بازدید 21652

روحانی: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

رییس جمهوری گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است کسی برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند و مردم تا می توانند خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 06 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: امروز شصتمین جلسه ستاد ملی کرونا بود. در طول این مدت یعنی در یک سال و چند هفته گذشته، به صورت منظم جلسات ستاد را بدون تعطیلی برگزار کردیم و مصوبات داشتیم و هفته بعد یعنی بیست و سوم اسفند و هفته بعد آن یعنی ۳۰ اسفند نیز جلسه خواهیم داشت. امیدواریم قدم به قدم به سمت مهار این ویروس برویم.

وی با بیان اینکه جایی که مراعات نمی‌شود، باید گله بکنیم و جایی که پروتکل‌ها رعایت می‌شود، باید تشکر کرد، اظهار داشت: سه هفته است که به جز یک استان که دچار مشکل شده است، آنهم از یک ویروس جهش‌یافته که به خاطر تردد مسافران از یک کشور همسایه بوده است، مابقی استان‌ها خوب عمل کرده‌اند. هم تیم درمانی و هم مدیریت استانی خوب عمل کردند و هم نیروهای انسانی بسیج شده و مردم نیز مراعات کردند.

رییس‌جمهور ادامه داد: امروز جز استان خوزستان و مقداری هم استان چهارمحال و بختیاری، مابقی استان‌ها شرایط‌شان خوب بوده و خط فوت صاف است. حتی خط ابتلای مثبت هم در اکثر جاها مستقیم است که علامت بسیار خوبی است و نشان از تلاش دست‌اندرکاران است.

روحانی با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز تصریح کرد: ما اکنون با دو ویژگی مواجه هستیم؛ یکی اسفند پر جنب و جوش به ویژه در ۱۵ روز آخر و دیگری فرارسیدن عید نوروز. اسفند جنبش و جوش خاص خود را دارد و معروف به شب عید است و خرید و فعالیت مردم بیشتر می‌شود. رسومات مردم موجب تردد بیشتر می‌شود که علامت هشداردهنده‌ای برای ما است و اسفند با ماه‌های دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ روز نخست فروردین هم تردد، رفت و آمدهای خانوادگی، ترددهای خانگی و سفر بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم از سفر صرف نظر کنند. البته درک می‌کنیم آنها سال ۹۹ نتوانستند سفر کنند. قبلش هم ۲۵ استان سیلاب بود اما هرچه گفته می‌شود، به خاطر سلامت آنها است.

به گفته رییس‌جمهور، نرفتن سفر حتما بهتر از رفتن به سفر است اما اگر کسانی به هر دلیلی به سفر می‌روند حتما پروتکل‌ها را بیش از همیشه رعایت کنند وگرنه دچار موج چهارم می‌شود که مشکلات زیادی برای فرهنگ، اقتصاد و زندگی اجتماعی و سلامت مردم ایجاد می‌کند.

روحانی افزود: نمی‌شود گفت که مردم شب عید، خرید نروید ولی خواهش می‌کنیم در ترددها تراکم، فاصله و پروتکل‌ها را رعایت کنند. ممکن است یکجایی ۵ درصد ارزان‌تر باشد، ولی ریسک آن نمی‌ارزد. تا آنجایی هم که ممکن است مردم خرید اینترنتی انجام دهند.

رییس جمهوری گفت: ما برای عید امروز مصوب کردیم سفر برای برای شهرهایی که قرمز و نارنجی است ممنوع است کسی برنامه ریزی نکند، نیروی انتظامی و همه نیروها هم به قانون و مقرراتی که وضع شده عمل می کنند و مردم توجه کنند.

وی افزود: البته ما می دانیم یک بار روانی خاصی برای مردم است این یکسال و دوسال خانه نشینی ها، خستگی ها و آثار روانی داشته است و برای بسیاری از کسب و کارها که یکسال است تقریبا به طور کامل تعطیل شده و فشارها زیاد است اما در عین حال اگر سفری انجام گیرد حتما در قرمز و نارنجی نباشد و بقیه جاها با مراعات صد درصد رعایت پروتکل و الا ما سلامت خود و جامعه را به خطر انداختیم .

روحانی اظهار داشت: یک نکته مهم وجود دارد ما یک سیستم و نظام سلامت در کشور داریم این نظام سلامت تاب آوریش تا حدی است یک شهری ۱۰ تا بیمارستان دارد چند هزار تخت دارد به هر حال از نظر تخت محدودیت هایی داریم تخت آی سی یو باز محدودیت های بیشتری دارد نیروی انسانی که می خواهد مراقبت ها را انجام دهد این نیروی ماهر یک توانی دارد یک شیفت می تواند کار کند نمی شودکه ما بگوییم این نیرو دو شیفت در روز کار کند بدون مرخصی، این شدنی نیست.

وی گفت: توان نظام سلامت محدود است که این توان را باید مدنظر قرار دهیم خود مردم هم این مساله مهم را مدنظر قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷
ممکنه مفهوم سفر را شرح دهید؟
محل کار من در یک استان است و محل سکونت خانواده ام در استان دیگری است و ناگزیر هستم تردد کنم
حالا با اتوبوس مشکلی نیست؟
سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوعه . باشه اما منزل من اصلا داخل شهر نیست مابین رویان و نوشهر است منتها شما جاده را از تونل کندوان میبندید . نمیدونم این چه تصمیم گیریه که میگید برو شمال توی هتل اما حق نداری منزل خودت بری ؟ اقلا ورودی به شهرها را ببندید نه اینکه بگید که اگه وسط جنگل و 10 کیلومتر دورتر از شهر خونه داری باز هم حق نداری بری .
تاکسی، اتوبوس و قطار و هواپیما که برقراره ؟!!!
خنده دار است . شما با اتوبوس و‌سواری بین شهری می توانید سفر کنید ولی با سواری شخصی ممنوع است . ممکن است کسی منطق این روش را بیان‌کند ....
روحاني بنده خدا يك سال و انديه از روي صندلي بلند نشده
مي ترسم زخم بستر گرفته باشي
از نظر آقایون فقط خودروی شخصی باعث انتشار کروناست و اتوبوس و هواپیما و قطار که کلی ادم غریبه کنار هم میشینن هیچ ایرادی نداره. اینم بخاطر کسب درامد از فروش بلیت و جریمه های مسافرت با خودروی شخصیه وگرنه به فکر مردم نیستن
به ما بفرمایند تهران قرمز است نارنجی است آبی است چه رنگی است که اینهمه ماشین غریبه در آن جولان می دهند.
مگر وضعیت ابتلا و مرگ و میر تهران برای کسی مهم نیست. مدام می گویند وضعیت تهران بحرانی است ولی هیچ کاری برای نجات آن نمی کنند.
آن وقت اگر ماشین نمره تهران به جایی برود بر میگردانند یال جریمه می کنند ولی ماشین نقاط قرمز و نارنجی در تهران فرواوان است.
حرفهای بی پایه اساس
میروند وشما هم کاری نمیکنید
پس چرا ماشینهای پلاک شهرستان میان تهران؟
سفر "به" استان های قرمز و زرد ممنوع. ایا سفر "از" این استان ها ازاد است؟
اگر راست میگید از25اسفند تا6فروردین ورودی استانها قرمز و نارنجی ببندید
تابناک لطفا انتشار بده.

با احترام نسبت به نقطه نظرات جناب آقای رییس جمهور محترم.
روی سخنم با قانونگذار منع تردد و ستاد نه چندان محترم کرونا است: اگه واقعا هدفتون فیلتر افراد غیربومی در سفرها هست، چرا شماره پلاک؟؟؟؟؟
از کی پلاک ماشین شده معیار بومی بودن و غیر بومی بودن؟؟؟؟
منی که متولد شمالم و پدرو مادرم رو یک سال تحمل کردم که نبینم حالا فقط به خاطر پلاک تهرانم نمی تونم برم؟؟؟؟؟
قانونگذار محترم!!!! اگه برای تو هم برای دیدن پدر و مادرت چنین محدودیت بی منطقی رو می زاشتن سرتو مینداختی پایین هیچی نمی گفتی؟
چرا ملاک تردد رو شناسنامه یا کارت ملی نمی زارید؟؟؟؟؟ چرا اتوبوس و خطی که خطرش بیشتره پر شه از جمعیت از هر نقطه کشور بره شمال اما شخصی متولد شمال برای دیدن خوانوادش نتونه بره؟؟؟؟؟ مسخره تر از این میشه؟ بوی درآمد جریمه و راحت کردن خودتون نمیاد؟؟؟
صد در صد با فیلتر محل تولد تعداد کمتری از فیلتر رد میشن. پس چرا این کار رو نمی کنید؟
پس تنها حرفی که میمونه اینه که بگم باور این که این کارها از سر بازکنی و برای کسب منفعت بیشتر است خیلی راحتتره و از نظر من شما مطمئنا نمره ردی گرفتید با این مدیریتتون.
تابناک عزیز لطفا پخش کن
بازار و متروها پر از جمعیت است . با اتوبوس و هواپیما هم که می توانیم مسافرت کنیم . مشکلی نیست. فقط اتومبیلهای شخصی که با افراد خانواده خود می خواهید مسافرت کنید خطرناک هستید و ویروس را گسترش می دهید.
آقای روحانی یک فکری به حال هواپیماوقطارهابکنیدکه باعث انتشارکروناشدند
مثبت منفي ها رو چيكار مي كني تابناك كه يا كم مي شه يا ثابت مي مونه؟
اذرما6 خروح از تهران ازاد بود ولی ورود به شهرهاممنوع. در نظر اباد پلیس سرخود وادار میکرد دوربزنیم هر چقدر هم میگفتیم داریم میریم باغ خارج از شهر گوش نمی کردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل