بازدید 9542

تغییر ساعت در بهار میزان حملات قلبی را افزایش می‌دهد!

نتایج یک تحقیقات در نشریه پزشکی "اوپن هرت" نشان می‌دهد که میزان "حمله قلبی" همزمان با تغییر در ساعت رسمی در ابتدای فصل بهار به میزان ۲۴ درصد افزایش یافته است!
کد خبر: ۱۰۴۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 22 March 2021


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ طبق مصوبه هیئت دولت در سال ۱۳۷۰، ساعت رسمی کشور به دو بخش زمستانی و تابستانی تقسیم شد، به طوری که طبق این مصوبه مقرر شد که هر ساله در روز یکم فروردین، ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده شود و از ابتدای مهر ماه نیز با عقب کشیدن ساعت رسمی کشور، وضعیت به روال عادی برگردد.

بر همین اساس، این مصوبه دولت طی سال‌های اجرای آن مخالفانی داشته است، به طوری که برخی معتقدند این مصوبه در کاهش مصرف برق مؤثر بوده و برخی دیگر نیز بر این عقیده‌اند که تغییر ساعت رسمی کشور تأثیری در کاهش مصرف برق نداشته و فقط اثرات سوئی بر وضعیت جسمی و سلامتِ روان مردم کشورمان داشته است.

همزمان با اعلام مخالفت‌ها با تغییر ساعت رسمی کشور، به تازگی طرحی در مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان دوره یازدهم پارلمان طراحی و تدوین شده که براساس آن خواستار لغو مصوبه هیئت دولت برای تغییر در ساعت رسمی کشور و تقسیم‌بندی آن به دو بخش زمستانی و تابستانی هستند.

متن کامل طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای لغو تغییر در ساعت رسمی کشور را در اینجا بخوانید.

بر همین اساس نیز سمیه رفیعی؛ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم ضمن انتقاد از تغییر در ساعت رسمی کشور، به آثار زیان‌باراین امر بر جسم و روح افراد اشاره و اظهار کرد: تغییر در ساعت رسمی کشور موجب ایجاد افسردگی‌های فصلی در افراد می‌شود که باید روند تغییر ساعت رسمی کشور به روال عادی برگردد.

وی تصریح کرد: توده مردم نیز نسبت به تغییر در ساعت رسمی کشور که هر ساله در اول فروردین و ابتدای مهر ماه صورت می‌گیرد، احساس خوشایندی ندارند و از طرف دیگر موجب سردرگمی آن‌ها می‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به مفاد طرح جلوگیری از تغییر در ساعت رسمی کشور خاطرنشان کرد: امضاکنندگان این طرح خواستار این هستند که قانون تغییر ساعت رسمی کشور منسوخ شود و ساعت رسمی کشور به روال عادی قبلی برگردد.

حالا، با همه این توصیفات از وضعیت زیان‌بار تغییر در ساعت رسمی کشور، تغییر در ساعت رسمی در کشور‌های اروپایی نیز منتقدانی دارد به طوری که نتایج یک تحقیق که به تازگی در نشریه پزشکی "اوپن هرت" منتشر شده، نشان می‌دهد که میزان حمله قلبی در نخستین دوشنبه پس از جلو کشیدن ساعت در ابتدای فصل بهار، به میزان ۲۴ درصد افزایش یافته است!

همچنین نتایج مطالعات دانشمندان دانمارکی نیز بر روی ۱۸۵ هزار بیمار روانپریش نشان داد که میزان افسردگی حاصل از تغییر ساعت در بین افراد در طول مدت ۱۰ دقیقه پس از تغییر ساعت تابستانه ۱۱ درصد افزایش یافته است.

از طرفی دیگر اگر چه برخی مراکز تحقیقاتی معتقدند که تغییر ساعت رسمی کشور‌ها موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود، اما در گزارش پارلمان اروپا آمده است که این مسئله حتی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم نمی‌شود؛ این تحقیقات نیز در نهایت موجب شد تا اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی رأی به لغو تغییر ساعت رسمی دهد که این مصوبه از سال جاری میلادی اجرایی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۱
اون چیزی که افسردگی میاره فقر و نداریه دلبندم تغییر ساعت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
فقر و نداری افسردگی میاره ولی به هم ریختن برنامه ها هم اعصاب خوردکن هستش. که با این عقب کشیدن ساعات به منصه ظهور می رسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
ربطی نداشت باهوش
این گرانی و تورم هستش که باعث سکته و افسردگی افراد جامعه میشه. بیکاری جوانان و ... . بجای این نمایش‌‌های الکی وظایفتون رو درست انجام بدین و شادی و نشاط رو به جامعه برگردونین. تقویم غم زده رو اصلاحش کنین
چرت و پرت ربط چی به چی
مثه بورس اول شروع کردید به جریان سازی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
بهترین توصیفی که میشد کرد همین بود. اقا میخواین یه تصمیم بگیرین، بگیرین. چرا آسمون ریسمون می بافین؟ ولی بعدا اثراتش رو توی مصرف انرژی خواهید دید. در ضمن روحیه ما با تغییر ساعت هیچیش نمیشه.با گرونی چیزیش میشه
ایران هنوز ظرفیت دموکراسی پیدا نکرده
همون عهد قجر
یک طرح بی خود که مضرات و معایبش از محاسن آن بیشتره . بهتره که در کشور ماه هم لغو بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
من هم موافق هستم. واقعا طرح بی خودیه. ضررش بیشتر از نفعشه
کاری بی فایده ست و همه ناراضی. از آنجایی که ساعت امری قراردادی است پیشنهاد این است که نمایندگان محترم تصویب کنند که ساعت کشور یک بار و برای همیشه تنها نیم ساعت به جلو کشیده شود و برای همیشه ثابت بماند. مزایای این کار:
۱- اختلاف زمستان و تابستان را کم می کند.
۲- ساعت کشور با تمام کشورها ( به جز دو یا سه تا کشور) هماهنگ و روند می شود.توضیح اینکه اختلاف ساعت تمام کشورها بجز چند کشور با ساعت گرینویچ روند است.
۳_ در مبادلات و تعاملات با جهان دچار سردرگمی نمی شویم.
۴_ ساعت کشورهای دیگر بهتر در خاطر می ماند مثلاً پیگیری ساعت پرواز هواپیماها، پیگیری اخبار و ... خیلی آسان می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
یک پیشنهاد درست و منطقی
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
پیشنهاد خوبی است
اقای نمایندگان با عقل مجلس هزاران مطالعه دیگر در زمینه های مختلف علم وجود دارد شما به کدومش عمل کردین که حالا نتیجه یه تحقیق رو مبنا قرار میدین. از خدای خودتان میزان عقلی را دعا کنید ....
ای را میدانند بازهم ساعات را تغییر میدهند
چه عجب!
امیدوارم آمریکاِیی ها هم در این مورد مانند اروپائیان تصمیم عاقلانه بگیرند تا مسوولین مقلد ما هم قانع شده و دست از این آسیب به روح و روان مردم بردارند بیست سال است تغییر فصول را درک نکردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
اروپایی ها هم عوض میکنن. فقط شماها هستید که با کل عالم و آدم تو کره زمین مخالفید
یعنی می خواین ساعت رو تغییر بدین دلیل علمی هم میارین
بابا این یه قرار داده همین
اگر فکر سلامتی مردم هستید دست از سرشون بردارید در اون مجلس و تخته کنید
خدایا کی میشه اسفند ۱۴۰۲ تا از شر این افراد راحت بشیم
تغییر ساعت قانون مجلس هفتم (اصولگرا) هست
تلگرام هم میخواستن فیلتر کنن شروع کردن گرم شدن کره زمین ، افزایش جرم و جنایت ، قیمت گوشت و .. رو مرتبط کردند به تلگرام
مسئولین مملکت ما فقط انگار برای مردم آزاری دنبال پست و مقام هستند. یادم هست در کتاب تاریخ خوانده بودم که در قبل از انقلاب ساعت رسمی یک ساعت جلو کشیده می شد. آن موقع مردم می گفتند ساعت شاهنشاهی و زمان واقعی را می گفتند ساعت اسلامی. حالا بعد از سالها رسیدند به آن زمان.
کشیدن جلو و عقب ساعت هیچ دردی را دوا نمی کند . فقط برنامه های صبح و ظهر و شام را به هم می ریزد. دیر می خوابیم و چون دیرمی خوابیم به خاطر ساعات برنامه های تلویزیون نماز صبح هم طبعا قضا خواهد شد.
دولت فکر این چیزها را کرده؟
ی کار مثبت مجلس کرده باشه همینه... عقب و جلو کشیدن ساعت فصلی. یک طرح بی خود و اعصاب خورد کن
من با این کار مجلس به شدت موافقم. خدا کنه به حالت قبلی برگرده
با سلام
بنده یکی از نفراتی هستم که طی این چند سال میانگین روند مصرف برق را بطور شخصی چک کرده ام هیچ اتفاقی در خروجی مصرف و بهینه سازی مصرف نیافتاده است و از طرفی این تغییر ساعت باعث بهم خوردن خلق و خوی افراد و خشن و عصبی شدن و تشدید بسیاری بیماریهای بدون دلیل در افراد به نظر یک کار عقلانی و خداپسندانه است که این حرکت منسوخ شود و احساس سلامت روحی و جسمی به مردم بازگردد.
بهترین تصمیم مجلس همینه
شما که در نهایت با هزیته کرد از بیت المال این کارو میخاید انجام بدین و قانون فعلی رو بنام خودتون تغییر بدین
لااقل ساعت محلی تعریف کنید که هر استان برای خودش ساعات اداریشو تنظیم کنه
اینجوری یکی تو مشهد تو تاریکی قبل از طلوع مجبور نمیشه سر کارش حاضر بشه و از اونطرف هم یکی تو خوزستان تو تاریکی شب مجبور نیست به منزل برگرده
باز توپخانه تبلیغاتی جناح حاکم جهت تصویب طرح تغییر ساعت به راه افتاد
نه که توو همه چی خوب و درجه یک هستیم فقط تغییر ساعت باعث افسردگی و سکته قلبی ما میشه. اینقدر بدبختی و فقر و نداری و مشکل توو این مملکت داریم که تغییر ساعت برامون تفریح محسوب میشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار