بازدید 42437
۹

اجرای محدودیت‌های کرونایی در روز سیزدهم فروردین/ وزارت بهداشت: سیزده بدر نروید/ ممنوعیت تردد از مقابل خانه تکذیب شد

«اگر ممنوعیتی هم وجود دارد، ممنوعیت نسبت به رفتن در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌هاست، لذا برای تردد در جاده‌ها و معابر شهری هیچ منعی وجود ندارد.» مشابه موضعی که وزارت بهداشت برای فردا اتخاذ کرده و با ارسال پیامک های انبوه به مردم، متذکر شده که موج چهارم کرونا قطعا از راه رسیده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ 01 April 2021
تابناک اجتماعی«اخیرا پیامکی با نام ممنوعیت تردد خودرو‌ها در سراسر کشور از مقابل خانه در روز ۱۳ فروردین در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که این موضوع از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تکذیب می‌شود.»
 
به گزارش «تابناک»؛ این را معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به خبرگزاری‌ها گفته و تاکید کرده که «اگر ممنوعیتی هم وجود دارد، ممنوعیت رفتن در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌هاست، لذا برای تردد در جاده‌ها و معابر شهری، هیچ منعی وجود ندارد.» مشابه موضعی که وزارت بهداشت برای فردا در پیش گرفته و با ارسال پیامک های انبوه به مردم، متذکر شده که موج چهارم کرونا از راه رسیده و برای در امان ماندن از آن ضروری است که سیزده بدر را در خانه بمانیم.
 
«هم‌وطن عزیز با آرزوی تندرستی و شادکامی؛ متاسفانه اوج گیری خیز چهارم کرونا در سراسر کشور قطعی است. تعداد مبتلایان در اکثر نقاط کشور با سرعت در حال افزایش است. برای حفظ سلامت و جان خود و خانواده، لطفا به سیزده بدر نروید، خارج از منزل حتما ماسک بزنید، از حضور در دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و سوگواری و محیط‌های پر جمعیت پرهیز کنید.»

این پیامکی است که در ساعات اخیر برای ایرانیانی که تلفن همراه دارند ارسال شده و افزون بر تقاضای در خانه ماندن برای فردا، توصیه هایی برای روزهای آتی نیز ارائه کرده است؛ اینکه حتما در خارج از منزل ماسک بزنید و از دورهمی ها پرهیز کنید. توصیه هایی که در یک سال و یکی دو ماه اخیر بارها بیان شده؛ اما هر بار که آمارهای کرونایی رو به کاهش می گذارد، فراموش و به مدد سهل انگاری مسئولان، به بروز موج بعدی کرونا منجر می‌شوند.
 
اما آیا توصیه به ماندن در خانه، تنها تدبیر مسئولان برای فرداست؟ سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا در این باره می‌گوید: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در روز ۱۳ فروردین محدودیت های لازم به اجرا درمی‌آید و بیش از ۲۰۰ هزار تن  از کارکنان پلیس که در هر شیفت در ایام نوروز در حال خدمت هستند و به برقراری امنیت مردم کمک می‌کنند، اقدام به اعمال محدودیت‌ها در کشور خواهند کرد.
 
اجرای محدودیت‌های کرونایی در روز ۱۳ فروردین/ وزارت بهداشت: سیزده بدر نروید/ ممنوعیت تردد از مقابل خانه تکذیب شد

به این موارد، ممنوعیت حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در شهر‌های قرمز و نارنجی را باید افزود که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته و تاکید کرده که در صورت تخلف از آن، جریمه و برخورد پلیس را در پی خواهد داشت. تدابیری که به گفته رئیسی انتظار می‌رود از ۷ تا ۱۰ روز بعد از تعطیلات نوروز آثار آن هویدا شود و تا آن روز باید چشم انتظار افزایش شدیدتری از نظر میزان ابتلا به کووید ۱۹ در کشور را چشم انتظار باشیم.
 
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر این نکته می گوید: تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی کشور اکنون ۱۱۷ شهرستان شهر است و تقریباً دو برابر شده و شاهد تعداد بیشتری نیز خواهیم بود. بیش از ۱۵ هزار نفر از افراد دارای تست مثبت کرونا در ایام تعطیلات نوروز علی‌رغم اینکه از بیماری خود باخبر بودند متاسفانه به مسافرت رفتند؛ هرچند کد ملی آن‌ها را داشته و رهگیری خواهیم کرد، چون این کار تضییع حقوق دیگران است.
 
بحرانی رو به گسترش که اگر بدانیم «سوش قالب کشور در حال تبدیل شدن به کرونای جهش یافته انگلیسی است»، نگران کننده‌تر به نظر می‌رسد. جایگزینی نسخه چینی ویروس کرونا با نسخه ای که افراد بیشتری را مبتلا می‌کند و مرگبارتر هم هست. وضعیتی آنقدر نگران کننده که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید می‌کند: برای رعایت یکسری پروتکل‌ها باید به جریمه و زور متوسل شویم؛ البته بسیاری مردم رعایت می‌کنند.

افزون بر این، رئیسی با اشاره به ورود مسافران سفر کرده به ترکیه در تعطیلات نوروز به کشور، می‌گوید: دو مرحله کنترلی در این خصوص وجود دارد؛ نخست از افرادی که بیش از سه روز در ترکیه ماندن باید با تست منفی وارد کشور شوند و دوم آنکه از این افراد مجدد در فرودگاه بین المللی امام خمینی تست گرفته می‌شود و اگر تست آن‌ها مثبت باشد قرنطینه خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
آقا یکی به من بگه کجای دنیا فضای باز رفتن ممنوعه
باشه سیزده به در نمی ریم بیرون ولی وزارت بهداشت یک بام و دو هوای شما برای کرونا بسیار مشهود است
سیزده به در توی فضای آزاد و طبیعت باعث انتقال کرونا می شود ولی روز 14 توی متروهای شلوغ هیچ اتفاقی نمیوفته !
کد ملی را داریم و رهگیری میکنیم! دروغ 13 هم قدیما حداقل ظاهرش یخورده باورکردنی بود
فقط سه میلیون مسافر رفتن گیلان حالا اینا پیام دادن ک امروز رو خواهشا خونه بمونید. بعد بهشون بر میخوره که چرا فلان سریال صداوسیما بهمون میگه بی عرضه
مرگ بر آمریکا!
افرادیکه هرسال میرفتن مسافرت امسال هم رفتن اونهاییکه نمیرفتن هم نرفتن من نمیدونم چه محدودیتی اعمال کردن این مسئولین که هیچ تاثیری نکرده فقط یک عده جریمه شدن یک عده که مجوز گرفتن رفتن تفریح
وزارت بهداشت: به ۱۳ بدر و دیوار نروید!!!
اما روزی چندین هواپیما بعنوان تور به ترکیه برود وانواع بیماریها را به همراه خودش سوغات بیاورد مشکلی ندارد.
الهی من فدای این وزارت بهی داشتی ودولت سووات نداشتی بشم که چقدر به فکر سلامتی مردم هست.
اگر واقعا بفکر سلامتی مردم اجازه تجمع نمی دهید پس چرا؟ در روزهای تعطیل به دیگر داروخانه های غیر شبانه روزی اجازه سرویس دهی به مردم را نمی دهید تا اینکه مردم مجبور نشوند بخاطر یک عدد قرص در داروخانه های شبانه روزی تجمع کنند.
مهم و بسیار مهم آقای رئیس جمهور اعلام می کنند بخش خصوصی هم می توانند واکسن کرونا وارد کنند....!!!!! وای وای بحال ما مردم خدایا من یکی توبه می کنم توبه منو به پذیر ...
فقط تقصیر دولت نیست! امروز در خیابان تقریبا ۷۰٪ مردم ماسک نداشتند !!!
و‌ فاصله را رعایت نکرده بودند!
حتی پلیسها هم بیشترشون ماسک نداشتند!!!
منتظر تلفات روزی هزار نفر باید بود!
الان همسایمون که یک پیرمرد است تمام بچه ها و نوه ها و عروس داماد خونه اش جمع شدن!!! این تعطیل کردن پارک ها کار اشتباهی بود!
اینکه بیشتر مردم ماسک ‌نمیزنن چه ربطی به بی برنامه بودن دولت داره!؟
رفتار کودکانه ی مردم نشان دهنده ی عقب ماندنی فرهنگی و رفتار اجتماعی است. یک‌ ملت عاقل همچین رفتاری نمیکنه! دولت بی تدبیر است، مردم‌ خودشون عقل ندارن؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل