بازدید 8270
۱

لیست‌دارایی‌دولت در‌خارج از‌کشور به‌مجلس ارائه‌می‌شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند لیست جامعی از دارایی‌های نقدی و غیر نقدی و اموال منقول و غیر منقول دولت و نهاد‌های حاکمیتی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی کشور در خارج از کشور را تهیه و به مجلس گزارش کند.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹ 07 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) مجلس پیشنهاد سیدشمس‌الدین حسینی را به تصویب رساندند که بر اساس آن بند "و" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در سال ۱۴۰۰ تنفیذ و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می‌شود.

در این بند آمده است: حسب تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی‌های غیر نقدی دولت که قبلاً تسویه شده است، بانک‌های فوق‌الذکر موظف هستند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یکباره (دفعتاً واحده) تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع‌الخروجی ذی‌نفعان هر یک از طرف‌های درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند. منابع حاصل‌شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۶۰۲ با عنوان «منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره‌شده)» واریز می‌شود.

نمایندگان مجلس همچنین با الحاق یک بند به تبصره (۱۸) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که بر اساس آن وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ لیست جامع، مانع و کاملی از دارایی‌های نقدی و غیر نقدی و اموال منقول و غیر منقول دولت و نهاد‌های حاکمیتی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی کشور در خارج از کشور را تهیه و به مجلس گزارش کند.

در ادامه یک بند به تبصره ۱۸ الحاق شد که بر اساس آن جهت به روز رسانی تجهیزات کارگاهی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های آموزش و پرورش، ۵ درصد از منابع این تبصره اختصاص می‌یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حالا که زحمت میکشید لیست اموال مسئولین و فرزندانشان در خارج از کشور را هم مرحمت بفرمائید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر