بازدید 10201
۲
مدیرعامل رینگ سازی مشهد در نشست خبری مطرح كرد/

جهش توليد در رینگ سازی مشهد معنا شد/ 300 درصد رشد توليد و سودآوری در سال 99 / چشم انداز فروش بالای 2000 ميليارد تومان در 1400

جديدترين گزارش ارائه شده توسط مديرعامل شركت رينگ سازی مشهد حاكی است اين شركت در سال جهش توليد، به رشد 300 درصدی در توليد و سودآوری رسيده و بعد از نيم قرن افتخارآفرينی در صنعت كشور، به باشگاه شركت های 1000 ميلياردی وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 15 March 2021

جهش توليد در رینگ سازی مشهد معنا شد/ 300 درصد رشد توليد و سودآوری در سال 99 / چشم انداز فروش بالای 2000 ميليارد تومان در 1400

به گزارش خبرگزاری تابناک، مهندس «مسعود هِدِشی» مديرعامل و عضو هيات مديره شركت رينگ سازي مشهد در نشست خبري آنلاين با خبرنگاران ، به تشريح عملكرد و برنامه اين شركت در سال 99 و پروژه هاي در دست اجرا و توسعه اي آن براي سال 1400 پرداخت.

توليد 60 درصد رينگ‌های تيوبلس ناوگان تجاری كشور در رينگ سازی مشهد

مهندس هدشی در ابتدا با اشاره به سال جهش توليد خاطرنشان ساخت: در سال 99 كه حسب فرمايش مقام معظم رهبري (دامه بركاته) سال جهش توليد نامگذاري شد، عليرغم بحران هاي شديد و بسيار تاثيرگذار ناشي از شيوع كرونا، شركت رينگ سازي و پرسنل خدوم آن نه تنها عرصه توليد و خدمت رساني به صنعت و اقتصاد كشور را متوقف نكردند بلكه با تلاش دو چندان رشد قابل توجه و چشمگيري را در تمامي شاخص هاي توليد كسب كردند.
به گفته وي، اوج تلاش شركت رينگ سازي در سال 99 در حوزه تامين رينگ هاي تيوبلس ناوگان تجاري كشور با ثبت ركورد 220 هزار حلقه ارسال، معادل بيش از 60 درصد نياز كل كشور بود كه در مدت مشابه به سال گذشته اين رقم رشد بيش از 2 برابري را نشان مي دهد.

عضو هيات مديره رينگ سازي مشهد در ادامه تاكيد كرد: در شاخص فروش رشد حدود 3 برابر نسبت به سال 98 محقق كرديم كه به لطف پروردگار همين امر سبب پيوستن رينگ سازي مشهد به باشگاه شركت هاي 1000 ميلياردي كشور شد كه در اين نشست جزئيات كامل آن را ارائه خواهم كرد.

مهندس هدشي با اشاره برگزاري انتخابات شوراي اسلامي كار در شركت رينگ سازي مشهد كه نقش خوبي در حمايت از كارگران و همراهي با برنامه هاي مديريت دارند، يادآور شد: در گذشته ساختار رينگ سازي متعلق به دولت و ايران خودرو بود، تنها توليد كننده رينگ سازي ماشين سنگين بوده ولي تعطيل شده بود، سالانه 2.5 ميليون دلار صادرات داشت كه متوقف شده بود. متاسفانه تيراژ خودرو با آمدن ترامپ 40 درصد كاهش يافت ولي در رينگ سازي مشهد سه كار بزرگ صورت گرفت.

وي افزود: اول اينكه تعداد 200 نفر از پرسنل قرارداد تامين نيرو داشتند كه زير نظر يك شركتي ديگر بعنوان نيروي پيمانكار در رينگ سازي مشغول به كار بودند، اين افراد خدمات حقوقي خوبي نداشتند و نگران بودند، با رويكرد جديد در سال 1397 ، همه اين افراد تبديل وضعيت شدند.

مهندس هدشي گفت: دوم اينكه در طول 3 سال گذشته افرادي كه از نظر كاري ، دقت و عملكرد خوبي داشتند ، به هيچ وجه تعديل نشده اند اما در عين حال تعدادي انگشت شمار از افرادي كه عملكرد نامناسبي داشتند و در مهلت تعيين شده نتوانستند عملكرد قابل قبولي در كار داشته باشند، تعديل شدند.

عضو هيات مديره رينگ سازي در ادامه يادآور شد: سوم اينكه طبق آمارهاي ارائه شده سالانه يك ميليون خودرو توليد مي‌شود ولي 22 ميليون خودرو كف خيابان است، در همين راستا رينگ سازي مشهد در حوزه اقلام يدك، تامين را آغاز كرده است.

به گفته هدشي، 90 درصد فروش رينگ سازي ساپكو بوده و 10 درصد ساير، شركت رينگ سازي مشهد ضمن حفظ ساپكو، پروژه هاي خودرو سازي سنگين غير ساپكو، بازار يدك و حوزه رينگ هاي خودرو سنگين را نيز بدست گرفت. ماحصل اين اتفاقات اين شد كه در حال حاضر 50 درصد فروش محصولات رينگ سازي وابسته به ايران خودرو و 50 درصد حوزه آزاد و بازارهاي جديد است، در همين راستا بيش از 300 نفر نيز جذب پرسنل داشته‌ايم.

جهش 300 درصدی رينگ سازی مشهد در توليد و سودآوری سال 99

مديرعامل رينگ سازي مشهد در ادامه با تاكيد بر جهش 300 درصدي در توليد و سودآوري يادآور شد: در سال 98 ، شركت رينگ سازي مشهد حدود 300 ميليارد تومان فروش محصول داشت ، در سال 99 حدود 950 ميليارد تومان فروش محصول داشته است و اين شركت طي 3 سال گذشته نيز حدود 300 نفر جذب نيرو داشته است. تنها در سال 99 ، 110 نفر نيروي كار رينگ سازي مشهد بازنشسته شده اند و در اين شركت نزديك به 400 نفر نيرو بعد از واگذاري جذب كار شده اند.

هدشي تأكيد كرد كه در سال 1400 نيز طبق برنامه هاي تدارك ديده شده، 1600 ميليارد تومان فروش در سامانه كُدال رخ خواهد داد كه اين امر بدون 2 پروژه توليد درب خودرو و تريلرسازي است. تركيب اين 2 پروژه ، شركت رينگ سازي را به فروش بالاي 2000 ميليارد تومان خواهد رساند. برآوردمان اين است كه در سال 1400 ، بدون درنظر گرفتن 2 پروژه فوق ، حدود 150 نفر نيرو جذب رينگ سازي شوند و اگر 2 پروژه درب خودرو و تريلر سازي اجرا شوند، نزديك به 250 نفر نيرو جذب خواهند شد.

پروژه خط توليد تاير در سايت بينالود با سرمايه 800 ميليارد تومانی

هدشي در ادامه نشست خبري خود با اشاره به پروژه توليد تاير در بينالود گفت: از پروژه هاي طراحي شده براي سال 1400 ، راه اندازي خط توليد تاير در سايت بينالود است كه 800 ميليارد تومان سرمايه گذاري مستقيم و ثابت دارد و نزديك به 600 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد كرد. 4 شركت گروه صنعتي پارت لاستيك درگير اين پروژه هستند ، يك مگاپروژه استاني است كه در سطح استاندار پيگيري مي شود ، توافقنامه اي بين فرماندار مشهد، نماينده مجلس، نماينده ولي فقيه در مشهد ، و گروه صنعتي پارت لاستيك با عامليت بانك صنعت و معدن منعقد شده كه بخشي از زمين اين پروژه نيز خريداري شده است.

خروج رينگ سازی مشهد از زيان انباشته در سال 99 و توزيع سود بين سهامداران

عضو هيات مديره رينگ سازي در ادامه با اشاره به سودآوري رينگ سازي پس از واگذاري افزود: در زمان واگذاري ، شركت رينگ سازي با 21 ميليارد تومان زيان انباشته و سرمايه ثبتي 44.5 ميليارد تومان نزديك به ماده 141 و ورشكستگي بود، اما الحمدالله با زحمات تيم مديريتي و تلاش پرسنل ، زيان انباشته در سال 99 كاملاً حذف شده و شركت تا پايان سال ، سود هم شناسايي كرده است و بعد از مدتها در رينگ سازي توزيع سود خواهيم داشت.

اجرای قريب‌الوقوع پروژه مونتاژ درب خودرو در سايت بينالود با سرمايه 50 ميليارد تومانی

وي افزود: شركت رينگ سازی هم در سودآوری، هم افزايش اشتغال ، هم جلوگيري از خروج ارز كه اقلام حوزه سنگين از كشورهاي چين و تركيه تامين مي شده، توليد بومي و كارآفريني را معنا بخشيد.

مسعود هدشي در ادامه توضيحاتي درباره سايت بينالود ارائه و خاطرنشان كرد: ماليكت و ماشين آلات مونتاژ بدنه در سايت بينالود در اختيار ايران خودرو بود، ماشين آلات در سال 98 از ايران خودرو خريداري شد، سوله 15 هزار متري و كارخانه هم خريداري و مالكيت آن به رينگ سازي واگذار شد كه پروژه توسعه بعدي در بينالود خواهد بود.

كارآفرين برتر استان خراسان رضوي گفت: با اجراي اين پروژه ، شركت رينگ سازي در سايت بينالود هم از آن منطقه محروميت زدايي مي شود و هم به صورت مستقيم و غير مستقيم اشتغال زايي صورت خواهد گرفت. در اين پروژه سرمايه گذاري بالغ بر 50 ميليارد تومان جهت توسعه خط مونتاژ درب خودرو در سايت بينالود براي سال آينده در نظر گرفته شده است.

تامين ورق فولادی، محدوديت منابع بانكی، ذينفع واحد در گروههای صنعتي توليدی 3 معظل اصلي رينگ سازی

عضو هيات مديره رينگ سازي در ادامه برخي از مشكلات پيش روي صنعت رينگ سازي را تامين ورق برشمرد و گفت: سهميه بندي ورق و عدم تامين ورق فولادي براي رينگ سازي چالش زاست، ماجرا اينگونه است كه به شركت ها بر مبناي سهميه سال هاي 97 و 98 در سال 99 ورق اختصاص دادند، حال آنكه رينگ سازي در توليد جهش قابل توجهي داشت، در سالي كه مزين به نام جهش توليد است، معظل تامين ورق همچنان پابرجاست و رينگ سازي نيز به شدت متضرر شد.

هدشي محدوديت منابع بانكي را از ديگر معظلات رينگ سازي مشهد برشمرد و افزود: بحران دوم در رينگ سازي مشهد، محدوديت منابع بانكي است، از نظر منابع مالي بانك هاي استان، سقف اعتباري خيلي پاييني دارند و براي شركتي كه ماهيانه حداقل 50 ميليارد تومان بايد گشايش اعتبار كند، بي فايده است و لازم است بانكها براي شركت هاي بزرگ سقف اعتبار بالاتري در نظر بگيرند.

مديرعامل رينگ سازي مشهد، چالش ذينفع واحد در گروههاي توليدي صنعتي را از ديگر مشكلات اين صنعت نام برد و خاطرنشان ساخت: وقتي شركتي مجموعه سهامداران مشتركي بين شركتها داشته باشد، سقف اعتباري با عنوان ذينفع واحد اعتبار را كم مي كنند، اين موضوع از نظر كنترلي درست است اما وقتي گروهي 10 شركت داشته باشد ، ميزان اعتبارش بسيار كمتر از يك شركت واحد است، بنابراين رينگ سازي هم بدليل ذينفع واحد بودن با پارت لاستيك اعتبار كمتري مي تواند جذب كند.

هدشي مشكل چهارم را بافت شهري محور غرب مشهد برشمرد و توضيح داد: رينگ سازي مشهد 130 هزار متر فضاي زمين دارد، 55 هزار متر سوله توليدي دارد و براي توسعه پروژه هاي توليدي همين زمين كافي است اما از آنجا كه شهر مشهد در نزديكي اين مكان واقع شده و بافت شهري توسعه يافته، علنا نمي توانيم حرف از توسعه بزنيم.

وي افزود: پولي كه بايد صرف توليد و افزايش تكنولوژي بشود، صرف زمين كارخانه و ... مي شود و محور غرب مشهد و اينكه شهر مشهد به محل رينگ سازي نزديك شده علنا اجازه توسعه و ساخت و ساز در فضاي فعلي را نمي دهند كه اين ماجرا، بخشي از سرمايه شركت را صرف زمين و ساخت سوله مي كند.

مديرعامل رينگ سازي مشهد گفت: ما در رينگ سازي 55 هزار متر سوله داريم و انتقال آن به شهرك هاي صنعتي مشكل است وشرايط لازم هم ندارد و علناً فضاي توسعه اي ما گرفته شده است. اين معظل دامن گير صنايع مشهد شده و هنوز چاره خاصي انديشيده نشده است.

وي در ادامه با اشاره به هزينه 50 ميليارد توماني لجستيكي رينگ سازي در سال ، خاطر نشان كرد: ما معتقد هستيم بيش از آنكه از تحريم هاي بين المللي آسيب ديده باشيم، درگير تحريم هاي داخلي و قوانين دست و پاگير هستيم كه اميدواريم در سال آينده با همت همه جانبه مديران كلان كشور در راستاي حمايت از توليد داخلي، به روزهاي بهتري در اقتصاد كشور برسيم و رينگ سازي مشهد هم بتواند با عنايت خداوند و تلاش شبانه روزي همه پرسنل خود، همچون نيم قرن فعاليت پرافتخار در صنعت كشور، در ادامه راه نيز خدمتگزار صنعت، عرصه توليد و اقتصاد ايران باشد.

به گفته هدشی، در این زمانه سرنوشت ساز که همت ورزیدن برای ترویج فرهنگ کارآفرینی، تداوم تولید و تشویق همگان به مصرف محصولات داخلی عزمی پولادین می طلبد، شرکت رينگ سازي با طراحی و تدوین راهكارهای تامین قطعات خودرويي و تولید مداوم ، حضور در سنگر اقتصادی را به نمایش گذاشته و گامی بزرگ در راستای عمل به نسخه بی بدیل اقتصاد مقاومتی و با هدف عبور کشور از گردنه های سخت و دشوار پیش رو برداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خدا قوت به صنعت گر مشهدي كه با اينهمه چالش در عرصه صنعت، اينگونه كارنامه درخشاني دارند
سلام .تمایل خریداران خودرو به رینگ فولادی بسیار کم شده واکثرا رینگ الومینیوم را ترجیح میدهند .پس تولید رینگ آلومینیوم (اسپت) با طرحهای زیبا ومتنوع رادر دستور کار قار دهید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار