بازدید 6833
۲

دستگیری فروشندگان مقالات علمی در تهران

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری سه متهم که اقدام به فروش آثار و مقالات علمی در فضای مجازی کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 04 April 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در جریان دستگیری این افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ مدتی قبل یکی از مولفین و محققین کشورمان که دارای تعداد فراوانی اثر و مقاله علمی بود، به پلیس فتا مراجعه اعلام کرد که فرد یا افرادی بدون اذن و اجازه او اقدام به فروش پژوهش‌ها و آثار علمی او در فضای مجازی کرده و در ازای آن مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این اقدام سبب جریحه‌دار شدن اعتبار و حیثیت علمی شاکی شده بود، گفت:‌ تحقیقات ماموران پلیس آغاز شده و در جریان آن مشخص شد که چند کانال و صفحه در فضای مجازی که حدود ۴۰۰ هزار دنبال کننده داشتند اقدام به درج آگهی فروش آثار علمی شاکی کرده و پس از دریافت مبلغ، آن اثر را به نام خریدار در اختیارش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با استفاده از شیوه‌ها و شگرد پلیسی مخفیگاه این افراد را در جنوب تهران شناسایی کردند، گفت:‌پس از هماهنگی با مقام قضایی مجوز عملیات اخذ شده و ماموران با حضور در محل سه نفر از مدیران این کانال‌ها را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

به گفته گودرزی، متهمان دستگیر شده تحت بازجویی قرارگرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند، گفت:‌متهمان با سوءاستفاده از نتایج تحقیقات و آثار علمی شاکی سعی در کسب درآمد داشتند که دستگیر شدند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ افزود:‌ افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
يک قانون غلط منجر به پيدايش مافيا در جهان شد در اينجا بدعتهاي قانوني برخي عقب افتاده در الزام به داشتن مقاله خارجي منجر به اين بازار مکاره اي شد درحاليکه استاد دانشگاهيي که حقوقش کفاف 40 متر اجاره خانه را ندهد نميتواند کارهاي برجسته توليد کند و ارامش رواني و انگيزه کافي براي تحقيق داشته باشد لذا با تحميل مصوبه هاي بي سر و ته چنين بازاري را پر سود ميکند و بعد از اين پرسودتر ميشود و مانند مواد مخدر زيرزميني و گرانتر ميشود. ابلهان در مراکز تصميم گيري چه کارهايي که نميکنند.
بابا بیایید برید دنبال واکسن کرونا .الویت ما این نیست سوراخ دعار را تعمدا گم کردیدبد جوری ام گم کردید نگو نه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار