بازدید 5708

تظاهرات برای آزادی رهبران حماس از زندان عربستان

صدها نفر در نوارغزه با سردادن شعارهای اعتراضی خطاب به مقامات سعودی خواستار آزادی دو عضو حماس از زندان های این رژیم شدند.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 28 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از القدس العربی، خانواده «محمد الخضری» عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با برگزاری تجمع اعتراضی در نوارغزه خواستار آزادی او و هانی الخضری برادر بزرگ‌تر وی از زندان عربستان سعودی شدند.

طبق این گزارش، صدها شرکت کننده در تجمع بعد از ظهر امروز در نوارغزه با سردادن شعارهای اعتراضی «محمد بن سلمان» ولیعهد و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی را خطاب قرار دادند و خواستار آزادی دو عضو جنبش حماس شدند.

گفتنی است که محمد (۸۳ ساله) و هانی الخضری که مسئول شاخه روابط بین الملل جنبش حماس بودند توسط نیروهای امنیتی سعودی آوریل ۲۰۱۹ بازداشت شدند.

«عبدالماجد» یکی از برادران خانواده الخضری که در این تجمع حضور پیدا کرده بود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: امروز اینجا جمع شدیم تا به دنیا بگوییم یک انسانی وجود دارد (محمد الخضری) که به او ظلم شده و اکنون در زندان سعودی به سر می‌برد. او از سرطان رنج می‌برد.

عبدالماجد در ادامه همچنین اشاره کرد که حضور الخضری در خاک عربستان سعودی کاملاً قانونی و هماهنگ شده با رژیم سعودی بوده است.

طبق گفته عبدالماجد الخضری بارها توسط خانواده او پیام‌هایی به مقامات سعودی مبنی بر لزوم آزادی هرچه زودتر محمد و هانی الخضری از زندان تاکید شده است اما هیچ پاسخی از ریاض به آنها داده نشده است.

۲۳ مارس سال جاری میلادی جنبش حماس از وخامت اوضاع جسمانی محمد الخضری در زندان سعودی خبر داده بود.

پیشتر و در ماه فوریه هم سازمان عفو بین الملل در گزارشی وخیم‌تر شدن حال محمد الخضری نماینده حماس در زندان عربستان سعودی در نتیجه عدم پیگیری معالجات پزشکی او توسط مسئولان سعودی را تأیید کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار