بازدید 4985

تأثیر صداهای ناشی از انفجار مواد محترقه بر حیوانات

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: آلودگی هوا، صدا و نور حاصل از انفجار مواد محترقه غیرمتعارف، بر موجودات زنده شهر اثرات مخربی دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 16 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، «شینا انصاری» شامگاه دوشنبه اظهار داشت: استفاده از مواد منفجره و محترقه باعث ایجاد مشکل برای موجودات شهری می شود.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری سنت قدیم و جشن پدران ما باعث مرگ ومیر حیوانات نمی شد، گفت: با توجه به اینکه در آستانه فصل بهار و تخمگذاری پرندگان هستیم، بنابراین ایجاد فضای امن برای آنها به منظور لانه‌گزینی و تخمگذاری اهمیت زیادی دارد چراکه بسیاری از پرندگان با صدای وحشتناک ترقه‌ها در این شب لانه‌های خود را ترک می‌کنند و ممکن هست به دلیل حس ناامنی برای همیشه آن محل و منطقه را ترک کنند.

انصاری ادامه داد: تهران به لحاظ جغرافیایی یکی از کریدورهای عبوری مهم پرندگان است و یکی از نقاطی است که از لحاظ تنوع پرنده در مسیر مهاجرت شناخته شده و این روزها دقیقا زمانی است که خیلی از پرندگان در حال مهاجرت بهاره‌شان هستند به این مفهوم که از عرض‌های جنوبی به سمت عرض‌های شمالی پرواز می‌کنند و سرو صدای چهارشنبه سوری باعث اختلال در روند طبیعی حرکت این پرندگان می شود.

وی افزود: همینطور نور شدید و آتش بازی‌های این شب سیستم عصبی موجودات شهری از جمله پرندگان، گربه‌ها و سگ‌ها را بهم می ریزد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان در این روز مراقبت کافی و لازم را داشته باشند و حتی الامکان از حضور طولانی مدت در مکان هایی با آلودگی صوتی بالا خودداری کنند.

انصاری ابراز امیدواری کرد: با تاسی از جشن باستانی پدرانمان، چهارشنبه سوری بدون آسیب جانی و بدور از هرگونه آلودگی محیط زیست و عوارض برای سایر موجودات زنده برگزار کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر