بازدید 6365

آمریکا هفت مقام ارشد روس را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۷ مقام ارشد روس را تحریم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ 03 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آمریکا ۷ مقام ارشد روسیه را تحریم کرد و مدعی شد که اطلاعاتش نشان می‌دهد که مسکو عامل مسموم شدن «الکسی ناوالنی» فعال سیاسی مخالف روس است.

«جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «استفاده کرملین از تسلیحات شیمیایی برای ساکت کردن مخالفان سیاسی و ارعاب دیگران، نشان دهنده بی اعتنایی آشکار به معیار‌های بین‌المللی است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به اتحادیه اروپا در محکوم کردن مسمومیت الکسی ناوالنی و همچنین بازداشت و زندان شدن وی توسط دولت روسیه می‌پیوندیم».

«الکساندر کالاشنیکوف» رئیس زندان‌ها، «السکاندر بورتنیکوف» رئیس سازمان اطلاعات، «ایگور کراشنوف» دادستان کل، «آندری یارین» مدیر سیاست‌های ریاست جمهوری، «پاول پوپوف» و «الکسی کرووروچکو» معاونان وزیر دفاع، «سرگئی کرینکو» نخست وزیر سابق روسیه مقام‌هایی هستند که به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

روز گذشته، اما سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به آمادگی رئیس‌جمهور روسیه برای رایزنی با کشور‌های مختلف از جمله آمریکا درخصوص اختلاف نظرها، گفت، اما همه کشور‌ها این اراده سیاسی را از خود نشان نداده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر