بازدید 11004
پیمانه اقتصادی

افزایش قیمت نفت ایران در اسفند/ رشد اقتصادی ۹ ماهه به روایت بانک مرکزی/ مقام مسئول: اوضاع بازار میوه، روغن و شکر خوب است/ دلیل امیدواری افزایشی‌های بازار دلار چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ آیا قیمت‌های موجود در بورس طبیعی و جذاب است؟ پیش بینی تحلیلگران از قیمت طلا، افت دلار در معاملات جهانی، ارزش بازار بیتکوین از ۱۱۰۰ میلیارد دلار گذشت! تولید ۳ قلم لوازم بزرگ‌خانگی از مرز ۴ میلیون دستگاه گذشت و بهبود وضعیت مسافرت‌های هوایی از نیمه دوم ۲۰۲۱ را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ 14 March 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ آیا قیمت‌های موجود در بورس طبیعی و جذاب است؟ پیش بینی تحلیلگران از قیمت طلا، افت دلار در معاملات جهانی، ارزش بازار بیتکوین از ۱۱۰۰ میلیارد دلار گذشت! تولید ۳ قلم لوازم بزرگ‌ خانگی از مرز ۴ میلیون دستگاه گذشت و بهبود وضعیت مسافرت‌های هوایی از نیمه دوم ۲۰۲۱ را در بر دارد.

رشد اقتصادی ۹ماهه به روایت بانک مرکزی

بر اساس محاسبات مقدماتی اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه و (به قیمت های ثابت سال ۱۳۹۰) در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ به عدد ۴۸۰۶.۳ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به میزان ۲.۲ درصد افزایش یافته است. لازم به ذکر است، رشد تولید ناخالص داخلی در فصل بهار سال جاری ۲.۹- درصد بود که این رقم در فصول تابستان و پاییز به ترتیب به ۵.۲  و ۳.۹ درصد افزایش یافته است. رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت نیز که در فصل بهار سال جاری معادل ۰.۶- درصد بود، در فصول تابستان و پاییز سال ۱۳۹۹ به ترتیب به ۳.۲  و ۲.۹ درصد افزایش یافته است. بر این اساس رشد اقتصادی بدون نفت کشور در ۹ ماهه سال جاری معادل ۱.۹ درصد برآورد شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۹۰ تومان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۲ درصد معادل ۱۶۵ هزار و ۲۲۶ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۳۴ تومان رسیده است. /نبض بورس

ارزش واقعی سهام عدالت امروز چقدر شد؟

آیا قیمت های موجود در بورس طبیعی و جذاب است؟

امیرعلی امیرباقری کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در مورد بازار سرمایه، سرمایه گذاران و سایر فعالان بازار باید به این موضوع آگاه باشند که این بازار از ابتدا با ریسک های زیادی همراه بوده است، افزود: افراد نمی توانند از این بازار، سود بدون ریسک را  کسب کنند و سرمایه گذاران به هیچ عنوان نباید به روندهایی که هر چند سال یکبار در بازار رخ می دهد استناد و همیشه با تکیه بر آن روندها به بازار نگاه کنند. امیر باقری با بیان اینکه این روزها سوالی ذهن اکثر فعالان بازار را به  خود مشغول کرده است مبنی بر اینکه آیا اکنون قیمت های موجود در بازار طبیعی و جذاب است یا خیر، گفت: مطرح شدن چنین سوال هایی در بازار از اساس اشتباه است، زیرا یکی از مهمترین شاخص‌های ارزش‌گذاری برای سهام، نرخ بازده مورد انتظار است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این موضوع با توجه به ریسک پذیری افراد متغیر است، ادامه داد: در بازار همیشه شاهد خریدار و فروشنده هستیم، در این بازار خریدار تصور می کند که قیمت ها جذاب است و برعکس فروشنده چنین تصوری را دارد که قیمت ها به بالاتر از ارزش ذاتی خود رسیدند؛ بنابراین، با توجه به چنین مسائلی نرخ بازده مورد انتظار و افق زمانی سرمایه گذاری بین سرمایه گذاران متفاوت است. ممکن است موقعیت بازار سرمایه از نظر برخی افراد چندان ارزشمند نباشد و در مقابل شخصی دیگر معتقد باشد که این بازار در موقعیت فعلی برای سرمایه گذاری ارزشمند است؛ بنابراین اینکه اعلام می شود اکنون قیمت ها در بازار بسیار جذاب است و افراد می توانند بدون هیچ تحلیلی خرید کنند تحلیل درستی نیست.

امیرباقری با اشاره به اینکه بازار سرمایه وجود چنین پارادایم هایی را در بازار قبول ندارد و اگر قرار باشد به دنبال قیمت گذاری دستوری پیش رود دیگر شاهد معاملات معقول در بازار نخواهیم بود، اظهار داشت: با وجود قیمت گذاری دستوری دیگر بازار نمی تواند در میان مدت و بلندمدت به سمت کارایی پیش رود. این تصور باید اصلاح شود و افراد بدانند سودآوری در بازار سرمایه کوتاه مدت و برای یک یا دو روز نیست؛ سرمایه گذاران باید برای سرمایه گذاری در بورس دید بلندمدت داشته باشند و همچنین لازم است تا میزان ریسک آنها مشخص شود.

پیش بینی تحلیلگران از قیمت طلا

با تحکیم قیمت اونس طلا در بالای مرز ۱۷۰۰ دلار، احساسات منفی در بازار تغییر کرده و تحلیلگران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز رسیدن طلا به کف قیمت کوتاه مدت را پیش بینی کردند. به گزارش ایسنا، با بهبود قیمت اونس طلا از پایین ترین حد ۱۰ هفته گذشته، نظرات به شدت منفی در میان سرمایه گذاران غیرحرفه ای تغییر کرد اما تحلیلگران در خصوص روند قیمت طلا تنها یک رای اختلاف داشتند. نظرات پیچیده درباره طلا پس از یک هفته جالب برای این فلز ارزشمند پیش آمد. سرمایه گذاران هفته گذشته در تلاش برای هضم تاثیر رشد قیمت های نفت و دریافت چک های ۱۴۰۰ دلاری توسط شهروندان آمریکایی تا پایان ماه جاری پس از تصویب بسته کمک اقتصادی پیشنهادی دولت بایدن در کنگره بر بازار طلا بودند. بسیاری از تحلیلگران اظهار کردند که جدیدترین بسته کمک اقتصادی از قیمت طلا در بلندمدت حمایت خواهد کرد. با این حال برخی دیگر به این موضوع اشاره کردند که لایحه هزینه اخیر، انتظارات برای رشد اقتصادی را تقویت کرده و باعث صعود بازارهای سهام و بالاتر رفتن بازده اوراق قرضه می شود.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: این که طلا پس از تصویب بسته کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری بالاتر نرفته است، مایوس کننده است. اگر طلا نتواند تحت تاثیر این رویداد بالا برود، نمی دانم چه عاملی باعث صعود این فلز ارزشمند خواهد شد. طلا خوب به نظر نمی رسد اما من درباره طلا در هفته جاری نظر خنثی دارم و در حال حاضر نمی خواهم خریدار باشم اما با همه این نقدینگی که قرار است وارد بازار شود، مایل نیستم فروشنده هم باشم. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۳۸ درصد به افزایش قیمت طلا و پنج نفر معادل ۳۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و به همین تعداد نظر خنثی داشتند. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیر حرفه ای، ۱۶۱۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰۰۳ نفر معادل ۶۲ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۶۴ نفر معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۲۴۴ نفر معادل ۱۵ درصد نظر خنثی داشتند. نه تنها اکثر قابل توجه سرمایه گذاران غیرحرفه ای که در این نظرسنجی شرکت کردند، نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین بودند بلکه مشارکت آنها در نظرسنجی به بالاترین میزان در یک ماه اخیر رسید.

افزایش قیمت نفت ایران در اسفند

سازمان کشور‌های تولید کننده و عرضه کننده نفت، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد: متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه فوریه ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹) با ۶ دلار و ۲۸ سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن به ۶۰.۶۶ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه ژانویه ۵۴.۳۸ دلار به فروش رسیده بود. سبد نفتی ایران تا این زمان از سال جاری میلادی به طور متوسط ۵۷.۵۲ دلار در هر بشکه فروخته شده است. قیمت نفت ایران در ماه فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) نزدیک به ۱۰ دلار کاهش یافته بود. فوریه، ماهی بود که بیشتر جهان پس از چین، درگیر شیوع ویروس کووید ۱۹ شده بود.

افت دلار در معاملات جهانی

ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کمی کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۶۶۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزش بازار بیتکوین از ۱۱۰۰ میلیارد دلار گذشت!

مجموع ارزش بازار بیتکوین به رکورد ۱۱۱۶ میلیارد دلار رسید. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روند ورود سرمایه های جدید به بازار ارزهای دیجیتالی در روزهای اخیر صعود قابل توجهی داشته است. از ابتدای امسال بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی به دلیل تمایل مردم به استفاده از روش های نوین پرداخت به ویژه در شرایط کرونایی رشد چشمگیری داشته اند و بیتکوین طبق برخی از تحلیل ها این پتانسیل را خواهد داشت که قله ۱۰۰ هزار دلاری را در سال جاری فتح کند.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۹ هزار و ۷۹۸.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۶۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۸۸.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۳ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۶۰ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۶.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۲ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۳ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد کاهش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۷.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۶۷ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۲ درصد کاهش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۲.۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۶۷ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۲۶.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۷.۱۳ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۳۰.۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۹۶ درصد افزایش

مقام مسئول: اوضاع بازار میوه، روغن و شکر خوب است

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی وضعیت بازار میوه، روغن و شکر را با ثبات اعلام کرد. مفتح با تاکید بر شرایط مناسب بازار میوه گفت: در حال حاضر میوه با کیفیت مناسب و قیمت متعادل در حال توزیع است و طبق گزارش های میدانی، هیچ ازدحام جمعیتی در مراکز توزیع و عرضه وجود ندارد. قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به ایجاد شبکه توزیع مستقیم گفت: در مورد میوه شب عید هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد و بازرسی‌ها بر این بازار به صورت ویژه در حال انجام است؛ در مورد روغن نیز میزان تولید در کشور در حد مطلوب است. وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی روغن خام آفتابگردان و روغن پالم تصریح کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق این کالا به خارج از کشور تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

دلیل امیدواری افزایشی‌های بازار دلار چیست؟

گروهی از فعالان، اعتقاد دارند که معامله‌گران در هفته جاری خریدهای خود را بالا خواهند برد. از نگاه این گروه برخی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند که قبل از تعطیلات بخشی از دارایی‌های ریالی خود را تبدیل به طلا و ارز کنند و ریسک زیادی را مرتکب نشوند. در سال‌های قبل بعضا پیش آمده است که قیمت دلار در تعطیلات فروردین دچار افزایش قیمت شده و همین عامل برخی از معامله‌گران را دچار ضرر کرد. به همین دلیل، برخی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند با ریال به تعطیلات نروند و ریسک افزایش احتمالی قیمت در تعطیلات را تا حدی پوشش دهند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ معامله‌گران کاهشی بیشتر بر اثرگذاری یک متغیر بیرونی تاکید دارند و آن هم رفتار بانک مرکزی است. از نگاه آنها، قیمت تسویه و انتهای سال ۹۹ برای بازارساز اهمیت زیادی دارد.‌ از نظر آنها،‌ بازارساز تمام تلاش خود را خواهد کرد که با عرضه ارز، قیمت‌ها را پایین نگه دارد. این گروه اعتقاد دارند که در روزهای قبل نیز نشانه‌هایی از عرضه بازارساز مشاهده شده است. برخی از این افراد،‌ پایین آمدن قیمت دلار در سامانه نیما را به عرضه بازارساز نسبت می‌دهند.

تولید ۳ قلم لوازم بزرگ‌خانگی از مرز ۴ میلیون دستگاه گذشت

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است تولید سه اقلم اصلی لوازم‌خانگی بزرگ یعنی تلویزیون، یخچال‌ و فریزر و ماشین لباس‌شویی در یازده ماهه امسال از مرز چهار میلیون دستگاه گذشت.

بهبود وضعیت مسافرت‌های هوایی از نیمه دوم ۲۰۲۱

به نقل از راشاتودی، رئیس اتحادیه بین‌المللی هوانوردی (یاتا) الکساندر دو جونیاک، گفت: مسافرت هوایی امسال همچنان نسبت به سطح قبل از پاندمی پایین خواهد بود؛ اما نسبت به اواسط ۲۰۲۰ بهبود خواهد یافت. او در مصاحبه با مجله استریت تایمز گفت: بازگشت مسافرت شخصی و تفریحی از نیمه دوم ۲۰۲۱ با باز شدن مرزها به روی جهان‌گردان آغاز خواهد شد. او گفت: ما احتمالاً پس از ماه می یا ژوئن امسال شاهد تغییرات محسوسی در زمینه مسافرت هوایی خواهیم بود. ما از حالا در حال برنامه‌ریزی برای مسیرهای بازگشایی شده و پروتکل‌های مربوط به آنها هستیم. مسافرت شخصی قطعاً بازخواهد گشت اما مسافرت‌های تجاری به ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر برای ریکاوری شدن نیاز خواهند داشت. دو جونیاک گفت: مردم تشنه پرواز، مسافرت و دوباره آزاد شدن هستند. شما تا وقتی چیزی را از دست نداده‌اید قدر آن را نمی‌دانید.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
« قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی وضعیت بازار میوه، روغن و شکر را با ثبات اعلام کرد.»
البته درست میگه ها، چون روغن شده 125/000 تومن، شکر هر کیلو 16/000 تومن، پرتقال 22/000 تومان ، سیب 20/000 تومن و موز 56/000 تومن. چون کسی نمی تونه بخره پس بازار با ثبات شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ایران قبل از دولت روحانی هم تحریم بود
ولی همیشه میزبان فوتبال بودیم
چی شد بعد برجام میزبانی را از ایران گرفتند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
واسه مسولان و خانواده شان همه چیز هست
و خیلی هم عالی است
و هیچ مشکلی ندارند
خوبه دیگه همه چی عالیه و مرتب
رشد اقتصادی! داریم
بورس عالی
بازار میوه و تره بار عالی
سهام عدالت عالی
قیمت نفت عالی
خوبه دیگه... چی میخواین مردم؟
مقام مسئول: اوضاع بازار میوه، روغن و شکر خوب است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

چه فاصله زیادی است بین مردم فقیر و بیچاره تا امثال این مسئولان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
وقتی تفاوت کف حقوق مدیران و مسولان
با سقف حقوق اکثریت مردم ۲۰ بار است
باید هم از نظر آنها همه چیز عالی باشد
... تعداد محدود کارتن روغن مایع ، آنهم در بعضی فروشگاهها و یا مغازه های دلخواه ، آنهم بطور نامظم ، توزیع میشه !! که خود فروشگاه بیشترش را برای خودشان برمیدارند و بقیه را هم در ازای خرید جنس به شما 1 یا 2 قوطی میده!!
میوه آشغال یخ زده مثلا پرتقال جنس 4 کیلویی 11800 و سیب قرمز یخ زده کیلویی 8500 و ... در میادین جلوی این ملت بدبخت میاندازند!!
مزغ دولتی آنهم بی کیفیت کیلویی 20400 باید 2 کیلومتر توی صف بایستی آنهم اگر برسه!! مرغ آزاد کیلویی 40800 !!!
آقای مفتح، توزیع میوه با قیمت متعادل یعنی چی؟؟ لطفاً خیلی شفاف با مردم صحبت کنید نه با ابهام ، قیمت میوه را در بازار چه کسی یا نهادی تعیین می کند، دلال یا وزارت صمت و یا ....
اگر طبق فرمایش جنابعالی تولید روغن در حد مطلوب است بفرمایید توزیع روغن در چه حدی است و مسئول توزیع کالاهای اساسی کیست؟
در خصوص جلوگیری از قاچاق روغن به خارج چه تمهیداتی گرفته شده است که در نهایت به ضرر مردم نباشد ای کاش شفاف صحبت می فرمودید.
براساس کدوم مستندات و أمار و ارقام و براساس چه شواهدی و عملکردی و کلا چجوری به این رقم رشد اقتصادی رسیدین؟
دولت برای اینکه دولت بعدی با چالش بزرگ بیکاری روبرو کنه اصلا راجع به افزایش شدید نرخ دستمزد گلایه نکرد.
مطمئن باشید سال آینده کلی کارگر بخش خصوصی بیکار میشن .
از اونطرف هم قصد داره نرخ دلار بیاره زیر بیست تومن و تحویل دولت بعدی بده . چه شود خدا میدونه .
این ثباتی که در بازار میوه، روغن و شکر دیده میشه همه از ثمرات بی پایان برجامه
حالا یک عده میگن در کشورهای غربی قیمت روغن مثلا فلان دلاره و تو اینجا فقط نصف قیمت براش پرداخت میکنی! ولی هیچکسی نمیگه در ایران درآمد یک کارگر ساده ماهی 100 دلاره، حقوق دو سه روز یک کارگر ساده در یک کشور توسعه یافته
آقای قائم مقام وزیر صمت کسی در مورد اوضاع گوشت و میوه و ... برای شما و مسئولین سوال نکرد که میگی خوبه . برای مردم اصلا خوب نیست . خبر نداری اظهار نظر نکن .
داروهای خاص که اصلاً وجود ندارد. به چند برابر قیمت باید خریداری شوند.
جناب آقای حسن روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب اقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه
جناب آقای شریعتمداری وزیر محترم رفاه وتعاون
جناب آقای افتخاری رییس سازمان صندوق بازنشستگی کشوری
جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم
همسان سازی حکم حقوقی بازنشستگان غیر پزشک وغیر مدیران وزارت بهداشت طبق قانون انجام نشده است وپس از ۳۰ سال خدمت در شرایط سخت بازنشستگی وشرایط سخت کنونی قرار داریم و. این بی مهری وبی توجهی تان باعث شده که ما در شرایط سخت و دشوار وتنگدستی قرار بگیریم.در حالی که شما از آن مستثنی هستید.
اگر طبق قانون احکام ما بازنشستگان وغیر پزشک وغیر مدیران کل را که قول دادید تا پایان سال انجام می دهید انجام دادید از خداوند منان برای شما توفیق وسلامتی خواهانیم.
وهر گونه قصور و کوتاهی حق الناس را در این دنیا و آن دنیا نمی گذریم ونمی بخشیم.
ممنونیم اگر پیگیری شود.
متشکریم
بخدا مسئولین با این حرفا مردمو به سخره گرفته اند
به اندازه آب کل دریاها نفت بفروشیم وضعیت ایران و ایرانی بدتر از این میشه که بهتر نمیشه
سلام تابی جون در با تیتر همیشه می نویسی شخص مقام مسئول؟! مگر ما شخص مقام مسئول هم داریم چه کسی تا بحال جواب گوی کارهایش بود و هر وقت سوالی از انها کردن فقط پاس کاری کردن و گفتن به ما ربطی ندار پس لطف کنید همان مقام را بنویسید کافی است
آخه ايران اقتصاد دارد كه بخواهد پيشرفت داشته باشد ؟
تولید لوازم خانگی افزایش یافت ولی با افزایش قیمت های عجیب دو سال قبل با 40 میلیون یک پراید میشد خرید حالا یک یخچال که یک موتور و چند سیم و بدنه است 40 میلیون شده یا یک لباسشویی 15 تا 25 میلیون اخر با این قیمت ها کی توان خرید دارد فقط به دلیل سوخت و ... یارانه ای شرکتهای تولید وارزان شدن تولید برای انها فرصت کسب سودهای بالا در صادرات فراهم شدها ست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار