بازدید 3876

تلاش برای تجهیز مطب‌ها به تست سریع کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از تلاش این دانشگاه برای تجهیز مطب‌های بخش خصوصی و همچنین دندانپزشکی‌های قم به تست رپید (سریع) کرونا سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲ 24 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیامک محبی با اشاره به این که متأسفانه رتبه کرونایی قم در بین استان‌های کشور با چند پله صعود به جایگاه بیست و هشتم رسیده است بیان کرد: این در حالی است که استان قم در ماه‌های اخیر در پایین جدول میزان ابتلا و بستری کرونایی در میانگین جمعیت یعنی در جایگاه‌های سی ام در بین سی و یک استان کشور قرار داشت.

وی با تاکید بر اینکه میانگین روزانه بستری کرونایی استان در هفته اخیر به ۲۱ نفر رسیده است اظهار کرد: خوشبختانه فعلا نشانه‌ای از ایجاد موج جدید شیوع کرونا در استان نداریم که به نظر می‌رسد این مهم تا حد زیادی مرهون تداوم رهگیری‌ها در طرح محله محور شهید سلیمانی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از تداوم خستگی پرسنل و کادر درمانی استان، از همه هم استانی‌ها خواست تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانع از خستگی مفرط این عزیزان شوند.

محبی در ادامه به انجام بیش از ۷۵ درصد نمونه گیری‌های کرونایی استان در بخش سرپایی یا همان مراکز بهداشت توجه داد و گفت: در تلاش هستیم تا در روز‌های آغازین سال جدید علاوه بر مراکز بهداشت، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خیریه، مطب‌های بخش خصوصی و دندانپزشکی قم را نیز به تست رپید کووید ۱۹ مجهز کنیم.

رئیس مرکز بهداشت استان سپس میزان مثبت بودن نمونه گیری‌های اخیر را در قم بیش از ۱۸ درصد عنوان کرد و یادآور شد: متأسفانه در پنج هفته اخیر و به طور میانگین در هر هفته، یک تا دو درصد به نمونه‌های مثبت کرونا در قم افزوده شده است.

وی همچنین مناطقی از قم مانند محدوده پردیسان، شهرک قدس و محله‌های اطراف و همچنین منطقه بنیاد را از مناطق دارای شیوع بیشتر کرونا معرفی کرد و ضمن توصیه به مردم این مناطق برای تردد کمتر در شهر، از مردم سایر بخش‌های شهر نیز خواست تا تردد کمتری در مناطق معرفی شده داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال با تقدیر از افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه در مساجد، جایگاه‌های سوخت و دفاتر پیشخوان قم در دو هفته اخیر بیان کرد: صنایع و اصناف، مراکز شماره گذاری خودرو، آرامستان بهشت معصومه (س)، پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، اماکن متبرّکه، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، هتل‌ها و مسافرخانه ها، مجتمع‌های خرید و پاساژها، نانوایی ها، آرایشگاه ها، قنادی و سوهانی ها، اغذیه فروشی‌ها و مطب‌ها از جمله مواردی هستند که میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها کمتر از ۷۵ درصد است.

محبی درباره استفاده از ماسک نیز گفت: آخرین آمار بیانگر آن است که حداکثر ۶۷ درصد عموم مردم در معابر و وسائل نقلیه عمومی از ماسک استفاده می‌کنند، ضمن آن که متوسط استفاده از ماسک در بین اصناف نیز تنها ۷۲ درصد است که متأسفانه هر دو این آمار، مطلوبیت کافی را نشان نمی‌دهد.

وی با ابراز تأسف از بیشتر شدن موارد ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان استان تصریح کرد: متأسفانه برخی مدارس در روز‌های پایانی سال قبل و بر خلاف ابلاغ‌های صورت گرفته، اقدام به فراخوان دانش آموزان به مدارس کردند که این امر قطعا در افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در بین دانش آموزان قمی مؤثر بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه به برخی چالش‌های موجود اشاره کرد و بیان داشت: افزایش مسافرت‌ها به استان و فراخوان برگزاری برخی تور‌ها و اردو‌های مسافرتی از چالش‌های امروز ما در مبارزه به کروناست، ضمن آن که پیش از پایان سال نیز برخی سازمان‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری کردند که امید است این مسئله در سال جدید تداوم نداشته باشد.

محبی برپایی احتمالی برخی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و تجمع‌های قابل پیش بینی را در ایام نیمه شعبان از دیگر چالش‌ها در استان خواند و اذعان کرد: امیدواریم این گونه فعالیت‌ها هم به سمت و سوی برنامه خداپسندانه کمک مؤمنانه و تداوم آن پیش برود.

وی با تأکید بر ضرورت کنترل مبادی ورودی شهر در ایام تعطیلات گفت: خوشبختانه این امر در ایستگاه راه آهن شهر و با همکاری اداره کل راه آهن قم در دست انجام است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر