بازدید 13352
مرغ چند نرخی مردم را به صف کرد

خرید مرغ با طعم کرونا در صف‌های طویل/ تدبیر دولت در روز‌های کرونایی برای یک چالش مرغی چیست؟ / رئیس جمهور: افزایش قیمت بدون هماهنگی ممنوع!

هر چند رئیس جمهور در صحبت‌های خود در ۲۲ بهمن ۹۹ اعلام کرد، مردم در دوران کرونا برای مواد غذایی صف نبستند، این روز‌ها شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای خرید مرغ به قیمت مصوب و دولتی هستیم. این در حالی است که قیمت مرغ در بازار آزاد به بیش از ۳۳ هزار تومان هم رسیده است؛ اما دلیل گرانی مرغ در این روز‌ها چیست؟
کد خبر: ۱۰۳۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 04 March 2021

خرید مرغ 20 هزار تومانی با طعم کرونا/

در ۲۲ بهمن ۹۹ بود که رئیس جمهور روحانی طی صحبت‌هایی اشاره کردند که در دوران کرونا مردم هیچ گاه برای مواد غذایی صف نبستند. این در حالی بود که همان روز‌ها مردم برای خرید روغن صف می‌بستند و این روز‌ها نیز صف‌های طولانی خرید مرغ با قیمت دولتی را شاهد هستیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، بعد از آنکه قیمت گوشت قرمز رشد چشمگیری یافت و به نوعی از سفره‌های مردم پر کشید، خانوار‌ها برای تامین نیاز‌های گوشتی خود به مصرف مرغ روی آوردند. مرغی که در سال جاری بار‌ها وعده ارزان شدن آن توسط مسئولین داده شده است و قیمت مصوب برای آن نیز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده، اما مرغ با این قیمت دولتی تنها در فروشگاه‌های خاص و آن‌ هم با صف‌های طولانی قابل دسترس است.

داستان مرغ و صف های طولانی این روزها چیست؟ چرا به رغم همه وعده های دولتمردان قیمت مرغ کاهش نیافت؟

قیمت مرغ در دوره دولت تدبیر و امید چند برابر شد؟

هنگامی که دولت روحانی سکان هدایت قوه مجریه را بر عهده گرفت، قیمت مرغ از قرار هر کیلویی ۶۴۰۰ تومان بود و امروز قیمت مصوب و دولتی این کالای اساسی به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و در بازار آزاد به حدود ۳۳ هزار تومان رسیده است؛ یعنی قیمت مرغ در این مدت بیش از پنج برابر شده است.

وعده هایی که برای ارزانی قیمت مرغ داده شد اما عملی نشد

در ۹ تیرماه سال جاری بود که کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه سفری به اردبیل، با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ کاذب است و هیچ توجیهی ندارد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول امنیت غذایی کشور به وفور تولید مرغ و گوشت را انجام خواهد داد. وی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه اجازه کمبود مرغ و گوشت در سفره مردم را نخواهد داد، افزود: با افزایش تولید نهاده‌های دامی، قیمت مرغ کاهش پیدا خواهد کرد که در این زمینه وزارت سمت نیز باید نظارت‌ها را افزایش دهد.

وی همچنین طی مصاحبه دیگری در ۲۱ مرداد ماه سال جاری درباره قیمت مرغ گفت: جو به میزان کافی در کشور موجود است و با همت بانک مرکزی، وزارت صمت در حال تدارک برای واردات کنجاله و دانه سویاست که امیدواریم با این تدابیر قیمت مرغ کاهش یابد.

به علاوه عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که در چهارم بهمن ۹۹ در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، ضمن برشمردن دلایل افزایش قیمت مرغ وعده داد که تا ۲۴ ساعت آینده، قیمت مرغ دوباره به نرخ مصوب، یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بازگردد.

رزم حسینی، وزیر صمت نیز در ۲۷ بهمن ماه ۹۹ در حاشیه حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نوسانات چند روز اخیر قیمت مرغ نیز گفت: برای کنترل این نوسان ورود پیدا کرده و انشاءالله تا چند روز آینده، وضعیت قیمت مرغ به حالت اول برمی گردد.

این‌ها تنها بخشی از وعده‌هایی است که مسئولین در سال جاری برای کاهش قیمت مرغ دادند، اما در این روز‌های پایانی سال نه تنها شاهد کاهش قیمت مرغ نیستیم، بلکه قیمت مرغ روند رو به رشدی نیز به خود گرفته است.

خرید مرغ 20 هزار تومانی با طعم کرونا/

قیمت منطقی مرغ از دیدگاه مرغداران چیست؟

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در 26 بهمن ماه سال جاری طی گفتگویی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ به بیش از ٣٠ هزار تومان به دلیل سودجویی عده‌ای در بازار این کالا رخ داده است، گفت: قیمت‌های فعلی مورد تأیید ما نیست. وی اضافه کرد: قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ حداکثر ٢۵ هزار تومان است.

چه عاملی موجب افزایش قیمت مرغ شده است؟

مهمترین دلیل افزایش قیمت هر کالایی پیشی گرفتن تقاضا از عرضه به هر نحوی در بازار می باشد. در بازار مرغ نیز این امر بنا به مصاحبه هایی که انجام شده رخ داده است.

اوایل اسفندماه سال جاری رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران به دنبال افزایش قیمت این کالا گفت: مصرف مرغ در تهران ظرف یک هفته از هزار تا ۱۲۰۰ تن به ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تن رسید. موضوعی که اسدالله نژاد رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی نیز به آن اشاره داشت و گفت: متأسفانه طی هفته‌های اخیر تقاضای کاذب در بازار افزایش داشته و مردم خیلی بیشتر از نیازشان مرغ خریداری می‌کنند.

البته مرتضی رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگویی میزان تولید مرغ را کافی دانست و دستگاه‌های نظارتی را مقصر گرانفروشی این کالا اعلام کرد و افزود: متأسفانه رویه دوگانه‌ای در قیمت گذاری محصولات دامی اتفاق افتاده که بسیار اشتباه است. به عنوان مثال در محصولاتی مانند مرغ قطعه بندی شده، قیمت بازار با نرخ مصوب بسیار تفاوت دارد به طوری که اگر سری به فروشگاه‌ها بزنیم، قیمت بعضی از قطعات مرغ تا دو و نیم برابر قیمت مصوب این کالا و کاملاً به ضرر مصرف کنندگان است. وی گفت: قیمت مصوب مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و لاشه بسته بندی شده آن ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است؛ اما در حوزه قطعه بندی شاهد قیمت‌های عجیبی هستیم. رضایی ادامه داد: سود حاصل از این تفاوت قیمت‌ها قطعاً به جیب تولید کننده نمی‌رود و این نوع قیمت گذاری، رها بودن بازار خرده فروشی مرغ و تخم مرغ و نبود کنترل در این بازار را نشان می‌دهد.

همچنین اسدالله نژاد طی مصاحبه دیگری به نوعی مناسب بودن میزان تولید را تایید کرد اما دلیل عرضه پایین مرغ با نرخ مصوب در بازار را انحراف از مسیر توزیع دانست و گفت: بخش عمده مرغ ‌هایی که با نرخ مصوب از مرغداران خریداری می ‌شود و باید با نرخ دولتی به دست مردم برسد از مسیر منحرف شده و سر از بازار سیاه در‌می‌ آورند. اسدالله ‌نژاد با تاکید بر اینکه با نزدیک شدن به نوروز این تخلف شدت گرفته است، افزود: کاهش عرضه مرغ با نرخ دولتی در این روزها نتیجه افزایش انحراف و تخلف در این زمینه است. وی معتقد است، اگر تمام مرغی که با نرخ مصوب از مرغداران خریداری می ‌شود، بدون انحراف وارد بازار شود هیچ‌ گاه شاهد ازدحام مردم برای خرید مرغ دولتی نخواهیم بود.

اسدالله نژاد گفت: نظارت کافی در سطح عرضه مرغ از کشتارگاه می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات فعلی بازار مرغ را حل کند.

خرید مرغ با طعم کرونا در صف‌های طویل/ تدبیر دولت در روز‌های کرونایی برای یک چالش مرغی چیست؟ / رئیس جمهور: افزایش قیمت بدون هماهنگی ممنوع!

دستور رئیس جمهور به وزیران صمت و جهاد کشاورزی

حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته خطاب به علیرضا رزم حسینی و دکتر کاظم خاوازی نوشت: در این روزهای نزدیک به عید نوروز و ماه مبارک رمضان و با توجه به شرایط بسیار سخت معیشت مردم، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، حق افزایش قیمت هیچ کالایی را بدون هماهنگی با ستاد اقتصادی ندارند.

اگر وضعیت این گونه باشد، ارز ۴۲۰۰ تومان حذف شود بهتر است!

شایان ذکر است که دولت برای واردات نهاده‌های دامی ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کند که نهاده‌ها با قیمت ارزان به دست مرغداران برسد تا آن‌ها هم بتوانند مرغ را ارزان‌تر تولید و عرضه کنند تا فشاری به مردم وارد نشود، اما همان گونه که ملاحظه می‌شود، مردم برای خرید مرغ به قیمت دولتی با صف‌های طولانی بایستند و این نوع مرغ به وفور در بازار یافت نمی‌شود و عده‌ای سودجود تنها رانت حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی را در این فرآیند به جیب می‌زنند.

پیشنهاد این که اگر قرار است وضعیت به این گونه باشد و یارانه حاصل از پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب مردم واریز نشود، بهتر است همین الان که بودجه در مجلس در حال بررسی است، نمایندگان اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سال آینده کنند. گفتنی است که مجلس ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای سال آینده تصویب کرده است.


واکنش رئیس کل بانک مرکزی به گرانی مرغ در بازار

عبدالناصر همتی اواخر آذرماه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را به درستی از مرحله واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده توزیع می‌کردیم، خیلی کمک خوبی به مردم می‌شد. البته تا حالا هم کمک خوبی کرده، ولی در عمل خوب اجرا نشد. با ارز۴۲۰۰، نباید مرغ به قیمت ۳۰ هزار تومان به دست مردم برسد؛ بنابراین باید این ارز به گونه‌ای با تدبیر اصلاح شود که شوک قیمتی برای مردم ایجاد نکند.


جدیدترین تصمیم برای کنترل بازار مرغ در تهران چیست؟

در خبر‌ها آمده بود که تعدادی از خرده فروشان مرغ در تهران حواله خرید مرغ با قیمت مصوب از عمده فروشی‌ها را دریافت می‌کنند که این موضوع باعث ایجاد رانت می‌شود. صاحبان این حواله‌ها با فروش بخشی یا تمام مرغ دریافتی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به خرده فروشان بازار را دچار تلاطم می‌کنند.

در این باره، روز گذشته سالمی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام تهران گفت: در حال حاضر روزانه ۴۵۰ تا ۵۵۰ تن مرغ گرم در تهران عرضه می‌شود و با توجه به تامین کامل نیاز این استان به مرغ گرم همچنین در جهت حذف واسطه گری‌ها و دلال بازی‌هایی که با صدور حواله‌ها رخ می‌دهد به طور کامل حواله از فرآیند عرضه مرغ گرم به خرده فروشان حذف شد.
وی اضافه کرد: همه واحد‌های صنفی دارای پروانه معتبر، می‌توانند با مراجعه به میدان بهمن و میادین دیگر توزیع عمده مرغ، محصول مورد نیاز خود را با قیمت ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان تامین کنند و البته با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش برسانند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
امار مرگ و میر کرونا که هر رور کاهشی است پس چرا گیر می دیدد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
درودی از ته دلم به هم میهنان همیشه در صف. شیفتگان صف. کاش من یه خلبان ماهر بودم با دود هواپیما بر پهنه گیتی بنویسم درشت: ایرانی هر چه سرش بیارن حقشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
یک راه موثر در کم کردن قیمت کالا حذف هزینه سربار است.لذا با توجه به اینکه سازمانهای موجود عملا بجز افزایش هزینه و بالابردن قیمتها نقش دیگری نداشته اند و سازمانههای نظارتی هم فقط نقش نظاره گر داشته اند پیشنهاد می کنم همه این سازمانهای عریض و طویل حذف شوند و مصرف کننده از کاهش قیمت نفع ببرد.
راهشاینهکهمرغ را به ادارهجات کارخانه ها با قیمت مصوب بدهند هم قیمت مییاد پایینوهم صف کم می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
کسی که مثل شما در اداره نیست چطور ازین رانت استفاده کند دوست عزیز
شگرد همیشگی برای گران کردن مایجتاج ضروری مردم :
اپیزود اول : توزیع کم مرغ برای افزایش قیمت آن و درست کردن صف های روزانه
اپیزود دوم : ادعای اینکه قیمت مرغ منطقی نیست و باید به قیمت منطقی برسد ( در همین خبر ادعا شده ۲۵۰۰۰ تومان منطقی است!!!!!!)
اپیزود سوم : افزایش قیمت مرغ به ۲۵۰۰۰ تومان!!!!
اپیزود چهارم : سه ماه بعد همین داستان را تکرار می کنند.

این داستانی است که هر چند ماه بر سر مردم می آورند ...
پاسخ ها
Saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آفرین دقیقا این سناریو هر چند ماه یکبار برای اکثر کالاها استفاده میشه
الان چرا یقه اون مقام اتحادیه را که یک ماه پیش می گفت به گفته مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی، کمبود مرغ در بازار به دو عامل ارتباط دارد، نخست کمبود دانه و خوراک مرغ است که دولت به جای سه ماه فقط به اندازه ۴۰ روز جیره مرغداران را تامین کرده و برنامه تولید را برهم زده است و دومین موضوع این است که با توجه به اینکه در آستانه نوروز ۹۹ قرار داریم مرغداران برای تامین نیاز مردم در حال پرورش مرغ هستند که پایان اسفند ماه این مرغ‌ها از کشتارگاه به بازار عرضه می‌شود و قیمت را متعادل خواهد کرد. ) الان با همان مقدار ارز 4200 قیمت بالا رفته وای به روزی که دست خودشان باشد چطور برنامه انها با خوراک دولتی بهم خورده وقیمت بالا رفته!!!
پیشنهاد این است که اگر قرار است وضعیت به این گونه باشد و یارانه حاصل از پرداخت ارز 4200 تومانی به جیب مردم واریز نشود بهتر است که همین الان که بودجه در مجلس در حال بررسی است نمایندگان اقدام به حذف ارز 4200 تومانی برای سال آینده کنند) اره سال اینده دولت منتخب خودتون سرکاره باید هم بهش فشار نیاد!!!! انقدر به فکر جناح بازی هستید که متوجه نیستید همین مقدار ارز 4200 برای خوراک مرغداران کفایت نمی کنه و بجای افزایش ان سعی در حذف ان دارید ؟!!
در کمتر از یکسال قیمت مرغ را نزدیک به ۲۰۰ درصد افزایش داده اند هنوز می گویند قیمت منطقی نیست!!!!! ...خیلی راحت فشار را به مردم منتقل می کنند خودشان نه گرسنگی می کشند نه در بین مردم زندگی می کنند فقط تنها هنرشان سخنرانی کردن است چرا این مسئولین هم مثل بقیه مردم نمی آیند در صف مرغ بایستند؟ کار مفیدی که انجام نمی دهید حداقل بیایید در صف بایستید ببینید چه بلایی بر سر مردم آورده اید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
دولت باید به مرغداران مابه تفاوت قیمت واقعی و قیمت فروش را دهد تا هم مردم راضی باشند و هم مرغداران.
ارز ۴۲۰۰ بلای اقتصاد ایران شد و سود عده ای خاص.
اگر دولت نهاده ها را به قیمت ازاد به دست مرغداران برساند و قیمت مرغ هر قیمتی در می اید را دولت به خود مرغداران سوبسید دهد مثل این می ماند ارز ۴۲۰۰ به نهاده ها داده و هم جلوی سواستفاده ارز کشور را میگیرند.
دولت اقای روحانی تمام شد منتهی ارز بلای اقتصاد ایران یعنی ارز ۴۲۰۰ حذف نشد.
چه کالایی به مردم به این قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی رسید؟؟
در رابطه با سوال دوم : هیچی :)
مسئولین فقط هستن که پول بگیرن ، موقع حل مشکل یا مسئله ، وعده میدن و موقع پاسخگویی یا به هم پاس میدن یا اصن برهه حساس کنونیه و خدایی نکرده اصلا نباید ازشون چیزی خواست یا برای انجام ندادن وظیفه بازخواستشون کرد . والا اصن به چه حقی ؟!
هر کس از این صف کرونا بگیرد مقصرش خودش است

از دولتی که خودتان به آن رای داده اید بیشتر از این انتظاری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فقط دولت مقصره؟
اگر دولت به فکر مردم بود یک وزیر یا معاون به سطح شهر می فرستاد تا از نزدیک عمق فاجعه ای را که بر مردم تحمیل کرده را ببیند

بار سنگین این کار بر دوش پزشکان ، پرستاران و اعضای خانواده های بیماران کرونایی است
مگه اینهمه گرانی بدون هماهنگی بوده همیشه دولت بوده که چراغ گرانی رو روشن کرده مردم میفهمن ...
چشم...از این به بعد هماهنگ میشیم..بعد قیمت میره بالا
تازمانی که دلار 4200تومانی کلا حذف نشه این گرونی روز به روز بیشتر میشه.
اگر راست میگین لیست آنهایی که دلار گرفتن رو منتشر کنید. خصوصا برای موز....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
چی میگی دلارفروش اگرارز۴۲۰۰تومانی حذف بشه فقط نفع شمادلارفروشهااست وگرانترشدن همه چیز
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
جواب ۱۷۲۹: با ادب باشید
طرف حرف حساب زده و میگوید لیست کسانی که ارز ۴۲۰۰ گرفتند را منتشر کنند ان وقت میشود دلار فروش؟؟؟
تاسف انگیزه
تمام اقتصاد دانها با نظر دوستمان هم نظر هستند.
موز ایران ۱ دلار فروش میرفته ان وقت اگر ارز ۴۲۰۰ به ان تعلق گرفته قیمتش باید کیلویی ۴۲۰۰ باشد نه ۵۲۰۰۰ تومان.
امثال شماها گرانی های کف بازار را ظاهرا نمی بینند
خسته نباشی
هم سانتریفیوژ چرخید هم چرخ زندگی مردم طوریکه ملت سرگیجه گرفتند
واسه تمام دنیا نسخه میپیچن ولی یه مرغ رو نمی تونن درست بدن دست مردم
خیالت راحت هماهنگن
ﻣﺼﺎﻳﺐ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻋﻘﺐ ﻧﻤﺎﻧﺪﻥ اﺯ ﻗﺎﻓﻠﻪ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ و ﺁﺑﺎﺩاﻧﻲ و ﺭﻓﺎﻩ ﻣﺮﺩﻣﺎﻧﺸﺎﻥ و ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﻣﻮﻱ ﺳﺮ ﺯﻧﺎﻥ و ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاﺭﻱ اﻧﻬﺎ و ﻗﻴﻤﺖ ﻣﺮﻍ و ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ و ﮔﻮﺟﻪ و ﺳﻴﺐ ﺯﻣﻴﻨﻲ و ﻣﻮﺯ .
از نظر مسئولان این ویروس فقط در خودروهای شخصی است و با جریمه مشکل حل می شود در دیگر موارد مانند صف های خرید و جمل و نقل های عمومی و .......... مشکلی وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
درامد از جریمه خیلی خوشمزه ست
چرا کسی به داد این مردم نمیرسه . تا کی باید تحمل کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
به پتکی گفت سندان کی ستمگر چرا می کوبیم اخگر به پیکر
بگفتا هر که وی را جنبشی نیست بکوبندش چنین همواره بر سر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
تا وقتی که منتظریم کسی به دادمان برسد و خودمان حرکتی برای حذف شرایط موجود نمی کنیم
ناشناس
| Seychelles |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
تا زمانی که تحمل می کنیم و صدامون در نمی آید آنها هم گران می کنند
بهترین را این است که مثل زمان گذشته مرغ را کوپنی پخش کنند
البته منظورش اینه که اول به ما خبر بدین که گرون شده بعد گرون بفروشید. یهویی صبح جمعه بیدار نسیم ببینیم بدون خبر ما گرون کردید.
قیمت برق واب وگاز که سه برابر کردید با هماهنگی بوده یا بدون هماهنگی
مردم مسئولان ما صدای خرد شدن کمر ملت را نمیشنوند تنهاراه چاره اعتراض اعتراض اعتراض
در تامین مرع قاصرید بعد دنیا را میخواهید مدیریت کنید اینهمه دارو در زمان ریس جمهوری احمدی نژاد هر شب از تلویزیون نشان میدادید که ساختید کجا رفت این داروهای ساخت وطن
مدیریت جهانی
مردم باید طلا و النگوشون را بفروشند تا مایحتاج بسیار گران تهیه کنند!!!!!
در اکثر کشورهای پیشرفته مردم پس انداز جمع میکنند و اینجا با وضع نابسامان اقتصادی برعکس است و در ضمن دولت طلای مورد نیازش را تامین میکند.برد برد همان سیاست اقای روحانی
اقای همتی و نوبخت شب اسوده به خوابید
خستا نباشید .
احمدی نژاد ۱۰۰۰ برابر بهتر از شماها بود.
ادعای مدیریت دنیا دارید ولی نمیتونید قیمت مرغ را کنترل کنید . 19400 تومان قیمت سهمه مرغ فروشنده ها هست و با این قیمت میخرند و در بازار 32 . 33 . 31 . 30 هزار تومان هر قیمتی که دلشون بخواد میفروشند .
اقا مگر با زور چيزي درست ميشه يا تا حالا شده كه ميگيد افزايش قيمت ممنوع گران شدن ممنوع هر كي گران كنه دستگير ميشه مگه حجاب كه با بيگرو به بند درست شه اين علم اقتصاد اسمش ميفهميد اسمش علم هست يعني دانش نه زور يعني حساب كتاب نه بگيرو به بند يعني تناسب نه زور و بايد ممنوع شود يعني وقتي اجاره جا مغازه كارخانه سوله ميره بالا قيمت مرغ هم ميره بالا يعني وقتي خوراك دام و طيور ميره بالا قيمت مرغ هم ميره بالا وقتي دستمز گارگر ميره بالا و قتي حمل و نقل گران ميشود و قتي پول انرژي گرما يش و سرمايش ميره بالا و قتي فروش و توليد به خاطر قدرت خريد مردم كم ميشود قيمت مرغ گوشت اجيل ميوه ماهي شكر چايي و و و و و و و همه چي ميره بالا افرين پسر خوب پس اقتصاد يه علم هست با زور و بگير و به بند و اعدام اين سلطان و اون سلطان قيمت ها نمياد پايين
آقایان یکساله روی صندلی نشسته حرف می زنند
به امید روزی که آنقدر کشور با وجود قانون و ثبات اقتصادی ، نیاز به دستور و تصمیم و قانون هر روزه دولت و مجلس نباشد
خسته شدیم از این شرایط
با سلام .شاهد گفتگویی بودم بین یک نفر صاحب مرغداری با دوستش . میگفت دولت معمولا سهمیه دان مرغداری را 25 الی 30روز پس از اینکه جوجه ریخته میشه به مرغداریها میده .در این مدت مرغدار باید دان را با قیمت آزاد تهیه کنه که خیلی گران هست .به همین خاطر طرفندی را بکار میبندند تا ضرر خودرا جبران کنند بلکه سود هنگفتی هم به جیب بزنند ظرفیت سالن های این آقا 33 هزار مرغ هست .ولی از شرکتهایی که جوجه یکروزه به مرغداریها میدن فاکتور 33هزار جوجه را میگیریم ولی فقط 13 هزار جوجه میخریم و تو سالن ها میریزیم و وقتی که دولت سهمیه دان ما را داد که معمولا 25 روز دیر میده دان مرغ رایکجا به بقیمت آزاد میفروشیم و سودش را میبریم . این آقا میگفت سهمیه من در هر دوره حدود 200 تن هست که بقیمت آزاد میفروشم . به اعتراف خودش گفت علت کمبود و گرانی مرغ دولت. واسطه هاومرغداری ها هستند همگی در اینکار سود کلان به جیب میزنند .ولی مردم بیچاره در این گرونی و بی پولی و بیماری باید برای سیر کردن شکم بچه های خود ساعت ها تو صف کرونا بایستد . از تابناک درخواست میکنم روی این ماجرا تحقیق بشه . من از اون آقا پرسیدم وقتی شما بجای 33 هزار قطعه جوجه فقط 13 هزار قطعه جوجه میریزید ولی سهمیه 33هزار جوجه را از دولت میگیرید کسی خروجی سالن های شما را کنترل نمیکنه ؟ نمیگن پس 33هزار جوجه چرا شده 13 هزار تا ؟ جواب داد کی به کیه ؟
همه هماهنگن نگران نباش
یک زمانی میگفتن گدای سامرا .حالا باید بگویند گدای ا.........
رئیس جمهور: افزایش قیمت بدون هماهنگی ممنوع! :
«به این میگن چنگ زرگری».
افزایش قیمت ها با هماهنگی با ما غیر ممنوع و آزاد هست
یک روز خیار گران است، یک روز موز، یک روز پیاز، یک روز سیب زمینی، یک روز کاهو، یک روز مرغ و .... لطفاً یک روز مدیریت جهانی را تعطیل کنید و به مدیریت داخل بپردازید!
هيچ كس از مرغ نخوردن نمرده كه ما بميريم.. اگه ذره اي بينش و بصيرت در مردم بود .. وضع اين نبود..پس خلايق هر چه لايق!
علی برکت الله
امارات ماهواره فرستاد به مریخ ، اونوقت ما هنوز درگیر قیمت مرغ وخیار و موز هستیم.
البته ما به قول مسئولین قدرت اول منطقه هستیم.
مرغ که در ایران تولیدشده اگر برای ایران هست چرا به عربی نوشته شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل