بازدید 8639

ترند‌های روز دکوراسیون اداری در سال 2021

کد خبر: ۱۰۴۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 12 April 2021

شیوع ویروس کرونا و تغییراتی که در جهان رخ داده است، بر روند طراحی دکوراسیون اداری در سال 2021 نیز تأثیر گذاشته است. رعایت موارد و نکات مهمی که در گذشته برای طراحی دفاتر کاری لازم و ضروری به نظر می‌رسید، در سال جدید و پاندمی کرونا شکل جدیدی به خود گرفته است و بر تعداد آنها افزوده شده است. همچنین لیست اولویت‌ها نیز نسبت به قبل تغییر کرده است و در حال حاضر تمرکز اصلی بر اقدامات ایمنی، رعایت فاصله اجتماعی و روال کار انعطاف‌پذیر معطوف شده است. در ادامه برخی از ترند‌های روز دکوراسیون اداری در سال 2021 را با شما بررسی می‌کنیم.

ترند‌های روز دکوراسیون اداری در سال 2021

فضای باز (open space)

طراحی فضای اداری به سبک فضای باز، چند سالی است که در دستور کار طراحان دکوراسیون اداری قرار گرفته است و توجه شرکت‌های زیادی را به خود جلب کرده است. دفاتر فضای باز در وضعیت فعلی نیز بهترین انعطاف را برای ایجاد فاصله اجتماعی دارند و یکی از ایده آل‌ترین فضاها برای شرایط کنونی هستند. از مزایای دفاتر اداری فضای باز می‌توان به مواردی چون: افزایش ارتباطات بین بخش‌ها، افزایش تعامل اجتماعی و کاهش تأثیر منفی اتاق‌های مجزا اشاره کرد.

محیط‌های کاری با فضای باز در افزایش میزان بهره‌وری کارمندان و رشد مهارت‌های آنان نیز تأثیر بسزایی دارد. این سبک مدرن تفاوت بسیاری با سبک‌های سنتی دکوراسیون اداری که در آنها فقط تعدادی میز کار وجود داشت فاصله دارد. ایجاد فضاهای جانبی مانند اتاق جلسات و فضاهای اجتماعی شکل مدرن‌تری به خود گرفته است.

ترند‌های روز دکوراسیون اداری در سال 2021

طراحی بیوفیلی

اگرچه استفاده از گیاهان در هنگام طراحی دکوراسیون اداری ایده جدیدی نیست اما امروزه، استفاده از گیاهان در فضای اداری روش جدیدتری به خود گرفته است. در روش جدید به‌کارگیری گیاهان فراتر از قرار دادن یک گلدان و یا گیاهان مصنوعی در قسمتی از اتاق است و به شکل روش‌های مختلف ادغام طبیعت در محیط کار در آمده است. ایجاد دیوار سبز در فضای نشیمن و یا جداسازی و پارتیشن‌بندی داخلی با استفاده از گیاهان و باغ‌های داخلی نوع جدیدی از استفاده مؤثر از گیاهان در محیط‌های اداری هستند که در افزایش و بهبود روحیه کارکنان و بهبود سلامت آنان نیز نقش بسزایی دارد.

وجود گیاهان در محیط موجب بهبود کیفیت هوا می‌شود که از سویی می‌تواند به کاهش بیماری‌های مرتبط با هوا بخصوص در دفاتر اداری که تهویه مناسبی ندارند، کمک کند. در نهایت این‌ که نقش گیاهان در ارتباط با کاهش مسائل بهداشت روان مثل افسردگی، استرس و اضطراب ثابت شده است.

ترند‌های روز دکوراسیون اداری در سال 2021

انعطاف‌پذیری

تغییرات پیش آمده در اثر پاندمی و شیوع ویروس کووید-19 منجر به ایجاد و تغییرات اساسی در سبک‌ کاری بسیاری از شرکت‌ها شده است. افزایش دورکاری و یا حضور حداقلی و شیفتی کارکنان نیاز به انعطاف‌پذیری بیشتری دارد که در باید در طراحی دکوراسیون اداری جدید لحاظ شود. نیاز به ایجاد فضای بازتر می‌تواند به‌صورت ترکیبی از فضای کار دائمی و موقت باشد. در طراحی‌های جدید اتاق‌های جلسات محصور جای خود را به محیط‌های بازتر داده‌اند و از پارتیشن‌های موقت برای جداسازی فضاها بیشتر استفاده می‌شود. همچنین استفاده از مبلمان اداری با کیفیت که قابلیت جابه‌ جایی و نظافت آسان‌تری دارند، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

از سویی دیگر با رشد تکنولوژی استفاده از دکوراسیون مبلمان هوشمند نیز در سال 2021 به ترندی جالب ‌توجه تبدیل ‌شده است. انواع کنترل کننده‌های بلوتوثی میز که از طریق اپ‌های تلفن‌های همراه هدایت ‌می‌شوند و یا صفحه ‌نمایش‌های لمسی روی میز‌ها از جمله پیشرفت‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر هستند که با پیشرفت ‌زمان نقش پررنگ‌تری در طراحی دکوراسیون اداری به خود گرفته‌اند.

ترند‌های روز دکوراسیون اداری در سال 2021

فضاهای تفریحی

تخصیص فضای تفریحی و محیطی برای استراحت و تفریح کارکنان، ایده جدیدی نیست اما در طراحی دکوراسیون اداری در سال 2021 بیشتر به آن توجه شده است. این مکان در دفاتر کار می‌تواند به‌صورت یک نشیمن آرام به همراه کنسول بازی، کتاب و مواردی این‌چنینی باشد که تا حدود زیادی می‌تواند در ایجاد حس فضای کاری مدرن کمک کند. فرصت کوتاهی برای دور شدن از کار و استرس‌های آن، می‌تواند به افزایش بهره‌وری کارمندان کمک کند و با کاهش فشار روانی از فرسودگی شغلی و استرس و اضطراب محیط کار پیشگیری کند.

در نظر گرفتن فضای تفریحی در هنگام طراحی دکوراسیون اداری باید به‌گونه‌ای باشد که در بخشی جداگانه قرار داشته باشد تا موجب حواس‌پرتی کارکنان دیگر در حین کار نباشد. از این فضاها می‌توان برای استراحت‌های کوتاه و یا جلسات غیررسمی و معمولی درون‌سازمانی نیز استفاده کرد. وجود فضاهای تفریحی در دفاتر اداری علاوه بر مزایای بالا موجب شکوفا شدن خلاقیت کارکنان و احساس تعلق سازمانی بیشتر به محیط کار نیز می‌شود.

ترند‌های روز دکوراسیون اداری در سال 2021

طراحی پایدار

یکی از موضوعات بسیاری مهمی که امروزه در جهان مطرح است، بحث طراحی پایدار است. از این‌ رو یکی از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون اداری در سال 2021، توجه به طراحی پایدار و ایجاد هماهنگی با محیط زیست است. طراحی دفاتر سازگار با محیط‌زیست، می‌تواند به ایجاد تصویری شایسته از برند شما در احترام به زمین در نظر بینندگان منجر شود. کاهش مصرف انرژی و مدیریت پسماند، استفاده از مواد پایدار و سازگار با محیط زیست ، استفاده انرژی حرارتی خورشید برای گرمایش  و مواردی این‌چنینی از ویژگی‌های طراحی پایدار در دفاتر اداری به شمار می‌رود. در کل طراحی پایدار سعی در ایجاد نوعی تعادل میان فضای طراحی شده و محیط زیست دارد.

ترند‌های روز دکوراسیون اداری در سال 2021

سخن پایانی

تغییرات جدید و سخت شدن زندگی و دست و پنجه نرم کردن با پاندمی و بیماری و ماسک به مشکلی جهانی تبدیل شده است که بر تمامی ارکان زندگی افراد تأثیر گذاشته است. افزایش محدودیت‌ها و کاهش ارتباط میان افراد، شکل جدیدی از کار و زندگی را تعریف کرده است که نیاز به توجه بیشتری را برای حفظ سلامت روانی می‌طلبد. نیاز انسان اجتماعی به حضور و تعامل با افراد در فضاهای کاری سرزنده و که در آنها فاصله اجتماعی نیز رعایت شده، منجر به افزایش روحیه کارکنان و بهره‌وری بیشتر آنان می‌شود. از این‌ رو طراحی دکوراسیون اداری در سال 2021 به سمتی می‌رود که با توجه به گزینه‌های خلاقانه، نواقص موجود را شناسایی کند و با ایده‌های جایگزین فضای کاری مناسب‌تری را با توجه به شرایط جدید برای کارکنان شرکت‌ها به ارمغان بیاورد. در نهایت این‌ که طراحی دفاتر کار در سال 2021 به سمتی پیش‌ رفته است که علاوه بر ایجاد فضایی مدرن، محافظت و ارتقا نیروی انسانی را نیز بیش از قبل در دستور کار خود قرار دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی