بازدید 14173
رونمایی قریب الوقوع از سومین واکسن کووید ۱۹ «تولید ایران»

چند نکته درباره واکسن «MIVAC» که به زودی رونمایی و وارد کارآزمایی بالینی می‌شود

این واکسن که پیشتر با نام "واکسن شهید فخری زاده" توسط برخی مسئولان معرفی شده، واکسنی از نوع ویروس غیرفعال شده است که در دهم اسفندماه امسال، موفق به دریافت مصوبه اخلاق در پژوهش از سازمان غذا و دارو شده است؛ واکسنی دو دوزی که قرار است به شیوه دوسوکور با کنترل پلاسبو مورد مطالعه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 14 March 2021
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت از رونمایی رسمی سومین واکسن تولیدی کشورمان برای کووید ۱۹ در روز سه شنبه این هفته خبر داد؛ واکسنی که قصد داریم در ادامه نیم نگاهی به آن بیندازیم.

به گزارش «تابناک»؛ پس از ورود دو واکسنِ ایرانی «کووبرکت» (محصول موسسه برکت وابسته به ستاد فرمان اجرایی امام (ره)) و «کووپارس» (محصول موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی) به مرحله کارآزمایی بالینی، به زودی سومین واکسن تولیدی کشورمان برای بیماری کووید ۱۹ نیز رونمایی و وارد مرحله آزمایش‌های انسانی خواهد شد؛ واکسنی با نام «MIVAC» که ظاهرا قرار است «سپند» خوانده شود.
 
چند نکته درباره واکسن «MIVAC» که به زودی رونمایی و وارد کارآزمایی بالینی می‌شود

این نامی است که وزیر بهداشت در سخنان امروزش در مراسم رونمایی از سامانه‌های نوین بیمارستانی سیار تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه از آن استفاده کرد و افزود: «واکسن سپند همان واکسنی است که تولید آن با فعالیت شهید فخری زاده و تیم او از مدت‌ها پیش در وزارت دفاع شروع شده بود و اکنون به مرحله فاز مطالعه انسانی رسیده است. در مراسم رونمایی و آغاز مطالعه انسانی این واکسن خواهم گفت که در ماه‌های آینده در عرصه بین المللی چه افتخاری را در عرصه تولید واکسن کرونا کسب خواهیم کرد.»

سپند که برگرفته و مخفف «سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی» وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است، محصول شرکت «میلاد دارو نور» در زیرمجموعه این وزارت خانه است؛ شرکتی که اخیرا با انتشار یک آگهی رسمی، «تولید واکسن و مواد و فرآورده‌های بیولوژیک و مواد اولیه تولید واکسن» و همچنین «تولید و تجاری سازی کلیه محصولات مختلف در زمینه پزشکی اعم از تولید کیت‌های تشخیص و آزمایشگاهی جهت کاربرد در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، ژنتیک و تشخیص طبی کشور» را به فعالیت هایش افزوده است.
 
چند نکته درباره واکسن «MIVAC» که به زودی رونمایی و وارد کارآزمایی بالینی می‌شود

این واکسن که پیشتر با نام "واکسن شهید فخری زاده" توسط برخی مسئولان معرفی شده و ظاهرا قرار بوده «FakhraVac» نامیده شود، واکسنی از نوع ویروس غیرفعال شده (که به اشتباه، ویروس کشته شده گفته می‌شود) است که در دهم اسفندماه امسال موفق به دریافت مصوبه اخلاق در پژوهش از سازمان غذا و دارو شده است؛ واکسنی دو دوزی که قرار است به شیوه دوسوکور با کنترل پلاسبو مورد مطالعه قرار گیرد و برای فاز نخست به ۱۳۵ داوطلب تزریق خواهد شد.

چند نکته درباره واکسن «MIVAC» که به زودی رونمایی و وارد کارآزمایی بالینی می‌شود
مجوز فاز یک و کد اخلاق
(برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید)
این شروع راهی است که اگر در همه مراحل با موفقیت طی شود، در تابستان ۱۴۰۰ می‌توان تولید این واکسن را آغاز کرد. این را محمد کریمی‌نیا، معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفته و تاکید کرده: «از اوایل فروردین تحقیقات روی این واکسن را آغاز کردند. این کار مراحل مختلفی را تحت نظر سازمان غذا و دارو طی کرد و خوشبختانه مراحل پیش بالینی بر روی چهار حیوان موش، خوکچه هندی، خرگوش و میمون به خوبی طی شد و تاییدیه مربوطه را دریافت کرد و به سازمان غذا و دارو ارسال شد.

مجوز ورود به فاز انسانی واکسن کرونا شهید فخری زاده دریافت شده است و پیش بینی می‌شود این واکسن پس از پیمودن مراحل بالینی، مرداد ۱۴۰۰ به تولید انبوه برسد. همزمان در کنار طی شدن این مراحل زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن شهید فخری‌زاده فراهم شده است و خط تولید واکسن دقیق و حرفه‌ای توسط وزارت دفاع طراحی شد تا این واکسن به تولید انبوه برسد.»
 
چند نکته درباره واکسن «MIVAC» که به زودی رونمایی و وارد کارآزمایی بالینی می‌شود
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
واکسن فخری زاده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدایااااا ما چه گناهی کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط در حال رو نمایی هستید فعلا یکی از همون واکسن هایی که تو دنیا استفاده میشه بیارید. که نخواهید آورد شما منتظرید مردم به ایمنی گروهی برسند اونوقت بگید دیگه نیازی به واکسن نیست هفتاد درصد مردم مبتلا شدن میگی نه نگاه کن
همه کاره هیچ کاره هست
کووپارس؟ مگه تو این کشور فقط پارسها زندگی میکنن. پس غیرفارسها چی؟ چرا ایران نه؟
تاکنون و در پنجاه و پنجمین روز واکسیناسیون عمومی در ترکیه نیز، 7 میلیون و 891 هزار نفر واکسینه شده اند. همچنین از روز گذشته 3 میلیون و 72 هزار نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند که در مجموع 10 میلیون و 964 هزار دوز واکسن را شامل می شود.
این واکسن ظاهرا با شیوه قدیمی تولید واکسن تهیه می شود که
۱. کارایی کاملی ندارد
۲. تولیدات مضر مقاومت. بدن که با ویروس کرونا تولید میشود را هم همراه دارد،یعنی صدمه زدن به ارگانهای دیگر!
این واکسن ظاهرا با شیوه قدیمی تولید واکسن تهیه می شود که
۱. کارایی کاملی ندارد
۲. تولیدات مضر مقاومت. بدن که با ویروس کرونا تولید میشود را هم همراه دارد،یعنی صدمه زدن به ارگانهای دیگر!
تمام کشورها حداقل ۵۰ درصد مردمش واکسینه شدند اینها هنوز دنبال اخبار بی پایه واساس هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اگر بگردی فقط دوتا کشور هست که از ۵۰ درصد رد شده بقیه زیر ۲۰ پ یا زیر ۵ درصد هستن
حالا دیگه بخاطر بودجه گرفتن همه واکسن ساز شدن
خدا رحم کنه
حالا یعنی چی؟ اگه مجوز فاز یک و کد اخلاق این را بزنیم تو بازویمان ذر برابر کرونا مصون میشیم؟
به جای این وعده های سر خرمن برایمان واکسن بخرید. مانند 122 کشور جهان که تا امروز به 360 میلیون نفر از شهروندانشان واکسن زده اند. هر روز تعلل شما باعث مرگ مردم می شود. می فهمید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل