بازدید 31430
مهمترین خبر‌های شهریور ماه ۱۳۹۹

۵۰۰ مسئول رده‌بالا بعد از انقلاب میلیاردر شده اند! / کدام اموال طبری ضبط شد؟ / نماینده مجلس: ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است/ برخی مسئولان با آمبولانس تردد می‌کنند/ نامزد‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

زنگنه: اگر به سال ۹۲ برگردم، وزیر نمی‌شوم، جزئیات دیدار هاشمی و رئیس دولت اصلاحات در سال ۷۶، نام هشت متهم اصلی پرونده ویلموتس فاش شد، آخوندی: رئیس جمهور اقتصاددان اول بدبختی است، ماجرای پیشنهاد احمدی نژاد به عارف، تاثیر توافق ایران و چین در منطقه، عضو کارگزاران: خاتمی و حجاریان اعتقادی به حزب ندارند، با بزن و بکوب و شعار پوپولیستی نمی‌توان در ۱۴۰۰ رأی جمع کرد...
کد خبر: ۱۰۴۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 26 March 2021

مرور مهمترین اتفاقات و رویداد‌های سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات ششمین ماه سال ۱۳۹۹ یعنی شهریور ماه که در روز‌های آغازین سال ۱۴۰۰ پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش‌های جداگانه برای ایام نوروز، خلاصه‌ای از مهمترین رویداد‌های خبری و اتفاقات سال ۹۹ را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ زنگنه: اگر به سال ۹۲ برگردم، وزیر نمی‌شوم، جزئیات دیدار هاشمی و رئیس دولت اصلاحات در سال ۷۶، نام هشت متهم اصلی پرونده ویلموتس فاش شد، آخوندی: رئیس جمهور اقتصاددان اول بدبختی است، ماجرای پیشنهاد احمدی نژاد به عارف، تاثیر توافق ایران و چین در منطقه، نامزد‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰، عضو کارگزاران: خاتمی و حجاریان اعتقادی به حزب ندارند، با بزن و بکوب و شعار پوپولیستی نمی‌توان در ۱۴۰۰ رأی جمع کرد و کاندیدا‌های ریاست جمهوری از نظر روانی بررسی می‌شوند بخشی از مهمترین اخبار شهریور ماه ۱۳۹۹ بود.

اصولگرایان به دنبال رئیس جمهور نظامی در انتخابات ۱۴۰۰؟، احمد توکلی: نظام پارلمانی در اداره کشور تحول ایجاد نمی‌کند، رواج پدیده خانه‌های هوایی در مشهد، ۵۰۰ مسئول رده‌بالای کشور بعد از انقلاب میلیاردر شده اند، کدام اموال طبری ضبط شده است؟، با پول دنا پلاس چه ماشین‌های خارجی می‌شود خرید؟ نماینده مجلس: ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است، کدخدایی: شاید در دوره‌های آتی «رئیس جمهور زن» هم داشته باشیم، برخی مسئولان با آمبولانس تردد می‌کنند و کرونا قیمت موادمخدر را افزایش داد

زنگنه: اگر به سال ۹۲ برگردم، وزیر نمی‌شوم

روزنامه ایران در سوالات کوتاهی از وزیر نفت در باره اقدامات وزارتخانه اش درباره پارس جنوبی پرسیده است. این پرسش و پاسخ‌ها را می‌خوانید:

*آقای وزیر! مهمترین اقدامی که در این ۷ سال در صنعت نفت انجام دادید، چه بود؟

یکی نیست. کار‌های مهم زیادی انجام شد.

*کدام یک به نظر خودتان مهم‌تر بود؟

توسعه میدان مشترک پارس جنوبی و میادین مشترک غرب کارون و این اواخر نیز احداث خط لوله گوره-جاسک را در دستور کار قرار دادیم که به نظرم اقدامات بسیار بزرگی است که انجام شد.

*پروژه‌ای یا طرحی داشتید که به وضوح روی زندگی مردم نیز اثر گذاشته باشد؟

بله. از همه مهم‌تر توسعه میدان مشترک پارس جنوبی بود. پارس جنوبی برای من خیلی مهم بود که به نتیجه برسد.

*اگر برگردیم به سال ۱۳۹۲ آیا همین مسیر را طی می‌کنید؟

اگر برگردیم به آن سال دیگر وزیر نمی‌شوم.

*حالا فرض کنید که وزیر شده‌اید، بعد از آن چطور؟

می‌گویم، دیگر وزیر نمی‌شوم.

جزئیات دیدار هاشمی و رئیس دولت اصلاحات در سال ۷۶

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۳۱ مرداد ماه سال ۷۶ دو روز بعد از رای اعتماد مجلس پنجم با خاتمی دیدار می‌کند.

در قسمتی از خاطرات سال ۷۶ هاشمی رفسنجانی آمده است: ... عصر آقاى خاتمى، رییس‏‌جمهور آمد. بعد از خبر آقاى عبدالله نورى، پیشنهادکردم به دیدن ایشان بروم، چون تازه به منزل جدید در همسایگى ما در جماران آمده است. ایشان ترجیح داد که او بیاید. جریان بحث‌هاى مجلس را تعریف کرد. از تصویب کابینه کامل خوشحال است. صحبت‌هایش با آیت‌الله خامنه‌اى را در مورد وزارت اطلاعات گفت و تلاش دفتر رهبرى براى حضور آقاى علی یونسى یا علی رازینى و گفت، با ادامه کار آقاى رضاامراللهى، رییس سازمان انرژی اتمی هم موافقت نشده است و براى جایگزینى مشکل پیدا کرده و قرار شده، دکتر حسن روحانى را در دبیرى شوراى عالى امنیت ملی ابقا کند. بعضی نگران‏‌اند از اینکه دکتر علی‏‌اکبر ولایتى، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بشود. بر پیگیرى کار طرح ساخت آب سنگین تأکید کردم. گفت، رهبرى پیشنهاد او را مبنى بر تأسیس نهاد مشاورت، با ترکیب همه وزراى بعد از انقلاب را به دلیل وجود افرادی غیرقابل اعتماد در بین آن‌ها نپذیرفته‌اند.

نام هشت متهم اصلی پرونده ویلموتس فاش شد

پرونده هشت نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آن‌ها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد. این هشت نفر اعضای هیات رئیسه فدراسیون هستند که در هنگام عقد قرارداد همکاری با ویلموتس سند قرارداد را امضا کرده اند و در حال حاضر به علت انجام اشتباهات متعدد در نوع قرارداد متهم شناخته شده اند. مهدی تاج به عنوان رئیس و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان، این هشت نفر هستند. با این حال علی کفاشیان، به علت محرومیت در آن مقطع زمانی از حضور در فوتبال و در نتیجه امضا نکردن این سند به همراه این هشت نفر به دادسرا نمی‌رود. البته ارسال پرونده این هشت نفر به دادسرا، در حالی است که هنوز ایران این فرصت را دارد که با ادله خود در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ورق را برگرداند، اما وجود اشتباهات در قرارداد برای سازمان بازرسی مسجل شده است.

آخوندی: رئیس جمهور اقتصاددان اول بدبختی است

عباس آخوندی، می‌گوید: البته که رئیس جمهور باید اقتصاد و امنیت و ... را بفهمد، ولی اگر خودش فکر کند که اقتصاددان است اول بدبختی است. عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در پاسخ به این که «رئیس جمهور اقتصاددان ایده خوبی است؟» گفت: رئیس جمهور باید سیاستمدار باشد، نه لزوما کارشناس. وظیفه رئیس جمهور هماهنگی با همه است و اگر خودش را داناتر از همه بداند آغاز بدبختی است. وی افزود: وظیفه رئیس جمهور این است که حرف همه را گوش کند و از درون آن یک سیاست مورد وفاق به دست بیاورد. البته که رئیس جمهور باید اقتصاد و امنیت و ... را بفهمد، ولی اگر خودش فکر کند که اقتصاددان است اول بدبختی است. آخوندی در پاسخ به این که کدام یک از کاندیدا‌هایی که اسمشان مطرح است، شانس پیروزی دارند، گفت: این‌ها هیچ یک چنگی به دل نمی‌زنند، چون هیچ ایده‌ای برای اداره حکومت در این شرایط ندارند و قاعدتا اگر بخواهد در ۱۴۰۰ اتفاقی رخ دهد، باید اجازه دهند که یک ایده‌ی جدید بیاید.

ماجرای پیشنهاد احمدی نژاد به عارف

وقتی محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۴ پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شد، گویا از عارف به‌طور جدی درخواست کرد معاون‌اول دولتش باشد. عارف در این زمینه گفته بود: «خیلی جدی به این مساله معاون‌اولی اعتقاد داشتند؛ البته باید بگویم ایشان را بسیار خوب می‌شناختم، ولی باید بگویم کنار‌کشیدنم سیاسی نبود، بلکه به این دلیل بود که من اهل اجماع و مشورت و خرد جمعی هستم، اما آقای احمدی‌نژاد به‌هیچ‌وجه به این مسائل پایبند نبود و بیش از هر چیزی به نظر شخصیشان اعتقاد داشتند و همین مسئله موجب می‌شد نتوانم با ایشان همکاری کنم. با توجه به این شرایط، امکان نداشت بتوانیم با همدیگر کار کنیم؛ چرا‌که دو منش کاملا متفاوت اجرایی داشتیم.»

تاثیر توافق ایران و چین در منطقه

توافق همکاری چین و ایران در مراحل نهایی قرار دارد و اجرای این توافق می‌تواند مناسبات منطقه‌ای را تحت تأثیر قرار دهد. به گزارش فارس، به نقل از تریبون پاکستان، توافق همکاری‌های اقتصادی بین چین و ایران در مراحل پایانی برای اجرا شدن قرار دارند. این توافق شامل سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری پکن در تهران خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود معادلات خاورمیانه را که همین حالا هم دستخوش تغییر است، بیش از پیش جابه‌جا کند. در شرایط کنونی ایران درگیر تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کروناست و اجرای این توافق چند صد میلیارد دلاری می‌تواند از نظر اقتصادی به این کشور کمک زیادی بکند. برای چین توافق با تهران بُرد بُرد است این کشور نه تنها از طریق این قرارداد دسترسی بیشتری به منابع هیدروکربنی و حامل‌های انرژی خواهد داشت بلکه حضور خود را در اقیانوس هند نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. با توجه به سرمایه‌گذاری هندی‌ها در ایران به خصوص در بندر چابهار، اجرای این توافق البته برای بسیاری باعث شگفتی است. از سال ۲۰۱۰ چین تلاش کرده است با بستن ۱۷ قرارداد همکاری به ارزش ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار و تلاش برای رساندن حجم مبادلات تجاری به ۶۰۰ میلیارد دلار طی ده سال آینده تلاش کرده است تا روابط دوستانه‌ای را با ایران ایجاد کند.

نامزد‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

غفوری فرد درباره شخصیت‌های اصولگرا که احتمال دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، گفت: محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی از کسانی هستند که حضور دارند. خیلی‌ها علاقه دارند، علی اکبر ناطق نوری هم حضور داشته باشد، اما او نخواهد آمد. عزت الله ضرغامی و سعید جلیلی به احتمال زیاد نامزد خواهند شد. حزب موتلفه اسلامی هم در حال بررسی حضور با نامزد مستقل است. همچنین احتمال دارد، مهرداد بذرپاش هم جزو داوطلبان باشد. از مجلس هم حمیدرضا حاج بابایی و محمد نیکزاد شاید داوطلب شوند. از اصلاح‌طلبان هم اسحاق جهانگیری ممکن است نامزد انتخابات شود.

عضو کارگزاران: خاتمی و حجاریان اعتقادی به حزب ندارند

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: این که امثال خاتمی و حجاریان یا دیگران از ورود به احزاب استقبال نمی‌کنند به این دلیل است که اعتماد به کار حزبی ندارند و فکر می‌کنند که حزب جواب نخواهد داد. «علی محمد نمازی»، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به این که چرا برخی نخبگان سیاسی عضو هیچ حزبی نیستند، به برنا گفت: درباره بحث تحزب در کشور باید گفت که بسیاری از قدیمی‌های سیاسی ۸۰ تا ۹۰ ساله به سراغ حزب توده رفته و مدرک می‌آورند که حزب در ایران، جواب نداده است. دوم اینکه یک روحیه تبلیغی وجود دارد؛ بدین معنا که در ایران، کار جمعی به ویژه در حوزه سیاسی، جواب نمی‌دهد. به عنوان مثال خاتمی چند بار این مطلب را مطرح کرده که کار دسته جمعی در ایران جواب نمی‌دهد چراکه روحیه فردگرایی و انفرادی در کشور حاکم است. او افزود: در واقع ما ملت کم حوصله‌ای هستیم، در حالی که کار حزبی و دسته جمعی به زمان و فرصت به ویژه به برگزاری جلسات متعدد نیاز دارد و در این جلسات، رسیدن به تصمیم و اجرای آن، کار سختی است. به بیانی دیگر ما همواره عادت کرده‌ایم پیروز باشیم و به شکست عادت نداریم. کار حزبی در آن، پیروزی است و هم در آن یک شکست است. در واقع افراد وارد حزب نمی‌شوند که شکست بخورند و هزینه پرداخت کنند.

با بزن و بکوب و شعار پوپولیستی نمی‌توان در ۱۴۰۰ رأی جمع کرد

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات و دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات به خبرآنلاین گفت: بعید است که مردم در انتخابات ۱۴۰۰ با شعار‌های سیاسی به صحنه بیایند، نیازمند یک گفتمان جدید است، مخالف خوانی‌های احمدی نژاد یا روش‌هایی مثل تاختن به خانواده هاشمی دیگر جواب نمی‌دهد. مردم دیگر چیزی را سطحی یا پوپولیستی نمی‌پذیرند. ارائه شعار‌های اجتماعی و اصلاح طلبانه هم غیر موثر است. یک زمان با بزن و بکوب می‌شد رای جمع کرد، اما امروز حرف کارشناسی لازم است. مردم دیگر هوشیار شده اند و اینگونه نیست که بخواهند تحت تاثیر شعار‌هایی قرار گیرند که موردی است. به نظر من دیگر این شعار‌های پوپولیستی جواب نمی‌دهد. کاندیدایی که تغییر در کشور ایجاد کند وجود دارد، اگر در تایید و بررسی صلاحیت‌ها آن حالت انقباضی گذشته نباشد، با گفتمان موجود امکان بازگشت و عرض اندام اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ وجود ندارد. مردم اصلاح طلبان و اصولگرایان و همه را به نوعی در به وجود آمدن این وضعیت مقصر می‌دانند. گفتمان باید تغییر کند تا مردم به آن جلب شوند. در شرایط فعلی رفتار شورای نگهبان باعث قدرت و تسلط یک طیف شده است.

کاندیدا‌های ریاست جمهوری از نظر روانی بررسی می‌شوند

علی حدادی، نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ: در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مقرر گردید، کاندیدا‌های ریاست جمهوری از سلامت و توانایی جسمی و روانی برخوردار بوده و شرایط عدم محکومیت به جرایم اقتصادی، امنیت داخلی و خارجی، تخلف انتخاباتی، عدم وابستگی به گروه‌های غیر قانونی و عدم اعتیاد به مواد مخدر را داشته باشند. /ایسنا

اصولگرایان به دنبال رئیس جمهور نظامی در انتخابات ۱۴۰۰؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درخصوص مباحث مطرح درباره انتخاب یک رییس‌جمهور نظامی در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: آنچه مطالبه مقام معظم رهبری است، یک دولت جهادی یعنی دولتی جوان، انقلابی، با نشاط و دارای توان کار جهادی است که بتواند عقب‌ماندگی‌های کشور را در ابعاد مختلف جبران کند و یک حضور با نشاط و پرتحرک در عرصه اجرایی کشور داشته باشد، حالا برخی تصور می‌کنند که این روحیه در نیرو‌های نظامی بیشتر و در نیرو‌های غیرنظامی کمتر است، یعنی نیرو‌های نظامی توان تشکیل دولت جهادی و انقلابی را دارند. اما آنچه باید به آن توجه شود، این است که اگر شخصیتی از نیرو‌های نظامی هم وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شوند، بُعد جهادی‌شان مدنظر است نه بُعد نظامی این افراد. /ایلنا

احمد توکلی: نظام پارلمانی در اداره کشور تحول ایجاد نمی‌کند

احمد توکلی: برای حاکم کردن نظام پارلمانی نیاز است آنقدر در جامعه راجع به آن حرف زده شود که برای اکثریت مردم موضوع جا بیفتد. حال آنکه الان مردم نمی‌توانند به چنین مسائلی توجه کنند، چون بدجوری گرفتارند. علت بسیاری از این گرفتاری‌ها برآمده از دولتمردان است. این فعال سیاسی تأکید کرد: اگر یک مجلس بخواهد نظارت قوی بر دولت کند با همین قوانین و ساختار کنونی نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. امروز بیشتر تمرکز نمایندگان مصروف اهداف جزیی و منطقه‌ای است، آن‌ها بعد از جلسه علنی روز چهارشنبه به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و صبح روز یکشنبه با خستگی زیاد خود را به صحن علنی مجلس می‌رسانند. آن‌ها در چنین وضعیتی معلوم است که نمی‌توانند جلوی قانون‌شکنی‌های دولت را بگیرند. توکلی با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کشور ساختاری نیست، افزود: تفاوت بین نظام پارلمانی و نظام ریاستی آنقدر نیست که بتواند در اداره کشور تحول ایجاد کند. آنچه امروز تحول ایجاد می‌کند؛ ایمان و وفاداری به اسلام و ایران است.

رواج پدیده خانه‌های هوایی در مشهد

رئیس اتحادیه املاک مشهد از رواج پدیده بام‌فروشی در مناطق دو تا هفت این شهر خبر داد؛ اتفاقی که به آن خانه‌های هوایی هم می‌گویند. در مناطق دو تا هفت مشهد، این پدیده بیشتر رایج بوده که از جاده قدیم قوچان در بلوار توس آغاز شده و به سمت جاده رسالت و جاده سیمان، اواخر طلاب، محدوده بلوار پنجتن و خیابان سرخس، قلعه ساختمان و تا منطقه سیدی خارج از رینگ کمربندی شهر مشهد ادامه دارد. شهرداری هم تا زمانی که به خودش بیاید، این افراد شبانه یک طبقه زیاد می‌کنند. این مناطق برای خود شهری جداگانه شده و بام‌فروشی در این مناطق معمولا به خانه‌های هوایی معروف است. /ایسنا

۵۰۰ مسئول رده‌بالای کشور بعد از انقلاب میلیاردر شده اند

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس: پیش‌بینی‌مان این است که پس از انقلاب اسلامی حدود ۵۰۰ نفر از مسئولان و مقامات رده‌بالا از طریق استفاده از رانت میلیاردر شده و اموال نامشروع هنگفتی به دست آورده‌اند. مثلاً وزیری که در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد و در این سال‌ها هم همواره کارمند دولت بوده، واضح است که غیر از رانت نمی‌تواند از راه دیگری چنین دارایی را دست‌وپا کند؛ پیش‌بینی می‌شود درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی از اعاده اموال نامشروع به خزانه عودت شود. /تسنیم

کدام اموال طبری ضبط شده است؟

سه دستگاه آپارتمان در برج روما. یک واحد مسکونی در پاسداران به مساحت ۶۳۱ متر- ۵ قطعه زمین در بابلسر - یک قطعه ۱۶۷۵ متری در لواسان - یک واحد اداری در برج سانا - زمین ۳۰۰ متری در خیابان کریمخان - طبقه ۵ و ۶ در مجتمع کریمخان - هزار میلیارد ریال در حق دولت - حدود ۱۷۹ میلیارد ریال وجوه نقدی بابت ارتشا. /باشگاه خبرنگاران

با پول دنا پلاس چه ماشین‌های خارجی می‌شود خرید؟

روزنامه خراسان نوشت: مقایسه قیمت «دنا پلاس» اتومات که به ۶۰۰ میلیون تومان یعنی ۲۴ هزار دلار رسیده با خودرو‌های خارجی بازتاب زیادی داشت. با این قیمت می‌شود خودرو‌هایی مانند «تویوتاکمری ۲۰۲۰، تویوتا۲۰۲۰ CHR، مزدا۶ مدل ۲۰۲۰، سوناتا ۲۰۲۰، توسان۲۰۲۰، فولکس واگن تیگوان۲۰۲۰، هوندا آکورد۲۰۲۰ و شورلت مالیبو۲۰۲۰» را تهیه کرد. نکته جالب این جاست که شرکت‌های این خودرو‌های خارجی به دلیل رکود بازار خودروهایشان را اقساط واگذار می‌کنند. کاربری نوشت: «مسئولانی که میگن دلیل گرونی خودرو دلاره، مگه خارجی‌ها با ریال ماشین درست می‌کنن که این قدر نسبت به ما ارزون تره؟!»

نماینده مجلس: ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است

سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آذری جهرمی می‌گوید زورم به اپراتور‌ها نمی‌رسد، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید، مسکن نخرید تا ارزان شود، سرپرست وزارت صمت می‌گوید قیمت خودرو حباب است، رئیس بانک مرکزی در مورد دلار دیگر نظر نمی‌دهد، وضعیت اقتصاد، معیشت و کرونا هم که مشخص است، لطفا سردر ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است.

کدخدایی: شاید در دوره‌های آتی «رئیس جمهور زن» هم داشته باشیم

سخنگوی شورای نگهبان به سوالی درباره ریاست جمهوری خانم‌ها پاسخ داد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره ریاست جمهوری خانم‌ها گفت: دقیقاً مساله ممنوعیت‌های قانونی نیست و پای مسائل فرهنگی در میان است. شاید در دوره‌ای ریاست جمهوری خانم‌ها هم اتفاق بیفتد؛ کما اینکه در هیچ دوره‌ای وزیر زن نداشتیم، اما در دولت آقای احمدی‌نژاد یک وزیر زن هم منصوب شد؛ بنابراین، منع قانونی وجود ندارد و شاید در دوره‌های آتی رئیس جمهور زن هم داشته باشیم. کدخدایی در این باره توضیح داد: قوانین بخشی از این مساله است، اما از نظر من، بخش عمده‌ای از آن بحث فرهنگی است. می‌توانیم همین سوال را به این صورت مطرح کنیم که چرا در آمریکا بعد از سیصد سال هنوز رئیس جمهور زن نداریم. آیا بحث تفاوت بین زن و مرد بوده است؟ به نظر می‌رسد، بیشتر این موضوع فرهنگی است. بگذارید مثال دیگری از داخل کشور خودمان بزنم. در همین انتخابات اخیر، تعداد خانم‌هایی که برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کردند و تایید صلاحیت شدند بسیار بود. از بین آن‌ها تعداد ۱۶، ۱۷ نفر انتخاب شدند؛ یعنی خانم‌ها هم به خودشان رای نمی‌دهند، اینجا که دیگر شورای نگهبان مقصر نیست.

برخی مسئولان با آمبولانس تردد می‌کنند

رییس سازمان اورژانس تهران: استفاده شخصی برخی از مسئولان از آمبولانس‌های بخش خصوصی تهران صحت دارد. در اورژانس دولتی به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، زیرا از تماس مددجو تا انتهای خدمات‌رسانی نیرو‌های اورژانس تمامی فعالیت‌ها رصد می‌شود. اما در بخش خصوصی چنین موردی را داشتیم که سریع با شرکت مربوطه برخورد و مجوزشان باطل شده است. /میزان

کرونا قیمت موادمخدر را افزایش داد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: شیوع ویروس کرونا تاثیر چشمگیری در میزان تولید و قیمت انواع مواد مخدر داشته، به گونه‌ای که در شرایط کرونایی، شاهد افزایش قیمت انواع مواد مخدر بوده‌ایم. سردار مجید کریمی در پاسخ به این که آیا شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و در کشور در تولید و قیمت مواد مخدر تاثیر گذاشت، افزود: در بدو شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه هنوز ویروس ناشناخته بود، شاهد این بودیم که بخشی از مواد مخدر توسط سیستم‌های حمل و نقل جهانی ترانزیت و جابجا می‌شود. به واسطه اینکه این حمل و نقل‌ها کاهش یافت در سراسر دنیا بخشی از ورود و تزانزیت مواد به حداقل رسید. وی تصریح کرد:، اما به فاصله یک یا دو ماه بعد از شیوع کرونا در سراسر دنیا، شاهد افزایش ورود انواع مواد مخدر بودیم حتی قیمت‌ها نیز افزایش یافت. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد علت افزایش قیمت مواد مخدر در شرایط کرونایی گفت: کرایه‌ای که قبلا ترانزیت‌ها برای حمل و نقل در نظر می‌گرفتند به واسطه کاهش حمل و نقل ها، افزایش یافت؛ بر این اساس شاهد افزایش قیمت مواد مخدر بودیم.

سردار کریمی اضافه کرد: هر چند در برخی کشور‌های منطقه متاسفانه شاهد بودیم که پلیس نیز کار مبارزه با مواد مخدر را به واسطه شیوع کرونا تعطیل کرد، پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران همواره مبارزه در این مسیر را ادامه داده و جا دارد از همکارانم در نقطه صفر مرزی و مرزبانی کشور تا همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر که از نقطه مرزی تا درون شهر، روستا و جاده‌های مواصلاتی حضور یافته و کار مبارزه با مواد مخدر را تعطیل نکردند، تشکر کنم، متاسفانه تعدادی از همکاران ما در دوران کروناه دچار آسیب شده و جانشان را از دست دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۴
خودتان می گویید یک وزیر با حقوق دولتی 300 میلیارد ثروت دارد این اداره مالیات و دارایی و بقیه ارگانها الان نسبت به ایشان چه واکنشی دارند!!!!!!!!!!!!!!!
نماینده مجلس بفرمایند بر سر در بهارستان چه باید نوشت؟؟؟؟
مسیولین رده پایین هم میلیاردر شدند. سری به شهر تورنتو بزنید. محله رده پایین و رده بالا که با پول های زحمت نکشیده امده اند معلوم است.
تنها راه بالابردن مشارکت عمومی اینه که همزمان با رای گیری واکسن مجانی کرونا بدید
تا شاید اینطور بتونید رای جمع کنید البته من ترجیح میدم از کرونا بمیرم ولی رای ندم
میدونید اختلاف کیفیت بین دنا توربو اتومات و ماشین خارجی هم قیمتش دقیقا میزان ظلمی که در حق این ملت مظلوم میشه رو نشون میده
خدا را شکر که یک وزیر پر دل و جرئتمانند زنگنه اقرار کرد که دیگر وزیر نمیشود درود بر شما که اقرار کردید
بالاخره واکسیناسیون جمعی مردم چه شد ؟
الان کشورهای فقیر و عقب مانده ای چون سنگال ، بنگلادش و نپال و غنا و ساحل عاج و میانمار مدت زیادی است
که کار واکسیناسیون جمعی را شروع کرده اند
و در حالیکه کل دنیا تنها ۶ واکسن ساخته اند
ما ادعا داریم که ۵ واکسن تولید کرده ایم !!!!
ولی از اجرای طرح جدی و فوری ، هیچ خبری نیست!!!!
ورودی مجلس چی بنویسند؟
این عنابستانی ها با چه رویی حرف می زنند؟ تعطیلی بهتر از قانونگذار قانون شکن است
كجاست نام ٥٠٠ نفر ميلياردر كه در راه خدا انان را رسوا كنند !
آیا تویوتا کمری 2020 اصلا قابل مقایسه با دنا پلاس هست؟ کیفیت خود محصول، خدمات پس از فروش، رضایت مشتری، استهلاک و .....
فقط قیمت آنها یکی است.
تولید خودرویی که مصرف کننده به اجبار با قیمت گزاف میخرد فقط به نفع مافیای خودروسازی است!
نمیدانم این زمین خوار آقازاده کی دست از سر مردم ایران بر خواهد داشت. مسکن مهر که میتونست دردی از مردم بی نوا دوا کند با سیاستهای این به سود دلالان تمام شد.
رای بی رای
اگر عدالت وجود دارد اسم این 500نفر را رسانه ای کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل