بازدید 6111

وعده نتانیاهو برای پایان دادن به «چرخه انتخابات»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه وعده داد همه تلاش خود را برای پایان دادن به «چرخه انتخابات» در فلسطین اشغالی به کار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ 07 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه وعده داد همه تلاش خود را برای پایان دادن به «چرخه انتخابات» در فلسطین اشغالی به کار خواهد گرفت.

اظهارات بنیامین نتانیاهو بعد از آن مطرح شده که او از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در جمع اعضای تازه‌سوگندیادکرده حزب لیکود در کنست حضور داشت گفت «هر تلاشی که لازم باشد برای بیرون آوردن اسرائیل از چرخه انتخابت» انجام خواهد داد.

اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح شد که «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کرده، اما انتظار نمی‌رود او بتواند به بن‌بست سیاسی ایجادشده در فلسطین اشغالی پایان دهد.

نتانیاهو طبق فرمان ریولین ۲۸ روز فرصت دارد برای تشکیل کابینه و معرفی آن به کنست (پارلمان رژیم صیهونیستی) تلاش کند.

نتیجه نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی پنجم فروردین‌ماه اعلام شد. این انتخابات از تداوم بن‌بست در عرصه سیاسی این رژیم خبر می‌داد.

کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی پنجم فروردین‌ماه اعلام کرد حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و احزابی که متحد ذاتی‌اش محسوب می‌شوند مجموعاً ۵۲ کرسی از میان ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آوردند.

مجموعه دیگر احزاب، با تفکرات مختلف که در تلاش برای عزل نتانیاهو از قدرت هستند نیز ۵۷ کرسی به دست آوردند. با این تفاصیل، هیچ‌یک از دو طرف از ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل کابینه برخوردار نخواهند بود.

چنانچه هیچ یک از دو طرف قادر به ایجاد ائتلافی متشکل از ۶۱ کرسی نباشند، رژیم صهیونیستی در رویدادی بی‌سابقه مجبور به برگزاری انتخابات برای پنجمین بار ظرف ۲ سال گذشته خواهد بود.

رأی‌گیری اخیر چهارمین رأی‌گیری محسوب می‌شود و در فلسطین اشغالی تا اندازه زیادی معنای همه‌پرسی بر سر صلاحیت نتانیاهو جهت ماندن در قدرت، حین طرح اتهام علیه او در چند پرونده فساد یافته بود.

بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی از دسامبر ۲۰۱۸ آغاز شده، بعد از آنکه «بنیامین نتانیاهو» اولین انتخابات را کلید زد.

در انتخابات اخیر احزابی، چون لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، امید جدید به ریاست «گیدئون سعر»، آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز»، یامینا به ریاست «نفتالی بنت»، اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن»، یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» و لیست مشترک اعراب به ریاست «أیمن عوده» به رقابت پرداختند.

نتانیاهو در سه پرونده فساد به فریبکاری، سوءاستفاده از اعتماد عمومی و پذیرفتن رشوه متهم شده است. او اتهامات مطرح‌شده علیه خودش را رد کرده و دستگاه‌های مجری قانون و رسانه‌ها را به ضدیت با خودش متهم کرده است.

اولین جلسه دادگاه نتانیاهو در پرونده «فساد ۴۰۰۰» روز گذشته برگزار شد. نتانیاهو بعد از آن جلسه، محاکمه‌اش را «تلاش برای کودتا» توصیف کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در روز بیستم بهمن ماه در دادگاه حاضر شده و به همراه شرکای جرم در پرونده‌های فساد علیه خود، تمام اتهامات وارده را رد کرده بود.

دو هفته پیش، اما «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم هشدار داده بود که نتانیاهو قصد دارد با اخراج دادستان کل، از روند محاکمه فرار کند.

این دادگاه در شرایطی برگزار می‌شود که چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته باز هم نتوانسته بن بست سیاسی در این رژیم را حل و فصل کند و باز هم احزاب همسو با «بنیامین نتانیاهو» حائز اکثریت آراء نشدند. رهبران حزب لیکود شخص نتانیاهو را عامل این ناکامی می‌دانند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر