بازدید 7586

دلیل حذف برخی کد رشته‌های دکتری

وزیر علوم از افزایش حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: امسال پروتکل‌های سخت گیرانه‌تری در خوزستان اعمال کردیم.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 05 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی صبح امروز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ حوزه دانشگاه شهید بهشتی به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی این آزمون اشاره کرد و گفت: امروز آزمون متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ در کشور برگزار می‌شود و بیش از ۱۹۵ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند و در ۱۰۰ حوزه آزمون خود را می‌دهند.

وی در ادامه به افزایش حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری ۶۰ حوزه بود اما به دلیل افزایش فاصله صندلی‌ها و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تعداد حوزه‌ها امسال افزایش پیدا کرده است.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: در استان خوزستان پروتکل‌های سخت‌تری برای برگزاری آزمون دکتری در نظر گرفتیم و امسال توصیه شد تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون در این استان افزایش یابد.

دکتر غلامی همچنین تاکید کرد: حدود ۴۵ درصد داوطلبان دکتری زنان و ۵۵ درصد نیز آقایان تشکیل می‌دهند البته تعداد آقایان در دو تا از رشته‌های دکتری یعنی گروه فنی و مهندسی و دامپزشکی بیشتر از خانم‌ها هستند و در سایر گروه‌ها تعداد زنان داوطلب بیشتر است.

وزیر علوم همچنین در خصوص حذف برخی گرایش‌های آزمون دکتری نیز تاکید کرد: گرایش‌هایی که در کنار رشته‌های مختلف تجمیع یا حذف شده است به دلیل برنامه‌ریزی آموزشی و یک سری بحث‌های کارشناسی بوده که اتفاق افتاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها