بازدید 15456
ششمین و متفاوت‌ترین محموله واکسن کرونا در راه ایران

بارگیری ۱۰۰ هزار واکسن «Soberana ۰۲» از کاراکاس به مقصد تهران/ همه چیز مهیای شروع فاز سوم آزمایش انسانی واکسن کوبایی-ایرانی

این ششمین محموله واکسنی است که به کشورمان وارد می‌شود و به کل متفاوت از پنج محموله قبلی است، چون سابرانا بر خلاف سه واکسن وارد شده به کشورمان، فاز سوم آزمایش انسانی را پشت سر نگذاشته و از آن مهم‌تر، قرار نیست در دستور واردات به کشورمان قرار گیرد، بلکه هدف از واردات این محموله، تولید آن در ایران است!
کد خبر: ۱۰۴۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 11 March 2021
تابناک اجتماعیششمین محموله واکسن کووید ۱۹ به زودی به کشورمان وارد خواهد شد؛ محموله‌ای بسیار متفاوت که می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی از مقابله با کرونا و حتی دانش تولید واکسن در کشورمان باشد.

به گزارش «تابناک»؛ محموله ۱۰۰ هزار دوزی از واکسن کوبایی کووید ۱۹ پس از انتقال از هاوانا به پایتخت ونزوئلا ساعاتی پیش در کاراکاس بارگیری شد و در مسیر انتقال به کشورمان قرار گرفت؛ واکسنی با نام «سوبِرانا-۰۲» (Soberana ۰۲)، محصول موسسه فینلای (FinlayInstituto) که با موفقیت فاز‌های اول و دوم آزمایش انسانی را پشت سر گذاشته و به زودی همزمان با کوبا، فاز سوم آزمایش آن در ایران نیز آغاز خواهد شد.

این ششمین محموله واکسنی است که به کشورمان وارد می‌شود (پیشتر سه محموله واکسن «اسپوتنیک وی» از روسیه، یک محموله واکسن «سینوفارم-پکن» از چین و یک محموله واکسن «کوواکسین» از هند به کشورمان وارد شده اند)، اما به کل متفاوت از پنج محموله قبلی است چراکه سوبرانا بر خلاف سه واکسن قبلی، فاز سوم را پشت سر نگذاشته و از آن مهم تر، قرار نیست در دستور واردات به کشورمان قرار گیرد!
 
بارگیری ۱۰۰ هزار واکسن «Soberana ۰۲» از مبدا کاراکاس به مقصد تهران/ همه چیز مهیای شروع فاز سوم آزمایش انسانی واکسن کوبایی-ایرانی

مهم‌ترین تفاوت این محموله در همین نکته نهفته است که واکسن کوبایی طی توافقات صورت گرفته میان دو کشور، به زودی در انستیتو پاستور ایران در صف تولید قرار خواهد گرفت و به محصول مشترک دو کشور ایران و کوبا تبدیل خواهد شد. محصولی چشمگیر و درجه یک که خواهد توانست بخشی از نیاز کشورمان به واکسن را رفع کرده و در بلند مدت، حضور کشورمان در بازار‌های جهانی و صادرات واکسن را موجب شده و از همه مهم تر، ارتقای دانش بومی مان در حوزه ساخت واکسن را موجب شود.

این اتفاقی است که انتقال این محموله از واکسن به کشورمان را متفاوت می‌کند؛ واکسنی که در فرایند آزمایش فاز یک و دو آن در کوبا، انستیتو پاستور ایران نظارت داشته و بر صحت نتایج این آزمایش‌ها مهر تایید زده است. همکاری‌ که میان دو کشور مسبوق به سابقه است و قبلا منجر به تولید مشترک محصول‌های دیگری نیز شده است و بنابراین، تولید مشترک واکسن کووید ۱۹، گام دیگری در این مسیر محسوب می‌شود. تولیدی که در صورت تایید نتایج نهایی فاز سوم، همزمان با موسسه فینلای، در انستیتو پاستور ایران کلید خواهد خورد.

نکته جالب توجه در خصوص این واکسن، استفاده از عامل بیماری کزاز برای تولید واکسن کووید ۱۹ است که موجب می‌شود افراد بعد از واکسیناسیون با سوبرانا، هم مقابل ویروس کرونا و هم مقابل باکتری کزاز واکسینه شوند. مزیتی منحصر به فرد که موجب شده این واکسن به شدت مورد توجه جامعه علمی در جهان قرار گیرد و بسیاری چشم انتظار عرضه آن به بازار باشند؛ واکسنی که در روز‌های آتی نکات جالب توجه دیگری درباره اش خواهیم نوشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
دنیا داره به ۵۰ درصد واکسیناسیون نزدیک میشه بعد شما هنوز کم کم دارین خبر خوش میدین..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
کم خالی ببند
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
دوست عزیز 50 درصد میشه 3 و نیم میلیارد نفر!!! لا اقل میخوای انتقاد کنی دروغ نگو
همین شماها هستین که با انتقاد غلط از اشتباه دیگران حرف بقیه رو هم زیر سوال میبرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
کم گفتی بابا واکسیناسیون دنیا تموم شده فقط ما موندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
قرار فاز سه این واکسن رو مردم ایران ازمایش بشه
همش بریزید دور کوبایی. واکسن تست نشده نیارین. کوبا چه به واکسن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
شرط میبندم دور ترین جایی که سفر کرده باشی محل کارت بوده؟
اگر خبر نداری بدون که کوبا در علم پزشکی تو قاره آمریکا برای خودش قطبی حساب میشود
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
واکسن هپاتیت بی که 20 ساله انستیتو پاستور تولید می کند دانش فنی کوبایی دارد...
عامل ایجاد بیماری کزاز یک باکتری است (کولستریدیوم تتانی) نه ویروس. لطفاً دقت کنید.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس ، از اوایل ماه مارس، اولین تحویل واکسن کرونا با هواپیماهای بدون سرنشین در کشور آفریقایی غنا آغاز شد. یک پهپاد 250 دوز از واکسن کووید-19 را با کمک یک چتر برای یک مرکز بهداشت روستایی فرستاد و اولین محموله از 36 محموله واکسن مورد نظر را در روز اول به سلامت به دست مردم رساند.
کاراکاس در ونزوئلا است .... هاوانا پایتخت کوبا است........... گاف از این بزرگتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
گاف نیست درسته از مسیر ونزوئلا میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
چه شود !!!!!؟؟؟؟
خدا آخر و عاقبت ما را از این بدتر و فاجعه بارتر نکند
صلوات
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یعنی واقعا این مسئله مهمیه که چون پرواز مستقیم از کوبا نداریم از طریق ونزوئلا بیاد؟ یعنی اینم شده یک مشکل قابل انتقاد دیگه؟ خدایا چرا؟ چرا ما را به عذاب دیدن چنین کامنتهایی دچار می کنی؟
يعنى اگر واكسن مال رفقا باشه و روى ايرانيها تست بشه آنوقت ما موش آزمايشگاهى نيستيم .... ؟
کوبایی ایرانی:))
به خودتان بزنید . کرونا بگیریم بهتره . شما صف روغن و مرغ را درست کنید واکسن پیشکش . مردم ایران موش ازمایشگاهی نیستند ....
ساختن از اونا امتحانش رو ما همکاری خوبیه
کشور شده محل آزمایش واکسنهای درجه چندم چینی، روسی، هندی و حالا هم کوبایی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
این از بی غیرتی مسئولین هست
فاز 3 آزمایشات بالینی ماهها وقت خواهد برد و به نظارت و اعمال علمی و دقیق نیار دارد که تا کنون در ایران انجام نشده است. به فرض اینکه هم موفق باشد، چه دلیلی - بجز آرزوی مرگ برای ملت - برای تأخیر تهیه واکسن های تأیید شده وجود دارد تا زمانی که این واکسن کوبایی تأییدیه بگیرد و به تولید انبوه برسد (که خودش مقوله دیگری است)؟ هر روز تعلل در خرید واکسن تأیید شده یعدی صدها قربانی. چه کسی پاسخگوی این کشتار است؟
از کاراکاس با پرواز مستقیم به ناصر خسرو
"محصولی چشمگیر و درجه یک..."
تابناک این رو خودت تنهایی فهمیدی یا کسی هم کمکت کرد؟
جهت تست روی مردم؟
خوب اگه قرار بود تست بشه چرا اینکارو ۶ماه پیش نکردیم
تو صفحه ویکی پدیاش چیزی درباره این که قرار تو ایران تولید بشه و ما مشارکت داریم ننوشته .
هیچکدام از این به اصطلاح واکسن ها تایید بهداشت جهانی را ندارند . گول نخورید و این معجون ها را تزدیق نکنید .... فعلا ماسک، بهترین وسیله جلوگیری از شیوع ویروس کوید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
آره تورو خدا
ماسک بزنید تا مجبورتون نکنن موش آزمایشگاه بشید
یعنی واکسن کوبایی رو وارد میکنید که از روش بسازید؟ خوب یه چند دوز واکسن مدرنا وارد کنید از روش کپی کنید.
گفتید فایزر و مدرنا میخوان رو ما تست کنن نخریدید . بعد غربی ها با همان واکسن ها واکسینه شدند . حالا واکسن کوبایی علنا برای تست میاد ایران . حرفی ندارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
من فکر می کنم جواب این سوال بارها و بارها داده شده. با این وجود تقریبا همه این سوال را دوباره پرسیده اند.
سیاست از اول این بوده که از تست واکسنی که ایران در جریانش نبیست خودداری شود. حالا این واکسن، واکسنی است که از اول ایران در جریان طراحیش بوده و حتی مرحله دومش هم موفقیت آمیز بوده در کوبا. بنابراین حداقل ریسک را بلحاظ تست روی جمعیت زیاد را دارد؛ فقط کمی دیر شده است. می توانید بگویید این سیاست از اول کاملا غلط بوده؛ ولی نمی توانید بگویید دروغ و تناقضی در حرفها و سیاستها بوده.
آن وقت هنوز فاز سوم آزمایش انسانی را پشت سر نگذاشته «چشمگیر و درجه یک» بودنش را از کجا فهمیدید؟
با این ورود قطره چکانی دقیقا ۴-۵ سال گیر کرونا هستیم

با یه جمع و ضرب معمولی خودتون حساب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بمحض اینکه تولید انبوده در کشور شروع شود، تمام این معادلات عوض می شود. درست است که تا آنموقع چند ماه گذشته و معدودی کشورها دیگر واکسیناسیونشان تمام شده،اما با این وجود ایران می تواند تقریبا تا آخر بهار از اکثر کشورهای دنیا که الان دارند بتدریج واکسن وارد می کنند و خودشان تولید نمی کنند، جلو می افتد
ایکاش روزی سواد عمومی به حدی برسه که درمواردی مثل این مردم تشخیص بدهند با ورود این واکسن چه پیشرفتی حاصل شده است. اگر اطلاعاتی که تا بحال داده شده ببینید، در مقایسه با دیگر واکسنهای داخلی که هنوز تست نشده، این واکسن که مرحله دومش هم تمام شده بسرعت انقلابی در وضعیت کرونای کشور ایجاد می کند و از چیزی که الان در دنیا بعنوان "واکسن آپارتاید" شناخته شده، خلاص می شویم و حتی می توانیم انحصار کشورهای آمریکا و اروپایی را برعلیه بقیه کشورها بشکنیم که حاضر نیستند به دیگران واکسن بدهند (تازگی بایدن گفت حاضر نیست به کشورهای دیگر واکسن بدهد تا زمانیکه در آمریکا همه واکسینه بشوند که خودش حداقل 3 ماه طول می کشد تا اصلا آمریکاییها راضی شوند که همه یا حداقل 70 80 درصدشان واکسن بزنند. اروپاییها هم که سر واکسن تو سر و کله هم می زنند) فقط مهم است که این موج جدید کرونای انگلیسی مهار شود
واقعا من نمبدونم با شما چه باید گفت وقتی هیچ اقدامی جهت تولید یا اوردن واکسن نمکنند غر میزنید وقتی میارن یهچیز دبگه میگید تکلیف خودتون رو روشن کنید ودرخصوص واکسن کرونا کوبایی قبلا گفتند که ایران وکوبا مشترکا دترن واکسن تولید میکنن چرا نمیگین دومرحله قبلی رو رو مروم خودشون امتحان کردند ومرحله اخر رو ایران درخواست کرده که نتایج اخرین مرجله رو برسی کنه وحتما کوبا هم نبازی به این نتتیج ندترهچون مرحله سوم رو همان جا هم تزیق میکنند به مردم خودشان درنخایت تینقدر بدبین به هموطنان خود درحوطه سلتمت نباشبد درست که ماهرچه مشکل داریم تزمدیران نالتیق هست که خودشون روازقانون بالاتر میببنند وتوادارجات دولتی چیزی که زیاد مدیران نالایق میبینی ولی من به وتکسن داخل کشور خوش بین ترم وهرپیشرفتو سر بلندی هزینه خواهد داشت
بگردین ببینین آشغال دیگه پیدا نمیشه؟
واکسن فایزر تمام دنیا دارن تزریق میکنندبده واکسن کشورعقب مانده قحطی زده کوباخوبه.زهی خیال باطل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار