بازدید 20160
۷

آخرین آمار کرونا در ایران تا هشتم فروردین ۱۴۰۰/ ۱۰۴۹ بیمار جدید کووید۱۹ بستری شدند

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۸۷۵۱ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۳۹۲۸ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 28 March 2021
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن گذشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۱۰۴۹ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۷۴ تن رسید.
 
وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۲ هزار و ۳۹۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۱۹ تن بهبود یافته‌اند.
 
لاری افزود: سه هزار و ۹۲۸ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۲۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت شیوع بیماری در نقاط مختلف کشورمان گفت: ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۸ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۲ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۶ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
قرار بود کسانی که ماسک نمی زنند جریمه شوند اما این کار برای مسئولان سخت بود و مانند همیشه راحت ترین راه جریمه خودروها است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
راه حل قابل اجرای شما چیست؟
اقا اقا آمار از دستتون در رفته چه میکنید تا دیروز ۳۹۲۱ وخیم داشتیم چه طور امروز شد ۹۲۸ . تابناک درست تایپ کن خدای نکرده سوء تفاهم پیش نیاد. ما آمار دستمون هست.
به نوشته تابناک نرخ مرگ ناشی ازکرونا درکشورما 3.8 میباشد خب الان بیش ازیک ماه است که تعداد مبتلایان حدود 8000 نفر درروز است دراینصورت تعدادمرگ و میر ناشی ازهمین آمار دولتی هم بایستی حوالی 304 نفر درروز باشد حالا چرا عمدا اینقدر کم اعلام میشود درصورتیکه قطعا بیش از 2برابر مراجعین به مرکز درمانی مراجعه نمیکنن واگر آمار واقعی اعلام شود مردم بیشتر مواظبت میکنن چراشو کی میدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
تعداد متبلایان در روز کوچکترین اهمیتی ندارد چه 5000 تا باشند و چه 50000 تا. تعداد بستری در روز مهمست
که بتدریج هم بیشتر می شود. یعنی از حدود پانصد تا الان هزار نفر. بنابراین آمارهای فوتی کاملا درست است و تازه یک هفته بوده است که آمارهای بستری بطور جدی بالاتر رفته و بنابراین تلفات هم حدود یک تا دو هفته دیگر زیاد خواهد شد این احتمال هم هست که حدود دو سه هفته بعد از بازگشت مسافران نوروزی بصورت انفجاری زیاد شود و درآنصورت می بینید که آمار ها هم زیاد خواهد شد و نه الان.آمارهای فوتی الان مال بیمارهای حدود 3یا 4 هفته پیش است.
در ضمن نسبت 3.8 مجموع بیماران کشف شده به مجموع فوتیها است و هیچ چیزی درباره روند جاری امروز نمی گوید. الان 8000 نفر در روز مبتلا براساس میزان تست فعلی است و زمانیکه کمتر تست می کرده اند، مبتلا کمتر و اگر بیشتر تست کنند مطمئنا بیشتر مبتلا . کشف می شود. اتفاقا این دلیلی است که اگر میزان تست در این یکماه یکسان بوده و تعداد مبتلا هم یکسان پس بیماری ثابت بوده و آمارهای فوتی هم درست است (نهایتا براساس گفته خود وزارت بهداشت و دقت تستها فوتیها ممکنست دو یا حداکثر 3 برابر آمار اعلامی باشد و نه بیشتر) اما باز همه اینها هم نشان نمی دهد که در چند هفته آینده حتی با حفظ همین هشت هزار مبتلا در روز، عملا تعداد فوتیها دوبرابر یا بیشتر خواهد شد. که باز هم ثابت خواهد کرد تعداد مبتلا در روز اصلا مهم نیست
جاده ها رو باز گذاشتین و از واکسیناسیون هم خبری نیست که بگین مردم مقصرن
کاش میشد فهمید که چرا دولت محترم جلو مسافرت‌های نوروزی بعض مردم که متوجه کرونا نیستند را نگرفت درحالی که همه منتظر تصمیم قاطع دولت بودند ولی برای های و هوی کرونا لحظه ای درنگ نمیکنددولت خدمتگذار؟
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی