بازدید 16135
پیمانه اقتصادی

وعده مقام مسئول: میوه گران نمی‌شود/ افت دلار پس از انتشار گزارش تورم آمریکا/ صادرات میوه از ایران بیش از ۲۰ برابر واردات است/ چرا رشد حقوق کارمندان دولت بیش از تورم است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون صورتحساب سهام عدالت چقدر شد؟، رشد نقدینگی عامل اصلی تورمی در جامعه، گام بلند روس‌ها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، سکه در کانال ۱۰ میلیون تومانی در جا زد، بیت کوین در آستانه ۶۰ هزار دلاری شدن؟، روسیه: تلاش اوپک پلاس بر عدم نوسان شدید قیمت نفت است و بورس‌های جهانی روی دور صعودی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 11 March 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون صورتحساب سهام عدالت چقدر شد؟، رشد نقدینگی عامل اصلی تورمی در جامعه، گام بلند روس‌ها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، سکه در کانال ۱۰ میلیون تومانی در جا زد، بیت کوین در آستانه ۶۰ هزار دلاری شدن؟، روسیه: تلاش اوپک پلاس بر عدم نوسان شدید قیمت نفت است و بورس‌های جهانی روی دور صعودی را در بر دارد.

صورتحساب سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۱ هزار و ۶۶۴ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۵ درصد معادل ۴۴ هزار و ۱۶۴ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۹۹۸ تومان رسیده است.

رشد نقدینگی عامل اصلی تورمی در جامعه

کامران ندری کارشناس مسائل پولی و بانکی در برنامه تیتر امشب گفت: رشد نقدینگی عامل اصلی تورمی در جامعه است. بانک مرکزی از چند طرف تحت فشار است و عملاً نمی‌تواند رشد نقدینگی را کنترل کند و یکی از آن‌ها کسری بودجه است و یکسری تعهدات بانکی و تصمیمات فرا بودجه‌ای هم عامل رشد نقدینگی شده است. ناترازی در بانک‌ها و نبود تعادل بین ورودی و خروجی بانک‌ها هم عامل رشد نقدینگی در جامعه شده است. حوزه سوم عامل رشد نقدینگی که سال ۹۹ اضافه شد؛ از ناحیه بازار سرمایه است که به بانک مرکزی فشار می‌آورد تا کاهش قیمت‌ها اتفاق نیافتد. حوزه چهارم به بحث حمایت از تولید بر می‌گردد. به بهانه حمایت تولید، تسهیلات ارزان قیمت به نظام پولی و نقدینگی فشار وارد می‌کند. تسهیلات و پول قدرت، فقط تقاضا را بیشتر می‌کند و به تولید کمک نمی‌کند.خود تورم انتظار تورمی را بالا می‌برود. رشد نقدینگی بالا و افزایش تورم خود عامل تورمی بیشتر است و میزان تورم نقطه به نقطه از رشد نقدینگی بالاست. هدایت نقدینگی واژه غلطی است و نقدینگی موجب رونق تولید نمی‌شود. سیاست پولی ما سیاست انبساطی است؛ و این کمکی به تولید نمی‌کند تنها تورم را بیشتر می‌کند.

وعده مقام مسئول: میوه گران نمی‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران وعده داد قیمت مرغ متعادل شود، میوه گران نشود و از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران با حداقل سود و از طریق شبکه‌ای توزیع و اعضاء اتحادیه خبر داد.

گام بلند روس‌ها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

به نقل از اسپوتنیک، کشتی لوله‌گذار آکادمیک چرسکی که توانایی تکمیل پروژه خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 را دارد، اخیرا به شهر کالینینگراد رسیده تا تست‌های پیش عملیاتی را انجام دهد. وبسایت مارین ترافیک، که در زمینه رهگیری شناورها و کشتی‌ها در جهان فعالیت می‌کند، خبر رسیدن چرسکی به کالینینگراد را منتشر کرده است. شرکت اپراتور خط لوله نورد استریم 2 هم تایید کرده که این کشتی لوله‌گذار قرار است، پس از انجام تست‌ها در آب‌های دانمارک به گروه اجرا پیوسته و خط لوله نورد استریم 2 را تکمیل کند. شرکت روس می‌گوید که مستندات لازم در این زمینه را به اداره کشتیرانی دانمارک ارسال کرده و قول داده که تمام اقداماتش را بر اساس مجوزهای دریافت شده اجرایی خواهد کرد. 

نام چرسکی نخستین بار در دسامبر 2020 مطرح شد؛ چراکه پس از خروج شرکت آلسیز سوئیس از لوله‌گذاری  پروژه نورد استریم 2 از ترس تحریم‌های آمریکا این کشتی یکی از شناورهای روس بود که توانایی جایگزین شدن به جای سوئیسی‌ها را داشت. این کشتی در طول چند ماه گذشته بارها مسیرش را تغییر داده و چندین بار مقصدش را عوض کرده است و به صورت زیگزاگی در حال طی طریق به سمت دریای بالتیک و مکانی است که قرار است آخرین مراحل لوله‌گذاری پروژه نورد استریم 2 تکمیل شود. در حالی روس‌ها به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود برای پروژه نورد استریم 2 رفته‌اند که آمریکا در دو مرحله پروژه نورد استریم 2 را تحریم کرده و بسیاری از شرکت‌های اروپایی از ادامه همکاری در این پروژه عقب نشینی کرده‌اند. این خط لوله 1230 کیلومتری بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود 160 کیلومتر از لوله‌گذاری آن باقی مانده است تا به خاک آلمان برسد. طرف آلمانی هم بر خلاف خواسته خود بارها بر تعهد خود در اجرای این پروژه صحه گذاشته است.

سکه در کانال ۱۰ میلیون تومانی در جا زد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران دیروز (چهارشنبه) با افزایش ۱۱۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون  و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۳ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۴۳۲ هزار تومان رسید.

چرا رشد حقوق کارمندان دولت بیش از تورم است؟

محمد صادق الحسینی کارشناس ارشد اقتصادی گفت: بودجه ۱۴۰۰ هم معایب بودجه ۹۹ را در حوزه انتشار اوراق دارد و هم مانند بودجه سال ۹۸ با معایبی چون سرکوب نرخ ارز و نبود فروش نفت همراه است؛ در عین حال خوبی‌های هیچکدام را هم ندارد. این وضعیت یک زنگ خطر بسیار بزرگ برای دولت بعد و سیاست‌های پولی و ارزی ۴ سال آینده است. وی درباره احتمال اصلاح برخی ایرادات آن در صورتی که شورای نگهبان بودجه را رد کند، گفت: من چندان به این اتفاق خوشبین نیستم و صحبت درباره بودجه دیگر محلی از اعراب ندارد. صادق الحسینی افزود: بزرگترین مشکل لایحه بودجه ۱۴۰۰ این است که نسبت به بودجه ۹۹، ۷۳ تا ۷۴ درصد رشد داشته است و باید یکی پاسخ بدهد که چرا رشد ۷۴ درصدی کل بودجه رخ داده است. به نقل از مهر؛ وی افزود: نمایندگان گفته‌اند دولت ما را در عمل انجام شده قرار داد و عملاً حقوق کارکنان دولت و همسان سازی حقوق بازنشستگان اعمال شده بود و ما مجبور شدیم آن را در بودجه لحاظ کنیم. اگر دولت واقعاً مجبور است حقوق کارکنانش را ۵۰ درصد که بیشتر از نرخ تورم است افزایش دهد چرا حقوق کارگران را کمتر از تورم افزایش می‌دهد؟

بیت کوین در آستانه ۶۰ هزار دلاری شدن؟

بیت کوین در ادامه روند صعودی خود موفق به عبور از تراز ۵۶ هزار دلاری شد. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شرکت آرگو بلاک چین که یکی از شرکت های بزرگ استخراج ارزهای دیجیتالی به شمار می رود در قراردادی که کمتر نظیر آن وجود داشته است ۳۲۰ هکتار زمین در غرب ایالت تگزاس آمریکا خریداری کرده که قرار است در آن تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتالی نصب و فعال شوند. انتظار می رود برق مورد نیاز فعالیت این مزرعه عظیم چیزی در حدود ۲۰۰ مگاوات باشد که آن را تبدیل به کی از بزرگ ترین مراکز استخراج جهان خواهد کرد.  

یک بانک آلمانی به نام دونر- رویشل که در هامبورگ مستقر است،   به نخستین بانک این کشور تبدیل شد که امکان خرید و نگهداری ارزهای دیجیتالی را برای مشتریانش فراهم کرده است. همچنین شرکت نروژی اکر اسا که بیشتر در حوزه نفت و گاز فعال است هم اعلام کرد ۵۸ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری و یک واحد مخصوص به این ارزها را هم در شرکت خود ایجاد خواهد کرد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۶ هزار و ۹۰.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۸۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۷۸۸.۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۹ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۱۴ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۲.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۶۷ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۳۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۱۳ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۷.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۹ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۲۸ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۰.۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۸۲ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۱۹۷.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۹۸ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۲۹.۵۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۳ درصد افزایش

افت دلار پس از انتشار گزارش تورم آمریکا

رسیدن نرخ تورم آمریکا به قله یکساله، دلار را نزولی کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۳۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

روسیه: تلاش اوپک پلاس بر عدم نوسان شدید قیمت نفت است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: تولیدکنندگان عضو اوپک پلاس تلاش خواهند کرد تا هیچ تغییر شدید قیمتی به وجود نیاید و قیمت فعلی کم یا بیش نشان دهنده تعادل میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است. لاوروف افزود: روسیه و عربستان در نظر دارند تا همکاری‌ها در اوپک پلاس را توسعه دهند. به گزارش فارس، کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از آن نظیر روسیه موسوم به اوپک پنج شنبه گذشته توافق کردند، در ادامه توافق کاهش تولید میان این کشورها، میزان تولید خود را در ماه آوریل افزایش ندهند. این کشورها از ژانویه 2017 تاکنون برای حمایت از قیمت نفت و متعادل ساختن بازار، تولید خود را کاهش دادند.

صادرات میوه از ایران بیش از ۲۰ برابر واردات است

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به صادرات و واردات میوه در 11 ماه امسال اظهار گفت: در 11 ماه سال جاری میزان واردات میوه 380 هزار و 9 تن بوده که ارزش این میزان واردات 267 میلیون و 712 هزار و 248 دلار بوده است. وی همچنین درباره میزان صادرات میوه از کشور در مدت مذکور گفت: در این مدت زمان هفت میلیون و 881 هزار تن انواع میوه و محصولات کشاورزی به ارزش پنج میلیارد و 521 میلیون و 987 هزار و 770 دلار صادر کرده‌ایم. لطیفی تاکید کرد: صادرات میوه چه از لحاظ وزنی و چه ارزش بیش از 20 برابر واردات بوده است. سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه در واردات میوه‌های گرمسیری در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند کاهشی داشتیم، اظهار داشت: در 11 ماه امسال واردات موز 345 هزار و 26 تن به ارزش 234 میلیون و 525 هزار و 220 دلار بوده که در مدت مشابه سال گذشته 421 هزار و 75 تن موز به ارزش 284 میلیون و 432 هزار و 984 دلار موز وارد کرده بودیم. وی تاکید کرد: واردات موز امسال نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

بورس های جهانی روی دور صعودی

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان باز هم صعود کردند.

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۵۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۲ هزار و ۳۲۵.۳۱ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۸۳ درصد جهش تا سطح ۳۹۰۷.۵۶ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۰۸ درصد افزایش در سطح ۱۳ هزار و ۹۰.۷۹ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۲۵.۶۰ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۷۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۴ هزار و ۵۴۰.۲۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۱.۱۱ درصدی در سطح ۵۹۹۰.۲۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۳۴ درصد بالا رفت و به ۸۵۲۵.۲۰ واحد رسید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۰۳ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۳۶.۵۶ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۷ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۹۰۷.۵۲ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افزایش ۰.۶۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۰۳.۶۱ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۴۴ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۷۱۴.۱۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
داستان این پنجاه درصد چیه و از کجا امده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
با این فرمول افزایش حقوق در سال آینده کارمندان دولت هیچ کدام همان ۲۵درصد دولت و تایید شده مجلس گیرشان نمی آید و یک حرکت عوام فریبانه و دهن پر کن بیش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
همون 25درصد اول سال 99وهمسان سازی که توی مهر انجام شد روی هم از 50 درصد هم بیشتر بود.چرا خودتونو به اون راه میزنید که یعنی ما خبر نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
پنجاه درصد رو ول کن برادر یکی به من بگه تورم رو چجوری حساب کرده اند که زیر 50 درصد در اومده. مایع ظرفشویی که اردیبهشت همین امسال 34 تومن بوده شده 80 هزار تومن.
همچين ميگه ميوه گران نمي شود كه انگار نه انگار تو همين دوماهه گذشته ميوه تا چه میزان گرون شده!!!!
کارشناسی که نداند تورم 50% است یا 150%انعکاس حرف هاش ارزشی دارد؟ نمی دانم!!!
افزایش حقوق ها 25درصد است نه 50درصد
درود
برای من کارگر همین الان هم موز کیلو ۵۰هزار و پرتقال کیلو ۲۵ هزار گران هست پس هم خودم هم خانواده هم مجبوریم نخوریم
پس اگر از این هم گرانتر شود فرقی ندارد
راستی از سلطان موز چه خبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
والله من هم که استاد دانشگاه هستم زورم میاد موز و نارنگی و خیار و ... بخرم. خدا از شما نخواهد گذشت.
خیار گلخانه 16 و موز 40 و پرتقال 10تا 33 و کیوی 16 تا 25 و سیب 10تا 25 و پیاز 5 تا 8 در تبریز . امروز. روغن بهار 37 و دوغ 2.5 لیتری 15 و ماست 15

خوب جناب وزیر دیگه چه خبر؟؟؟؟؟؟
بيش از تورم نيست بلكه ان تورم اعلامي درست نيست و خيلي بيشتر از ايناست
میوه و مرغ گرون هستن. نیازی نیست گرونتر بشون.
میوه گران نمیشود؟؟؟؟؟؟

یعنی تا امروز گران نشده یا اینکه گرانتر از این نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این کارشناس اقتصادی یک روز کارمند بوده؟ و یا حتی چند کارمند دور و برش بودند؟ اگر بودند متوجه می شد همه کارمندان مث هم نیستند و نمیشه همه رو بازیه چوب زد. بگو عزیزم الان کارمندان شرکتی و قراردادی هستند که به زور ۳ ت در ماه می‌گیرند.
حقوق کارمندان بیشتر از نرخ تورم افزایش داشته؟ کی و کجا؟ ...
اقای مقام مسئول وزارت صمت کدام وعده وقول شماها عملی شد ؟ وعده وقول با مصاحبه محقق نمیشود با ورود به میدان کار ارزانی محقق نمیشود مگر مسئولان قاطع وبطور جد درصحنه باشند وگرنه بامصاحبه کردن وعده دادن دلال میوه ومرغ راارزان نمیکند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
..مگر فقط مشکل همین گرونی میوه ...محصول و دسترنج این کشاورز بیچارس مگر او سم و کود و ...پول کارگر و دیگر هزینه هاش رو به نرخ امروز پرداخت نکرده ...من کاری به واسطه های بی انصاف ندارم ولی خواهشن به این کشاورزا رحم کنید ...اگر راست میگین جلو گرونی آهن و میلگرد و بگیرین که دست خودتونه و باعث گرونی خونه ها و بالا رفتن تورم میشه ...کشاورزا مظلومند تو ایران..
آخیی،یه مقدار استرس داشتنم نکنه شب عیدیه میوه باز هم گرونتر بشه که مقام مسول گفت گرون نمیشه.من همینجا از همشون تشکر میکنم که اینقده فعالن!!
صادرات لجام گسیختۀ مواد خوراکی از جمله میوه و مرغ و غیره به 2 کشور همسایه قیمت این اقلام رو در داخل به آتیش کشیده و امنیت غذایی مردم خودمون رو با خطر جدی مواجه کرده . البته علی برکت الله
... حقوق بیشتر از تورم؟ اولا تورم را بی کفایتی ها ایجاد می کند. دوم اینکه دلار از 96 تا حالا 7 برابر شده، آیا حقوق ها هم 7 برابر شده؟
...واقعا به نظر شما تورم کمتر از افزایش حقوق کارمندان هست؟!!!!!!!!!!!
آخه یک خبرگزاری که این همه ادعا داره چرا باید چنین مواردی رو اجازه انتشار بده؟
ایشون واقعا کارشناس اقتصاد هستند؟! من که فکر نکنم. ایشون هنوز نه نرخ تورم که ابتدایی ترین چیز در اقتصاد هستند می دونند، نه میانگین افزایش حقوق امسال به گوششان خورده!
وقتی در کشور به میوه و سایر کالاها احتیاج داریم، صادرات آن چه معنایی جز سودجویی دارد؟
... عزیزان حقوقی که به کارمندان دولتی میدین حتی یک دهم حقوقب نیست که همه کشورهای همسایه به کارگران و کارمندانشان میدهند نمیدونم واقعا نمیدونین یا خودتونو به ندانستن زدین یک سوالی از این مسئول محترم داشتم واقعا نرخ تورم در این کشور چقدر هست؟ من که میگم حداقل ۳۰۰ درصد ولی برای شما
اولا افزایش حقوق کارمندان در عمل چیزی در حدود 12 و 15 درصد است چون این افزایش 25 درصدی به برخی از آیتم های حکم می خورد نه به مقدار دریافتی و لذا در عمل چیزی در حدود 12 الی 15 درصد اتفاق می افتد ثانیاً همه مردم می دانند که تورم های وحشت ناک در سال 99 اتفاق افتاد که حتی شامل کالاهای اساسی هم شد و نیازی به گفتن نیست
ارزهای دیجیتالی بزرگترین حفره آنها کامپیوترهای کوانتومی است که امکان دارد آنها را بشکند و یا باعث نابرابری اقتصادی افسارگسیخته در جهان شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
شاید هم کامپیوتر های کوانتمی استفاده می شوند و ما خبر نداریم مثلا چرا ما وقتی گوگل را باز می کنیم با اینهمه کاربر در جهان و فاصله فیزیکی بالا مثل فرفره هزاران نتیجه را ار دیتابس میلیاد رکوردی جستجو و
گزینش و نمایش می دهد ولی در یک سایت داخلی که می خواهد بالا بیاید هندلی است
واقعا برای من جای تعجب افزایش حقوق کارمندان بیش از نرخ تورم!!!، آقا افزایش نخواستیم قیمت ها رو بگردانید به دو سال پیش
خب پس گرون میشه .
ما کشور کم آبی هستیم. اونوقت باید میوه صادر کنیم؟ در عوض میایم خوراک دام وارد میکنیم؟ مسئولان پاسخ بدن این چه جور مدیریت کردنه؟
تیتر زدی که؛
چرا رشد حقوق کارمندان دولت بیش از تورم است؟!!!!!
حالت خوبه؟!!!!
باید می پرسیدی چرا حقوق 80 تا 90 درصد کارمندان زیر خط تورم مطلق است! آنهم با مدارک فوق لیسانس و دکترا لنگ خرید مایحتاج روزانه زندگی هستند تازه با شغل دوم و سومشان!
الان چند ََََََ سال هست که حقوق کارمندها بیشتر از 15 درصد افزایش نداشته پس این 50 درصد از کجا اومده؟ در صورتی که تورم طی این چند سال بیش از 300 درصد بوده. خوبه آدم کمی هم فکر کنه!
اقیان مسول وعده وعید شما اگر قدرت کنترل قیمتها را دارید چرا همه فصول سال اینکار را نمیکنید گرچه این وعده هم که داده اید امیدی واهی بیش نیست
با سلام و احترام
توروخدابااین وضع اعصاب و روان مردم و کارمندان مردم بابایان قبیل کارشناسی عصبی نکنیداقتصادامروزدردنیاوکشورما خاصیت ظروف مرتبط راداردیاتعادل تی روستایی همه عوامل با نرخ ارزهاوتبدیل ارزهاسنجیده میشود این صورت کلی قضیه اما طرف دراندوه همان حقوق کارگری کارمندی است راباتبدیل به ارزیاب کنید نه مثل حقوق های نجومی مردم را نسبت به هم بدبین نماییدوقتی تیترمیزنید۵۰ میلیون تومان میشود۲ هزاردولاریاکارمندوگارگری که ۷میلیون میگیردمیشود۲۳۰ دوباره حالا این حقوق هاراباسایرکشورهابسنجیدودرامدکارمندان و کارگران سایر کشورها اگرواقعاباوجدان و مسئولیت حرف بزنیم و قلم فرسایشی کنیم مردم کشور هم نظروجدانی را متوجه میشوندنه با تیتر ها ای بی منطق مردم را نسبت به هم بدبین و نارضایتی بین مردم ایجادنماییم
پس گران می ماند!!!
کشوری به بی ثباتی ایران در هیچ جای کره زمین وجود ندارد
اين افزايش 50% رو اين كارشناس ارشد اقتصادي از كجا آورده ، افزايش حقوق ها پلكاني است و ماليات رو هم پلكاني كردن ، در نتيجه حقوق هر چه بالاتر بره ، دريافتي كارمند بشدت كاهش مي يابد .
یک سیگنال بهتون میدم هر چند خودتون میدونید.
فقط برای یادآوری. همه چی برعکس چیزی که میگن میشه.
بورس، دلار، حقوق، تورم و هزار تا وعده...
طی دوسال شد:
نان خوردن از 500 تومان 1500 تومان
کرایه تاکسی 2.5 برابر شد.
پنیر از 5 هزار تومان شد 14 هزار تومان
سبزی خوردن از کیلویی 3 هزار تومان شد 10 هزار تومان
برنج از 8 هزار تومان شد 28 هزار تومان
لباس و مسکن هم آمار نمیدم. خسته ام
نون و پنیر سبزی هم گرون هست.
فقط امیدمون به خودمون باشه نه هیچ مسؤولی. به همدیگه محبت کنید جامعه و شهروندان عزیز خودمون.
صادرات مایحتاج مردم خیانت به مردم است.
اینا که تورم نیست اگر خوب عملیات تورم را اجرا کنند مردم عادی مثل ما همه مرده بودیم قیمتها نه به خاطر کاهش ارز پول ملی بلکه به دلیل سود جویی دلالان و برخی وارد کنندگان خاص گران است ....
کی گفته افزایش حقوق دولت بیش از تورمه؟
بابا افزایش حقوق پیشکش خودتون نخواستیم قیمت ها برگرده عقب روز بروز داریم بدبخت تر میشیم
در سال 96 6 درصد به حقوق كارمند اضافه شد و تورم تا 96 % بالارفت و سال 97 به بعد هم كارمند عملا با خاك يكسان شد
ای مقام مسئول، میزان افزایش حقوق مهم نیست!... عدد حقوق دریافتی مهم است. یک کارمند که ماهی 3 میلیون میگیرد با افزایش 100 درصدی هم میشود 6 میلیون که زیر خط فقر اعلامی است. کارگر بیچاره که ماهی 2 میلیون میگیرد با افزایش 200 درصدی میشود 6 میلیون که بازهم زیر خط فقر است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی