بازدید 4586
پس از برکناری رییس بانک مرکزی؛

اردوغان معاون بانک مرکزی ترکیه را عزل کرد

رئیس‌ جمهور ترکیه، ۱۰ روز پس از اخراج رئیس بانک مرکزی ترکیه، امروز، سه‌شنبه، معاون بانک مرکزی، مورات ستینکایا، را هم اخراج کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ 31 March 2021

اردوغان معاون بانک مرکزی ترکیه را عزل کرد

رئیس‌ جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، ۱۰ روز پس از اخراج رئیس بانک مرکزی ترکیه، امروز، سه‌شنبه، معاون بانک مرکزی، مورات ستینکایا، را هم اخراج کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، ۱۰ روز پس از اخراج رئیس بانک مرکزی ترکیه، امروز، سه‌شنبه، معاون بانک مرکزی، مورات ستینکایا، را هم اخراج کرد.

به دنبال انتشار این خبر نرخ لیر ترکیه ۱۳ درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

مصطفی دومان، از بانکداران معروف ترکیه، از سوی اردوغان به اداره این سمت منصوب شد. آقای دومان قبلاً یکی از مدیران مورگان استنلی بوده است.

روزنامه گازته که این خبر را منتشر کرده است هیچ دلیلی برای برکناری ستینکایا مدیر سابق بورس استانبول، ذکر نکرده است.

 

پیش تر، دیلی صباح گزارش داده بود: در روزهای اخیر و پس از برکناری ناجی اقبال از ریاست بانک مرکزی ترکیه به دلیل افزایش دو درصدی نرخ بهره توسط اردوغان، ارزش لیر ترکیه دچار ریزش قابل توجهی شد و شاخص های بورسی این کشور هم سقوط کردند. با این حال رجب طیب اردوغان- رئیس جمهور ترکیه- در واکنش به این اتفاق گفت نوسانات اخیر بازارهای مالی بیانگر واقعیت های اقتصاد این کشور نیستند و سرمایه گذاران خارجی بهتر است که اطمینان خود به نیرومندی اقتصاد ترکیه را حفظ کنند. اردوغان که در بین اعضای حزب عدالت و توسعه در شهر آنکارا سخن می گفت، از شهروندان ترک که در خانه خود ارزهای خارجی یا طلا نگهداری می کنند نیز خواست که این دارایی ها را وارد چرخه تولید و نظام اقتصادی کشور کنند.

 

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی