.
چطور اتباع بیگانه دارای خانه درایران هستند. طبق قانون فروش اموال غیر منقول به اتباع بیگانه ممنوع و باطل هست
به جای کنترل قیمت ‌ سیمان . میلگرد تیرآهن . و باقی چیزها این بهترین گزینه واسه آقایون هست . دریافت مالیات از کسی که به جای دلالی و طلا و ارز خریدن با هزار بدبختی و قسط رفته واسه آینده نامعلومش خدایی نکرده دوتا خونه خریده که یه آرامش جزئی داشته باشه. و حالا باید جور اونایی رو که پول خرید خونه ندارن و یا دارن اما بریز و بپاش میکنن رو اونها بکشن در واقع میخوان قشر متوسط جور قشر ضعیف رو بکشه . علی برکت الله
در اصلاحیه شورای نگهبان بیان شده که وزیر رفاه باید آیین نامه اجرایی تعیین و شناسایی خانوارهای مشمول و غیر مشمول دریافت یارانه را با هماهنگی وزیر کشور و وزیر امور خارجه تدوین و به تصویب هیات وزیران برساند که فی الحال این امر محقق نشده است فلذا فراخوان ثبت نام در سامانه املاک و اسکان توسط وزیر مسکن موضوعیتی ندارد
چرا فکر میکنیم اونایی که قانون رو نوشتن از کره ماه اومدن و این چیزایی رو که ماها میگیم نمیدونستن و تو متن قانون لحاظ نکردن، مشکل در عدم اطلاع رسانی صحیحه، با فرض اینکه همه این مشکلات وجود داشته باشه اما حرکت یک حرکت رو به جلو به حساب میاد
قرار بوداموال مسوولین و نهادها رسیدگی بشه برعکس شد مردم باید اموالشون رو اعلام کنن !!!!!
اول ازمسولین شروع کنند بعد مردم استقبال میکنند اگه واقا میخوان قانون اجرا بشه
بشدت گرانی و بدتر از بد میشه ...شکست طرح حتمی است.....‌‌‌‌
نکته دیگر این قانون در نظر نگرفتن شرایط است.یک منزل قدیمی که نیازمند بازسازی یا نوسازی است و مالک پولی برای انجام این کار ندارد تکلیفش چیست؟
مالکی که در شهر دیگر ساکن و جزو گروههای پرخطر کرونایی است و با توجه به شرایط قادر به سفر به شهر دیگر و سپردن به بنگاه دار نیست چه باید بکند؟
در حالت غیر کرونایی حداقل اجاره رفتن ملک 4 ماه است و تازه مالک باید بر مستاجر نظارت کند وگرنه مانند تجربه ی ما تولید کننده کریستال و حشیش کش خانه می شود خانه یا خیانت در امانت توسط بنگاه دار که در نبود مالک و ورود به ملک...
مجموع شرایط را یک قاضی عادل درک می کند اما آنچه می شنویم حکایت ازاین دارد که باید مالیات زور را بگیرند!!
تهدیداتی که بارها توسط معاون وزریر تکرار می شود باید نوسط طیفی که خانه های متعدد در مناطق اعیان نشین داشته و یه راحتی اجاره می روند و مبلغ اجاره شان دهها برابر املاک قدیمی است شنیده شود.
نکته دیگر در شرایط کرونایی و تردد های محدود خود وزیر با دستور فراقانونی خود حکم داده اجاره ها تمدید خودکار شود.مستاجرها همه تمدیدی هستند و مستاجری به راحتی در دسترس نیست و تازه زیر قیمت هم قبول نمی کنند چون فقط به اسم مسکونی برای فعالیت اداری و تجاری مخفی و فعالیت زیرزمینی خلاف اینگونه املاک را می پسندند و نفعش به خانواده هایی که دغدغه معیشتی دارند نمی رسد.پس در کل دوماه فرصت تهدید آلوده توهین به شهروندان است و اینکه مردم در ازای این مالیات غیر عادلانه بازگشتی به نفع خود نمی بینند.
فرزندم بزرگم دانشجو است و به علت کوچکی آپارتمان اصلی سکونت که که در 50 متر و یک خوابه است و الان خودم و همسر و فرزند کوچکم در آن ساکن هستیم یک واحد 40 متری بعد از 28 سال کار تدریس گرفتم و فرزند بزرگم را به جهت رعایت آداب زندگی و رعایت مسائل اخلاقی در آن سکونت دادم و الان مسولین و وکلای مجلس که خودشان در خانه های با متراژ بزرگ زندگی می کنند می خواهند مالیات سنگین از ما مردم بگیرند
کار بسیار خوبی هست خانه باید از احتکار در بیاد ومصرفی بشه. ثبت نام کنید وبه فکر آیندگان باشین نه به فکر منافع امروز خود.درتمام کشورها خانه مصرفی است.اگرثبت نام نکنید یارانتون قطع میشه گفته باشم.دولت جیبش خالی هست ودنبال اینه که ثبت نام نکنید فقط تا یارانتون قطع کنه
سلام من یک زمین در شهرستان پدرم به من داد و یک ویلا ساخته ام برای بچه هایم که نیمه تمام است ولی پایان کار گرفته ام و نوبت آب برق گاز هستم که هنوز از ظرف مسوولین محترم جمهوری اسلامی داده نشده است زمین بصورت قولنامه ای وکالتی است و برای ثیت در سایت می بایستی یکی از قبوض آب برق گاز باشد تا ثبت کنیم به هرکسی که فکرش بکنید مراجعه کردم هسچکس نمی داند بعضی ها هم می گویند ثبت نکن و....حالا من چه کار کنم
سلام چرا مسولین اموالشان رو ثبت نمی کنن همش مردم بدبخت باید اموالشان رو ثبت کنن اگه مسولین ثبت کنن ماهم ثبت می کنیم الان این دولت از طریق کد ملی واداره ثبت آمار همه چیزمون رو داره برای چی باید دوباره ثبت کنیم تو این اوضاع می ترسم روزی برسه برای نفس کشیدن و سرویس بهداشتی رفتن بگن مالیات بدید....
این طرح فقط به نفع ثروتمندان وبه ضررقشرفقیرجامعه است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی