بازدید 34334
پیمانه اقتصادی

صندوق بین المللی پول: پایان رکود اقتصادی ایران/ درخواست برای واگذار نشدن سهام ایران خودرو/ زمزمه تغییر نرخ سود بانکی/ شاه بیت مشکلات گرانی مرغ چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران همچنان قرمزپوش! ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ هیچ طرحی برای اخذ «مالیات بر سود سهام» وجود ندارد، زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان نوبت بندی شد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چند میلیارد دلار شد؟ و نگرانی وزیر جهاد کشاورزی از پایین بودن قیمت گندم را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 07 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران همچنان قرمزپوش! ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ هیچ طرحی برای اخذ «مالیات بر سود سهام» وجود ندارد، زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان نوبت بندی شد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چند میلیارد دلار شد؟ و نگرانی وزیر جهاد کشاورزی از پایین بودن قیمت گندم را در بر دارد.

بورس تهران همچنان قرمزپوش!

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس با کاهش ۱۹۳۴ واحدی مواجه شده بود، امروز و در دقایق ابتدایی فعالیت بازار، نماگر کل با افت بیش از ۴هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی گذشته ۰.۸ درصد معادل ۷۶ هزار و ۶۱۸ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۱۳ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت امروز ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ چقدر شد؟

هیچ طرحی برای اخذ «مالیات بر سود سهام» وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۰، بند یا طرحی برای اخذ مالیات بر سود سهام وجود ندارد. جعفر قادری افزود: مباحثی درباره وضع مالیات بر سرمایه و سود سپرده‌های بانکی مطرح است، اما در خصوص سود سهام، هیچ بند و طرحی در بودجه وجود ندارد. این طرح شامل مالیات بر املاک با انواع کاربری، وسایل نقلیه موتوری زمینی، مسکوک طلا، شمش طلا و  طلای آب شده، زیورآلات از جنس طلا، پلاتین و جواهر و همچنین انواع ارز خارجی است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌ کرد: مالیات بر سود سپرده‌های بانکی را نیز می‌توان در قالب طرح‌هایی ارائه داد، مبنی بر اینکه این سود تا محدوده‌ای شامل معافیت از مالیات شوند و به مازاد آن مالیات تعلق بگیرد که آن هم جای بررسی بیشتر دارد.

زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مشخص شد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، تا ۲۸ فروردین ماه جاری فرصت دارند در سامانه ستان این سازمان ثبت نام کنند. انتخابات هم از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه برگزار خواهد شد.

زمزمه تغییر نرخ سود بانکی

وزیر اقتصاد در مورد احتمال تغییر در نرخ سود بانکی گفت: طبیعتاَ شرایط اقتصادی حاضر، اقتضائات جدیدی را طلب می‌کند، اما این امر باید مورد بررسی بیشتری قرار گرفته و به تدریج انجام شود.

ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان نوبت بندی شد

جزئیات ثبت اطلاعات سکونتی خانوار در سامانه املاک و اسکان از ۱۹ فروردین اعلام شد. به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای نسبت به درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور که از ۱۹ فروردین ماه آغاز خواهد شد، نکاتی را ارائه کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: بر اساس تکلیف مقرر در اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی‌ماه ۱۳۹۹، همه سرپرستان خانوارها و مالکان واحدهای مسکونی مکلف هستند، اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود را ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان کشور درج کنند. بدین منظور سرپرستان خانوار می‌توانند بر اساس آخرین رقم کدملی خود (سرپرست خانوار) مطابق با جدول زمانبندی که در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir اعلام شده، مراجعه کنند. گفتنی است، از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ همه سرپرستان خانوار می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی خود برای درج اطلاعات مذکور به سامانه املاک و اسکان مراجعه کنند.

زمان‌بندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان جهت درج اطلاعات سکونتی و ملکی به این شرح است؛

۱۹ و ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها ۹ است.

۲۱ و ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها ۸ است.

۲۳ و ۲۴ فروردین مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها ۷ است.

۲۵ و ۲۶ فروردین مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها ۶ است.

۲۷ و ۲۸ فروردین مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها ۵ است.

۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها ۴ است.

۳۱ فروردین و اول اردیبهشت ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها ۳ است.

۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها ۲ است.

۴ و ۵، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری که آخرین رقم کد ملی آن‌ها یک است.

۸ و ۹ اردیبهست ۱۴۰۰ مختص سرپرستان خانواری است که آخرین رقم کد ملی آن‌ها صفر است.

تصریح می‌شود، همه سرپرستان خانواری که موفق به ثبت‌نام در تاریخ اعلام نشوند، می‌توانند از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چند میلیارد دلار شد؟

مجموع ارزش ارزهای دیجیتالی در حال حاضر همچنین از مجموع ارزش بازار شرکت های گوگل و تسلا نیز بیشتر است. انتظار می رود به زودی ارزهای دیجیتالی به با ارزش ترین بازار جهان تبدیل شوند. در اتفاقی بزرگ برای بازار ارزهای دیجیتالی قرار است سهام صرافی کوین بیس که یکی از بزرگ ترین صرافی های دیجیتالی جهان است در بازار بورس نیویورک عرضه اولیه شود. این نخستین عرضه بزرگ بورسی مربوط به ارزهای دیجیتالی در بورس آمریکاست و کمیسیون بورس واوراق بهادار امریکا پس از مدت ها کشمکش با این کار موافقت کرد. همزمان با این اتفاق کوین بیس اعلام کرد برت ردفیرن- یکی از مدیران ارشد سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را برای اطمینان از پایبندی به قوانین استخدام کرده است. افزایش جذابیت سایر ارزهای دیجیتالی برای معامله گران به ویژه پس از ناکامی بیتکوین در فتح کانال ۶۰ هزار دلاری باعث شده است تا در روزهای اخیر و برای نخستین بار، سهم بیتکوین از کل بازار ارزهای دیجیتالی به کمتر از دو سوم کاهش پیدا کند. به عقیده تحلیلگران، ادامه کاهش سلطه بیتکوین بر بازار ارزهای دیجیتالی ممکن است، منجر به صعود سنگین دیگر ارزها و ورود شرکت های بزرگ به صورت گسترده تر در بازار این رمزارزها شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۴ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان را ارتقا داد

صندوق بین‌المللی پول که در حال برگزاری نشست سالانه خود با بانک جهانی است اعلام کرد راه خروج از بحران کرونا و بحرانی اقتصادی ناشی از آن بیش از پیش مشهود است. این صندوق پیش‌بینی کرد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶ درصدی روبرو شود. این در حالی است که قبلاً در پیش‌بینی قبلی صندوق بین‌المللی پول رسد اقتصادی امسال جهان ۵.۵ درصد تخمین زده شده بود. صندوق بین‌المللی پول عامل اصلی قدرت گرفتن رشد اقتصادی جهان را موفقیت در توزیع واکسن کرونا اعلام کرد. گیتا گوپیناس، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، در جدیدترین چشم‌انداز اقتصادی جهان اعلام کرد: حتی با وجود نامشخص بودن آینده بحران کرونا، راه خروج از این بحران شفاف‌تر و واضح‌تر به نظر می‌رسد. رشد اقتصادی سال ۲۰۲۲ هم در این چشم‌انداز جدید به ۴.۴ درصد ارتقا داده شد. در چشم‌انداز قبلی که در ماه ژانویه ارائه شده بود، رشد ۴.۲ درصدی برای سال ۲۰۲۲ تخمین زده شده بود. محاسبات صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که اقتصاد جهان ۳.۳ در سال ۲۰۲۰ آب رفته است.

صندوق بین المللی پول: پایان رکود اقتصادی ایران

صندوق بین المللی پول گزارش بازبینی شده خود از وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف را بروزرسانی کرد که قسمت مربوط به ایران، تغییرات قابل توجهی داشته است. در گزارش جدید صندوق بین المللی پول، همچنین پیش بینی شده است در سال جاری رشد اقتصادی ایران بیشتر از سال قبل خواهد بود. این نهاد که پیشتر با توجه به تشدید تحریم‌های آمریکا ضد ایران و شیوع گسترده کرونا پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ منفی پنج درصد باشد، در گزارش جدید خود رشد نهایی ایران در سال قبل را با اصلاحی قابل توجه، ۱.۵ درصد اعلام کرد. اقتصاد ایران در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ نیز با رشد منفی مواجه و به ترتیب ۶.۵ و ۵.۴ درصد کوچک‌تر شده بود و بدین ترتیب رکود اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ رسما پایان یافته است.

نگرانی وزیر جهاد کشاورزی از پایین بودن قیمت گندم

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس و در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر قیمت گندم در بازار از قیمت محصولاتی، چون جو و ذرت ارزانتر شده و این موضوع نگران کننده است و امیدواریم که هر چه زودتر قیمت این محصول اصلاح شود. وی اضافه کرد: نگرانی‌های خود در خصوص قیمت گندم را با رئیس جمهور در میان گذاشته ام و ایشان تصمیم گیری در این خصوص را به جلسه شورای اقتصاد واگذار کردند که امیدواریم تا یک هفته، تکلیف قیمت گندم مشخص شود.

صادرات تخم مرغ آزاد می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید تخم مرغ در کشور با مازاد مواجه شده گفت: در حال حاضر قیمت این محصول درب مرغداری‌ها کمتر از نرخ مصوب است و تولید کنندگان در این خصوص دچار ضرر و زیان شده اند و قطعاً در هفته آینده برای میزان مازاد تولید تخم مرغ مجوز صادرات داده می‌شود. وی افزود: اولویت صادرات با واحد‌هایی است که هنگام کمبود تخم مرغ به دولت کمک و میزان زیادی از تخم مرغ‌های تولیدی را وارد بازار کرده اند تا این کمبود جبران شود.

شاه بیت مشکلات گرانی مرغ چیست؟

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، شاه بیت مشکلات گرانی مرغ را در بازار فساد و رانت به وسیله تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و اجرا نشدن قانون اختیارات جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: متأسفانه وزارت صمت و جهاد کشاورزی مدام توپ را در زمین یکدیگر می‌اندازند.

درخواست برای واگذار نشدن سهام ایران خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار واگذار نشدن باقیمانده سهام دولتی ایران خودرو به بانک‌ها شده است.

رزم حسینی در این نامه با تاکید بر تاثیر تحریم‌ها بر کاهش تولید خودرو و افزایش هزینه‌های تولید در این صنعت گفت: اداره شرکت‌های خودروساز توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تامین نظر حاکمیت در حفظ قیمت بازار و ثبات آن موجب تحمیل زیان‌های هنگفت به شرکت‌های خودروساز شده است که واگذاری باقیمانده سهام دولت در گروه خودروسازی موجب سلب شیوه (مکانیزم) تنظیم بازار خواهد شد. وزیر صنعت در این نامه آورده است: مراتب فوق، گواه نبود انطباق تصمیمات متخذه با قوانین و اسناد بالادستی است؛ لذا اصلاح تصمیم درباره واگذاری سهام گروه صنعتی ایران خودرو مورد درخواست است. همچنین در این نامه آمده است: به موجب صدر ماده ۱۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، تصویب واگذاری بنگاه‌ها و باقی مانده سهام دولت نیازمند تصویب در هیات واگذاری است که بنا به عذر قانونی مصرح در بند الف، هیات واگذاری از ارائه و تصویب چنین مصوبه خودداری کرده است؛ لذا اصلاح در تصمیم به واگذاری سهام دولتی باقیمانده ایران خودرو را خواستارم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
از نظر وزیر صنعت همه چیز کلیدش باید دست آقای وزیر باشه. این وضعیت اسفناک در صنعت خودروسازی هیچ دلیلی جز همین دولتی بودن نداره!!!
درمورد جزئیات ثبت اطلاعات سکونتی خانوار در سامانه املاک واقعا درتعجبم وپاسخ نیازدارم.
اولا تمامی اطلاعات وآماراملاک در اداره ثبت اسناد وآخرین مالک وحتی مساحت به صدم میلیمتر وبقیه جزئیات قابل بررسی وبصورت شبکه کامپیوتری و...موجود است هراطلاعاتی بخوان با یه دکمه کاپیوترجلوچشماشونه پس برای چی تکرارو تکرارو تکرار وطلف کردن وقت واسترس را براملت میخوان؟
ثانیا هرکی ملک خودرا اجاره دهد کد رهگیری دارن ومیتونن دوباره اطلاعات اجاره ها را ازطریق کدرهگیری رهگیری کنند. هزینه ای هم نداره واقعا کارهاشون قابل فهم نیستفقط میخوان ایحادشغل کاذب کنند وهزینه براملت.
ثالثا ونهایی که ملکشون رااجاره دادن یواشکی بابررسی اولا وثانیا قابل شناسایی هستن کارشتاسان خبره این کلرراهم دارند
رابعا : ازاولا وثانیا وثالثا بحث فوق کارشناسان خبره شون میتونن پیداکنند خانه ها وآپارتمانهایی که موجودند وخالیند وقراره هربلایی سرشون بیارن را سه سوته میتونن بیارن
نتیجه گرفتم فقط وقت وسرنایه این مملکت را به باد میدن
لطفا یکی یه جواب منطقی به بحث بدهد
پاسخ ها
مجتبی سالویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
چی شده - احتکار کنندگان املاک چقدر نگران شدند!!!
حالا نوبت اونهاست که هر چی تا حالا خون مردم رو تو شیشه کردین باید تاوان بدین!!
کاظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
اون مهلت دوم که گفته مشخص میکنه که خانه خالی بوده و شک داشته توی مهلت اول ثبت نام بکنه
علت گران مرغ : توجه نکردن به مشکلات مرغ داران و عدم شفافیت مسیر رسیدن خوراک مرغ به دست تولید کننده
رفع تحریمها= ازادشدن منابع ارزی= کاهش قیمت ارز= سقوط بیش ازپیش بورس (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
اگر بورس صاحاب داشت تو از ریختنش خوشحال نبودی تابلو بورس افتخار تولید و صنعت یه کشوره تمام کشورهای درست حسابی رو با نگاه به شاخص بورسشون اندازه میگیرن
صندوق بین المللی پول بر اساس امارهای کجا به چنین نتایجی رسیده؟؟؟؟
امارهای اقایون دولتی؟؟؟
بورس را از قلم انداخته اند!!!!!
این ادعای رشدی ۱.۵ درصدی را استاد همتی میفرمایند و انها هم بر همین اساس امده اند گزارش را منتشر کرده اند!!!!
ادعای رشد اقتصادی با گرفتن وام از همین صندوق که اقای همتی درخواست کرده اند ارتباطی دارد؟؟؟؟
مصرف مرغ در نوروز افزایش یافت بیشتر از سالهای گذشته (چرا؟). اما حالا با نسبت بیشتر عرضه روبرو خواهیم بود.
ایران خودرو و سایپا برای دولت ! هر قیمت و شرایطی دوست داشت تولید کنه و بفروشه . ولی به بخش خصوصی و شرکتهای خارجی هم اجازه دهد با شرایط خودشون و بدون پورسانت و حق وحقوق من دراوردی دولت ، وارد رقابت شود!
من نمدونم این صندوق بین المللی پول باچه اطلاعات از پایان رکود اقتصادی ایران حرف میزند والله ما که درداخل کشور هستیم نه تنها پیشرفت اقتصادی متوجه نمیشویم بلکه روزبروز بدتر میشود
بهترین راه برای جمع آوری پولهای پس انداز مردم از بازار که باعث افزایش نرخ تورم و گرانی می گردد
فقط باید دولت نسبت به بالا بردن نرخ سود بانکی تا ۲۵ درصد اقدام کند
و حتی اگر بتواند در اینکار سوبسید هم بپردازد ، عاقلانه است
و قطعا جمع آوری و هدایت سرمایه های مردم در جهت ارایه افزایش وام به واحدهای تولیدی بنگاه های کوچک و متوسط مردمی
موجبات ایجاد اشتغال و به حرکت در آمدن بازار تولید و تجارت و کاهش نرخ تورم و گرانی خواهند شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
افزايش نرخ بهره يعني زدن آخرين ميخ بر تابوت بورس، يعني تحميل ركود بيشتر بر صنعت كشور، يعني رشد سوداگريهاي بانكي
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
افزایش وام به واحد های تولیدی؟؟؟ کدوم واحد تولیدی در شرایط رکود می تونه ۳۰ درصد بهره پول رو علاوه بر مخارج خودش بدست بیاره؟ چه صنعتی در دنیا بازدهی ۵۰ درصدی داره؟؟؟ اینکه ما تورم بالا داریم دلیل نمیشه کار تولیدی هم آنقدر سود ده باشه . همین الان بخش بزرگی از صنایع بابت سود پول به تملک بانک ها درآمدند. دوسال پیش بود همه بانک ها به خاطر پرداخت سود های بالا ورشکست شدند. چهار سال دوباره راه رفته رو تکرار می کنیم ۹۰۰ هزار میلیارد رو چهار سال دیگه دوبرابرش می کنیم بعد یهو وارد بازار میشه آنوقت چه جوری جلوی تورم رو میشه گرفت ؟؟؟ شما بفرما چهار سال دیگه با دوبرابر نقدینگی چه باید کرد؟؟؟
تامین نظر حاکمیت در حفظ قیمت بازار و ثبات آن؟! ممکنه دقیقاً بفرمائید چه کاری در راستای ثبات بازار خودرو انجام شده؟!!
۱۴۰۰ هم امد
بورس اما همچنان درحال سقوط است
وپیشبینی های سفارشی رشد ۳۰-۴۰ درصدی شاخص کل هم محقق نشد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
بورس تابلوی اقتصاد وصنعت هر کشوریست ایا شما افق روشنی برا این دو میبینید که انتظار داشته باشید بورس رشد کند بورس همین الانشم اقلا"50 درصد ش زیاده
«اقتصاد ایران در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ نیز با رشد منفی مواجه و به ترتیب ۶.۵ و ۵.۴ درصد کوچک‌تر شده بود و بدین ترتیب رکود اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ رسما پایان یافته است.»‌
این جمله اشتباه است. با مراجعه به همان سایت صندوق بین امللی پول می توان ارقام واقعی و بسیار بزرگتر را مشاهده نمود.
در ضمن پس از 40 سال رکود رشد یک درصدی ارزشی ندارد!‌ رشد سالانه جمعیت ایران در حدود یک درصد است. بنابران رشد اقتصادی یک درصدی پشیزی ارزش ندارد!‌
اگر قرار بعد برجام دلار مسکن خورو ارزان نشه به چه دردی میخوره جز خواست غرب نور چشمی ها تامین شود
قاعدتا درهرکشوری با لغوتحریمها باید تورم کاهش بیابد و چرخ اقتصاد بچرخد و بستریرای تولید فراهم بشود ودرنتیجه بورس رشد کند ولی ازانجایی که بورس ایران باهمه بورسهای دنیامتفاوت هست برداشتن تحریمها وکاهش تورم و افت نرخ ارز نه تنها باعث رشد وبهبود وضع بورس نمیشه بلکه شیب سقوطش رابیشتر میکنه
بعبارت دیگه هرچی تورم بیشتر بشه وقیمت دلاربالاتر بره به نفع بورس ایران هست چون مدار رشد بورس ایران نه گسترش تولید بلکه افزایش نرخ تورم هست !!!
خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس و در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر قیمت گندم در بازار از قیمت محصولاتی، چون جو و ذرت ارزانتر شده و این موضوع نگران کننده است.....

وقتی برنامه ای برای آمایش زمین و کشت صنعتی وجود نداشته باشد باید نگران باشید!!!!!
بر خلاف 9 و 10 ماه پیش ارزان ترین چیزی که الان ارزش خرید را دارد سهام بورس است چون همه کالاها و خدمات چه بصورت رسمی و چه غیر رسمی افزایش و یا متاسفانه با تصمیمات غلط دولتی افزایش خواهند یافت و دلار هم بدلیل رشد تصاعدی آن در دو سال اخیر (که تحریم ها و بلوکه شدن موقت دارایی های ایران در آن دخیل بود) دارای قیمت بالایی است و اگر پایین هم نیاید ولی رشد چندانی نخواهد داشت و فعلا شبیه فنر بازشده است که در مدت زمان 2 و 5 ساله و با توجه به تورم رسمی در ایران طبیعی خواهد شد
مسکن و خودرو هم رشد تصاعدی خود را کرده اند. ولی بورس در مدت 8 ماهه نه تنها رشد بلکه افت هم داشته است و از نظر اقتصادی هم بواسطه اینکه بطور غیر مستقیم درصدی از سرمایه بورس در تولید موثر و باعث شفافیت بیشتر می شود لذا هم به نفع کشور و هم ارزش سرمایه گذاری در حد خوب و عالی را دارد
در رابطه با سودهای بانکی بدلیل ابهام در محل سود و بخاطر ثابت بودن آن هم به ضرر اقتصاد و هم باعث تورم زایی کاذب و واقعی می شود ضمن اینکه این نوع سرمایه گذاری بیشتر بدرد افرادی می خورد که سرمایه اندک و سواد چندانی ندارند
در تورم 80 درصد از تغییر نرخ سود بانکی حرف می زنی!؟
مالبات چیست؟
مالیات نوعی شراکت در سود است و دولت به نمایندگی از مردم باید سود حاصل از شراکت را به بیت المال واریز کند تا در محل خودش مصرف شود یعنی در هر جایی که افراد از خدمات دولتی جهت سودآوری استفاده می کنند باید سهم دولت را بپردازند.
دوم مالیات برای کنترل کاذب قیمت ها و احتکار است و در جایی که قرار است کالاهای ضروری مردم از قبیل خودرو و مسکن حالت سرمایه گذاری بخود بگیرد و باعث گرانی کاذب آن شود با استفاده از مالیات آنرا بحالت تعادل برساند بگونه ای که نه با افراط جلوی رشد و توسعه آنرا بگیرد و نه با تفریط باعث افزایش قیمت کاذب آنها شود
سوم مالیات برای رشد و توسعه می باشد و شیوه مالیات گرفتن باید بگونه ای باشد که سرمایه گذاری ها به سمت تولید و ساخت برود و پول های سرگردان از حالت دلالی به سمت کارهای مفید روان شود
سوم مالیات برای ایجاد عدالت محوری است بگونه ای که از کسی که بیشترین تمکن مالی دارد و نمی داند سرمایه هایش را کجا خرج کند و باغ وحش در خانه اش می سازد بگیرد و از طریق اشتغال پایدار به افراد ضعیف از لحاظ مالی بدهد
چهارم مالیات برای رشد متوازن است یعنی فضا بگونه ای شود که مکان های مختلف تفاوت های بسیار بالایی نداشته باشند و رشد و توسعه متناسب و یکسان انجام گیرد
من قبلا گفتم که من تجربه کرده ام که بدلیل برخی از سیاست های پنهان کالایی را کمیاب می کنند و بعد از مدتی فراوان می شود و این موضوع در مورد هم مرغ هم اتفاق افتاد و الان تصمیم به صادرات آن گرفته اند افراط و تفریط مشکل همه ما ایرانی ها است و اگر در مواجه با مشکلات منطقی برخورد کرده و دچار افراط و تفریط نشویم دچار چنین مشکلات خنده داری نمی شویم که برای مرغ قرارگاه تشکیل دهیم
تمام مشخصات مسکن و املاک بطور دقیق در سامانه های دولتی وجود دارد ولی نمی دانم این چه کاری است که هر کس دنبال اطلاعات است برای خودش سامانه ایجاد می کند و دم دستک می سازد که مردم را به دردسر بیندازد
دو پهلو صبحت کردن وزیر جهاد کشاورزی جای تعجب است اگر تولید تخم مرغ با مازاد مواجه شده است گرانی این محصول و تحمیل ان به مردم چیست واگر می فرمائید در حال حاضرقیمت این محصول درب مرغداریها کمتر از نزخ مصوب است وتولید کننده گان در این خصوص دچار ضرر و زیا ن شده اند جای سئو ال دارد که قیمت گذاری را مردم انجام نمیدهند این قیمت گذاری مشخص است بدون کار کار کارشناسی صورت پذیرفته است وچه تضمینی شما میدهد بابا صادرات آن مجدداٌتخم مرغ گران نشود و قیمت آن سر از 60 هزار تومان در ماه مبارک رمضان نرسد وچرا این وزارتخانه نمیتواند عرضه و تقاضا را در جامعه کنترل نماید.آیا شما نمیدانید مصرف گوشت مرغ و گوشت قرمز وغیره
لازم و ملزوم یکدیگرند وهر گونه اشتباه کاری بر قیمت دیگری تاثیر گذار. لطفاٌ قبل از صدور مجوز برای صادرات ،قیمت آنرا کاهش دهید و سپس برای صادرات آن تصمیم بگیرید .
سلام. شهریور پارسال برای خودروی کوئیک ثبت نام کردم و اسمم در قرعه کشی درآمد. همان زمان 35 میلیون تومان واریز کردم. قرار بود آخر این ماه ماشین را بدهند. این هفته به دلیل اینکه شنیدم این ماشن کیفیت ندارد رفتم انصراف دادم. گفتند:
اولا: به پولی که داده این سود تعلق نمی گیرد!!!!
دو: پولتان حدود 40 تا 50 روز دیگر در یکی از بانکهای طرف قراداد سایپا قابل گرفتنه!!!!
یعنی حتی حاضر نیستند پول را به حساب مشتری واریز کنند. باید در این کرونا من آواره بانک بشوم.
سه: تا حداقل 40 روز دیگر من نمیتوانم در هیچ ثبت نامی شرکت کنم!!!!!
این را هم بگویم من اهل ماشین نیستم و قرار نیست از این ماشین خریدن سود کنم. الان به دلیل شاغل بودن و شرایط کرونایی تصمیم به خرید ماشین گرفته ام. وگرنه همیشه از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکردم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر