بازدید 6124
۷

گزارش‌ها از فیلترینگ کلاب‌هاوس

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران و آزمایش‌های صورت گرفته توسط خبرنگاران همشهری در حال حاضر دسترسی به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس با استفاده از اپراتورهای تلفن همراه (ایرانسل و همراه اول) بدون استفاده از فیلترشکن امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 09 April 2021

 


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، این مسئله احتمال فیلترینگ این شبکه اجتماعی روی اپراتورهای همراه را مطرح کرده است. این اتفاق تنها ۲۴ ساعت پس از آن رخ داد که وزیر ارتباطات فیلترینگ این شبکه اجتماعی را پس از اختلالاتی در اپراتور همراه اول تکذیب کرد.

اکنون این شبکه اجتماعی بر پایه صوت بدون استفاده از فیلترشکن تنها روی اینترنت ثابت در دسترس است. به صورت معمول فیلترینگ روی اپراتورهای اینترنت ثابت با کمی تاخیر نسبت به اپراتورهای همراه مسلط(همراه اول و ایرانسل) صورت می‌گیرد.

از حدود یکماه پیش کلاب‌هاوس به صورت ناگهانی تبدیل به پلتفرمی پرطرفدار در ایران شد و در طی هفته‌های اخیر مقام‌های ارشد کشور از جمله وزیر ارتباطات و وزیر امور خارجه در اتاق‌های بحث آن حاضر شده بودند. در طی روزهای اخیر گروه‌های در کشور نسبت به این شبکه اجتماعی ابراز خطر کرده و خواستار ایجاد کلاب‌هاوس بومی شده بوند.

هنوز مقام‌های وزارت ارتباطات در این رابطه واکنشی نداشته‌اند و فیلترینگ این شبکه اجتماعی به صورت رسمی تایید نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
چرا اینقدر از ارتباط مردم با هم وحشت دارین؟؟چرا اینقدر ضعیفین؟؟؟
دیگه چه واکنشی نشون بدن همین که فیلترینگ کلاب هاوس را تکذیب کردند یعنی تایید فیلترینگ
متاسفانه این گروها در خیلی اتافها حضور داشتند و سعی میکردند مسیر گفتگو ها را به سمت دلخواه خود سوق دهند ولی ناتوان بودند و در ضمن در چالشهای ایجاد شده توسط مخالفین فکری خود گیر میکردند . و سکوت اختیار می کردند . چون من در چند اتاق حضور داشتم و به عینه اینرا دیدم .
وگرنه خودشان هم اتلق ایجاد میکردند و آن را فرصتی تبلیغاتی میدیدند اما غافل از اینکه نه سوادش را داشتند ونه استدلال های محکمی برای مجاب کردن دیگران بنابراین چاره کار را فیلتر زیر پوستی دیدند
گروههای که از هر چیزی احساس خطر میکنند حتما باید خودشان گروههای خطرناکی باشند و‌گرنه انسان عقل دارد و با داشتن منطق کسی خطر احساس نمیکند حتما گروههای اینچنینی باید از جمعی انسانهای حقیر تشکیل شده باشد منطق این را میگوید
کشور سانسور
تنها هدف فیلتر کنندگان جلوگیری از آگاهی مردم هست.فکر می کنند اگر مردم با هم ارتباط نداشته باشند و اخبار رو به اشتراک نزارن مشکلاتی که ناشی از سو مدیریت و ناتوانی خودشون در اداره کشور هست حل میشه.حالتون رو موقعی که اینترنت ماهواه ای میاد می بینیم
واقعا خجالت آوره که هر چیز مفیدی در اینترنت رو به این شکل قلع و قمع میکنند و اسمش رو مدیریت فضای مجازی میذارند. توانایی ساخت مشابهش هم ندارند و فقط یک پولی از بیت المال طبق معمول به جیب یکسری افراد بدون دانش کافی سرازیر میشه تا مثلا مشابهش رو بسازند و نتیجش اونقدر افتضاح میشه که بی سر و صدا پروژه رو با کلی هزینه رها میکنند و نهایتا خود مسئولین مملکت به همون برنامه ی اصلی رجوع میکنند و مردم هم با فیلترشکن واردش میشن و انگار نه انگار که فیلتره. فقط یک هزینه برای مردم و کشور تراشیده میشه که میشد همون رو صرف ساخت اتاقهای ایرانی و تولید محتوا در همون اپلیکیشن اصلی کرد که نتیجش فوق العاده بهتر می بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل