بازدید 7883
۲
در دفاع از سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه؛

هنری کیسینجر: فشار علیه ایران باید ادامه یابد

وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در دهه ۷۰ میلادی سیاست‌های رئیس‌جمهور سابق این کشور در خاورمیانه را «درخشان» توصیف کرد و از رئیس‌جمهور کنونی کشورش خواست که این سیاست‌های را ادامه داده و فشار علیه ایران را حفظ کند.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۲ 05 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، «هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد (۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷) که پس از آن نیز به عنوان مشاور در امور بین‌المللی و امنیتی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با دولت‌های مختلف آمریکا همکاری داشته است، در سمینار مسائل بین‌الملل اندیشکده نیکسون که به‌صورت مجازی برگزار شد از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حوزه خاورمیانه تقدیر کرد و از دولت بایدن خواست که سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران را ادامه دهد.

هنری کیسینجر طی سخنرانی خود در این سیمنار مجازی، سیاست دونالد ترامپ در خاورمیانه را با سیاست‌هایی که ریچارد نیکسون در دهه ۱۹۷۰ میلادی در قبال چین در پیش گرفته بود، مقایسه کرد و آن را سیاستی موفق و درخشان خواند.

این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواست که سیاست سختگیرانه ترامپ در قبال ایران را ادامه دهد و اجازه ندهد آنچه وی «دستاورد‌های ترامپ در خاورمیانه» می‌خواند، از دست برود.

کشور آمریکا، خاورمیانه، تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

وی به دولت بایدن هشدار داد که هرگونه تلاش احتمالی برای حل‌وفصل مسائل مرتبط با ایران به‌گونه‌ای مستقل از سایر مسائل خاورمیانه می‌تواند می‌تواند «دستاورد‌های ترامپ در خاورمیانه» را به خطر بیندازد.

کیسنجر از «موفقیت در جدا کردن مسئله فلسطین از دیگر مسائل خاورمیانه» و «توافقات صلح میان چند کشور عربی و اسرائیل و اتحاد آن‌ها در برابر ایران» به عنوان دو دستاورد مهم ترامپ در خاورمیانه یاد کرد.

وی با خطاب قرار دادن جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که دولت آمریکا نباید به هیچ‌یک از متحدان خود در خاورمیانه پشت کند.

هنری کیسینجر که خود در دولت ترامپ جزو گروه مشاوران پنتاگون بود و در هفته‌های پایانی دول ترامپ از کار برکنار شد، در حالی سیاست فشار حداکثری علیه ایران را ستوده است که به عقیده بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی، این سیاست به هیچ‌یک از اهدافش دست نیافته و یک سیاست کاملاً شکست‌خورده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
حرف ایشان کاملا صحیح است.عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.من تولید کننده به واسطه نبودن دلارهای باداورده نفتی با چنان رونقی در کسب و کارم مواجه هستم که به خواب هم نمیدیدم و شعار ایرانی یا مصرف نمی کند و یا جنس ایرانی مصرف می کند در کشور در حال نهادینه شدن است همچنین شعار و عمل اقتصاد بدون نفت و دولت کوچک
با توجه به تجربه گرانقدری که با تحریم شوروی و افزایش فساد، رانت، عدم مدیریت گسترده ای که در آن کشور روی داد و در نتیجه نابودی شوروی بدست آورده این روش را برای ایران توصیه میکند که با توجه به شباهتی که از نظر فساد، رانت، عدم مدیریت و ..... که مشاهده میشود دور نخواهد بود که ایران هم متأسفانه به سرنوشت شوروی دچار گردد. مگر اینکه مثل چین مبارزه ای سخت با فساد مسئولان، افراد سببی و نسبی وابسته به مسئولان و هر گونه فساد در ایران شروع شود نه کارهای شعاری مثل اعدام افرادی مثل سلطان سکه و .... که همه میدانند در پشت سر این افراد بزرگانی دیگر وجود دارند و باید با آنها برخورد شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان