بازدید 4000

حمایت اسرائیل از نامزدی پسر حفتر در انتخابات لیبی

منابع خبری از دیدار مخفیانه مقامات صهیونیست و پسر فرمانده شبه‌نظامیان لیبی و حمایت از نامزدی او در انتخابات خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 03 April 2021


به گزارش تابناک به نقل از «واشنگتن فری بیکن»، در این ماه مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با «صدام حفتر»، پسر فرمانده شبه‌نظامیان لیبی، بطور مخفیانه دیدار کردند.

گفته می‌شود در این دیدار، رژیم صهیونیستی حمایت خود را از نامزدی صدام حفتر، در انتخابات سال ۲۰۲۱ این کشور اعلام کرده است.

«حفتر»، بطور مخفیانه به دنبال حمایت غربی‌ها از او در کارزار انتخاباتی بود. انتظار می‌رود با کسب این حمایت‌ها از رقیب انتخاباتی خود، «سیف الاسلام قذافی»، پسر دیکتاتور سابق لیبی، پیشی بگیرد.

پیروزی حفتر در انتخابات می‌تواند به عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و لیبی که این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد، منجر شود.

در یک سال گذشته، مراکش، سودان، بحرین و امارات همگی بر سر عادی سازی روابط با صیونیست‌ها توافق کردند.

در دیدار مخفیانه حفتر با مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، او درباره وضع منطقه و آرمان‌هایش برای ثبات، آرامش و دموکراسی در کشورش گفتگو کرد.

مدت هاست گمان می‌شود که آژانس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از پدر حفتر حمایت می‌کنند، اما رژیم اشغالگر، این موضوع را به صورت علنی اعلام نکرده است.

انتخابات عمومی لیبی در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود که اولین انتخابات از سال ۲۰۱۴ است. تلاش برای برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به دلیل جنگ داخلی این کشور، ناکام مانده بود.

پدر حفتر، یک رهبر نظامی سابق قابل اعتماد در زمان معمر قذافی بود. او نزدیک به ۲۰ سال در شمال ویرجینیا زندگی کرد و در سال ۲۰۱۱ به لیبی بازگشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی