بازدید 12281
۳

هک گسترده حساب‌های بانکی در مازندران

در ادامه بررسی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا از گوشی متهم چندین حساب کاربری، پول الکترونیکی با شماره‌های مختلف و همچنین اطلاعات حساب هزار و ۱۴۶ کارت بانکی هک شده را کشف کردند.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 25 March 2021

به گزارش  تابناک به نقل از فارس، فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی به شیوه فیشینگ به ارزش ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: متهم بیش از هزار و ۱۴۶ کارت بانکی را نیز هک کرد.

 سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران امروز طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی از سوی فرد یا افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و تخصصی و تحقیقات از مال باخته کارآگاهان پلیس فتا دریافتند، فرد یا افرادی از طریق فیشینگ رمز پویا با در اختیار گرفتن نرم‌افزار بله اقدام به سرقت از حساب بانکی شاکی کردند.

میرزایی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا با شگردهای خاص پلیسی موفق به شناسایی کلاهبردار و سارق اینترنتی شدند، افزود: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش گوشی های تلفن همراه می‌کرد.

فرمانده انتظامی مازندران از هماهنگی قضایی برای دستگیری متهم در یکی از استان‌های هم‌جوار خبر داد و گفت: متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش گوشی اپل و ۳۴ سیم کارت به همراه ۸۹ کارت جعلی کشف کردند.

این مسؤول اظهار کرد: در ادامه بررسی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا از گوشی متهم چندین حساب کاربری، پول الکترونیکی با شماره‌های مختلف و همچنین اطلاعات حساب هزار و ۱۴۶ کارت بانکی هک شده را کشف کردند.

وی اضافه کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت با ایجاد اکانت‌های جعلی در گروه‌های مختلف، اقدام به تبلیغات صیغه‌یابی کرده و پس از جلب اعتماد مال باختگان آنان به درگاه جعلی هدایت و اطلاعات حساب بانکی آنان را هک می‌کرد.

میرزایی از کشف سرقت اینترنتی ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی در این پرونده خبر داد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست، در زمان خرید اینترنتی و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مراقب درگاه‌های جعلی بوده تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
مالباختگان حالباختگان هم بوده اند خخخخ
خخخ ملت هول چجور مالشونو به باد دادن
متاسفانه این توضیحات برای جلوگیری از اتفاقات مشابه کافی نیست دز این گزارش خبر نگار باید از این پلیس سوال کند فیشنگ رمز پویا چطوری انجام میشه تا مردم بتواند این اشتباه را تکرا نکنند رمزی که کل اعتبارش شصت ثانیه است چطوری فیشینگ میشه ودر اختیار سارقان قرار میگیره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار