بازدید 5710

الکاظمی: فلسطین باید در راس اولویت‌ها باقی بماند

نخست وزیر عراق در دیدار با دبیر کل اتحادیه عرب در بغداد ضمن اعلام حمایت کشورش از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد که مسئله فلسطین باید در راس اولویت‌ها باقی بماند.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸ 10 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز شنبه بر حمایت کشورش از ابتکار‌ها برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، در بیانیه دولت عراق آمده است: الکاظمی امروز میزبان احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب و هیأت همراه آن بود که در آن دو طرف درباره تازه‌ترین تحولات در عرصه منطقه‌ای و بین المللی و مسائل مختلف عربی بحث و گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، الکاظمی بر اهمیت حضور فعال اتحادیه عرب و توسعه ساز و کار‌های آن در راستای خدمت به منافع ملت‌های عربی تاکید کرد.

نخست وزیر عراق همچنین گفت که عراق امیدوار است که اجلاس آتی سران کشور‌های عربی به حمایت از نقش بزرگ‌تر و تاثیرگذارتر کشور‌های عربی در تلاش‌ها برای ایجاد آرامش در منطقه منجر شود.

وی افزود: عراق از ابتکار‌ها برای پایان دادن به درگیری در لبنان حمایت می‌کند و همچنین از لبنان برای برون رفت از شرایط دشوار خود نیز حمایت می‌کند و از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و تشویق به گفت‌وگوی داخلی در سوریه حمایت می‌کند.

الکاظمی ادامه داد: اتحادیه عرب نقش مهمی در پیشبرد نزدیکی سازنده، غلبه بر اختلافات و تحکیم تلاش‌ها برای آرام کردن روابط میان کشور‌های موثر منطقه‌ای دارد که روابط تاریخی میان آن‌ها فراتر از بحران‌های کنونی است.

الکاظمی تأکید کرد: مسئله فلسطین باید در راس اولویت‌های ما باقی بماند، زیرا این مسئله نشان دهنده وجدان اعراب و بشریت است و مردم فلسطین هنوز از شرایط سخت و بی عدالتی تاریخی رنج می‌برند.

ابوالغیط هم به نوبه خود بر اهتمام اتحادیه عرب به حمایت از تلاش‌های عراق در تحقق اهداف عالیه خود تاکید کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب از اقدامات شجاعانه دولت عراق به ویژه آنچه روابط عاقلانه و متعادل عراق با کشور‌های عربی و منطقه‌ای پیرامون خود خواند و همچنین از روحیه آن برای ارائه ابتکار‌های مثبت تمجید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل