پرونده افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰ بسته شد

با مصوبه روز گذشته مجلس، حقوق‌های زیر ١٠ میلیون تومان در سال آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و برای حقوق‌های بیشتر از ۱۰ میلیون تومان نیز سقف ثابت افزایش دو ونیم میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 07 March 2021

هادی سامع: با مصوبه روز گذشته مجلس، حقوق‌های زیر ١٠ میلیون تومان در سال آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و برای حقوق‌های بیشتر از ۱۰ میلیون تومان نیز سقف ثابت افزایش دو ونیم میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان مجلس امروز نیز در ادامه چند روز بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در دستور کار داشتند و تکلیف افزایش حقوق کارکنان و حقوق بگیران را تعیین کردند.

به موجب مصوبه مجلس در تبصره ۱۲، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی به استثنای مشمولان قانون کار از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و همچنین افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی به نحوی اعمال می‌شود که در نهایت به میزان ۲۵ درصد افزایش پیدا کند؛ البته مشروط به اینکه میزان افزایش حقوق هیچ کس نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۹ از ۲.۵ میلیون تومان تجاوز نکند.

همچنین حداقل حقوق برای کارکنان رسمی و پیمانی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد؛ علاوه بر این، پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده (۱۰۷) قانون مدیریت خدمات کشوری با احتساب فوق العاده بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون مذکور به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای شاغلین موضوع جزء (۲) این بند، در ازای هر سال خدمت حداکثر تا سی سال و تا سقف چهار میلیارد و هفتصد و بیست میلیون ریال خواهد بود.

البته بررسی و تصویب این بند با حواشی همراه بود؛ تعداد زیادی از نمایندگان قصد طرح پیشنهادهایی برای تغییر ضریب افزایش حقوق را داشتند که به دلیل مغایرت با برنامه ششم، اجازه طرح آن داده نشد. در این بین، عده‌ای نیز مجال بیان پیشنهاد داشتند که از جمله آن‌ها محمد علی محسنی بندپی نماینده نوشهر بود که خواستار حذف بند ۱۲ لایحه بودجه و بازگشت به لایحه دولت شد.

او گفت که نخبگان در حال خروج از کشور هستند که باید جلوی این رویه گرفته شود؛ حقوق‌های اساتید و نخبگان بعد از ۲۰ سال به بالای ۲۰ میلیون رسیده که به نرخ دلار حقوق آن‌ها زیر هزار دلار است حال اینکه در کشور‌های همسایه به اعضای هیات علمی و نخبگان رشته‌های پزشکی حقوق بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد دلار می‌دهند. این بند بدان معناست که در سال آینده حقوق هیچ کسی بیشتر از ۲۵ میلیون نباشد که در این صورت انگیزه‌های مالی برای ماندن نخبگان در کشور کم می‌شود.

پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در موافقت با این پیشنهاد گفت: اگر پیشنهاد آقای محسنی بندپی رد شود نخبگان آسیب می‌بینند، قضات باید برای معیشت سهام خرید و فروش کرده و خلبانان هم در کشور‌های خلیج فارس دنبال شغل باشند و نیرو‌های نظامی عالی رتبه باید سرافکنده باشند؛ پس این عدالت و مساوات نیست؛ این مساوات بر اساس شکم بیان می‌شود که مورد انتقاد بزرگان بوده است. پس نباید علامت ندهیم که بگویند مسئولان جمهوری اسلامی در دولت و مجلس به جای فربه کردن و تقویت مغز فقط به شکم توجه می‌کنند.

بخش آخر صحبت‌های پورمحمدی با واکنش نمایندگان مواجه شد؛ علی خضریان نماینده تهران اظهار کرد: نماینده دولت با هتک حرمت به مجلس می‌گوید که نمایندگان با شکمشان تصمیم می‌گیرند و او با عقلش صحبت می‌کند. لازم است اینجا چند نمونه از تصمیمات به ظاهر عقلانی دولت را عرض می‌کنم تا مردم و نمایندگان تصمیم بگیرند و بدانند در این کشور چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و عده‌ای چه حقوق‌هایی دریافت می‌کنند و تصمیم مجلس برای ممانعت از افزایش ضرایب حقوق‌ها و ایجاد عدالت در این موضوع به چه دلیل است.

او به عنوان نمونه گفت که مدیران شرکت بازرگانی و خدمات صنعتی فولاد اهواز به طور متوسط ماهی ۵۲ میلیون تومان و در شرکت گاز سیستان به طور میانگین ۴۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند پس افزایش حقوق به شکل ضریبی بدان معناست که ۲۵ درصد به این ۴۰ میلیون حقوق‌ها اضافه شود و آن هم در شرایطی که حقوق یک کارگر یک میلیون تومان افزایش می‌یابد. نتیجه نیز زیاد شدن شکاف طبقاتی است.

در حالی که تعداد دیگری از نمایندگان خواستار واکنش به صحبت‌های معاون سازمان برنامه و بودجه بدهند، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس جلسه گفت: نماینده دولت در یادداشت مکتوبی به هیات رئیسه توضیح داده که منظورش این بود که مجلس علاوه بر شکم مردم به مغز نخبگان نیز توجه کند.

او این توصیه را هم کرد، «ما که اینجا جمع شده ایم، کارگزاران و نوکران مردم هستیم. نباید مردم از گفت وگوی بین ما چیزی جز احترام ببینند و بشنوند؛ پس من از شما خواهش می‌کنم از ادبیاتی استفاده نکنید که شبهه انگیز باشد.»

البته این پایان ماجرا نبود که مالک شریعتی نماینده تهران نیز از هیات رییسه خواست که از شأن مجلس و نمایندگان دفاع کند، وقتی نماینده دولت تصریحاً یا تلویحاً به مجلس اهانت و نظر نمایندگان را غیرکارشناسی عنوان می‌کند، رئیس جلسه باید به عنوان اولین نفر پاسخ محکمی به نماینده دولت دهد که نمایندگان را در خانه ملت تحقیر نکند.

وی افزود: تمام گرفتاری‌های ما در بودجه نویسی به خاطر بدعملی دولت بوده است؛ برای نمونه، سازمان برنامه مهرماه سال جاری افزایش ناگهانی و چندبرابری در حقوق بازنشستگان انجام داده، لذا یک استاد تمام دانشگاه از بازنشسته همتراز خود کمتر دریافت می‌کند، چون در آن مقطع رئیس سازمان برنامه و بودجه هدف کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری داشته و به عنوان اولین نظر حزب خود هم انتخاب شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۲
هرچقدر هم که حقوق را افزایش بدهید وتورم را کنترل نکنید بر اهن سرد پتک زدن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
حقوق نخبگان و متخصصان کار بلد و درس خوانده که معمولا دور و ور 15 میلیون تومان بود کاهش پیدا کرد!!! این هم از مجلس عوام زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
پس تسویه حساب بدهی ۳۶۰هزار میلیارد تومان دولت به صندوق تامین اجتماعی چه شد ؟
چرا واقعا کسی ۳/۶ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی که با ۲/۵ میلیون تومان در فقر و گرسنگی هستند را جدی نمی گیرد ؟
و با پول برداشته شده از صندوق آنها دارند حقوق مسولان و کارمندان را افزایش میدهند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
این 25 درصد کفاف تورم 100 درصدی سال 99 هم نمی دهد
چه برسد که تورم 1400 که درصدش را خدا داند خوب بگید زندگی نکنید برید بمیره که بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
خیلی وقته که رای مثبت و منفی درست ثبت و نمایش داده می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
بهترین بچه های این مملکت که
از دانشگاه های خوب با هزار تا فیلتر و معدلهای عالی جذب وزارت دفاع شدن همشون با سابقه بالای 15 20 سال زیر 10
. تومان دارن حقوق میگیرن....
زحمت کشیدند
وقتی یه مسعولی میگه نوکر مردم هستیم آدم دلش میخواد ....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
درک اون مسئول در حد پائین است فرض کنیم من کارمند و یا کارگر اگر نیاشیم مدیر به چه کاری میاید
با این شاهکار مجلس خودشان زیر سئوال بردند مجلس انقلابی درصد تورم 80درصدی بعد اضافه حقوق این مصوبه واقعا هر سال اضافه حقوق کارکنان دستخوش دعواهای سیاسی بین مجلس و دولت میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
شما همسایه احمدی نژاد هستی که تورم براتون فقط 80 درصده؟؟؟؟
حضرات خودشون را به طور یقین صاحب دولت بعدی اصولگرا میدونن و بنا رو بر دو حالت گذاشتن. حالت اول یا با امریکا کنار خواهند آمد و دلار پایین می آید و با این حقوق ها قدرت خرید اندکی بهبود خواهد یافت و یا تنش ببیشتر و قدرت خرید کاهش یافته و پول بی ارزش تر می شود که دوباره با یک افزایش حقوق جزیی مانند قهرمان ها وارد میدان خواهند شد و می گویند مردم دیدین ما چقدر خوبیم. البته این افزایش حقوق ناچیز فعلی 1400 رو هم به گردن دولت غیر محبوب فعلی می اندازند و به مردم می گویند دیدید که چقدر بدبختان کردن و ما چقدر خوب خواهیم بود!
و اما اصل موضوع، یعنی حقوق های خودشان یعنی حضرات نجومی بگیر مجلسی و دولتی و دوستان که سقف حقوق رو قبلا رد می کردند. افزایش سقف حقوق به 15 برابر حداقل حقوق سه و نیم میلیونی که پنجاه و دو نیم میلیون(سال 99 حدود 40 میلیون تومان بوده) خواهد شد. درست است که طبق مصوبه فقط دو و نیم میلیون به حقوق آنها اضافه می شود اما با افزایش سقف حقوق مقداری از حقوق که قبلا به علت عبور از سقف رد می شد و پرداخت نمی گردید اکنون دریافت می گردد به عبارتی حقوق آنها حدود 12 میلیون تومان افزایش خواهد یافت یعنی تا 30 درصد. واقعا زیباست. خیلی زیباست
این وسط فقط حقوق نیروهای متخصصی که در شرایط سخت با مدارک تحصیلی بالا کار میکردن و رقم حقوق آنها بین 10تا 20 میلیون بود افزایش خاصی نه تنها پیدا نکرد بلکه کاهش هم خواهد یافت اما خود حضرات 30 درصد افزایش ! حقوق های زیر 10 میلیون هم شادمان که حقوق بالای 10 میلیون کم افزایش یافته.خودتان بگویید آیا زیبا نیست؟
حضرات فراموش نکنید بقیه مردم از شما خیلی با سواد ترن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
33 سال دست حضرات اصلاح طلب بود چه گلی زدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
ناشناس گرامی .آسمان و ریسمان را به هم می بافید که به هدفتان برسید . این نیروهای متخصص که میفرمائید حقوقشان کم میشود، کجای بودجه مصوب مجلس که افزایش 2.5 میلیونی برای حقوق بالای 10 میلیون در نظر
گرفته ،منجر به کم شدن حقوق خواهد شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
چرا رای منفی و ثبت نمیکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
دوست محترم سقف حقوق قبلا 21 برابر حداقل حقوق بوده است و الان 15 برابر شده است. طبق لینک زیر
https://www.tabnak.ir/fa/news/985582/%E2
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
میبینم که خیلی ها از کامنت شما دارند می سوزند.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
مشکل جامعه ما همین تفکر هاست که اقتصاد رو گره میزنیدبه دلار و رابطه با امریکا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
من کی گفتم حضرات اصلاح طلب گلی به سر ملت زدن یا نزدن؟
احتمالا اون قسمت مالیاتش منجر به کاهش حقوق بشه. البته شما اصل حرف من رو نگرفتین.بحث حرف من سقوط همه ما به فقر و فریب ما با تقسیم کردن به دو گروه مثلا پولدار و بی پول و خوشحال کردن بی پولا از به
ظاهر فقیر کردن پولدارا ولی در عمل فقر همه
م هم تفاوت ریالی پارسال با امسال هست نه مثلا 15 برابر که حدود 10 میلیون میشه
شما بخوای نخوای اقتصاد دنیا و ما با دلار و امریکا گره خورده که حدود یک چهارم اقتصاد و ثروت دنیاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
یادم رفت بگم که از افزایش حقوقت از 300 دلار به380 دلار خوشحالی؟
افرین بر نمایندگان مجلس حالا که عرضه ای نیست که 93 درصد مردم را که از نظر اقتصادی زیر خط فقر 10 میلیونی هستند بالا بیاورید. اون 7 درصد هم پایین بکشید. تا همه مردم فلک زده فقیر شوند در حالتی که ایران نفت و گاز و مواد معدنی و ... دارد.اگر انها به برکت شما تمام شوند چه میکنید
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
احسنت. این مجلس کارش فقط توزیع فقر است.
من کارگر با دو و نیم میلیون تومن حقوق باید فقط حقوق های چهل پنجاه میلیونی رو ببینم و حسرت بخورم
ما ادم نیستیم
ماشین چهار برابر شده
خونه شده قیمت صد سال حقوق من
لب تاپ شده بیست تومن اونم متوسطش
موبایل خوب شده هفت میلیون
به چی این مملکت دل خوش باشم
ما نابود شدیم رفت
پاسخ ها
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
اگر فکری به حال زندگی و معیشت ورفاه نشود
به اندازه اختلاف حقوق خود با کارمندان دولت از کیفیت کار خود کم می کنیم
زیاد به فکر آنها نباشید کسانی که بخاطر پول بیشتر اینجا هستند بگذارید بروند آنقدر نیروی دانشگاهی است که جای آنهارا پر می کنند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
عجب تفکری، عجب راهکار و نسخه ای، اگه فعلی ها برن و بیکارها جای آنها را پر کنن چند سال بعد همین بلا سر آنها هم خواهد اومد و مطمئناًجنابعالی همین نسخه رو بری آنها هم خواهی پیچوند نمیدونم در مورد تو چه اظهار نظری بکنم
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
این نظر دقیقا نظر وزیر احمدی نژاد بود که می گفت ما به نخبه نیاز نداریم. بهتر است از این کشور بروند!!!0
درود
این هم از مجلس اصولگرا نرخ تورم واقعی 300 در صد...نرخ تورم اعلام شده 45 در صد افزایش حقوق 25 درصد
علی برکت الله
کارگران و کارمندان زیر خط فقر هم اگر کم اوردن باد هوا بخورن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
کارگران و کارمندان زیر خط فقر هم اگر کم اوردن باد هوا بخورن
اشتباه ننوشتی اگر کم آوردن کتک بخورن باد هوا که سالیانه داریم میخوریم
درود
این هم از مجلس اصولگرا نرخ تورم واقعی 300 در صد...نرخ تورم اعلام شده 45 در صد افزایش حقوق 25 درصد
علی برکت الله
کارگران و کارمندان زیر خط فقر هم اگر کم اوردن باد هوا بخورن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
کدام 25 درصد عزیز
حقوق بالای ده میلیون، در هم دو و نیم میلیون به همه یکسان داده می شه
ده درصد دوباره برمی گرده جیب دولت و حقوق ماه اول هم کلش می ره جیب دولت و
هزینه ها هم روزانه بالا می رن
پس عملاً حقوق ها 25 درصد کم شدن
کسانی که با بالاترین حقوق بازنشست شده اند چه میشوند و چند سال است که کمکی که برای افزایش حقوق آنها نشده است.
اگر منظور از نخبگان، ژن های خوبه که بهشون بد نمیگذره ولی اگر منظور از نخبگان، فارغ التحصیلان مدارج علمی بالاست باید عرض کنم همچین نخبگانی در بهترین حالت، اگر خوش شانس باشند و پارتی هم داشته باشند حقوق بخور نمیر کارمندی در بخش خصوصی می گیرند. در هر صورت کسی به فکر قشر کارمند نیست وتحصیلکرده ها هم جلای وطن می کنند. .....آقایان زحمت کشیده ما را مس کنید!
اعضای نخبه هیات علمی در حال مهاجرت به کانادا هستند. بالاترین حقوق یک عضو هیات علمی کمتر از 1000 دلار است در حالی که در کانادا ده برابر این است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
حقوق ماهانه هیئت علمی با رتبه و سابقه کار بالای 25 سال فقط 500 دلار است و نه 1000 دلار
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
مگه بده؟ شاید اصلا هدف نهایی اینهمه فشار به مردم همین باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
دستمزد یک ساعت کارگر در اروپا 15 دلاره
یعنی در یک شیفت هشت ساعته می شه دومیلیون و هفتصد هزار تومان
نمایندگان غیور یا .... ملت گل کاشتن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
هیات علمی چه گره ای از این کشور باز کردن؟ فقط چاپ مقاله های الکی و ارتقاء.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
بنظر دستی در کار است که نخبگان واقعی و متخصصان واقعی از کشور فرار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
این هیات علمی ها که میفرمایید من تعداد زیادیشون رو میشناسم
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
علی 15:59
واقعا همینه
در حالی که باید از نظر معیشت باید کمی به عدالت نظر داشت ولی نخبگان کشور قربانی حقوق بگیران چند ده میلیونی مدیران نابلد شرکت های دولتی شدند
نه نگران نباشین، اکثر دولتی ها اگر بیرون کار کنند سه میلیون هم بهشون نمی دن پس اونجا را دو دستی چسبیدن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
کور شه چشم حسود
هنوز هم سیستم حقوق در ایران جزو تبعیض امیزترین ها در ایران است. مگر مدیران ایرانی چه کار می کنند که می توانند حداقل 15 برابر حقوق بگیرند. با انواع پاداشها و ماموریت های سوری که برای انها زده می شود انها شاید تا 30 برابر حددو حداقلی دریافت داشته باشند. اگر مدیران و افرادی که حقوق بسیار بالا می گیرند کار بلد بودند و کارشان را درست انجام می دادند که اوضاع کشور اینگونه نبود. این همه مدیر و دستگاه مسوول و ناظر حتی قادر به کنترل قیمت مرغ نیستند. نهایت شایستگی مدیران و افرادی که حقوق بالا می گیرند در ایران این است که حقوقشان حداکثر پنج برابر حداقل حقوق باشد.
بی انصافی محض

کسی که ۵ میلیون حقوق میگیره به حقوقش ۱۲۵۰ اضافه میشه ولی کسانیکه حقوقشان بالای ۱۰ تومنه ۲۵۰۰ اضافه میشن

بعبارتی
باز سر مردم کلاه رفت
خوشحالم به مجلس رای ندادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
باز هم فاصله پرداختها بیشتر شد اگر سقف روهم نگذاشته بودند که فاجعه بود
مگه چند درصد کارمند دولت زیر 10 میلیون داریم دیگه!!! تازه اسمش 25 درصده تا برسه دست کارمندا میشه بالای 50 درصد !!!!!!!!!!موقع کارگرا که میرسه میگن کارگر صفر 25 درصد بقیه کارگرا با هر مدرک کارشناسی و ارشد و دکترا و هر تجربه ای 10 درصد باضافه روزی 400 تک تومنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! الان هیچ کارگری بالای 6 تومن هم نمیگیره!!!!!! و دولت هم فقط جلوی افزیش حقوق اونا را گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
خیر دوست عزیز تعدادی از وزارتخانه ها هستند که حقوق پایینی دارند مثل وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی ووزارت کشاورزی و مثلا من که نیروی متخصص هستم وفوق لیسانس هستم حقوقم 6/200می باشد تازه با 26سال سابقه در صورتی که زیر مجموعه های وزارتخانه ما نیروی خدماتی دوبرابر می گیرد این هم سیستم نظام هماهنگ این مملکت
دفاع دولتی‌ها و برخی نمایندگان مجلس از لزوم افزایش پردرآمدها و نجومی‌بگیران یا به قول معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه "قضات و هیات علمی‌ها" در حالی صورت می‌گیرد که بیش از ۷۰ درصد از ۱۸ میلیون خانوار کارگری کشور (شامل کارگران شاغل و بازنشسته) با دستمزدهای زیر ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند؛ پیشنهاد عادلانه‌سازی افزایش ۲۵ درصدی حقوق همه کارمندان که توسط کمیسیون تلفیق ارائه شده مبنی بر اینکه ۲۵ درصد افزایش بیش از ۲.۵ میلیون تومان نشود، هنوز هم در تقابل با سوگیری‌های همین افراد با افزایش دستمزد کارگران است چراکه اینها با افزایش ۲.۵ میلیون تومانی دستمزد کارگران به شدت مخالفت می‌کنند و بازهم خواهند کرد! هرچند با ۲.۵ میلیون تومان افزایش مزد کارگران حتی به سبد معاش بسیار حداقلی هم نمی‌رسد!

چیدمان حقوق‌ها بسیار ناعادلانه و تبعیض‌آمیز است.
با سلام
چرا اغلب فکر می کنبم برای احقاق حق می بایستسی از حقوق برخی کم و به حقوق دیگران اضافه گردد. چرا نباید حقوق همه به میزان تورم اضافه شود.
چرا فکر می کنید حقوق اعضاء هیئت علمی زیاد است؟ من در اینجا مد نظرم افراد رانت خوار نیست بلکه اغلب اعضای علمی معمولی است. آیا کسی که که در تمام طول تحصیلی کار کرده تا مخارج تحصیل را بدهد و هم تحصیل کرده و در تمام مدت تحصیل بی خوابی کشیده و شب و روز در استرس امتحان و ... بوده ، انصاف است که با یک کارگر محترم ساده از نظر حقوقی مقایسه شود؟ بنده با تحصیلات فوق دکترا از آمریکا هنوز حقوقم به سطح فوق لیسانس سی سال آمریکا نمی رسد. این چه حقی است؟ اگر قرار بود امروز هشتم گرو نهم باشد برای چه این همه مشقت می کشیدم؟ در حقیقت حق همه از بین رفته نه فقط یک گزوه. نباید به یکدیگر حسودی کنیم. عدالت یعنی هر کس به حق خودش برسد نه اینکه همه مساوی باشند. مجددا عرض میکنم در اینجا منظور افراد عادی و زحمت کش است نه افرادی با موقعیت آنچنانی!
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
مشکل شما مثلا استاد اینه که وقتی میگن حقوق کارگر زیاد شه فکر میکنی منظور کارگر ساده هست برادر من من با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی از دانشگاه ملی هم یک قرارداد کارگری هستم!!!!!!!!چرا شما هنوز نمی دانید منظور از حقوق کم برای کارگر چیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
سلام سوالی که سالها دارم و متاسفانه تا بحال جواب نشنیدم اینه وقتی حقوق ها افزایش داده میشه منابع آن از کجا تامین میشه. بنظر می رسد فقط هر ساله ارزش پول ملی رو ضعیف می کنیم و قدرت خرید رو کمتر وتورم رو بالا میبریم باید اساسی مشکل و اکاوی شود و راه حل علمی برای آن پیدا کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
منابع ان جیب من وشماست ....
برنامه نویس ها هم در همه جا هفت هشت دار میگیرن اینجا 500 دلار
در مقابل تورم بیش از 50 درصدی افزایش 12.5 درصدی چه توجیهی داره؟!
مگر برای تورم سقف گذاشتن که برای افزایش حقوق سقف بذارن؟ با تورم 600 درصد همان چندر غاز 25 درصد را هم نمی خوان بدن؟
با سلام من کارگرم با ماهی دومیلیون و نیم و کارمند صنایع فولاد با ماهی 27 میلوین تومان بعلاوی تمام مزایایی که هر ماه میگیرد یعنی مزایای حقوق کارگر یا کارمند صنایع فولاد بیشتر از حقوق بنده است خدایا چرا اینهمه فرق بین دوتا کارمند یا کارگر باید باشد مگه درآمد ان صنایع فقط مال کارمندانش است مگر تمام درآمدهای کشور متعلق تمام مردم نیست پس چرا باید اینطور باشد یکی دومیلیون و یکی دیگر 27 یا 30 تومان چرا تاکی
آخر دومیلیون و هشتصد هزار به اضافه 25% چه دردی از من کارمند دوا میکنه تا کی قراره این بدبختی رو تحمل کنیم؟
با سلام. به بهانه مبارزه با حقوق بگیران نجومی که همواره فراتر از قانون اند ، مجلس کاری کرده است که سیل مهاجرت نخبگان و دانشمندان به خارج از کشور شروع شود. مقایسه حقوق یک عضو هیات علمی دانشگاه که برای دریافت پایه استحقاقی سالیانه مجبور به نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی با صرف وقت بسیار و هزینه زیاد است، با کارکناتی که پایه سالیانه خود را بدون شرط دریافت می کنند، با کدام عدالت تعریف شده است؟
سقف حداکثری دو و پانصد تومانی برای حقوق بالای ده م تومان با کدام عقل سلیم توجیه پذیر شده که با تورم نجومی سال ۹۹ افزایش حقوقی افرادی مثلاً با ۲۰ سال تفاوت سنوات کاری یکسان باشد و افرایش حقوق فردی در سال ۱۴۰۰ از سال ۱۳۹۹ کمتر باشد.
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است
این مدیران و کسانیکه سالها حقوق چندین برابری نسبت به دیگران گرفته اند ، حتما پشتوانه مالی بهتری دارند و در این شرایط بد اقتصادی بهتر میتوانند شرایط زندگی مناسب را حفظ کنند . ضمنا" لااقل شاید کمی شرایط کارگری که حقوق 2500 در ماه میگیرد و از امکانات ویژه مثل خانه سازمانی و ماشین و درمان مجانی و ... هم برخوردار نیست را درک کنند. بنظر من این اقدام مجلش بویژه در شرایط موجود تصمیم عادلانه و منطقی است . هر کسی هم که فکر می کند خارج از کشور پول بهتری بهش میدهند همانگونه که صلاح است رفتار کند . البته که همه میدانیم که آواز دهل شنیدن از دور خوش است و اونجا هیچکی مثل اینجا یک شبه پولدار نخواهد شد و اینها که مانده اند اگر شرایط مناسبی بود می رفتند.
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
ذهنیت بیمار شما را دولتمردان و مجلسی ها هم دارند که مملکت به این روز افتاده.
با سلام
بنده اعتقاد دارم بهترین راهکار برای رفع تبعیض ها و بی قانونی ها در حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های اجرایی به شرح زیر باشد.
1- راه اندازی سامانه حقوق و مزایا برای شفاف شدن مجموع پرداختی های (مستمر و غیرمستمر) به هر حقوق بگیر از دولت
2- اجرای قانون خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت
3-با توجه به شفاف شدن پرداختی ها، برخورد جدی و قانونی با دستگاه های متخلف
لازم به ذکر تنها مقایسه کردن تنها حقوق قشر خاصی مانند هیئت علمی با مشابه خود در خارج کشور کار درستی به نظر نمی رسد. زیرا این مقایسه را همه اقشار مانند معلمان، پرستاران، کارگران و سایر اقشار جامعه هم می توانند داشته باشند. البته توجه به نخبگان باید وجود داشته باشد ولی نخبگان فقط اعضای هیئت علمی و قضات نیستند. از طرفی در شرایط حاضر اقتصادی به نظر می رسد باید عدالت و رفع تبعیض حقوق را برای اقشار ضعیفتر در اولویت قرار داد و این عبارت که به فکر شکم نباشیم از یک فرد تحصیلکرده قابل پذیرش نیست، چون در حال حاضر بیشترین فشار اقتصادی بر روی اقشار ضعیف تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
بهترین راهکار دریافت حقوق متعارف بر اساس دلار بر اساس دستمزد بین المللی است.
حقوق ما ریـــــــالیه هزینه ها دلاریـــــــــه
این مجلس نشان داد احمق ها نماینده شدند
همان گفته دولت شدالکی مانوردادند وسهم خواهی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
احسنت
مجلس ده درصدی
لطفا بگید زیر ده و بالای ده را از کجا آوردید؟؟
مگر قانون نمی گه افزایش حقوق متناسب با تورم سالیانه باشد؟
تورم 250 درصدی با این افزایش که برای بالای ده میلیون ممکنه 5 درصد و ده درصد هم نباشه، از کدام کله یا ذهن درآومده؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
مجلس خیلی چیزها میگوید
قانون اساسی میگوید درمان مجانی درس خواندن تا انتها مجانی ولی اگر الان اینحرفها را بزنی مفسد میشی اغتشاشگر میشی خلاصه اینکه کارت با کرمالکاتبیه
بنظرم طرح خوبيه
خصوصا اين هيئت علمي كه اسم آنرا يدك ميكشند بعضي از آنها
بايد براي اونايي كه نوآوري و طرح خوبي را محقق ميكنن يك پاداشي بدهند نه اينكه هركي هيئت علمي شد نخبه هست و نجومي بگيره
همينطور شركتها را بايد كنترل كنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
شما دوغت سرد شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
خب اوضاع طوری شده که هر دیپلم ردی هم اظهار فضل میکنه
این مغز ها که میگن و حقوق بگیر دولتن ، اگه مغز بودن وضع مملکت ما این نبود .
چند نفری هم که هستند به عشق مردم و وطن سر کارن و حقوق براشون زیاد مهم نیست .
را حلش شفاف سازی پرداخت ها و پرداخت بر اساس کارکرد هست .
عدالت اینه که هرکی کار بیشتر و مفید تر کرد حقوق بیشتر بگیره ، نه اینکه هرکه قبلا بیشتر می گرفت الان هم بیشتر بگیره
راه حل : فقط و فقط و فقط و فقط
نظام پاداش بر اساس عملکرد و شفافیت کامل
نظام پاداش بر اساس عملکرد و شفافیت کامل
نظام پاداش بر اساس عملکرد و شفافیت کامل
نظام پاداش بر اساس عملکرد و شفافیت کامل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
مشکلات کشور از تنش های سیاسی و سو مدیریت داخلی
از استت اگر سیستمی به علم عاری از سیاست معتقد باشه و از آن مشورت بگیره رو به عقب نمیره
پزشک متخصص خیلی راحت بچای اینکه منتظر افزایش تعرفه باشد خودش دست به کار می شود و کارانه نجومی خود را نجومی تر می کند و به ریش متخصصان بقیه رشته ها در دل می خندد.
تعيين اين رقم ده ميليون ، خودش سطح تفكر و بينش نماينده ها رو مي رسونه و نيازي به توهين نيست و معنيش اينه فقط كارهاي فيزيكي و يدي ارزشمنده و نيازي به كارهاي علمي ، آموزشي و پژوهشي و مديريتي نيست و بهتره اين افراد كشور رو ترك كنند و به جايي بروند كه برايشان ارزش قائل هستند !!!
پس درنتیجه این مصوبه به کارکنان زیر ده میلیون ظلم شده چرا که وقتی حقوقش پایین بود به ۲۵/درصد کدام مشکل تورمی را حل کرده و کسی که حقوق بیشتر داشته که همان دو و نیم میلیون به تناسب کسی که زیر ده میلیون بود براش بهتر شده بعنوان مثال کسی که شش میلیون حقوق گرفته الان یک ونیم اضافه شد پس کدام مشکل را حل کردید و با توجه به اینکه اکثر کارمندان زیر ده میلیون حقوق دارن باز هم ظلم بزرگی در حقشان شده و بیداد از قشر کارگر که اونها چی میشوند با این حقوق قانون کار چه مشکل داشته باشند و هیچ کس به فکر معیشت مردم نیست و متاسفانه دولت جناب آقای روحانی برخلاف شعار انتخاباتی که داشته و نسبت به پرداخت یارانه دولت احمدی نژاد گفته بود به مردم صدقه میدهید امروزه مردم منتظر صدقه هستند و این صدقه ای که اصلا ارزشی ندارد و یا اینکه چند ماهی یکبار حدود صدهزار تومان بعنوان معیشت به عده‌ای محدود پرداخت میشه یعنی دولت بساط صدقه را گسترش داد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اصلا معلو هست چند نفریارانه میگیرند
خط فقر که 10 میلیون گزارش شده یعنی هر کی زیر خط فقره تا 25 درصد و هر کی زیر خط فقر نیست تا دو میلیون و نیم!!
حالا تورم چقدر خواهد بود؟؟!!!
این مصوبه تمامی تلاش خود را می کند تا افراد بیشتری را زیر خط فقر بکشاند.
نیازی نیست بالای خطی هارو به زیر خط بکشونیم بهتره کاری کنیم که زیر خطی ها به بالای خط بیاند.
آنهایی که طرح خوب محقق میکنند را شما آموزش میدهید؟ شما پایان نامه های رزیدنت و پی اچ دی را هدایت میکنید ؟
آنهایی که طرح خوب محقق میکنند را شما آموزش میدهید؟ شما پایان نامه های رزیدنت و پی اچ دی را هدایت میکنید ؟
اعضای هیات علمی باید از سقف این قانون مستثتی می شدند
لطفاً تصویب کنید تورم 5 درصد باشه دوسال و سه سال یکبار حقوق افزایش بدید . با تورم 400 و 800 درصدی سالانه هر چقدرافزایش حقوق باشه هم امنیت و آرامش نداریم .بروید ببینید مواد و لوازم آزمایشگاهی چقدر رشد کرده و وضعیت بودجه دانشگاه ها چطوره؟ یک استاد دانشگاه بعد از این تورم های اتفاق افتاده نه می‌تونه پروژه درستی را انجام بده نه مقاله اش را در ژورنالهای معتبر چاپ کنه نه می‌تونه اون را در کنگره ای ارائه بده .
نمایندگان محترم شورای اسلامی از شما ممنون که باتوجه تورم ز یر۱۰درصد حقوق حقوق بگیر را ن مظلوم را ۲۵درصد افزایش دادید خدا یا به داد مظلومان برس
قبل از خرداد 1400 نتیجه اش را خواهید دید!
حکومت عملا مردم را به بردگی کشیده
جوك پايان سال 99
«ما که اینجا جمع شده ایم، کارگزاران و نوکران مردم هستیم»
خخخخخخ
قابل توجه همگی این که این به اصطلاح نخبگان که با رانت و پارتی جذب دانشگاههای دولتی شده اند حداقل 20 میلیون در ماه حقوق خواهند گرفت .
باید مقام معظم رهبری وارد میدان شده و این ظلم ها را از ریشه خشک کنند. یک کارگر در وزارت نفت 3 تومن دریافتی داره در حالی که همتراز او با قراداد رسمی و از خودیها 20 تومن. اگر از بالا به این پرداختهای ستمگرانه ادامه داده شود سال بعدی خود مردم ستمدیده حقشان را خواهند ستاند.
همین مجلس که مصوب کرد حقوقتان با وزارت بهداشتی ها یکسان سازی بشه. چرا خفه شده اید و این را کتمان می کنید.
اعضای هیئت علمی شماها دیگه جلزو ولز کردنتون برای چی هست.
برادر من همه دنیا بجای بذل بخشش بی حساب به هیات علمی به معلمان توجه ویژه می کنند چون اینها اینده سازان ما را هدایت می کنند
من بازنشسته با دوملیون و پونصد تومن با دو فرزند.چه غلطی بکنم.
اگر قرار است معشیت مردم تامین شود . استاد و قاضی و... که هیچ رفتگر محله هم شغل شریفی دارد و فرزندان او هم حق حیاط دارند و زندگی آنها هم باید تامین شود .
به نظر می رسد نمایندگان مجلسی که خلاف اعضای هیات علمی رای دادند و نیز مخترع این پیشنهاد عوام فریب و مزخرف چیزی جز عقده گشایی از اساتید خود در دانشگاه نداشتند. باشد که با این عقده گشایی رستگار شوند. اما این نمایندگان بدانند که جفا و حق الناس روا داشتند و آه اساتید و نیز متعاقب آن آه مردم آنها را خواهد گرفت.
بابا ای ول عجب فکر و بکری کردین آآآ
کارگران با روز یک دلار مزد! و مظلومان به اجبار بیکاران ایران دارند می بینند انها در کشوری زندگی میکنند که کارمند دولت ده برابر یک کارکر=بیگار بخش خصوصی حققو میگرند!
ده برابر حداقل بیشتر از یک کارگر بخش خصوصی!
این را به خاطر بسپار عزیر عدالت!
این مجلس بزرگوار قیمت بنزین را با فوب خلیج فارس و دلار محاسبه می کنه
این واژه افزایش حقوق بسیار گمراه کننده است
اگر مدیران فعلی نخبه بودند وضع شرکتهای دولتی این نبود بالای 90 درصد لیاقت مدیریت را ندارند فقط با رانت و پارتی مدیر شد ند .
این نخبگان و این دکتر و مهندس و..... که از تحصیلات عالیه بر خوردار شده اند از بیت المال همین مملکت به اینجا رسید
انشاء... اگر نا امید نشویم و ایمان و اعتقادات دینی را قویتر کنیم
مجلس محترم بایستی پیش بینی میکردند که کارمندان بقیه مخارج زندگی را از کجا تامین بکنند البته راههای زیادی هست ولی شفافیت بهتر بود.
ماشاله اعضای هیات عدمی که از مالیات پلکانی معاف شدند و حقوقشون هم که وزارت بهداشت همیان سازی شد تو دانشگاهها هم حکمرانی می کنند و به کادمند با مدرک دکترا با بیست سال یابقه به عنوان ملزومات اداری برخورد می کنند
مردم باید بدانند که هر چقدر حقوق زیاد شود به نسبت تورم افزایش خواهد یافت. مطالبه مردم باید ارزان شدن کالاها باشد نه افزایش حقوق
مردم باید بدانند که هر چقدر حقوق زیاد شود به نسبت تورم افزایش خواهد یافت. مطالبه مردم باید ارزان شدن کالاها باشد نه افزایش حقوق
حالا اینها خجالت نمیکشن من با ۴ بچه باید چکار کنم...یک سرماخوردگی ساده ۲۰۰هزار تومان باید هزینه بکنم اینها چرا تو فکر ما کارگر نیستن
چرا باید گارگری که دستهاش مثل خار شده ۲۵درصد ونیکه ۱۰ میلون میگیره ۲نیم میلیون انصاف
با این روش میخوان ملت رو جون هم بیندازن.
آیا کسی هست به داد معیشت کارکنان ثبت احوال (مازندران) برسد شرمنده خانواده هستیم مسئولین این سازمان با این دریافتی کم پرسنل انتظار رضایتمندی در کمال نامردی نیز دارند ایرادی از دولت نیست مسولین ثبت احوال عرضه حمایت از کارکنانشان راندارند والبته احتمال اختلاس و کلاه برداری از بودجه کارکنان نیز میرود از آقای رئیسی درخواست بررسی و اجرای عدالت را خواستاریم
یک زمانی تعدادی از مدیران رده بالای دولتی حقوق های چند صد میلیونی می گرفتند! البته حقوق اینجوری که قانونا نداریم اینها با استفاده از عدم وجود سقف برای بعضی آیتم ها مثل بهره وری، حق ماموریت، حق جلسه و پاداش های مدیریتی و ... این حقوق ها را می گرفتند. متاسفانه الان هم به طرق دیگر این پول ها را می گیرند ولی دود حقوق های به اصطلاح نجومی تو چشم آنهایی رفت که به صورت قانونی به دلایل مختلف مثل مدرک دانشگاهی بالا، تخصص های خاص، شرایط کاری سخت، سابقه بالا و... حقوق های بالای ده میلیون می گرفتند.
آقایانی که درمجلس قانون ثصویب میکنید مگر به قول خودتان تورم 35درصد نیست پس جرا حقوق بازنشستگان کشوری را قرار است 25درصد اضافه کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر