بازدید 5972
۳

بررسی مساله‌ای به ژرفای تاریخ بشر در وقت صبح ؛ ازدواج و طلاق

سایت خبری وقت صبح تلاش دارد تا با تبادل اطلاعات روانشناختی با شما سهمی در موفقیت های شما داشته باشد. ما به دنبال آن هستیم که گام به گام راه و روش کنار آمدن و همزیستی رضایتبخش را در غالب محتوای معتبر و کارآمد در اختیار مخاطبین قرار دهیم.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 08 March 2021

یکی از جاذبه‌های فیلم‌های اصغر فرهادی برای مخاطب ایرانی و شاید سایر کشورها موضوع اصلی سینمای اوست. فرهادی معمولا از روابط انسانی و همسرانگی صحبت می‌کند.

همانقدر که موضوع اصلی بسیاری از فیلم‌های جذاب سینمایی رابطه زن و شوهری و یا سایر روابط انسانی است امروزه بخش مهمی از اخبار و تحلیل‌های روانشناختی به این مساله می‌پردازند.

حالا جهان در حال تغییر از وضعیتی تجربی به وضعیتی علمی ست. ما هر آنچه را تجربه می کردیم، نسل های قبل و بعد از ما هم تجربه می کردند.

سیر زندگی بشر در تمامی نسل ها تا حدی شبیه هم بود. بنابراین بسیاری از مشکلات را می‌شد با اندوخته تجربی بشر حل و فصل نمود.

اما در عصر حاضر سرعت رشد تکنولوژی و چرخه تغییرات بسیار زیاد است. هر فرد در زندگی خود دگرگونی های فراوانی را تجربه می کند.

گاهی دانسته های قدیمی برای زندگی امروز کارآیی ندارد. همه چیز در حال تبدیل شدن به یک علم است.

تنها تجربه کافی نیست تا بتوان از سد چالش های دنیای جدید عبور کرد.

بررسی مساله‌ای به ژرفای تاریخ بشر در وقت صبح ؛ ازدواج و طلاق

روابط انسانی؛ چالش چالش‌ها

روابط انسانی یکی از مهم ترین دغدغه های قرن بیست و یکم است. با پیشرفت تکنولوژی دامنه ارتباطات گسترده تر شده است.

همه دنیا از طریق شبکه ارتباطی اینترنت به هم متصل شده است. همانقدر که فضای مجازی گسترش یافته است، ارتباطات واقعی و صمیمی انسان ها کاهش یافته است.

ما در مجموعه وقت صبح تصمیم گرفتیم از فضای ارتباطی خود با شما سود ببریم. تولید محتوا در حوزه روابط انسانی و مهم ترین آنها که ازدواج است یکی از اهداف تعیین شده ماست.

مسئله مهمی که این روزها در صدر اخبار در کل دنیا مطرح است روابط زناشویی و ازدواج است.

ازدواج و روابط عاطفی روی ژن های ما برنامه ریزی نشده است. به همین علت ناگزیریم که در مورد آن اطلاعات و دانش کسب کنیم. اگر آموزش درست صورت نگیرد گرفتار مشکلات فراوانی خواهیم شد.

آمارها نشان می دهد طلاق به سرعت رو به افزایش است و ازدواج ها با شکست مواجه می شوند. عوامل بنیادی تا پاندمی کرونا همگی زندگی ها را متاثر می کند.

علل این مشکلات و راه حل های آنها از سوی کارشناسان و محققین همواره در حال بررسی است.

روانشناسان ، پزشکان، فیلسوفان و حتی حقوق دانان و ... اطلاعات گسترده ای را در این زمینه ارائه می دهند. ما به عنوان یک رسانه تلاش داریم اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه به مخاطبان ارائه دهیم.

ازدواج یک معمای بزرگ در روانشناختی

امروزه ازدواج به یک گزاره ی علمی تبدیل شده است. آنچه مشخص است آن است که افرادی که به شناخت کافی از این مقوله رسیده اند در رابطه خود موفق هستند.

محققان و روانشناسان دریافته اند که آموختن ازدواج و زندگی مشترک به اندازه موضاعات دیگری که برای آموختنشان وقت صرف می کنیم اهمیت دارد.

اگر بپذیریم رابطه به اندازه علومی چون ریاضی، فیزیک، تاریخ، فلسفه و غیره اهمیت دارد آنگاه یادگیری آن برایمان آسان تر می شود.

سایت خبری وقت صبح تلاش دارد تا با تبادل اطلاعات روانشناختی با شما سهمی در موفقیت های شما داشته باشد. ما به دنبال آن هستیم که گام به گام راه و روش کنار آمدن و همزیستی رضایتبخش را در غالب محتوای معتبر و کارآمد در اختیار مخاطبین قرار دهیم.

ازدواج و حقوق انسانی:

یکی از مسائلی که ازدواج را در سراسر دنیا به چالش کشیده است قانون است. در هیچ زمانی از تاریخ قانون به گسترگی امروز نبوده است. آگاهی یا عدم آگاهی از قوانین می تواند اثرات زیادی بر زندگی ما داشته باشد.

سوال اینجاست که آیا ما در مورد مراحل ازدواج و طلاق اطلاعات کافی داریم؟ با قوانین حاکم بر روند هر یک آشنایی داریم؟

این قبیل سوالات نشان می دهد که هر چه دانش ما بیشتر باشد در فرآیندها کمتر سردرگم می شویم و هزینه های مالی و روانی ما بهینه می شود.

این موارد آنجایی اهمیت بیشتر دارد که قوانین همواره در حال اصلاح و تغییرند. قوانین موجود بر اموال، حضانت فرزندان، نفقه و غیره تاثیر مهمی روی انتخاب های ما دارند.

آگاهی از قوانین و اطلاع رسانی به موقع و سریع در مورد موارد قانونی ضرورت فراوان دارد.

باور ما بر آن است که ما تمامی رفتارهایمان را انتخاب می کنیم. محرک اصلی و انگیزش در درون ماست. روابط انسانی همواره محرکی قوی در زندگی محسوب می شوند.

عواطف انسانی یکی مهمترین سرمایه های انسانی است. از اینرو اینکه چه چیزی در زمینه روابط و عواطف  آموخته ایم و چگونه با نیازهایمان سازگار شدیم اهمیت دارد.

ما در بخش سلامت و حقوق خانواده وقت صبح در کنار شما خواهیم بود تا به روزترین اطلاعات را کسب کنیم.

در این راستا از متخصصان در حوزه های مختلف روانشناسی، پزشکی و حقوق بهره خواهیم برد.

شما مخاطبان عزیز می توانید با بیان نظرات خود در بهبود کیفیت محتوا و شناسایی نیازهای جامعه ما را یاری کنید. 

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، امیر آباد، خیابان هفدهم (نادر ابراهیمی)، جنب بزرگراه کردستان، پلاک 24، طبقه سوم

پست الکترونیک: vaghtesobh@gmail.com

شماره تماس: 09104919403

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
ازدواج نکردن هم بد نیست
خیلی سایت باحالیه این وقت صبح
به قول معروف ازدواج نکنی یه غم داری ازدواج کنی هزار تا غم!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم