بازدید 8090
۳
علیزاده در صحن علنی:

سند همکاری ایران و چین نباید محرمانه بماند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سند همکاری ایران و چین نباید محرمانه بماند و محرمانگی‌اش موجب منفی شدن افکار عمومی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 04 April 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و در صحن علنی امروز طی تذکری گفت: طبق قانون نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی است. اخیرا برخی صلاحیت مراجع استعلام صلاحیت شوراهای اسلامی به صورت غیر قانونی با اعمال فشار بر روی نامزدها، آنها را مجبور به استعفا می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسئله باعث کاهش مشارکت در انتخابات و تعداد آنها می‌شود. در برخی شهرها تعداد کاندیداها به تعداد اعضا و اعضای علی البدل رسیده است.

این نماینده مجلس درباره سند همکاری میان ایران و چین بیان کرد: ما مخالف همکاری‌های دو جانبه نیستیم و معتقدیم باید زودتر این همکاری‌ها با کشورهایی مانند روسیه، هند و ترکیه علاوه بر چین رخ می‌داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این سند همکاری نباید محرمانه بماند. طبق اصول ۱۲۵ و ۱۷۷ قانون اساسی مجلس باید در جریان روند این سند باشد و مسئله سری نباید وجود داشته باشد. حتی اگر این قرارداد غیر الزام آور باشد.

وی با بیان اینکه محرمانگی این سند موجب منفی شدن افکار عمومی می‌شود؛ تصریح کرد: این اتفاق به فضاسازی‌های غربی‌ها دامن می‌زند و حتی اگر چین هم بخواهد محرمانه باشد، قانون اساسی این اجازه را به ما نمی‌دهد.

علیزاده در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: مدت‌ها شاهدیم که عزت مردم در صف‌های مرغ لگدمال می‌شود و وعده حل موضوع را به مردم می‌دهند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست صحن را بر عهده داشت، در پاسخ به نماینده عجب شیر و مراغه گفت: اگر با کسی تماس می‌گیرند یا تذکری می‌دهند، مسئله‌ استعفا تصمیم شخصی است و به هیئت نظارت ارتباطی ندارد.

وی افزود: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر اساس مستندات به صلاحیت‌ها رسیدگی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اگر سند چین علنی نشود هیچ کس فکر منفی نمی کنه مگر اینکه تاثیری در سفره مردم نداشته باشه
البته به شرطیکه نسخه ای که به مردم نشون میدن نسخه واقعی و درست باشه
نه نسخه ای که بعدا گندش دربیاد
از این کارا خوب بلدن آقایون
عزیزم سند امضا شده، سندی که نه شما مجلسی ها توش دخالتی داشتین نه در اختیار دولت بوده!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی