بازدید 6464

لزوم ورود دیوان محاسابات به نظارت در امر تولید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که اعضای این کمیسیون تاکید داشتند که دیوان محاسابات بعنوان بازوی نظارتی مجلس می‌تواند در مورد فعل‌ها و ترک فعل‌ها توسط مسئولان امر ورود کرده و تشکیل پرونده دهد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰ 11 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جلسه عصر امروز (یکشنبه ۲۲ فروردین‌ماه) این کمیسیون، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه با موضوع بررسی اقدامات و برنامه‌های کمیسیون در سال جاری برای تحقق شعار سال تشکیل شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری فرمودند بنابراین با توجه به وظایف و شرح ماموریت‌های کمیسیون برنامه و بودجه این هم اندیشی صورت گرفت که به تحقق بیشتر این شعار کمک کنیم.

ارکانی خاطرنشان کرد: یکی از ابزار‌های مجلس که بازوی نظارتی مجلس نیز محسوب می‌شود دیوان محاسبات است که با توجه به اختیارات این دستگاه نظارتی در خصوص نظارت و کنترل دستگاه‌ها و وزارت خانه‌هایی که در حوزه تولید مسئولیت به عهده دارند این دستگاه مجلس، می‌تواند در مورد فعل‌ها و ترک فعل‌ها توسط مسئولان امر در بحث تولید ورود کرده و تشکیل پرونده دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در ادامه جلسه درباره نحوه رسیدگی و نظارت بر اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و تاکید شد که باید برنامه‌ای جدا برای تبصره‌هایی داشته باشیم که می‌تواند پشتبان تولید باشد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه تاکید شد که باید از ظرفیت تدوین برنامه هفتم توسعه برای ترویج تولید و رفع موانع و پشتیبانی برای بهبود و سهولت فضای کسب و کار در کشور استفاده کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل