بازدید 11071
۱

آخرین خبر از تعیین مزد ۱۴۰۰

تسنیم به نقل از نماینده کارگران در شورای عالی کار خبر از ورود به مصادیق مزد ۱۴۰۰ از دوشنبه آینده داد و گفت: از مصوبات جلسه روز گذشته بود که مزد ۱۴۰۰ به صورت ملی تعیین شود و تعیین مزد منطقه ای برای سال آینده رد شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 03 March 2021

به گزارش تابناک، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت:گزارش کمیته مزد مطرح و سایر آمارهای اقتصادی مرتبط با تعیین مزد بررسی شد.

وی ادامه داد: گزارش موسسه پژوهش تأمین اجتماعی در خصوص مزد منطقه ای ارائه شده و مورد بحث قرار گرفت. اما مورد تأیید نشد.

خدایی درباره مصوبات جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت: مقرر شد پژوهش در مورد مزد منطقه ای با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی ادامه پیدا کند.همچنین تعیین مزد ۱۴۰۰ به صورت ملی خواهد بود, جلسه آتی شورای عالی کار و ورود به مصادیق مزد در روز دوشنبه آینده خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: براساس قانون کار مرجع تعیین‌کننده دستمزد کارگران شورای عالی کار است و شورای عالی کار متشکل از نماینده‌های کارگری، کارفرمایی و دولت است. این شورا باید براساس دو مؤلفه دستمزد کارگران را تعیین کند که مؤلفه اول توجه به نرخ تورم است و مؤلفه دوم قانون آمره محسوب می‌شود و براساس آن مزد تعیین شده بدون ویژگی‌های جسمی و نوع کار محوله باید حداقل هزینه‌های زندگی را تأمین کند.

خدایی اظهار داشت: برآورد گروه کارگری از سبد معیشت حدود ۹میلیون تومان بود که در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار براساس آمارهای رسمی عدد ۶میلیون و ۸۹۵تومان به عنوان حداقل‌های زندگی خانوار ۳.۳نفری مشخص شد که این عدد برای حداقل‌های زندگی در شهر تهران پایین است و در مراکز کلان‌شهرها این رقم پاسخگو نیاز خانوارها نیست. در استان تهران برآورد هزینه‌ها رقمی بیش از۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار تومان را نشان می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
په بلایی سر پول ملی اوردید حداقل زندگی در تهران بالای ده میلیون تومان برای هزینه خورد وخوراک اگر مسکن وهزینه بهداشت ودرمان وهزینه تحصیلی هم در نظر بگیریم حداقل دستمزد باید بالای بیست میلیون باشه بشرطی که سال دیگر قیمتها ازحالت فعلی بیشتر نشود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی