بازدید 2710

پزشك قلابي، آدم‌رباي تحت تعقيب بود

کد خبر: ۱۰۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۶ 13 June 2010
مرد جواني كه با جعل عنوان پزشك يكي از بيمارستان‌هاي تهران، از دختران پايتخت و مردم 6 شهر سرقت و در قبال تحويل اموالشان از آنها اخاذي مي‌كرد، دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، اوايل هفته گذشته مردي به شعبه يكم بازپرسي دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران مراجعه و از پزشك قلابي به اتهام سرقت اموال و اخاذي شكايت كرد.

شاكي در تشريح ماجرا به بازپرس ابراهيمي گفت: چند روز قبل هنگام مسافرت هوايي به يكي از شهرها، با مردي جوان كه خود را پزشك معرفي مي‌كرد، آشنا شدم. از او خواستم مراقب چمدان‌هايم باشد تا از متصدي فرودگاه ساعت پرواز هواپيما را بپرسم.

وي ادامه داد: پس از دقايقي وقتي نزد مرد مسافر بازگشتم، از او و چمدان‌ها‌يم خبري نبود. هر چه به جستجوي مرد سارق پرداختم موفق نشدم و با حضور در پليس آگاهي فرودگاه تهران، از پزشك قلابي شكايت كردم.

آن روز از سفر هوايي بازمانده و به خانه بازگشتم. براي يافتن مرد پزشك به بيمارستان محل كارش مراجعه كردم كه معلوم شد پزشكي با مشخصات او در آن بيمارستان كار نمي‌كند. روز بعد پزشك قلابي با من تماس گرفت و در قبال تحويل اموال، از من يك ميليون تومان دريافت كرد و ناپديد شد. هنوز بخشي از اموالم در اختيار مرد سارق است.

با شكايت اين مرد و تشكيل پرونده قضايي، تحقيقات در اين رابطه ادامه يافت.

شكايت مردم، يكي پس از ديگري

در حالي كه تحقيقات ماموران فرودگاه مهرآباد تهران در اين ارتباط ادامه داشت، افراد ديگري هم به مركز پليس مراجعه و شكايت‌هاي مشابهي ارائه كردند. در بررسي تصاوير رايانه‌اي از متهم به سرقت فراري، معلوم شد تصاوير باهم مطابقت دارد و او به شيوه‌هاي مشابه از آنها سرقت و اخاذي كرده است.

دستگيري پزشك قلابي در آخرين اخاذي

جستجوهاي پليسي ادامه داشت تا اين كه روز پنجشنبه گذشته ماموران آگاهي فرودگاه مهرآباد تهران اطلاع يافتند پزشك قلابي با يكي از شاكيان در خيابان ستارخان قرار گذاشته تا در قبال تحويل اموال مالباخته، يك ميليون تومان دريافت كند. ماموران با اطلاع از اين موضوع، به محل قرار اعزام شدند و متهم را دستگير كردند.

با انتقال متهم به سرقت به پليس آگاهي فرودگاه مهرآباد تهران، وي بازجويي شد.

اعتراف پزشك قلابي

حميدرضا، متهم پرونده با اعتراف به سرقت و اخاذي از مردم به پليس گفت: 18 ماه قبل به خاطر اختلاف با نامادري‌ام، با سرقت طلاهاي وي به ارزش 18 ميليون تومان، از خانه‌مان در يكي از محله‌هاي تهران فرار كردم.

پس از چند هفته سرگرداني در شهر، تصميم گرفتم با جعل عنوان پزشك، اموال مردم را سرقت كنم.

پزشك قلابي، مردم را سركيسه مي‌كرد

متهم در ادامه اظهاراتش گفت: با حضور در فرودگاه مهرآباد تهران، رستوران‌ها و كافي‌شاپ‌ها، افرادي را كه به اين مراكز مراجعه مي‌كردند، شناسايي و با معرفي خود به عنوان پزشك يكي از بيمارستان‌هاي تهران، با آنها دوست مي‌شدم. در جريان اين ملاقات‌ها با بيان اين كه پليس، خودرويم را توقيف كرده است، به خانه‌هاي آنها مي‌رفتم.

به اين ترتيب نيمه شب اموال قيمتي، طلا، گوشي تلفن همراه، لپ تاپ و مدارك هويتي و اسناد كاري و خودروهاي آنها را سرقت و در تماس‌هاي تلفني براي تحويل اموال، از آنها اخاذي مي‌كردم.

دختران جوان در دام اخاذي‌هاي متهم

پزشك قلابي به كلاهبرداري از دختران هم اعتراف كرد و گفت: علاوه بر اين سرقت‌ها، با خودروهاي دزدي در شهر تردد كرده و دختران جوان را شناسايي مي‌كردم. با فريب اين دختران، گوشي تلفن همراه آنها را كه عكس‌هاي خانوادگي در آن ثبت شده بود، سرقت و بارها از‌ آنها اخاذي مي‌كردم.

متهم ادامه داد: از ترس دستگير شدن، تهران را ترك كرده و با سفر به شهرهاي كرج، مشهد، شيراز، اصفهان و كيش، به سرقت و اخاذي‌هايم ادامه دادم و در اين مدت از افراد بسياري سرقت و اخاذي كرده‌ام.

در حالي كه تحقيقات ماموران آگاهي فرودگاه مهرآباد تهران از پزشك قلابي ادامه داشت، گزارشي از سوي كارآگاهان اداره جنايي آگاهي استان تهران در اختيار پليس قرار گرفت مبني بر اين كه حميدرضا، متهم بازداشت شده به اتهام آدم‌ربايي تحت تعقيب قرار دارد.

انكار آدم‌ربايي

بنابر اين، متهم پرونده دوباره بازجويي شد و در رابطه با ربودن زني جوان در يكي از محله‌هاي كرج به پليس گفت: چندي قبل با زني كه او را به عنوان مسافر به يكي از محله‌هاي كرج انتقال مي‌دادم، آشنا شدم از ناپديد شدن زن جوان بي‌خبر بودم تا اين كه در تماس با خانواده‌اش از موضوع اطلاع يافتم، به دروغ ادعا كردم او را ربوده‌ام تا براي آزادي‌اش، در 3 مرحله پول بپردازند.متهم ادامه داد: با اين ترفند ابتدا 300 هزار تومان از خانواده زن جوان اخاذي كردم. مي‌خواستم مبالغ ميليوني ديگر هم از آنها بگيرم ولي با اطلاع از اين كه آنها در دادسراي كرج از من به اتهام آدم‌ربايي شكايت كرده‌اند، از اخاذي دوباره منصرف شده و فرار كردم و از سرنوشت زن جوان اطلاعي ندارم.

بنابر اين گزارش، بازپرس ابراهيمي رئيس شعبه يكم دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران پس از ثبت اظهارات متهم، وي را روز گذشته با قرارقانوني در اختيار پليس‌آگاهي فرودگاه تهران قرار داد تا تحقيقات تكميلي در اين رابطه صورت گيرد.

بازپرس ابراهيمي از هموطنان خواست چنانچه در دام اين پزشك قلابي گرفتار شده‌اند، به دادسرا يا پليس آگاهي فرودگاه مهرآباد تهران مراجعه ‌كنند.
آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان