بازدید 7176

واکنش آمریکا به پرتاب موشک کره شمالی

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد که اقدام کره شمالی در پرتاب چندین فروند موشک کوتاه بُرد یک «رفتار تحریک آمیز» نمی داند.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 24 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت که واشنگتن از پرتاب اخیر چندین فروند موشک کوتاه بُرد توسط کره شمالی اطلاع دارد، اما این اقدامات پیونگ یانگ را رفتاری تحریک آمیز قلمداد نمی‌کند.

این مقام دولت آمریکا پرتاب این موشک‌ها را یک «فعالیت نظامی متعارف» از سوی کره شمالی خواند و افزود که این آزمایش‌های موشکی در زمره «اقدامات تحریک آمیز» قرار نمی‌گیرند.

به گفته این مقام آمریکایی، شلیک این موشک‌ها «ذیل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، که برنامه موشکی بالستیک [کره شمالی] را ممنوع کرده‌اند، تحریم نشده بودند».

این در حالی است که «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده اوایل روز سه شنبه از اظهارنظر در مورد گزارش رسانه‌ها مبنی بر آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی در هفته اخیر خودداری کرد.

گفتنی است، روز سه شنبه رسانه‌ها ی ایالات متحده گزارش دادند که کره شمالی چندین فروند موشک کوتاه برد را طی روزهای شنبه و یکشنبه پرتاب کرده است. گفته می‌شود کره شمالی در واکنش به رزمایشهای نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی که پیونگ یانگ بارها به آن اعتراض کرده است، این آزمایش‌های موشکی را انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل